K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2009, 21:26   #71
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det ligger da implicit, eller hva' ?

Jeg er jo ikke ligefrem vandt til alle de små 'finesser', vel, du skønne?

Mega- Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 21:41   #72
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
du har bare glemt at skrive det er på det foreliggende grundlag... eller hvad?
Den faldt jeg også over.
En pensionsansøgning efter §17 er faktisk det samme som efter §18, blot med den forskel, at §18 så er det kommunen der søger, §17 så er det borgeren der søger.

Jeg kan så blive i tvivl om hvad der er smartest i din sag.

Jeg husker ikke nøjagtigt din sag, men du skriver ihvertfald, at du er utilfreds med at de ikke har villet arb.prøve dig.

Hvis nu at din sag havde været godt belyst, med både lægepapirer, arb.prøvning og hvad man ellers kan finde på, så ville jeg mene at §17 PÅ DET FORELIGGENDE DOKUMENTATIONSGRUNDLAG havde været det rette.

Men eftersom der IKKE er en arb.prøvning, så er §17 måske det smarteste, for derved bliver de (så vidt jeg har forstået det) tvunget til at indhente det der mangler i din sag, og det vil vel så betyde, at du endelig kan få din arb.prøvning.

Jeg håber at der kommer en "hardcore" på banen, for her er det vist om at holde ørerne stive.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 22:06   #73
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hold da op! Hvad gør en ordblind så

Har idag haft min broder og svigerinde på besøg for at hjælpe dem, der ikke engang kan finde ud af at skrive en ansøgning

Oplever jeg er på 'Herrens mark' i min egen sag, så jeg har altså brug for hjælp !!!!

Er jo ikke vant til, at skulle tænke i alle baner, da jeg jo langt fra er en 'ørn' ud i de små finesser .... jeg er STADIG en novise !!!!!

Så alle gode råd, er velkomne, da jeg er fuldstændig i vildrede, så kære alle: HJÆÆÆÆLP !!!!

Mega- Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 22:24   #74
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg støtter mig op af Trolds konklution, at det måske er det rigtige at du her ikke har skrevet på det foreliggende grundlag.. for når nu det er ålen, som roder med din sag, så mangler der jo masser af ting...

hvad han ikke ved eller vidste er jo at vi ikke bare siger ja og amen, og finder os i at blive tromlet ned.. jeg siger måske ikke så meget men jeg er fandme stædig.. når jeg ved jeg har ret, og det er rimelig tydeligt for mig og min nærmeste familie, at jeg ikke er mig selv mere, set i forhold til hvad jeg kan og orker. og hvordan jeg husker.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 23:46   #75
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Næh, man ender jo selvfølgelig som 'systeminvalid, hvad, jeg naturligvis ønsker at undgå;men det slider hårdt, right?

Jeg vil kæmpe, med eller uden jeres støtte, for MIG .... skal de f...'me ikke ødelægge, uden det bliver under voldsom protest

Jeg har lagt mærke til at jeg, fordi jeg ikke har bøjet mig, og via idag, har fået en del kritik; men jeg har sq mere brug for hjælp, så jeg kan komme videre .....

Jeg ligger ned i forvejen, og har brug for noget andet????

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 23:57   #76
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja for h.... de skal sku ikke have lov at mase os helt.
og kære hyanna, du er ikke nogen novice, eller sådan noget. du er ret skrap med §§ og deslige.
og du både dig og Viper.. I er der altid med støtte til andre.
det jeg har skrevet har da været forsøg på støtte, desværre er jeg ikke så klog på det smarte..
jeg er sikker på at vi alle gerne vil hjælp og støtte. og din sag ser ud til at blive lukket ned på samme måde som min blev af ham der du ved nok... vi mødes en af dagene i weekenden, lægger en plan af de store..
du er ikke alene, og desværre er du jo nødt til at afvente kommunens svar.. og din sidste skrivelse kan vel for h... sætte lidt gang i den..
sender mange knus..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 00:15   #77
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tak, Huldra, græder, for jeg har sq brug for jer !!!!!!
Jeg har brug for sammenhold ... uden at være ren egoist .... Dem er der sq nok af i dagens DK, og jeg søger jo noget ganske andet, for uden jer ..... HVAD F..... gør jeg så???!!!!

Jeg vil jo så gerne også hjælpe dig, smukke

Jeg tænker jo på sangen "De ka' ikk' slå os ihjel, vi en del af jer selv!" ... husker du? (Sebastian)

Følte mig bare så alene og udsat for kritik, uden at kunne forsvare mig, da jeg stadig er så naiv og dum og alt muligt andet

Tak, for at du 'ser' mig, Huldra

Love Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 00:26   #78
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Følte mig bare så alene og udsat for kritik, uden at kunne forsvare mig, da jeg stadig er så naiv og dum og alt muligt andet
Hyanna, du er hverken naiv, dum, "alt mulig andet" eller alene.
Jeg forstår udmærket, at du kan føle det sådan, men samtidig synes jeg det er flot og stærkt, at du står frem og beder om hjælpen, det har jeg sg* ikke selv orket når lokummet virkelig har brændt.

Jeg håber ikke, at det er noget her i tråden du har opfattet som kritik, fra min side har det udelukkende været ment som en hjælp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 21:05   #79
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh, søde Trold ... Det er da ganske forfærdeligt, hvis du ikke kan række ud efter hjælp, når 'den er ren gal', og det hele brænder sammen

Lov mig at du vil kontakte, i det mindste mig, hvis du får brug for støtte, en at vende det med osv., for vi har alle brug for en 'hjælpehånd' en gang i mellem ... Jeg kender selv den med ikke at kunne eller orke ... Jeg var hende der hjalp, og kunne ikke engang komme i tanker om, at JEG måske også havde brug for hjælp en gang i mellem; men var opdraget til "Klar dig selv!" ... Forstår du hvad jeg mener? Det ligger år tilbage.

Jeg måtte lære det, og det har jeg så sandelig haft brug for, efter jeg er kommet i det kommunale regi's 'kolde og ubarmhjertige hænder', for jeg havde virkelig ingen idè om, at kommunerne behandler deres syge borgere så grusomt, i 'kassetænkningens navn', som jeg er blevet klar over, efter jeg fandt K10

Har det jo ganske forfærdeligt i øjeblikket, dvs. jeg svinger som en yo-yo ... raser, tuder, griner og kommer med sarkastiske bemærkninger osv., for som en skrev ... jeg tror det var Annemette .... så mente hun ikke at hun hørte til i kontanthjælpsdelen ... så hylede jeg af grin, for dèr er jeg jo selv, som så mange andre, lige havnet, uden flexjob, uden reel sagbehandling osv. osv., og så med den tillægstanke, at jeg aldrig selv har haft kontakt med et menneske, der hører til på kontanthjælp med de fattige ydelser (læs: almisser), ydmygende behandling, udsigtsløse aktiveringer, nul rettigheder; men med en 'hulens' masse pligter ... og ja, du/I kan jo selv fortsætte.

Jeg tror mange kan genkende de følelser og tanker, jeg gennemgår lige nu ... følelsen af afmagt og desperation og at man ikke tænker klart osv.

Natten op til, jeg skrev den §17 ansøgning, var jeg vågen det meste af natten, og når jeg endelig faldt i søvn, drømte jeg om ansøgningen, dog uden at kunne huske hvad jeg havde drømt, så det var en totalt udmattet Hyanna, der skrev den ansøgning, lige så snart jeg var stået op.

Jeg tænkte også at jeg jo er nødt til at prøve om jeg kan 'ryste træet, i håb om der falder et eller andet brugbart ned', for jeg er kun blevet kontaktet 3 gange i hele mit sygedagpengeforløb ... blev jo syltet, og når jeg har skrevet ... selv efter sagsakter med K10's udmærkede formular med §§ og det hele, blev jeg mødt med en mur af tavshed og måtte rykke klage osv., for kun at få dårlige kopier etc. etc.

Jeg vil da også undre mig såre, hvis jeg ikke får medhold i Beskætigelsesankenævnet; men hvad hjælper det, hvis de ikke samtidig afgør at jeg skal have sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, samt en OMMER, MED SYGEDAGPENGE?

Og jo, jeg føler mig stadig som en novice ud i lovgivning og hvad jeg skal gøre, når der ikke bliver ageret efter lovgivning osv. ... Jeg ved så godt, fra Huldra, at Kommunen rent administrativt, sidste år vedtog at der skulle spares så og så mange væk fra sygedagpenge osv. ... Jeg blev så een af dem, og nu vil jeg da æde en gammel hat på, at jeg godt kan komme i arbejdsprøvning på kontanthjælp, og så få en flexjobbevilling med der til hørende nedsat sats ved ledighed og nul ferierettigheder

Et lille sygt joke-spørgsmål: Kan man eftersende en lille pakke med teksten Tillægstekst til Kommunen " ..... efter det foreliggende grundlag."

Der ER sq ikke noget grundlag, hverken det ene eller det andet, for hvordan skulle der dog være det, efter øvelsen blot er gået ud på: IKKE at sagsbehandle osv.

Ak, ja ...... Jeg kunne blive ved; men er træt, fordi jeg, i dag, har været i Kbh. for at få min sædvanlige botoxbehandling pga. torticollis, hvilket også er derfor at jeg først svarer dig nu, kære Trold

Er der nogen, der ved, når jeg på den ene side anker afgørelse om sygedagpengestop og altså også har søgt førtidspension efter § 17, hvad der SÅ sker, og hvad jeg kan forvente, hvad jeg skal være opmærksom på osv. for jeg synes der er så mange faldgrupper, og jeg har jo erfaret at man skal være pokkers opmærksom på selv den aller mindste detalje?

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 21:49   #80
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Åh, søde Trold ... Det er da ganske forfærdeligt, hvis du ikke kan række ud efter hjælp, når 'den er ren gal', og det hele brænder sammen

Lov mig at du vil kontakte, i det mindste mig, hvis du får brug for støtte, en at vende det med osv., for vi har alle brug for en 'hjælpehånd' en gang i mellem ...
Det kan jeg sg'i ikke love dig, jeg ved jo ikke hvordan jeg reagerer hvis jeg en anden gang (gud forbyde det) kommer til at så i l... til halsen.
Men jeg skal prøve.

Men jeg har for mange år siden lovet mig selv, at de ALDRIG skal få mig ned med nakken.
Jeg står endnu - og jeg bliver dælme stående.
Der er jo den fordel ved kh, at man kan ikke komme længere ned.

Og hvem af os "hører til" på kontanthjælp?
For mange (rigtig mange) år siden havde jeg ikke meget til overs for dem på kh, jeg var ikke klogere.
Og nu har jeg selv hængt i dyndet i ca. 12 år.

Jeg er ikke sikker på, at du skal ærgre dig over, at du ikke fik skrevet "på det foreliggende dokumentationsgrundlag", eftersom du ikke selv mener at der er nok i din sag til en fp, så vil det jo være som at p.... i bukserne.

Jeg har ikke haft krudt til det, men det må være muligt at finde noget om, hvad kommunen skal gøre når en borger søger om fp efter §17, sådan som du har gjort.

Og nu ved jeg godt at du (så vidt jeg husker) helst vil have flex, men overvej nøje med dig selv om du kan klare det.
Mange bliver jo tilkendt flex, for blot at blive jagtet yderligere, med f.eks. jobsøgningskurser.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension