K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 05:01   #61
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg sagde ikke at man ikke kunne have forskellige udgifter. Jeg sagde kun, at bare fordi man er enlig forsørger får man da ikke automatisk mange flere udgifter til sig selv i forhold til en ikke enlig der bor for sig selv.

Derfor er de 4000 kr i rådighedsbeløb i det eksempel ligeså relevant for en ikke enlig der bor for sig selv, som for en forsørger der bor for sig selv.

Men det er en side diskussion.

Jeg tror nu vi begge bare efterlyste nogle bedre eksempler på fattigdom i Danmark.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 05:14   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men hvis man er forsørger, så bor man jo heller ikke for sig selv - og da børnepengene ikke rækker, Abraxus, så går der jo også en bid af mit eget rådighedsbeløb, for at dække de huller det giver i økonomien, når man har børn. Sådan er det jo.

Jeg har jo heller ikke det rådighedsbeløb banken opstiller, for hverken mig eller børnene.

Men jeg klager ikke - vi har det godt nok alligevel og mangler ikke noget.

Vi har det godt, modsat så mange andre. Det er også derfor jeg er så røv træt af at høre om enlige forsørgere, jeg vil meget hellere have at de trækker de enlige ikke-forsørgere frem og giver dem en hjælpende hånd!
Vi andre klare os jo. Det er jo belyst om og om igen fra mediernes side, og i morgen kan vi vel læse om Heidi som er alene med 3 børn og som ''kun'' har 5799 kr om måneden til tøj og mad
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 07:32   #63
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke helt gennemskue om i er klar over det.

Men de kr. 6.767,- brutto er kun for udeboende kontanthjælpsmodtagere under 25 år.

Sidst redigeret af halse; 14-01-2013 kl. 07:51.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 07:43   #64
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ER det ikke lidt sjovt, fordi hun er på kh. så har vi ret til, at syntes hun ikke må ryge
eller hun bare kan flytte i en billiger lejlighed, sparre på el osv.

Det er vel slet ikke der problemet ligger, men i vi i dk har mange der er syge eller bare uden arbejde og har svært ved at få en rimelig indtægt igen, at der er mange børn, hvor det er svært, at finde penge til sko/tøj/frugt.

Ja jeg har også svært ved at fårstå hun ryger men mon vi ikke alle bruger penge, vi ikke burde bruge, jeg spiller lotto.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 09:48   #65
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lejligheden er ikke dyr, i betragtning af, at den ligger i nordsjælland.

Hvis hun skulle flytte til en anden landsdel for at spare pr mdr. vil det ud over flytteomkostninger have konsekvenser for børnene, dels skole, kammerater, deres far mv.

>Flytteomkostninger skal jo tilbagebetales, hvis hun overhovedet KAN låne.
Flytteomkostninger som nemt kan beløbe sig over 30.000 med indskud oa.

Det vil derfor først kunne give overskud tidligst efter 2år?
Men der skulle hun jo gerne være tilbage på arbejdsmarkedet igen eller andet!

Fuldstændig useriøs og uden relevans at diskutere husleje rygning mv.

Mange her, falder lige præcis i den fælde, at vi på bunden hakker på hinanden og beskylder ligestillede for overforbrug!

Lad dog for f... ikke vinde i denne useriøse disk.

Det vigtige er, HVAD er der på bundlinjen at leve for!

Der er jo også forskel på hvor manger udgifter der er til sygdom/handicap, og hvor stor, om nogen , kommunen yder hjælp til!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:21   #66
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ER det ikke lidt sjovt, fordi hun er på kh. så har vi ret til, at syntes hun ikke må ryge
eller hun bare kan flytte i en billiger lejlighed, sparre på el osv.

Det er vel slet ikke der problemet ligger, men i vi i dk har mange der er syge eller bare uden arbejde og har svært ved at få en rimelig indtægt igen, at der er mange børn, hvor det er svært, at finde penge til sko/tøj/frugt.

Ja jeg har også svært ved at fårstå hun ryger men mon vi ikke alle bruger penge, vi ikke burde bruge, jeg spiller lotto.
Jo lige præcis!

Folk får en flytning til at lyde som en sommerdag på stranden - det er sgu dyrt at flytte!
Og som det fremgår af historien, så er hun jo flyttet fra Hornbæk og det rige liv, til Helsingør og ind i et liv nærmere bunden - som jeg skrev tidligere, er huslejen på 9300 kr jo nok skiftet ud med en husleje der har ligget på 18.900 kr.
Hun bor vel billigere end før!!??
Og lejligheden er vel anvist af kommunen, da man ellers ikke ''bare'' lige kan blive alene og få en lejlighed 14 dage efter....
Var hun blevet tilbudt en lejlighed til 4700 kr, så havde hun vel også taget den

Bare ærgerligt, at os der er i samme både, kan være så dybt uenige når vi i virkeligheden burde stå sammen og genkende os selv i situationerne.......mange af os er jo selv ofre for fordømmelse og andre folks bedre viden. Og ved på krop og sjæl, at ikke to historier er ens.

At arbejderne hakker på os er én ting, men at vi hakker på hinanden med den viden vi hver især har, er godt nok imponerende.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:37   #67
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Er det virkelig en normal pris for bolig på Sjælland..jeg synes det lyder vanvittig at en normal bolig ka koste så meget... Jeg bor selvfølgelig også i udkantsdk og her er det helt andre priser..om hun ska flytte ska jeg absolut ikke blande mig i ,men der er mange fordele og ulemper ved at flytte..vi ved jo heller ikke om det var den eneste bolig hun ku få da hun flyttede fra manden..og mht rygning..det er altid let at dømme,men for mange er det ikke let bare at droppe det og det hun lider af stress gør nok ikke tingene lettere
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:47   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De 9300 kr er sikkert heller ikke ren husleje, der er garanteret varme, antenne/TV pakke, vand/vandafledning osv med i beløbet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 11:49   #69
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

derfor synes jeg stadig det lyder vildt med så store boligudgifter...det ku jeg personlig aldrig drømme om at betale..
men det må jo være normal derovre på øen..synes også jeg ka mindes hende tanja betalte det samme eller lidt mere..er bare lidt chokket over det - og det er ikke det samme som at dømme...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 12:40   #70
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Jeg bor i nordsjælland i en lejet bolig på 116 m2, husleje uden nogen former for forbrug, á conto noget som helst eller tv-pakke eller sundudsigt, ikke engang sol ind af vinduerne i stuen.
Ingenting ud over ren husleje kr. 8.900.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension