K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2008, 13:12   #51
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
I går var jeg 'bare' vred over denne MBS.
I dag ryster grundvolden for mig!
Kors, hvor er jeg bange for den mand og hvad han måske er i stand til.
Fik læst n æ s t e n hele rapporten, men fik kvalme og måtte 'lukke ned'.
Sygeligt at han kan gøre mennesker med fysiske lidelser til hystriske hypokondere og tildele dem en psykisk diagnose - for derefter at ophæve næsten samtilige psykiske sygdomme til noget der kan afklares på 2 år
Jeg tør snart ikke skrive mere, for kan forestille mig, at jeg endnu engang i fremtiden sidder overfor endnu en ny sagsbehandler, som erklærer mig rask og velfungerende, fordi jeg har debatteret service og retssikkerhedsloven og kommunernes manglende indsigt på handicapområdet, fordi de ikke længere får råd og vejledning af de gamle statsamter.

Jeg tager hatten af for Jer, som undersøger hans udtalelser og finder alle de her informationer, som ikke kommer frem i medierne og som i n g e n åbenbart sætter spørgsmålstegn ved.

Ejjjjjj - kan ikke rumme mere lige nu, det er f o r
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 14:43   #52
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Exclamation Perfekt Peacock

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
Download rapporten Psykiske lidelser og førtidspension - pdf http://www.dpsnet.dk/fileadmin/web-f...riet.final.pdf
Perfekt Peacock,

Jeg overså helt, at du havde fundet den rapport der.

Det er dælme godt gravet frem. Jeg har kigget på dpsnet.dk side, men kan da ikke finde den nu her.

Efter at have skimmet den rapport kan jeg sige, at den ikke indeholder nogen som helst form for dokumentation for at 90% af psykiske lidelser kan helbredes !
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 14:43   #53
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Flemming! Jeg mente nu ikke, at det var dig og dine indlæg, der er noget galt med - for det er der slet ikke! Jeg mente, at den debat, der er i de "lettilgængelige og letfordøjelige" medierne (nyhederne, ttv mv) skaber et meget forvrænget billedet af, hvordan virkeligheden ser ud. Vi bor jo i et rigt land og det går jo vældigt godt med lav arbejdsløshed og et godt socialt-/økonomisk-sikkerhedsnet mv. Når jeg så taler med folk, der har fået det billed indprintet, og fortæller dem om den totalt umulige situation, jeg befinder mig i, hvor lidt jeg har at leve for om måneden, at jeg ikke har råd til tøj eller tandlæge, at jeg ingen behandling kan få, så jeg i det mindste kan komme ud og handle selv, fordi jeg er havnet i en "skyttegravskrig" mellem to forskellige offentlige instanser, ja, så bliver de jo noget chokerede. Og når jeg så sidder som angstpatient og hører en eller anden "Dr. Kvak" fortælle familien Danmark, at jeg da ikke skal have ftp, men kan være kureret om to år, når jeg nu har lidt af angst i næsten 27 år og ingen behandling hidtil har kunnet kurere mig, så bliver jeg s** ked af det...!!! Jeg beundre dig og alle jer andre, der tager kampen på. Det er sørgeligt, at man skal kæmpe på den måde for at blive behandlet værdigt, og så ender man bare med at blive trådt på alligevel... Pyh, der lettede at få det ud
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 14:45   #54
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Risa,

Sådan opfattede jeg det heller ikke
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 14:54   #55
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Glæder mig
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 16:46   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Læg mærke til hvordan det bliver fremstillet i pressen.

der bliver KUN nævnt lette diagnoser., som angst, stress og dep.
Alt den snak om folkesundhed, der har været i det seneste år, drejer sig i virkeligheden om lette udgaver.
Derfor falder folk for en knold som Dr.krank, som netop beskriver de meget omtalte diagnoser via folkesundhed(og under Mit ansvar).

Der menes diagnoserne i lette udgaver, dvs at folk bevidst skal misforstå. dvs at det bliver lettere at lave endnu en stramning på området.

Hvem betaler prisen?
Det gør de der har angst/dep./stress i svær grad. Det gør de der har fysiske lidelser, som ironeres, eller de får istedet tilkendt pension på en let psykisk diagnose som tilkendelseårsag, hvorfor de ikke kan(eller får meget svært ved) få hjælp efter den sociale lovgivning.(det er det der sker i stor udstrækning idag)
Der er mange eks. på at kommunerne finder det meget belejliget(besparende)at tilkende på psykisk lidelse istedet for de fysikske.

Næste skridt(kan man frygte) er at man kan blive behandlet i 2 år, også blive rask?
befolkningen skal nok æde den, kva mediernes opbakning af div fejlinformationer, omskrivninger af virkeligheden.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 12:40   #57
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Alle,

Jeg har søgt aktindsigt i Morten Birket-Smiths "forskning" på området. Han må have noget dokumentation bag hans udsagn om at "90% af psykisk syge kan helbredes" ellers kan det ikke bruges til noget. For uden statistisk materiale er der jo bare tale om hans personlige vendetta imod førtidspensionssystemet.

Det er vigtigt, at ifald der ikke er noget statistisk materiale at det kommer for de relevante partiers ordføreres kendskab inden de beslutter sig for noget her i slutningen af august. Det vil jeg arbejde for via en skrivelse om myterne og fordomme i den offentlige debat om førtidspension til de relevante udvalg i Folketinget.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 13:47   #58
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Flemming... prøv at tjekke denne tråd her.

Der er en masse links og "forklaringer", som du måske kan bruge til noget.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3702&highlight=term

Ellers kan du google ham, Per Fink, funktionelle lidelser, somatisering osv.

Så dukker der en masse op.

På Sundhedsministeriets hjemmeside ligger også en laaang rapport, hvor ovennævnte bidrager til "fremtiden" i DK.

Det er skummel læsning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 21:53   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Flemming... måske du kan bruge den her.

Citat:
Titel Referenceprogram for unipolar depression hos voksne : udarbejdet af en arbejdsgruppe nedsat af Sekretariatet for Referenceprogrammer - SfR
Udgiver Sundhedsstyrelsen
Udgave Version: 1.0; Versionsdato: November 2007
By og år Kbh. : 2007
Sidetal 139 s.
Link Elektronisk udgave
Bestilles her
Noter Trykt udgaves ISBN 978-87-7676-574-3
Emneord ReferenceprogramUnipolardepresion
Kategori Anbefaling
Den kan downloades som pdf-fil.... her: http://www.sst.dk/Udgivelsesdatabasen.aspx?lang=da

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 23:25   #60
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ja zuza,

Tak.

Det var interessant læsning.

Jeg faldt over en anden interessant information på sst.dk, nemlig at diabetes ramte har større forekomst af angst, depression og spiseforstyrrelser Diabetes er jo en gruppe, som man spår vil stige over tid p.gr.a. forkert levevis.

Sundhedsstyrelsen har i år igangsat en screening for depression foretaget af de praktiserende læger (dagensmedicin.dk), noget som helt sikkert vil finde flere depressioner og forhåbentlig kan de helt svære depressioner i fremtiden undgåes.

Jeg sidder mere og mere og får fornemmelsen af, at der skal foretages en koordineret indsats ikke kun på arbejdsmarkedsområdet men også på sundhedsområdet. Hvis den stundende reform af førtidspensionen fører til stramninger her i slutningen af august, så kan det jage folk rundt i et cirkus. Et cirkus, som vil kunne forværre deres psykiske sygdomme muligvis med flere psykiske sygdomme som PTSD/kronisk belastningssyndrom.

Det der er brug for er en holistisk tilgang til hele problematikken omkring førtidspension og fysiske/psykiske sygdomme. Hurdlen i den sammenhæng er, at Folketinget jo er opdelt på udvalg efter sagsområde og kun ser på deres eget delområde. Den opdeling forhindrer, at der kommer en samlet værdifuld løsning.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbage til aml arbejde ETSL Spørgsmål ang fleksjob 1 14-04-2012 21:17
Flertal: Ja til at tvinge unge i arbejde Vej86 Politik og Samfund 17 22-02-2012 19:10
Førtidspensionister presses tilbage i job Webmaster K10 Nyheder 0 15-06-2010 08:00
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension