K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 14:30   #71
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil ønske jer begge to en rigtig god ferie, det trænger i vist til, begge to.

Og jeg vil blive meget forbavset, hvis du ikke får din fp inden for en overskuelig tid.

1000 tak ja vi har nok godt af at komme lidt væk, og bare nyde hinanden gå nogle ture ved havet og blive blæst igennem

Ja socialrådgiveren i min fagforening skriver det samme

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 12:13   #72
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Så kom der et brev fra jobcenter de har sendt min sag om ftp til pensionsteamet i Matthæusgade da de har vurderet at det er dokumenteret at jeg ikke kan blive selvforsøgende end ikke i et fleksjob……. Det er den neuropsykologisk undersøgelse der lagt vægt på, jeg får svar inde for 3 måneder om jeg får ftp, så måske der snart er en ende på den kamp, så er der bare lige kampen om genoptræning på center for hjerneskade……

Og ventetiden men jeg ved jo at det at vente på svar om man er købt eller solet, for jeg tror ikke på noget før jeg står med brevet i hånden at jeg får ftp, alle i min familie og venner siger du får ftp, men jeg vil se det før jeg tror på det.

Og så håber jeg at alle nyder alt det dejlig vejr vi har fået, der ikke noget beder end sol og varme.

sommerknus her fra
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 13:51   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser

Og ventetiden men jeg ved jo at det at vente på svar om man er købt eller solet, for jeg tror ikke på noget før jeg står med brevet i hånden at jeg får ftp, alle i min familie og venner siger du får ftp, men jeg vil se det før jeg tror på det.
Det forstår jeg så godt, men tænk på, hvad vil de stille op med dig hvis de ikke giver dig fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 16:57   #74
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det forstår jeg så godt, men tænk på, hvad vil de stille op med dig hvis de ikke giver dig fp.
Nej der er nok ikke så meget at stille op, så det burde blive en ftp som alle siger til mig "du skal ikke stresse op"

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 22:02   #75
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Er der nogle der har et godt råd til hvad jeg kan gøre, jeg var jo til alle de tester og undersøgelser på center for hjerneskade, og de faldt ud sådan at min arbejdsevne end ikke rækker til et fleksjob, og der har sagsbehandleren på jobcenter indstille mig til ftp jeg får svar inde for 3 måneder…..

Men center for hjerneskade har tilbudt mig et 12 ugers genoptrænings forløb som vil kunne gøre at jeg kan klare min hverdag beder, jeg har jo ingen genoptræning fået overhoved og det er 1½ år siden jeg blev syg, ansøgningen er sendt til kommunens handicaps afdeling i begyndelsen af dette år, og lige pt. har jeg stadigvæk ingen sagsbehandler fået i handicap afdelingen, og ingen sagsbehandler ingen bevilling til genoptræning…. Hvad kan jeg lige gør nu, for som hende jeg var inde hos på center for hjerneskade sagde at jo længer jeg går uden at få genoptræning jo værre vil jeg få det.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de sylter min sag fordi jeg er indstillet til ftp, og den ved jeg jo heller ikke om jeg får, jeg synes det er vildt stressende alt dette og det sidste jeg har brug for er at stresse op
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 22:12   #76
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Er der nogle der har et godt råd til hvad jeg kan gøre, jeg var jo til alle de tester og undersøgelser på center for hjerneskade, og de faldt ud sådan at min arbejdsevne end ikke rækker til et fleksjob, og der har sagsbehandleren på jobcenter indstille mig til ftp jeg får svar inde for 3 måneder…..

Men center for hjerneskade har tilbudt mig et 12 ugers genoptrænings forløb som vil kunne gøre at jeg kan klare min hverdag beder, jeg har jo ingen genoptræning fået overhoved og det er 1½ år siden jeg blev syg, ansøgningen er sendt til kommunens handicaps afdeling i begyndelsen af dette år, og lige pt. har jeg stadigvæk ingen sagsbehandler fået i handicap afdelingen, og ingen sagsbehandler ingen bevilling til genoptræning…. Hvad kan jeg lige gør nu, for som hende jeg var inde hos på center for hjerneskade sagde at jo længer jeg går uden at få genoptræning jo værre vil jeg få det.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de sylter min sag fordi jeg er indstillet til ftp, og den ved jeg jo heller ikke om jeg får, jeg synes det er vildt stressende alt dette og det sidste jeg har brug for er at stresse op
Hejsa

Nu ved jeg ikke, hvor præcist, du har sendt ansøgningen ind til og hvilken paragraf har du søgt efter... Men du kan prøve at skrive en e-mail til dem. Deres e-mail adresse står i denne link:
http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...oebenhavn.aspx

Skriv at du har søgt og at du ikke har hørt fra dem, og at det drejer sig om genoptræning. Skriv, at du beder dem rykke for ansøgningen, nu hvor du har fået at vide, at jo længere tid der går, jo værre vil det blive for dig...

Det er også meget lang tid, at du har gået sådan uden at have fået hjælp. Jeg synes lægen burde have hjulpet dig for længst og have nævnt genoptræningen osv. Efter min mening burde sygehuset have fundet genoptræningsprogrammet til dig. Sygehuset betaler jo også for genoptræning. Lægen kunne også godt have henvist dig videre dengang.... Men håber nu, du får den hjælp, du bør have....

Sidst redigeret af curls; 04-07-2010 kl. 22:21.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 10:45   #77
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hejsa

Nu ved jeg ikke, hvor præcist, du har sendt ansøgningen ind til og hvilken paragraf har du søgt efter... Men du kan prøve at skrive en e-mail til dem. Deres e-mail adresse står i denne link:
http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...oebenhavn.aspx

Skriv at du har søgt og at du ikke har hørt fra dem, og at det drejer sig om genoptræning. Skriv, at du beder dem rykke for ansøgningen, nu hvor du har fået at vide, at jo længere tid der går, jo værre vil det blive for dig...

Det er også meget lang tid, at du har gået sådan uden at have fået hjælp. Jeg synes lægen burde have hjulpet dig for længst og have nævnt genoptræningen osv. Efter min mening burde sygehuset have fundet genoptræningsprogrammet til dig. Sygehuset betaler jo også for genoptræning. Lægen kunne også godt have henvist dig videre dengang.... Men håber nu, du får den hjælp, du bør have....
Hej curls

Mange tak for tilbagemeldning, og du har så bestemt ret lægerne på hospitalet burde bestemt have henvist mig til genoptræning for 1½ år siden, men deres største fokus var på min miste hørelse, men ikke på den blodprop jeg også fik......

Jeg har lige skrevet til DUKH og Dansk Handicapforbund håber de vil gå ind i sagen og hjælpe så jeg får den genoptræning jeg har sådan brug for, socialrådgiveren på center for hjerneskade vil også rykke kommunen.

fra Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 17:32   #78
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej curls

Mange tak for tilbagemeldning, og du har så bestemt ret lægerne på hospitalet burde bestemt have henvist mig til genoptræning for 1½ år siden, men deres største fokus var på min miste hørelse, men ikke på den blodprop jeg også fik......

Jeg har lige skrevet til DUKH og Dansk Handicapforbund håber de vil gå ind i sagen og hjælpe så jeg får den genoptræning jeg har sådan brug for, socialrådgiveren på center for hjerneskade vil også rykke kommunen.

fra Smidt
Det er super, at socialrådgiveren lige rykker kommunen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 20:10   #79
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Har i dag modtaget dette brev fra socialcenter, jeg er lidt forvirrede for trode endelig at de havde påbegyndt min ftp, sag.....
Citat:
Sag om førtidspension
Socialcentret København har den 16. august 2010 beslutte at påbegynde sag om førtidspension, jf. pensionslovens § 17, stk. 1, 1. punktum og § 18.

Begrundelsen er, at din arbejdsevne efter vores vurdering ikke kan forbedres ved aktivering-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger, jf. i øvrigt Ressourceprofilen som du tidligere har fået udleveret fra Beskæftigelses- & Integrationsforvaltningen.

Din førtidspensionssag skal behandles på møde den 26. august 2010.
Jf. pensionslovens § 20, stk. 3 har du mulighed for at udtale dig over for Socialcentret pensionsteam, inden afgørelsen træffes.
Såfremt du ønsker dette, bedes du venligst kontakte Socialcentret København på telefon nr. 3317 2544, senest den 23 august 2010 med henblik på en nærmere aftale herom. Det bemærkes, at du har ret til at medtage en besidder.

Til orientering kan det oplyses, at en afgørelse om førtidspension skal træffes 3 måneder efter tidspunktet for påbegyndelse af sag om førtidspension, jf. pensionslovens § 21.

Dette betyder, at hvis du tilkendes førtidspension vil dette tidligst kunne ske med virkning fra den 1. september 2010 og senes med virkning fra 1. december 2010.

Hvis du tilkendes førtidspension kan du tilmelde dig Den Supplerende Arbejdsmarkedspension for førtidspensionister. Hvis du ønsker at tilmelde dig ordningen bedes du venligst rette henvendelse hertil.

I sagen indgår akter, som du i forbindelse med partshøring, den 31. maj 2010 har modtaget fra jobcenter Sygedagpenge.
Såfremt du har kommentarer hertil bedes du venligst sende disse hertil senest d. 23. august 2010.

Der vedlægges endvidere kopi af pensionsloven §§ 18, 20 og 21

Hvis du er utilfreds med kommunes afgørelse kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet. Klagen skal du sende hertil. Du kan vælge at klage mundtligt eller skriftligt, gerne med henvisning til sagens journalnummer. du kan i klagen oplyse, hvorfor du er utilfreds med afgørelsen.

Klagen skal indgives inden 4 uger fra modtagelsen af dette brev.

Hvis vi fastholder afgørelsen, sender vi kopi af sagens akter til Beskæftigelsesankenævnet.

Når vi har modtaget din klage, vil vi se på din sag igen og tage stilling til, om vi kan give dig helt eller delvis medhold i din klage. Hvis vi ændrer afgørelsen, vil du få besked om det inde 4 uger. Hvis vi ikke ændrer afgørelsen, sender vi din klage inden 4 uger til Beskæftigelses- ankenævnet sammen med papirerne i sagen. Hvis du har spørgsmål til afgørelsen eller er i tvivl om, hvordan du skal klage, er du velkommen til at kontakte os.

Venlig hilsen
Xxxxx Xxxx
Socialfaglig koordinator
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 20:38   #80
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
De AFGØR d 26/8 om du får pension Og du har mulighed for at komme og tale din sag inden de træffer afgørelsen... krydser ALT hvad krydses kan
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension