K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 13:16   #71
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ingen sdp. forlængelse ved §17.

Wooops, jeg kom lige op af sofaen, da jeg lige kom i tanke om at du jo nok ikke skal søge en §17 pension, hvis du satser på forlængelse af dine sygedagpenge, som du vel vil gøre i forbindelse med klagen over stoppet!!?

Hvis du først søger §17, så har du undsagt dig forlængelse af sdp. vil jeg tro!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 15:23   #72
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Wooops, jeg kom lige op af sofaen, da jeg lige kom i tanke om at du jo nok ikke skal søge en §17 pension, hvis du satser på forlængelse af dine sygedagpenge, som du vel vil gøre i forbindelse med klagen over stoppet!!?

Hvis du først søger §17, så har du undsagt dig forlængelse af sdp. vil jeg tro!!?
Skaden er sket jeg har afleveret den der §17.

Jeg vil nu alligevel anke sygedagpengestoppet, selvom det jo er lidt omvendt, da jeg jo får en forlænget efter. str. 7.
MEN jeg vil specifikt anke at jeg ikke er blevet forlænget efter stk. 4 da jeg føler jeg opfylder betingelserne hertil.

Jeg er godt klar over at nu kan jeg se frem til laaaaaaang tid uden penge, måske for altid.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 15:50   #73
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, men det kan man da sikkert også..

Mit udkast til en evt. klage sat, som du kunne gøre brug af omhandler også først og fremmest §27 stk. 1 nr. 4 og at det er denne du bør forlænges efter. Ved ikke om du har bemærket udkast til klagen i mit forrige indlæg?

Det kommunen evt. kan henholde sig til kunne være, at du ikke kan nå at blive afklaret inden for de 26 uger, denne forlængelse varer. Men på den ene side så har de 10 uger til at finde ud af om de må sende dig i arbejdsprøvning og 13 uger til at sende dig i arbejdsprøvning hvis du "må" eller få afklaret hvorfor og hvor længe (evt. varrigt) at du ikke må komme i arbejdsprøvning.

Håber dog, at de sender dig til en psykiater med henblik på at få lavet en special læge erklæring. Jeg har selv 3 af slagsen og har været glad for dem alle.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-02-2012 kl. 15:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:31   #74
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja, men det kan man da sikkert også..

Mit udkast til en evt. klage sat, som du kunne gøre brug af omhandler også først og fremmest §27 stk. 1 nr. 4 og at det er denne du bør forlænges efter. Ved ikke om du har bemærket udkast til klagen i mit forrige indlæg?

Det kommunen evt. kan henholde sig til kunne være, at du ikke kan nå at blive afklaret inden for de 26 uger, denne forlængelse varer. Men på den ene side så har de 10 uger til at finde ud af om de må sende dig i arbejdsprøvning og 13 uger til at sende dig i arbejdsprøvning hvis du "må" eller få afklaret hvorfor og hvor længe (evt. varrigt) at du ikke må komme i arbejdsprøvning.

Håber dog, at de sender dig til en psykiater med henblik på at få lavet en special læge erklæring. Jeg har selv 3 af slagsen og har været glad for dem alle.
Ja jeg har set det du har skrivet, syntes det er rigtigt godt. Meget af det kan jeg helt sikkert bruge.

Men jeg har lovet mig selv, og min kontaktsygeplejske at jeg holder en lille pause, min lille hjerne er simpelthen ved at koge over.

Så en klage bliver først sendt afsted i næste uge, så har jeg også god tid til at overveje, hvad der præcist skal stå i den.

Åh ja kunne jeg dog bare blive sendt til psykiater og få lavet den der speciallægeerklæring, men det er som om der er gået totalt hårknude i min sag. Tænk sig, jeg INTET kan få selvom det uden diskusion er en svær kronisk, varrig sindslidelse uden nogen behandlingsmuligheder tilbage der kan give en afgørende bedring, jeg lider af.

Sidst redigeret af Tutteren; 29-02-2012 kl. 16:35.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 12:31   #75
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
§17

Lederen fra Jobcentret har lige ringet og sagt jeg kan "forsvare mig" på tirsdag, ved et møde med hende.

Nu er det så, at jeg ikke forstår hvorfor jeg kun skal have fortræde for hende, for hun kan vel ikke alene træffe beslutning omk. jeg kan tildeles FP? Jeg troede at jeg fik fortræde for byrådet eller pensionsrådet eller hvad det nu hedder der hvor de kan træffe beslutninger.

Er der nogen der ved noget om det her???
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 13:01   #76
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Lederen fra Jobcentret har lige ringet og sagt jeg kan "forsvare mig" på tirsdag, ved et møde med hende.

Nu er det så, at jeg ikke forstår hvorfor jeg kun skal have fortræde for hende, for hun kan vel ikke alene træffe beslutning omk. jeg kan tildeles FP? Jeg troede at jeg fik fortræde for byrådet eller pensionsrådet eller hvad det nu hedder der hvor de kan træffe beslutninger.

Er der nogen der ved noget om det her???
Tror du ikk i skal kikke på din rp sammen? den skal jo opdateres når du søger §17
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 13:25   #77
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du fået den speciallæge erklæring og ligger den i din sag
samt har du været i arbejdsprøvning?, eller har din psykiater skrevet det vil skade dig varigt
hvis det ikke er opfyldt, bliver det helt sikkert et afslag på en §17
samt chancen for du får medhold i BAN, er nok 0...01
samt en del kommuner vil ikke afklare dig ydeligere, før de får svar fra BAN
så det kommer helt an på hvad de giver af begrundelse for et afslag, om du skal anke den §17
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 14:31   #78
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Tror du ikk i skal kikke på din rp sammen? den skal jo opdateres når du søger §17
Ressourseprofilen den har jeg fået. Den er meget generelt og noget overfladisk, men ellers er den opdateret.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 14:37   #79
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du fået den speciallæge erklæring og ligger den i din sag
samt har du været i arbejdsprøvning?, eller har din psykiater skrevet det vil skade dig varigt
hvis det ikke er opfyldt, bliver det helt sikkert et afslag på en §17
samt chancen for du får medhold i BAN, er nok 0...01
samt en del kommuner vil ikke afklare dig ydeligere, før de får svar fra BAN
så det kommer helt an på hvad de giver af begrundelse for et afslag, om du skal anke den §17
Kommunen nægter purre at indhente en speciallægeerklæring. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, da min psykiater har skrevet at jeg ikke kan tåle det. Nu er det jo ikke sådan at jeg regner med, at jeg få tildelt fp, men jeg har ihvertfald tænk mig at gøre hvad jeg kan for det.

Mine lægepapirer er afklarede mht. at tilstanden er kronisk, varrig, stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder der kan give afgørende bedring af tilstanden.

Kommunen har give afslag pga. psykiateren skriver det er usansynligt jeg kan opnå arbejdsevne på normale vilkår, dette "usansynligt" mener de åbner mulighed for at jeg måske kan få det bedre.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 15:21   #80
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
varrig, stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder der kan give afgørende bedring af tilstanden.
samt denne
psykiateren skriver det er usansynligt jeg kan opnå arbejdsevne på normale vilkår

det betyder nemlig ikke pension, det kan lige så godt være fleks
når du ikke har fået vurderet din arbejdsevne via en arbejdsprøvning
måske mere så du kan forstå hvordan en kommune ser på din sag

mener det er skizotypisk sindslidelse du har, her tror jeg nemlig ikke kommunen vil
acceptere du aldrig kan komme i arbejdsprøvning.
jeg har både generaliseret angst og skizofreni og 7 andre ting
jeg skal alså i arbejdsprøvning 4-6 uger
det er meget svært og komme uden om en arbejdsprøvning idag og vil blive endnu svære fremover.
da et ressourceforløb netop vil indeholde virksomhed praktikker. alså den nye reform som kommer
skriv en pm til EE som har skrevet i din sag, omkring hendes anke af sin §18
så det er ikke altid godt og anke

ikke for at gøre dig ked af det, men min helt ærlig mening hvordan jeg ser din på nuværende tidspunkt

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-03-2012 kl. 15:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
udfærdiggørelse af min status mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-03-2011 09:51
Status, Tak, og spørgsmål... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 11 03-11-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension