K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2009, 01:30   #61
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du får lige nogle af paragrafferne, som jeg har fundet, og så kan jeg selvfølgelig ikke lige finde den med de 14 dage.

Men her er noget af det, du skal bruge:

Denne her er sygedagpengeloven, og det betyder, at der SKAL være en OPDATERET ressourceprofil.

Denne ressourceprofil SKAL være lavet SAMMEN med dig og være KOMMENTERET af dig.

Der SKAL være en plan for, hvordan du kan nærme dig arbejdsmarkedet SAMMEN MED DIG.

Ellers er det ugyldigt at standse dine sygedagpenge.

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K7

Her er så noget om partshøringen fra forvaltningsloven:

Det begynder med kapitel 5, hvoraf jeg har fundet en bid til dig, men jeg vil anbefale dig at læse mere om det... også de næste afsnit.

Citat:
§ 19. Kan en part i en sag ikke antages at være bekendt med, at myndigheden er i besiddelse af bestemte oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, må der ikke træffes afgørelse, før myndigheden har gjort parten bekendt med oplysningerne og givet denne lejlighed til at fremkomme med en udtalelse.

Det gælder dog kun, hvis oplysningerne er til ugunst for den pågældende part og er af væsentlig betydning for sagens afgørelse. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap5

Jeg vender lige tilbage, når jeg har fundet det med de 14 dage, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 01:42   #62
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nå så fandt vi det samtidig den jeg her er også § 19 men det er så den der hedder punkt 6) der ved lov er fastsat særlige bestemmelser, der sikrer parten adgang til at gøre sig bekendt med grundlaget for den påtænkte afgørelse og til at afgive en udtalelse til sagen, inden afgørelsen træffes.

Den med 14 dage kender jeg ikke til må jeg indrømme den jeg kender med 14 dage er at der skal varsles 14 dage før stoppet af sygedagpenge men kender flere der har fået kun et par dage til at afgive udtalelse i sagen ...

Men udtalelses det skal man kunne komme med inden de fremsender stoppet ..
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 02:31   #63
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, jow, I søde, dejlige og kloge quinder... den § 28 I nævner der, og § 19, havde jeg også med i min indsigelse den 8.juli med den begrundelse, at jeg ikke har været til møde i Kommunen siden maj 2008, og at jeg har kæmpet som en gal, for at få mine sagsakter, som, da de endelig kom, var så mangelfulde og dårligt kopieret osv. at jeg ikke kunne finde hoved eller hale i noget af det.... Rent kaos!

Det har jo ALDRIG handlet om samarbejde med mig; men om at sylte mig, til de kunne smide mig af dagpengesystemet og det vidste jeg godt; men havde en dårlig sag, fordi at jeg liiige skulle til den undersøgelse og den undersøgelse og ... hovsa, så skulle jeg også lige undersøges for noget andet osv.

Det har de hele tiden henholdt sig til, da jeg endelig fik svar fra kommunen; medens jeg skriftligt som mundtligt har tigget og bedt den kommune om at sende mig i arbejdsprøvning, for at JEG kunne finde ud af hvad jeg magter eller ikke magter; men som I kan se i citatet fra min ressourceprofil i mit indlæg om det sidste der er sket i min sag (at jeg er blevet smidt af dagpengesystemet) har han (snedigt nok) henholdt sig til, at jeg ikke er rask nok til at blive arbejdsprøvet, fordi jeg ikke er færdigudredt, placeret som stationær, varig osv. .... SMART, ikk?

Meeen jeg er klar over, jeg ikke har udtrykt mig klart nok over for jer; men mit hoved kan ikke mere i dag... øh igår, øh , så jeg må nok hellere gå ind og sove, og så vende tilbage i morgen med en, forhåbentlig, bedre forklaring på hvad det er jeg efterlyser

De kærligste tanker Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 15:12   #64
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nå, jeg fandt selv tidsfristen på de 2 uger ... Den står såmænd højt og tydeligt i K10's egen fortræffelige link "Stop af sygedagpenge" under Retssikkerhedslovens § 7 a!!! ... Hvor har jeg dog liiiige mit lille hoved

Men, men , men der er desværre ikke noget at komme efter, for de HAR jo sendt en partshøring, med så opdateret en ressourceprofil at det sidste var indføjet dagen efter min sagsbehandler havde dateret selve brevet, som jeg tidligere har beskrevet, så nu må jeg bare gå den tunge gang til Kommunen og søge om kontanthjælp, anke osv. SUK!

Jeg vender sikkert tilbage efter råd og vejledning af jer dejlige mennesker, for ankes skal der, og jeg HAR da også den indsigelse, som min sagsbehandler med garanti ikke har læst, før han sendte den endelige afgørelse, som udgangspunkt for den skriftlige anke ... så har arbejdet med indsigelsen da ikke været helt forgæves

De kærligste tanker og hilsner til jer alle fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 20:10   #65
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... Hyanna... Godt gået, jeg skulle lige til at lægge den på.

Det er nemlig den, jeg tænker på.

Dvs. at der SKAL være en PLAN for, hvad der så skal ske - 14 dage FØR sygedagpengene standses.

Og du SKAL inddrages i planen.

Så det er ulovligt, og din sag bør sendes tilbage, og dine sygedagpenge fortsætte.

Du er jo IKKE blevet partshørt i kommunens plan med dig, og det skal du holde fast i... plus de andre ting.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 19:03   #66
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Søde Hejdien ... Har overset at du spurgte om jeg havde brugt den nye lovgivning på sygedagpengeområdet i min indsigelse af 8. juli o9..... Undskyld

Jo, med § og det hele! citat: ..... "Jeg skal med det samme gøre opmærksom på at den argumentation I kommer med i min ressourceprofil (se ressourceprofil, side 21 og 22) ikke holder vand, alene af den grund at § 27 er blevet ændret jf. lov nr. 480 af 12/06/09 hvor i det hedder:


Citat:
16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:
>>4) Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger.<<
Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.
Jeg skrev dog ikke fra hvornår den er gældende, for sagsbehandleren skal vel også gøre sig bare en lille anstrengelse, ikk?
Viper skrev jo for mig, og det var også ham der fandt den nye tilføjelse i loven, medens han ventede på at jeg skulle blive færdig med at sidde og 'fedte rundt' i notater, ressourceprofil osv. for at få det hele med.

Men, det hjælper jo ikke så meget, når de ikke gider at læse, hvad man har skrevet, og bare river meddelelsen om endelig afgørelse af stop af sygedagpenge op af skuffen, samme dag, og så smider det i en kuvert og sender det, så han kan gå ind til chefen og få ros for at har sparet mig væk, uanset lovgivning

Gu' ved hvorfor jeg kommer til at tænke på ikke høre, ikke se og ikke tale

For lige som Huldra har jeg aldrig været kaldt til møde med den sagsbehandler, ja, jeg har faktisk ikke været til møde siden maj, sidste år, når man ser bort fra mødet med Rene Medina, som jo så udmøntede sig i en klage til Psykolognævnet samt Kommunen over sagsgangen og urigtige oplysninger m.m. ... Så blev jeg jo syltet og det var et mas uden lige, bare at få et svar på klagen og sin aktindsigt osv.

Den kan Shylock (håber jeg har stavet rigtigt) tale med om, for selv om Shylock får mig til at le over den måde tingene foregår på, så er det faktisk lige til at græde over, for, kors, hvor jeg bare genkender det hele

Skønne Zuza .... Jo, på PAPIRET er jeg skam partshørt og inddraget; men det er reelt ikke det der sker/skete.

I Odsherred Kommune foregår det på følgende måde: Man vil liiige se resultatet af den undersøgelse og den undersøgelse og så den undersøgelse (jeg har været til mange!), før man vil lade lægekonsulenten tage stilling, så sagsbehandler kan afgøre, hvad der skal ske fremover. For at helgardere mig (for han er hverken til at hugge eller stikke i) skriver jeg så et brev den 4. juni o9, hvor jeg opsumerer hvad der er blevet talt om de 2 gange han har ringet til mig, og hvor jeg gentager min anmodning om at blive arbejdsprøvet og beder samtidig om at brevet bliver lagt ind i min sag og jeg beder også om løbende aktindsigt.

Dyb tavshed ... indtil jeg modtager brev den 2. juli 09 med et brev dateret den 30.juni o9 samt ressourceprofil, hvor det sidste er indføjet den 1.juli 09, så jeg derfor først får mit varsel om stop af sygedagpenge den 2. juli med posten, og så med indsigelsesfrist den 8. juli, og indsigelsen bliver så afleveret i Borgerservice den 8. juli, fordi jeg stadig ikke kan få en ordentlig ressourceprofil uden der er røget tekst ud, ændret i den osv. som jeg tidligere har skrevet.

Den ressourceprofil er jo ikke lavet i samarbejde med mig, så det er lidt af et 'gedemarked' at finde hoved og hale i det, og det skal jo også med i indsigelsen, fordi beslutningsgrundlaget for at kaste mig af sygedagpengene faktisk kun forefindes i min ressorceprofil.

Og så har jeg jo først været til den sidste undersøgelse den 1. juli!!!

Samme dag, som jeg afleverer min indsigelse, nemlig den 8. juli sender han afgørelsen om stoppet af sygedagpengene den 15. juli 09 ... Voila, så er den 'ged barberet' ... Kan du se det?

Nej, jeg har på intet tidspunkt reelt været inddraget, sådan som loven lægger op til; men det er de fuldstændig lige glade med og jeg kan ikke gøre andet end at anke!

De varmeste hilsner og Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 13-07-2009 kl. 19:06.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 21:22   #67
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Suk...

Håber, du skriver, at kommunen IKKE har forholdt sig til dine kommentarer i partshøringen.

Det SKAL kommunen.

Sikken klage, du kan skrive.

Der bliver snart over 100 fejl i din sag at klage over, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:28   #68
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære alle sammen.

I afmagt og et sidste desperat forsøg på at få jobcenteret til reelt at behandle min sag, i stedet for bare at trække tiden ud osv. har jeg på grundlag af en meget god vens råd, men med et meget tungt hjerte, i formiddags foretaget mig følgende:

Citat:
Til: Jobcenter Odsherred, arbejdsmarkedsafdelingen
Att. XXXXXXXXX
Hovedgaden 39
4571 Grevinge

Fra: XXXXXXXXX

Emne: Pensionsansøgning efter § 17.

I det, det er blevet mig meddelt at jeg ikke længere opfylder betingelserne for at oppebære sygedagpenge, da kommunen anser det for formålsløst at iværksætte arbejdsprøvning, jf. § 27, stk. 1, nr. 2, og ikke mener at jeg kan opfylde betingelserne for § 27 stk. 1, nr. 1, 3, 5 og 6, ligesom kommunen ikke har ønsket at tage stilling til den nye indføjelse i § 27 stk. 1, ikrafttrådt 06-07-2009, jf. lov nr. 480, af 12/06/2009, anmoder jeg jf. § 27, stk. 1, nr. 4 og 7, ifølge lovændring ved lov nr. 480 af 12/06/2009 og § 28 om førtidspension efter § 17.

Jeg skal for god ordens skyld gøre opmærksom på at denne ansøgning er afleveret inden ophøret af oppebæring af sygedagpenge jf. bilag 1 (kvittering for modtagelse af ansøgning på borgerservice i Odsherred Kommune), hvorfor et stop af sygedagpenge ikke længere er lovligt før ansøgningen om pension er færdigbehandlet og afgørelse i sagen er truffet, jf. vejledning nr. 73 af 03/10/2006.
Jeg gør yderligere opmærksom på at jeg kræver svar på denne skrivelse med bekræftelse på at De agter at overholde ansøgningskriteriet, senest 8 dage efter modtagelsen, altså at svaret er mig i hænde d. 23-07-2009.

Med venlig hilsen


XXXXXXXXX
Det er blevet afleveret samt mailet og jeg har dateret kvittering for modtagelse i borgerservice.

I dag er jo min sidste dag på sygedagpenge, hvis det står til kommunen, men man har ikke imødekommet mit ønske om arbejdsprøvning og man har ikke brugt den mulighed som forefindes i ovenstående lovændring, som trådte i kraft den 6. juli 09.

Jeg søger derfor alle jer, der har erfaring og som ved, hvad der nu sker om alle gode råd.

At jeg først i nat tog den endelige beslutning, skal ses i lyset af beskæftigelsesankenævnets svar til Huldra (se hendes tråd "Post undervejs") som gør mig meget usikker på alt i dagens DK, for hvis beskæftigelsesankenævnet på den ene side klart siger det er en "ommer", men at det reelt ikke betyder at Huldra får sine sygedagpenge med tilbagevirkende kraft og en reel sagsbehandling, som ligger i sygedagpengelovens intentioner og medfølgende arbejdsevnemetode, så kan kommunen jo bare anskaffe sig et stort skab til "næser", som Uffe Ellemann i sin tid pralede med og så grine af det hele.

Jeg håber så inderligt jeg tager fejl i mine bange anelser, for ellers er sygedagpengeloven ikke det papir værd den er skrevet på!

De varmeste hilsner og på forhånd tak. Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:56   #69
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN, gæve kvinde, du har alt at vinde og intet at tabe

Hm, ja, dine overvejelser om sygedagpengeloven er nok ikke helt ved siden af, desværre.

Kan det hjælpe dig hvis jeg fortæller at jeg har kontakt m en herinde fra som netop kæmper en brav kamp for at få sygedagpengene m tilbagevirkende kraft EFTER at ankenævnet har fastslået at det var en ommer og vedkommende var berettiget til ovenstående!

Giv et praj og vi kan udveksle info
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 19:49   #70
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du har bare glemt at skrive det er på det foreliggende grundlag... eller hvad?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension