K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2008, 14:24   #61
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det kører i ring for dem.

Det er det værste gang (slettet af censuren) med syge mennesker.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 01:38   #62
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mere TERM - og skummel læsning

Her er mere om TERM - det er skummel læsning.

Husk at læse kommentarerne også.

Når I har læst debatindlægget fra Patientforeningen, så klik på "se alle kommentarer" under smagsprøven på kommentar.


Citat:
En meget stor del af den danske befolkning har ubalancer i deres hormonsystem, men de er ikke klar over det, og de diagnosticeres heller ikke, fordi de undersøgelsesmetoder lægerne benytter er utidssvarende og for dårlige.

Det får konsekvenser for danskernes sundhed, sygefraværet stiger, antallet af førtidspensionister stiger, medicinforbruget stiger, trykket på sygehusene stiger. Vi bliver fede, vi kan ikke få børn, hver femte af os oplever det, vi kalder en depression på et eller andet tidspunkt.
http://www.nordjyske.dk/debat/forsid...895%2c2825%2c3


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:50   #63
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nødråb fra praktiserende læge om TERM

Her er et nødråb fra en praktiserende læge om TERM.

Lægen har skrevet i Ugeskrift for Læger her: http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag...A_2009_5_55303

Citat:
Den smertelige erkendelse var, at kognitiv terapi er en værre form for manipulation end den, medicinalindustrien udsætter os for. Med kognitiv terapi trænger systemet endnu mere ind i det enkelte menneske end et kemisk stof og kan dermed sikre, at arbejdskraften bevarer systemet og ikke gør oprør. Men det system eller sundhedsvæsen, der bevares, er det totalt markedsgjorte sundhedsvæsen, der med lynets hast styrter bevidstløst imod privatisering.

At forsøge at fremhæve det enkelte menneske før samfundet i lægeløftet er et forsøg på at nedbryde fællesskabsfølelsen med markedsmekanismer og forbrugerisme.
Og så en KONSTRUKTIV løsning:

Citat:
Konklusion: Jeg har nu anvendt kognitiv terapis teori på problemstillingen praktiserende lægers kollektive depression og vil herefter foreslå, at vi undlader at behandle det enkelte individ med lykkepiller, sygemelding og kognitiv terapi, men i stedet, at vi i fællesskab handler politisk og får skabt et bedre arbejdsmiljø for praktiserende læger, og håber, at det kan brede sig til resten af samfundet.
Det er jo rigtigt. Det må være ARBEJDSMILJØET, der skal "helbredes" ikke hele samfundet.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:05   #64
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Den smertelige erkendelse var, at kognitiv terapi er en værre form for manipulation end den, medicinalindustrien udsætter os for. Med kognitiv terapi trænger systemet endnu mere ind i det enkelte menneske end et kemisk stof og kan dermed sikre, at arbejdskraften bevarer systemet og ikke gør oprør.
lægen i artiklen..


hold da op hun har set lyset...problemet er ikke den syge men de omgivelser den syge har pådraget sig sygdommen i..

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:15   #65
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det skumle er, at det er LÆGERNE, der kommer på kursus.

De skal lære, at de ikke skal blive frustrererede over, at de IKKE kan overholde lægeløftet.

De skal lære at lukke øjne og ører, når de skal nægte at henvise borgere til undersøgelse... og dermed få en grundig undersøgelse og dermed blive behandlet for deres sygdom.

Det er ikke nemt at være TERM-læge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:18   #66
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Pu..ha...


Hvad skal man gøre imod sådan noget...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:20   #67
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ved jeg ikke.

Der er kongres snart - eller hvad det hedder - snart, hvor læger i Skandinavien også skal lære om TERM.

Så det nytter vist ikke at flytte.

Udenlandske forskere mener, at folk DØR pga. TERM, men den danske regerings forskere vil ikke se det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:52   #68
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Udenlandske forskere mener, at folk DØR pga. TERM, men den danske regerings forskere vil ikke se det.
Ja, folk dør, når de bliver behandlet efter TERM... Jeg har bevidnet det, og det er GRUFULDT ! Og værst af alt: man kan som pårørende IKKE GØRE EN SKID VED DET, FOR LÆGERNE HAR ALTID RET OG DÆKKER I ET VÆK OVER HINANDEN..... ((((
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 14:37   #69
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Det må ud til hele befolkningen.

Jeg "stjæler" nogle af de links der er herinde med henvisning til forskellige uhyrligheder - til min hjemmeside.

Denne hjemmeside sender jeg så med korte mellemrum til alt hvad jeg kan komme i tanke om.

Håber det er i orden at jeg gør det på den måde, ellers må i lige give mig en "balle" .

Mange hilsner
Anna.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 13:12   #70
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En af TERM-lægerne mener, at man IKKE kan behandles, hvis der er gået over 5 år, før man kommer til psykiater.

Dette er jo yderst relevant for k10, fordi næsten ALLE i løbet af et sygdomsforløb på et tidspunkt - et sent tidspunkt - liiiige skal sendes til psykiater, selvom man fejler noget FYSISK.

Kommunerne sender borgerne til psykiater alt for sent - og spilder alles tid.

Hvis man kommer til psykiater inden 6 måneder, er der 54% chance for at fungere bedre, mens kun 1% kan få det bedre, hvis man har ventet mere end 5 år med at komme til psykiater.

hvis man henvises til psykiater, så print nedenstående ud og forlang en REDEGØRELSE fra kommunen - og kommunens lægekonsulent - som forklarer meget grundigt, hvad dette psykiater-besøg skulle gøre godt for.

Det kan kun være for at trække sagen i langdrag for kommunens egen refusion - og ikke til gavn for hverken borgeren eller for det overbelastede psykiatriske system.

Citat:
Tørre tal bekræfter, at en tidlig indsats har en stor virkning.
Ifølge overlæge Morten Birket-Smith er chancen for at komme sig fuldstændigt af en depression kun én sølle procent, hvis
man har gået ubehandlet med depressionen i fem år. Hvis depressionen derimod behandles inden for seks måneder er
chancen for at den syge kommer sig fuldstædigt hele 54 procent.


”Det er helt afgørende, at man er pågående og insisterende i forhold til en indsats her”, siger han.
http://www.ftf.dk/fileadmin/resonans...9-01-19468.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Term modellen.! jsn Nyt om loven 3 24-09-2011 20:50
80 sygedagpenge sager behandles om PiaL Politik og Samfund 0 22-03-2011 14:45
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
Lidt om min sag.. og måden man behandles på... tusindblomst Din historie 9 19-11-2010 05:56
Syge behandles som ledige - EN SYG IDE Kimse Et godt link! 0 17-11-2008 22:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension