K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2013, 21:52   #71
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Tak for svar Enteneller:

Forstod ikke helt sætningen du skrev: BAN gav i 2008 kommunen ret i at jeg ikke var berettiget til sdp. pga egen sygdom

Du kom jo i arbejdspr umiddelbart efter afgørelse i 2008. Jeg tænker skulle du ik havde været stillet som at arbejdsprøvningen skulle havde været sket på sygedp i henhold til forlængelsesmuligheden § 27 - nr 2. Eller var den forlængelses regl der ikke på det tidspunkt?

Hvad var det ved beskrivelsen som gjorde i den første arb.p at den var utilstrækkelig.? Og hvad gjorde udslaget at der "kun" skulle tre ugers arbejdspr. til at få dig afklaret (mod de to x tre måneder tidligere).?

Du skriver: Efterflg. gik jeg efter en ny afklaring som BAN bl.a spurgte til...... Jeg vidste ikke BAN stillede ydeligere spørgsmål - troede de kun forholdte sig til det foreliggende. Det lyder da godt hvis de må spørge ind til ens situation og tage stilling - der hvor kommunen er passiv. Eller misforstår jeg...?

Håber det er ok jeg hører til din situation. (Spørger da jeg fik stoppet sygdp før arbejdspr.og har også efter sygdpstop været i to virksomhedsforløb med rapportering fra arbejdsgivere).
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 23:53   #72
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej sims. Ja det er ufatteligt, kontanthjaelpen saetter afklarende foranstaltnimger igang, imens sygedagpenge naegter at goere noget som helst. Haaber at du snart faar svar og afklaring paa det hele.

Enteller maajeg spoerge hvad du fejler?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 10:59   #73
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Tak for svar Enteneller:

Forstod ikke helt sætningen du skrev: BAN gav i 2008 kommunen ret i at jeg ikke var berettiget til sdp. pga egen sygdom

Du kom jo i arbejdspr umiddelbart efter afgørelse i 2008. Jeg tænker skulle du ik havde været stillet som at arbejdsprøvningen skulle havde været sket på sygedp i henhold til forlængelsesmuligheden § 27 - nr 2. Eller var den forlængelses regl der ikke på det tidspunkt?

Hvad var det ved beskrivelsen som gjorde i den første arb.p at den var utilstrækkelig.? Og hvad gjorde udslaget at der "kun" skulle tre ugers arbejdspr. til at få dig afklaret (mod de to x tre måneder tidligere).?

Du skriver: Efterflg. gik jeg efter en ny afklaring som BAN bl.a spurgte til...... Jeg vidste ikke BAN stillede ydeligere spørgsmål - troede de kun forholdte sig til det foreliggende. Det lyder da godt hvis de må spørge ind til ens situation og tage stilling - der hvor kommunen er passiv. Eller misforstår jeg...?

Håber det er ok jeg hører til din situation. (Spørger da jeg fik stoppet sygdp før arbejdspr.og har også efter sygdpstop været i to virksomhedsforløb med rapportering fra arbejdsgivere).
Jo §27 stk. 1 nr. 2 fandtes, men jeg var ikke helbredsmæssigt afklaret eller stationær på det tidspunkt, da jeg røg ud af sdp. Frem til uge 50 arbejdede jeg faktisk da jeg søgte at komme tilbage til min daværende arbejdsplads, men måtte så kaste håndklædet i ringen. Så syg på arbejde som så mange andre.

Jeg ankede sdp. stop og møntede det på at jeg stadig var syg. Psykiaterne skrev også i deres special lægeerklæringer at jeg ikke måtte komme i jobprøvning. Bodrum jeg har angst og psykisk relaterede lidelser.

Jeg tror først at §27 stk. 1 nr. 4 kom i 2009, for faktisk burde jeg i 2007 allerede have været afklaret i forhold dertil.

Nå men, jeg undlod at søge afklaring via kh. da jeg ikke var berettiget dertil. Primo 2008 kom BAN med deres afgørelse, de mente heller ikke at jeg kunne få forlænget sdp.

Medio 2008 besluttede jeg selv af gå i afklaring rettet mod et muligt fleksjob. Det var jeg så i 3 mdr. men nåede med hiv og sving kun knapt 10 timer på en uge. Det var ikke nok til ansættelse der hvor jeg var og med alt hvad det indebar tog jeg 3 mdr. mere hvor jeg nåede 12 timer til aller aller sidst. Virksomheden ville dog ikke tage mig, da de havde fået en på fuldtid i mellemtiden. Kommunen og jeg skulle så finde et nyt sted hvor jeg kunne komme op på 15 timer!!

Der gik dog ikke ret lang tid, så fik jeg min næste og nok største nedtur med indlæggelse på psykiatrisk skadestue, dette var primo 2009. Herefter besluttede jeg sammen med kommunen af jeg skulle afklares mod ftp.

Primo 2011 indstillede kommunen mig til ftp. iht. §18. Min arbejdsevne vurdering bestod af ½ side, men rp.en var såmænd fint nok i forhold til hvad jeg lige vidste herom. I maj 2011, fik jeg afslag, pensionsnævnet mente ikke at arbejdsprøvningen var retvisende og bad om endnu en mere klarlæggende en af slagsen. Det gjorde det heller ikke bedre at jeg indtil 2006 havde været velfungerende i både mit privat og arbejdsliv.

Jeg klagede over afslaget for jeg var helbredsmæssigt afklaret og det var denne der vægtede rigtigt meget for ftp. og ikke mere arbejde i min sag. Samtidig tog jeg fat i kommunen for at fortsætte min afklaring i det tilfælde at jeg modtog afslag fra BAN, for kommunen gav mig ikke medhold. BAN havde vel som de plejer ca. 4 mdr. ventetid.

August 2011 fik jeg endelig en sagsbehandler og bad om at komme i afklaring iht. pn.´s afslag. Dette blev etableret på er REVA lign. center primo 2012. De lavede den "bedste" rapport på mig, jeg var der i 4 uger, men det var ved at "droppe" mig allerede efter 2.

Det resterende 2012 gik med at jeg fik 3 nye sagsbehandlere og endelig ultimo 2012, d. 21/12-12 blev jeg igen indstillet til ftp. Jeg fik medhold, men ankede tilkendelses tidspunktet og fik det tilbage dateret til 1/6-12, hvor man gav mig ret i at min arbejdsevne allerede der stod til at være afklaret iht. pension.

Ja så det var så min sag. Det er bl.a derfor at jeg holder på at man skal fortsætte sin afklaring selvom man kører sin klage sag ved siden af og dette hvadenten man er berettiget til kh. eller ej.

Det er helt fint at I spørger, måske kan min sag hjælpe andre med at komme videre med deres sag. Det skal siges at jeg absolut gjorde alt for ikke at skulle i afklaring igen på det sidste center, men der var ikke andet for og dette med daglige skrivelser om de lidelser jeg måtte igennem. Jeg var der 2 x 2 timer om ugen og det holdte hårdt. Jeg lovede mig selv at dette var sidste gang. Afklaringerne har betydet at jeg ikke har mine børn boende hos mig, det magter jeg ikke. Heldigvis bor de tæt på mig hos deres far. Det er det simple liv og sådan må det så være. Men efter min mening skal man ikke gå i en arbejds afklarende afprøvning når man føler at man ikke kan, det kan koste alt for meget på helbredskontoen. Så søg afklaring, men gå ikke med til "hvad som helst" kun hvad du/man føler man kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-06-2013 kl. 11:16.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 14:28   #74
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Enteneller

Tak for dit uddybende svar

Hvor var det du oplevede BAN hjalp dig.?

Har selv oplevet at kommunen ikke afklarede mig i den mellemliggende tid hvor jeg havde en sag/klage hos BAN som tog 6 måneder - så det handler ikke kun om beløb/indtægt - langt fra - men bare det at få lov til at blive afklaret (få et ståsted som du skriver). (Har haft anden sag - sygedp.stop som tog 10 måneder + hjemsendelse og den skal tilbage til BAN nu igen - så der hvor jeg bor er sagsbehandlingstiden længere end 4 måneder).

(Ps: Hvor meget ser du dine børn idag og er du ok med ikke at have dem hos dig i forhold til din sygdom, synes det er stort at du også deler åbent om den del af din situation).

Sidst redigeret af simsons; 25-06-2013 kl. 14:35.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 15:27   #75
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om BAN hjalp mig, det gjorde de nok hvis jeg havde fået medhold.

Jeg har det ok mht. børnene, de er efterhånden store. Det vilde er så at jeg går til fitness træning helst på hold et par gange om ugen. Det er vigtigt for mig at komme afsted og få lavet noget fysisk, men ellers er jeg ikke vild med at være social i den forstand.

Jeg er også begyndt at sætte større pris på når børnene er hos mig, hvor jeg før i tiden havde svært at potitionere mig selv i forhold dertil pga. min angst. Min krop kan mærke forskel på hvem der er hos mig og det er godt.

Ja nogle gange fortæller jeg også lidt for meget måske, men sådan er jeg så. Der har også været lidt ADHD inde over mine diagnoser, men det gik man så bort fra igen.

Mht. kommunen og BAN, der gik de ikke det store op at min sag lå ved BAN samtidig med at jeg gik i afklaring. Så nogle steder er der styr på tingene i det henseende og andre steder åbenbart ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-06-2013 kl. 15:30.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 18:40   #76
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej enteneller, tak igen for svar.

Du skriver: Jeg fik medhold, men ankede tilkendelses tidspunktet og fik det tilbage dateret til 1/6-12, hvor man gav mig ret i at min arbejdsevne allerede der stod til at være afklaret iht. pension.

Var det din kommune som godkendte at tilkendelses tidspunktet skulle falde et halvt år før, der hvor din arbejdsevne var afklaret, eller gik den klage også videre til BAN?

Der står altid slutvis i dine beskeder - påmindelse om at at kunne få TAE - er det noget du har søgt om og fået efterfølgende af Arbejdsskadestyrelsen.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 18:57   #77
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det var kommunen der tilkendte tilbageførsel af tilkendelses tidspunktet.

TAE er jeg blevet tilkendt via en arbejdsgiver tegnet pensions ordning og jeg opfordre alle til at være opmærksomme på evt. at have sådan en. Jeg "opdagede" selv muligheden for tilkendelse af TAE 2 mdr. efter mit exit fra arbejdsmarkedet, var jeg kommet 2 mdr. senere havde jeg ikke haft mulighed for at søge TAE da denne i mit tilfælde skulle søges senest 3 mdr. fra arbejdsophør.

Så er min sag vidst efterhånden endevendt . Håber at både du, Bodrum og Bubberdk, naturlgivis mange andre får medvind i deres afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 22:18   #78
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Fryyd. Jeg havde anmodet om en ny sagsbehandler, det kunne jeg ikke faa for faglig koordinator.

Imens de har skulle traeffe afgoerelse over sygedagpenge med kraft + yderligere sdp er det blevet til: klage over to maaneders sagsbehandling vedr udbetaling med tilbagevirkende kraft og klage vedr overskridelse af partshoeringfrist, klage vedr afgoerelsesfrist overskredet, klage i partshoering at sagsbehandler overskrider to paragraffer og undlader nye oplysninger, hvilket har resulteret i en ny sagsbehandler idag.

Tror sku det blev for meget for hende.. Hehe .

De godenyheder er, jeg faar differencen med tilbage cirkende kraft paa fredag. Dog ingen afgoerelse om yderligere sdp endnu. Nu maa vi se.. Fristen udloeb d 20.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 08:13   #79
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det lyder godt Bodrum, man skal endelig klage når det er nødvendigt og man har retten dertil.

I min sag klagede jeg også undervejs til Politisk Administration, dette hvis sdp. chefen/Faglig koordinator ikke kunne agere. Det var som oftest når jeg stod uden sagsbehandler og min sag derfor gik på unødig pause. Senest brugte jeg så skrivelserne som support til at få tilbage dateret tilkendelses tidspunktet for min ftp.

Så Bodrum hold ved og hold hovedet koldt. Spændende med den nye forlængelse af sdp. med frist d. 20 må det da være lige oppe over til en ny klage. ;-) Hvilket forlængelses pkt. går du efter?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 26-06-2013 kl. 08:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 08:36   #80
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg er blevet forlaenget paa min arbejdsskadesag, men de vurderede at jeg var arbejdsdygtig. Saa den skal de revurdere igen.

Efter arbejdsproevning i oktober haaberjeg at sb er kompetent nok til at kunne se der skal ivaerksaettes fleksbevilling, og saa kan jeg blive forlaenget paa fleks eller ftp. Mn ftp er udelukket. Med med et time antal paa 10-15 timer siger sig selv, at det er fleks.

Men det sku ikke undre mig hvis jeg staar i samme hul om tre maaneder..

Jeg tager en dag hvor jeg slapper af og ikke vil taenke paa min sag.

Du og sims maa have en god dag.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-04-2013 01:41
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige At søge førtidspension 1 12-06-2008 19:48
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension