K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 09:27   #61
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja jeg er også forundret over hans udmelding, men det kan jo være, det er for ikke at give mig for store forhåbninger... hvem ved.


Tak for endnu et link til at søge videre om mine rettigheder

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 11:47   #62
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tlf. dame,

Jeg tror også at det er vigtigt at du følger op på Krifa. Desværre læser vi ofte herinde at ikke mange fagforeninger har ret mange ben i næsen hvad angår sygedagpenge sager, da de intet aner herom desværre, men tro på at de kan. Så hvis jeg var dig ville jeg følge op og se hvad de har at sige, derudover kan du jo sagtens tage fat i de andre instanser også. Krifa må jo igang med at opstille en klagesag overfor kommunen inden for klagefristen, de kan jo ikke erklærer dig rask når Krifa ikke vil acceptere dig i deres A-kasse system.

Så i øvrigt at du skal til psykiater, det skal du tage stille og roligt. Der sker ikke så meget, han skal sikkert prøve at finde ud af din diagnose og hvad der evt. kan hjælpe dig. Du bliver ikke proppet med piller eller noget, så bare tag det roligt.

Har du iøvrigt en pensionsordning fra dit tidligere arbejde hvor du kan søge noget "Tab af erhvervsevne" udbetaling. Fx. en månedlig ydelse medens du har haft og har nedsat erhvervsevne ?

Held og lykke med Krifa, bare gå på dem, det er jo det du betaler for, de har jo også deres jurister der må kunne hjælpe.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:36   #63
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej EE og tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser

Ja jeg er også forundret over hans udmelding, men det kan jo være, det er for ikke at give mig for store forhåbninger... hvem ved.

Det er Krifas opgave at have erfaring med veje i system med mod og forhåbninger om, at love og regler i sygedagpengesager skal holdes - og videregive håb og mod og sikkerhed herom!

Tak for endnu et link til at søge videre om mine rettigheder

Jeg tænkte, VISO måske også kan hjælpe med overblik.
Og her til morgen kom jeg i tanke om forening for mennesker med lungesygdom: Lungepatient.dk.

http://www.lungepatient.dk/

Telefon
64 72 13 57

Telefontid:
man. - tors. kl. 9 - 15
samt fredag kl. 9 - 13.

Ring og hør om de evt. kan støtte. Og vurder herudfra om kontingent til forening vil kunne betale sig.

Knus og kram!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 14:19   #64
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære EE & Kartarina

Ja jeg håber da, at Krifa gør deres bedste, det er deres sagsbehandler i juraafdelingen der har stået for klagen til kommunen, så jeg håber at kommunen overgiver sig i første hug, det vil være utrolig svært at få det til at hænge sammen økonomisk, hvis den skal i ankenævnet.

M.h.t. psykriater. så er det heldigvis en jeg får gennem min læge og ikke en, der er købt af kommunen, så jeg må se hvad han kan gøre, da jeg har flere gamle ting i rygsækken + det er skete under mit sidste job og fyringen + det at de pludselig tog sdp fra mig.... det gjorde ikke min stress og depression bedre.
Jo jeg har en pensionsordning hos IP, men jeg kan jo se, at der er andre der har svært ved at få dem udbetalt.
jeg har prøvet at kontakte VISO idag, men hende jeg skal tale med har barn syg.

Så alt i alt, er jeg ikke kommet ret meget længere...

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 15:50   #65
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser

Ja jeg håber da, at Krifa gør deres bedste, det er deres sagsbehandler i juraafdelingen der har stået for klagen til kommunen, så jeg håber at kommunen overgiver sig i første hug, det vil være utrolig svært at få det til at hænge sammen økonomisk, hvis den skal i ankenævnet.

Vi må forvente, de gør deres bedste - og fortsætte med at ønske deres hjælp - til love og regler igen følges af sdp-kontor - og sygedagpenge genoptages.

M.h.t. psykriater. så er det heldigvis en jeg får gennem min læge og ikke en, der er købt af kommunen, så jeg må se hvad han kan gøre, da jeg har flere gamle ting i rygsækken + det er skete under mit sidste job og fyringen + det at de pludselig tog sdp fra mig.... det gjorde ikke min stress og depression bedre.

Nu håber vi på opbakning i din sag også af psykiater! Hvornår er det du har tid hos psykiater?

Jo jeg har en pensionsordning hos IP, men jeg kan jo se, at der er andre der har svært ved at få dem udbetalt.

Graver får respons til at komme igennem med sag om TAE til IP i øjeblikket - på K10: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15223

jeg har prøvet at kontakte VISO idag, men hende jeg skal tale med har barn syg.

Det kan være, hun er der i morgen og kan hjælpe med overblik.
I mellemtiden kommer jeg også til at tænke på, om du har kontakt med speciallæge omkring astma/KOL/næsten kronisk lungebetændelse - og har speciallægeerklæring omkring denne alvorlige diagnose - som alvorligt forværres ved stress?

Og jeg kom også til at tænke på mulig vejledning omkring - astma/Kol/næsten kronisk lungebetændelse/forværring af astma og KOL ved stress - hos Astma Allergiforeningen, som har gratis telefonrådgivning:

http://www.astma-allergi.dk/home

De skriver:

Vi er til for dig! Og derfor sidder der alle hverdage fagfolk parat til at svare på dine spørgsmål om astma, allergi og eksem.

Telefonrådgivningen er gratis og for alle.

Du kan ringe til os mandag til fredag mellem kl. 9.00-12.00 og onsdag mellem kl.16.00-18.00 på 43 43 42 99.

Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 16-11-2010 kl. 15:53.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 16:15   #66
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja vi må håbe på det bedste...

M.h.t. psykriateren så har de lukket til d. 22/11, så først derefter kan jeg få en tid, desværre.

Jeg har ikke været hos nogen speciallæge med min astma, KOL eller mine mange lungebetændelser, men jeg ved, at min lungefunktion er målt til 76 % og det er for meget til at det kan give noget i den ende.

Ja jeg kan godt mærke, at det bestemt ikke bliver bedre, når jeg er stresset, lige nu hoster jeg som en gal og jeg er ikke siller på andet end at jeg har lungebetændelse igen igen... skal kontakte lægen i morgen.

Knuzzzz

tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 16:40   #67
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser

M.h.t. psykriateren så har de lukket til d. 22/11, så først derefter kan jeg få en tid, desværre.

OK!

Jeg har ikke været hos nogen speciallæge med min astma, KOL eller mine mange lungebetændelser, men jeg ved, at min lungefunktion er målt til 76 % og det er for meget til at det kan give noget i den ende.

Ja jeg kan godt mærke, at det bestemt ikke bliver bedre, når jeg er stresset, lige nu hoster jeg som en gal og jeg er ikke sikker på andet end at jeg har lungebetændelse igen igen... skal kontakte lægen i morgen.

God idé. Bed samtidig lægen om kort journalnotat, hvordan han lægefagligt vurderer sammenhæng mellem astma/KOL og stress og forværring af astma/KOL med næsten kronisk lungebetændelse. Og tag dette journalnotat med til sagsbehandler, så skal hun indarbejde disse nye lægefaglige oplysninger i din ressourceprofil.

Ved en senere konsultation hos din læge om - astma/KOL/næsten kronisk lungebetændelse/forværring af astma og KOL ved stress - synes jeg du skal fortælle din læge, du har hørt om, det synes vigtigt at have kontakt med Astma Allergi Ambulatorium på et af de store regionale sygehuse - til dokumentation af meget stor alvor i astma/KOL i sag, hvor sdp-kontor ikke forstår astma/KOLs kompleksitet og alvor. Og bed om henvisning til Astma Allergi Ambulatorium.

Dette er mine overvejelser videre i din sag.

Jeg kender astmas alvor i min nærmeste familie og i min omgangskreds!

Det er derfor jeg ønsker, at din - astma/KOL/næsten kronisk lungebetændelse/forværring af astma og KOL ved stress - beskrives med tilstrækkelig alvor med speciallægefaglig ekspertise på Astma Allergi Ambulatorium - og opfølgende forstås og tages til efterretning af sagsbehandler og lægekonsulent i kommunen - så du får ftp, som du bør!

Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 16-11-2010 kl. 16:46.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 17:02   #68
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Jeg kan godt bede ham om det, men jeg kan jo ikke aflevere det til sagsbehandleren, da jeg jo ikke er under sdp mere og desuden er der jo ikke lavet nogen resourceprofil, det er en af de ting, der er klaget over.

Har du evt. nogle tip til mig, nu jeg skal til møde om arbejdsprøvning ???

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 18:29   #69
xenia46
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
xenia46 er ny på vejen
Jeg kan kun tilslutte mig med at det er et svært system at være oppe imod...

Idag har jeg været til møde med kommunen - som havde en af de høje "herrer" med som skulle hjælpe min rådgiver med at forklare mig om sygedagpengeloven.
Jeg fik afslag på fortsættelse af sygedagpenge, da lægen ikke kunne give en konkret dato for hvornår/om jeg bliver arbejdsdygtig igen.
Dvs jeg var henvist til kontanthjælp - men da min mand tjener penge så vil det være lig med 0 kr.
Da det er svært at leve uden indtægt - så vil jeg være nødt til at melde mig ledig...
Troede jeg, for den søde dame i Krifa sagde til mig at jeg ikke kunne melde mig ledig når jeg stadig var syg....
Hvad f..... gør man så????
Jeg fatter IKKE, hvordan et udadtil velfungerende samfund kan behandle folk som er syge med at tage sygedagpengene fra dem - blot fordi der ikke bliver sat dato på de forskellige skemaer kommunen vil/skal have.

Jeg blev sygemeldt i august 2009 med stress efter at have arbejdet 90 timer om ugen i lang tid. Kom i aktivering mhp at starte stille og roligt op med job igen. En tid jeg nød...
I maj 2010 blev jeg pludselig syg med svimmelhed, tinnitus og høretab som følge. Blev undersøgt af både den ene og den anden læge, og jeg skulle udredes på sygehuset - der var blot 22 mdr's ventetid.
Blev igen undersøgt af øre-, næse- & halslæge som tolkede mine symptomer som Morbus Menierés sygdom og at jeg bare skulle ringe til et andet sygehus i regionen, hvor ventetiden var kortere.
Jeg tog kontakt til Holstebro Sygehus hvor ventetiden kun var 16 uger. Der kunne jeg godt komme til, men jeg skulle få Århus Sygehus til at sende papirerne.
Jeg ringede derefter til Århus og fik at vide at jeg faktisk var på en akut venteliste, men at ventetiden var 3-6 mdr. Det var 3 mdr siden en høreklinik havde bedt sygehuset om at sætte mig på den hurtigste venteliste, da de ikke ville sælge mig et høreapparat som han var sikker på ikke ville hjælpe mig med de symptomer jeg havde. Så det nævnte jeg og hun lovede så også at give mig en tid sidst i december måned i år.
Idag kom der en tid til mig: Undersøgelse den 3. december 2010 - fedt, så er der lys forude....

Har nogle af jer et godt tip jeg evt kunne bruge?
xenia46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 18:55   #70
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser

Jeg kan godt bede ham om det,

Ja - det synes jeg, du skal - din sag skal jo netop nu dokumenteres ekstra godt lægefagligt - så det lægefagligt kan godtgøres sygedagpengestop er en fejl - da du er ingenlunde er rask!

men jeg kan jo ikke aflevere det til sagsbehandleren, da jeg jo ikke er under sdp mere og desuden er der jo ikke lavet nogen resourceprofil, det er en af de ting, der er klaget over.

Saml stadig lægefaglig dokumentation - giv en kopi af hver lægefagligt dokument til ny sagsbehandler - og gem tilsvarende lægefaglige dokumenter selv - til at kopiere fra senere...

Har du evt. nogle tip til mig, nu jeg skal til møde om arbejdsprøvning ???

Jeg har ikke erfaring med arbejdsprøvning. Så jeg har ingen tip til møde om arbejdsprøvning - udover jeg synes, du skal have papirer med om alle dine lægefaglige diagnoser og vurderinger, dokumenterende dine varigt nedsatte funktionsevner og dine varige skånebehov - uden helbredende behandlingsmulighed for hoveddiagnoserne - og med risiko for forværring af helbred ved arbejdsprøvning.

Speciallæge frarådede arbejdsprøvning af mig på grund af sygdom, da det ville forværre mit helbred - da mine diagnoser var vurderet stationære og uden lægelig helbredelsesmulighed, og min funktionsevne var vurderet betydeligt og varigt nedsat.

Og sådan synes jeg også dine diagnoser er - jeg opfordrer dig derfor til selv at indsamle disse vurderinger af dine diagnoser - især hos speciallæge i astma/allergi/KOL - som beskrevet tidligere i dag!

Jeg er beskæmmet over, du ikke har fået nok hjælp af sygedagpengekontor til lægefaglig og socialfaglig udredning på sygedagpengesag!
Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 16-11-2010 kl. 19:06.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension