K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 00:16   #61
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fodfolket sådan en har jeg også lige fået (eller meget nær den her i kommunen hedder det så bare andre ting ) og jeg sad lige som dig og tænkte øøøhhh nååå godt og det betyder hvad så du får lige det min sagsbehandler svarede mig på det spørgsmål og mon ikke det er det samme der nu skal ske mht dig .. kunne godt lyde sådan ...


Jeg sender nu sagen samlet med alle dine lægepapir og relevante akter til Gruppen for Støtte- og Behandlingstilbud hvor de skal godkende min vurdering i henhold til Pensionslovens § 18.


Derefter skriver hun så at når de har godkendt den skal den videre i pensionsnævnet som så¨har tre måneder til at afgøre og at jeg vil få et brev med invitation til at komme op og udtale mig ...

Kunne lyde som om det er det samme der skal ske i din sag men er du usikker så skriv og spørg det gjorde jeg
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 20:48   #62
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Hejdien.............
ja jeg skulle lige læse det igennem et par gange, og overskudet har ikke lige været til samtaler med min sagsbehandler, men jeg regner med at tage fat i det her i næste uge, for jeg vil godt snart have en afslutning på det hele.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 17:59   #63
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Så er der aftalt tid med min sagsbehandler den 24/2 (så kryds lige finger for mig den dag at det forløber som jeg håber)

jeg tænker bare på hvad hun har at forholde sig til da det er første gang jeg skal snakke med hende

Sidst redigeret af Fodfolket; 16-02-2010 kl. 18:02.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 18:33   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja jeg skal i hvertfald nok krydse fingre!!!

Og mon ikke hun gennemlæser sagen kursorisk, så hun ved lidt om dig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 21:46   #65
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
nu er jeg forvirret oveni bøtten.

jeg ringede som sagt tidliger til min sagsbehandler og fik aftalt en tid hvor vi skulle mødes, hun sagde at hun vil sende et brev med indkaldelse til dette møde. og det har hun så gjort

og jeg blev temlig forvirret over det der stod i brevet, der stod at jeg skulle have forskellige papir med bl.a om hvad uddanelse jeg har og der stod at vi skulle snakke om hvordan jeg nemmest bliver hjulpet tilbage til arbejdsmarkedet, også er det jeg spørg mig selv har hun ikke læst i mine papir at alle behandlingsmuligheder er udtømt, og at arbejdsmarkedescentret ikke kan se at der er mere arbejdsevne tilbage
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 22:11   #66
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa Fodfolket
Du skal uden tvivl ha lavet en Ressourceprofil, og dertil skal du medbringe papirerne.
Det er nemlig "forbudt" at indstille til Førtidspension, hvis der ikke foreligger en ressourceprofil.
Selv om de ikke har tænkt sig, at du skal i arbejde.
Det er mit bedste forslag, ellers kan jeg ikke komme i tanker om, hvorfor du skal have de papirer med.
K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 22:41   #67
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
florken

ja det er nok den der skal laves, men hvorfor jeg er forvirret er at de jo allerede har alle disse oplysninger i en tidliger profil jeg fik lavet, det eneste der skal laves om i den profil er at der ikke er flere behandlingsmuligheder og at mine handicap er permanent, og at der ikke er mere arbejdsevne ej heller til flex
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 00:01   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmm, måske er det et standart brev - det har de meget med at sende ud. Jeg fik adskillige standartbreve med møder - selvom de vidste jeg ikke kunne møde op, og fik uhyggelige breve om kontaktforløb, hvor vi skulle tale om min tilbagevenden til arbejdsmarked, selvom jeg stod midt i førtidspensionssagen osv.
Det var naturligvis bare breve de sendte ud pr automatik, og det var aldrig værre end jeg kunne forklare dem, at jeg altså var udenfor kategori. Hvilket de fuldt ud accepterede.

Så det er nok det der er sket i din sag også, det er nærmere reglen end undtagelsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 00:53   #69
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa Fodfolket
Så skal di Ressourceprofil bare OPDATERES !
For det skal den være, før du indstilles til FP
K. H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 17:13   #70
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
ok så er jeg mere rolig, jeg kan bare ikke forstå hvad de skal bruge hvad jeg har af uddanelse, når jeg ikke skal bruge den på førtidspension
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
bange for at ende uden indkomst Taz Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 10-11-2011 09:42
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
Jeg er bliver kørt over ende af en sociallæge. lola44 Alt det andet 31 03-11-2010 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension