K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2012, 09:16   #81
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JASCH

du misforstod mig med haderslev kommune - UNDSKYLD....
jeg undskylder dem ikke - tværtimod...jeg har jo selv været i møllen ved dem---pyha...
jeg undrede mig bare,da jeg atid har hørt de var fair --men sløve...de måtte leje private socialrådgivere forat gøre min sag færdig - da de sørme havde så tralvt...i de 4.5 år jeg var igennem det hele var jeg kun 3 gange på kommunen el.var det tlf hvert 8 uge..de mente ikke der var noget at holde møde om da de indhentede det de skulle bruge..2 opfølgninger og resurceprofil - det er alt jeg har været der for..og det undrer mig..men det var i 2o1o..
for 3-4 pår siden havde de en leder der brugte en masse penge på vin og goder og det kostede mange millioner og de opdagede det for sent..og siden den dag har de været presset
de lukkede min søns skole sidste år og der kommer flere i år da de skal spare..det var jeg selvfølgelig sur over..de var for få elever.....øv
jeg har altid kun hørt de var hårde men fair over for de syge..jeg var end ikke i arbejdsprøvning og min pension gik igennem hurtigt....

men jasch undskyld sidespringet...men mange hader haderslev siden de er blevet stor kommune på mange områder...men unfair har jeg bare ikke hørt..
så det kommer som lidt af et chok så mange får afslag...det er ikke fair

stribe haderslev kommune ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 09:31   #82
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Stribe, måske du bare har været en af de heldige og har haft en af de ældre sb som stadig har indlevelse og empati.

Min sb er en 25 årig pige som ikke har kunnet andet end at råbe og skrige op ved hvert et møde, magtmisbrug og trusler hvis du ikke gør som jeg siger tager jeg dine penge, så fair behandling nej kender jeg ikke til.

Jeg var nød til at have en bisidder med til møderne fordi hun bare ikke kunne snakke pænt og jordede mig totalt gang på gang.

Bisidderen havde aldrig oplevet noget lignede men forstod hvordan det havde været tidligere og de ting jeg havde fortalt bisidderen.

- og så har man en socialdemokrat til borgmester hahaha.....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 09:54   #83
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jasch

ja gejsning vandt sidste gang efter mange år med gejl...

nej i starten havde jeg en helt ung sb-er men hun var dygtig.hvergang vi snakkede i tlf sendte hun ud på papir hvad vi snakkede om,og det ku jeg så rette i,så vi var sikker på vi snakkede om det samme og intet senere var misforstået.det synes jeg var smart..
derefter fik jeg en gammel heks - undskyld der kom direkte fra en fagforening..det var nu ikke værd at samle på og min advokat ringede og klagede over hende til lederen af sygdagpengeafd.hun hed heidi...men hun fik da lavet min resurceprofil færdig efter laaaaaaaaaaang kamp.hun var så sløv..så blev hun sygemeldt og kommunen lejede et par private social rådgivere til at gøre min sag og et par andres færdig..om det var held..det ved jeg ikke...
men jeg har gennem hele forløbet haft egen læge,ergoteraput,smertelæge ,sygehus og lægekonsulent med mig..og de sagde og skrev alle sammen at det ikke ku blve til noget mere..også det med arbejdsprøvning
og jasch det må jo være det samme pensionsnævn der bedømmer idag..
jeg vidste bare ikke det var sådan..hvis du synes der er problemmer med sb-en klag

til lederen..det gjorde vi og det hjalp..jeg har altid fået en fair behandling,de var bare sløve.....rigtig sløve..
men undrer mig over de skal spare sådan med den kæmpe dyre bygning de har lavet v.havnen..mener det var 8o millioner..det betyder ingenting....det er da flot--men..
ja og så har jeg læst de har lukket et el.andet for de psysisk syge,ka bare ikke husk hvad det var

aldrig aldrig gi op i den kommune...så må du skrive til gejsning...han er jo så borgmester og vældig forstående - mener han da..
og jeg fik sdp hele forløbet..troede jeg var normalt indtil jeg lærte k1o
undskyld det blev langt og vi kom lidt fra emnet...

stribe haderslev førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 10:16   #84
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det er helt ok stribe, der skal være plads til de indlæg og meninger man har lyst til at komme med.

Jeg overvejer som sagt stadig om det kan betale sig at anke.

Fordi jeg har ikke menneskeligt brug for endnu et gok i nøden af BAN om 8-9 mrd at de giver kommunen medhold.

Man burde jo gøre det.....omvendt skal jeg osse til at passe på migselv, hvis jeg skal overleve.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 10:30   #85
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jasch

er det ikke noget med der er en del der får medhold i haderslev kommune..det synes jeg at ha læst engang..men du må ikke hænge mig op på det
jeg ved godt du har en bisidder til at hjælpe dig..har du andre..tænkte private rådgiver evt..
jeg synes det er vanvittig det skal tage så langtid at anke..er det så i åbenrå det blir afgjort...el.hvor
ja du skal gøre op med dig selv om det er det værd menneskeligt..du skal også være til.og det ka sikkert være hårdt at skal igennem sådan en mølle..vente og vente og spekulere..
så ka godt forstå du overvejer..men anker du må du jo komme under den gamle ordning...
vil ønske dig held og lykke uanset hvad du vælger og god søndag..

fra stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 10:35   #86
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja sagen ryger til BAN i Åbenrå, har jo tidligere klaget over at de på forhånd stoppede min sdp.

Blev forlænget efter § 27.1.2 og i samme brev var der en stop dato, inden min arbejdsprøvning på de uger var afsluttet.

Fik medhold i at kommunen ikke kunne forlænge 39 uger og så på forhånd bare stoppe dem.

Mine sdp blev stoppet den 29 marts midt i en forlængelse, men jeg har aldrig modtaget den skriftlige afgørelse og begrundelse så har ikke haft mulighed for at klage over dette.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 11:58   #87
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JASCH

undrer mig over du ikke har fået alt på skrift...er de langtid om tingene i åbenrå..kender det ikke
jeg undre mig også over hvorfor jeg ku få sdp så langtid..advokat sagde det var fordi det var en arbejdsulykke og så fordi den lå i ask..
undrer mig bare over jasch hvorfor systemet er så uretfærdig..nogen ka let komme igennem..andre kæmper og kæmper og orker så til sidst ikke mere..de ka ødelægge folks liv tilsidst
havde jeg ikke haft advokat havde nogen af tingene nok heller ikke gået som de gik..hun var uundværlig..
men hvorfor skal det så langt ud..før jeg kom på k1o troede jeg min sag var sej,men den var jo hurtig iforhold til din og andres
det må da blive dyrere for kommunen i sidste ende.
jasch husker ikke altid så godt,men hvad lever du så af nu

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 15:45   #88
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Stribe,

Ask er netop et af forlængelses punkterne i sdp. loven, så derfor har du været "fredet". Desværre er der meget forskel fra kommune til kommune, jeg røg selv ud af sdp. i 2007, da en psykiater skrev at jeg på daværende tidspunkt ikke burde komme i jobprøvning Jeg er på mit 5 år uden offentlig forsørgelse og afklaringssystemet er endnu værre.

Nå men nok om mig. Jeg har tilbudt Jasch min hjælp og ser på hendes rp. og muligheden for klage. Dette uden at love for meget, men også typisk mig, man vil jo gerne hjælpe hvor man kan og sådan har vi det jo alle!!

Kommunerne arbejder så forskelligt og jobcentrene prioritere forskelligt, pt. skal jeg selv igang med at "ytre" mig over at jeg ikke har nogen sagsbehandler, godt nok er hun på ferie, men sagde op lige forinden.

Jobcenterchefen skrev så til mig af "xx er forsat ansat og holder ferie i opsigelsesperioden, derfor tildeles du ikke en ny fast konsulent på nuværende tidspunkt." Øv, bøv, men gad vide hvornår jeg så får en sagsbehandler igen?? Har tænkt mig at skrive til hendes chef, det har jeg gjort før, da min rp. var længe undervejs og jeg fra "voksenteamet" fik en standard besked om at der kunne være op til 5 mdr. ventetid!! 14 dage efter min mail til chefens chef, fik jeg min rp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 16:05   #89
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også lige kigget på ressourceprofilen, og det er jo helt tydeligt hvor det går galt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 16:29   #90
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Har lige sendt dig en pb.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring. Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 12 09-12-2008 23:38
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension