K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 10:50   #51
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Nilla.

Du skriver

Så jeg går udfra at det også gælder briller med prismeglas. Men kan du ikke dække det ene øje til og læse med det andet. Det må jeg selv gøre når mit samsyn driller.

I en anden tråd skriver du om lydbånd. Det er sådan at blinde og svagsynede jo også tager videregående uddannelser, og de får fremstillet fagbøgerne som lydbøger så de også kan følge med. I øvrigt udgives en del faglitteratur nu også som lydbøger.

Se http://www.spsu.dk/vu/index.html

Velcro
Tak Velcro - kan man lave lydbøger selv?
Ja prismeglas hjælper ikke.

Jeg sad lige og prøvede at sætte en hånd for det ene øje. og selvom synet er ok på øjnene, så hopper det stadig. Er det en tilvænnings sag?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 12:15   #52
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej Nilla.
Det er også anderledes for mig ved kun at bruge et øje. Men alt afhænger vel af hvad årsagen til problematikken. Så vidt jeg kan se tror du selv det kan være sclerose og læser man på scleroseforeningens hjemmeside om emnet ser det ud til at der foruden huller i synsfeltet, dobbeltsyn også kan være problemer med ukoordinerede og ufrivillige øjenbevægelser. Så måske det er det som du oplever.
http://www.scleroseforeningen.dk/da/...symptomer.aspx

Har du prøvet at tale med nogen fra scleroseforeningen? Måske de kan hjælpe dig lidt på vej. Nogen gange er den slags foreninger villige til at hjælpe selvom man ikke er diagnostiseret. Og de har jo erfaringer med de problemstillinger som du oplever. Også hvordan du takler din videre diagnose-udredning. Jeg håber du får bonus ved enten øjenlægerne eller immun-afdelingen til at komme videre til en neurolog ellers synes jeg du skal vride armen om på din læge. Hjælper det ikke så er det muligt at købe sig til ydelsen selv - altså et besøg hos en neurolog privat. 'Sidste udvej måtte jeg selv benytte mig af. Egentlig ikke fordi jeg ikke måtte komme til en neurolog. Var hos flere, men de diagnostiserede mig i øst og vest og var meget arrogante. Den private neurolog hjælp mig faktisk videre og i dag synes jeg det var alle pengene værd.

Jeg ved ikke om man selv kan lave lydbøger. Men du skal i hvert fald kontakte sps-ordningen, for selvfølgeligt skal du kunne tage en uddannelse selvom du har fået nogle skavanker. Og det er nok en god idé at kontakte dem så hurtigt som muligt, så du er klar til uddannelses-starten. Selvom du ikke har en diagnose nu, så må den terapeut eller hvem det nu du var hos på øjenafdelingen, kunne udfærdige en redegørelse for dit manglende samsyn, og de deraf nødvendige hjælpebehov.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 12:43   #53
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Nilla.
Det er også anderledes for mig ved kun at bruge et øje. Men alt afhænger vel af hvad årsagen til problematikken. Så vidt jeg kan se tror du selv det kan være sclerose og læser man på scleroseforeningens hjemmeside om emnet ser det ud til at der foruden huller i synsfeltet, dobbeltsyn også kan være problemer med ukoordinerede og ufrivillige øjenbevægelser. Så måske det er det som du oplever.
http://www.scleroseforeningen.dk/da/...symptomer.aspx

Har du prøvet at tale med nogen fra scleroseforeningen? Måske de kan hjælpe dig lidt på vej. Nogen gange er den slags foreninger villige til at hjælpe selvom man ikke er diagnostiseret. Og de har jo erfaringer med de problemstillinger som du oplever. Også hvordan du takler din videre diagnose-udredning. Jeg håber du får bonus ved enten øjenlægerne eller immun-afdelingen til at komme videre til en neurolog ellers synes jeg du skal vride armen om på din læge. Hjælper det ikke så er det muligt at købe sig til ydelsen selv - altså et besøg hos en neurolog privat. 'Sidste udvej måtte jeg selv benytte mig af. Egentlig ikke fordi jeg ikke måtte komme til en neurolog. Var hos flere, men de diagnostiserede mig i øst og vest og var meget arrogante. Den private neurolog hjælp mig faktisk videre og i dag synes jeg det var alle pengene værd.

Jeg ved ikke om man selv kan lave lydbøger. Men du skal i hvert fald kontakte sps-ordningen, for selvfølgeligt skal du kunne tage en uddannelse selvom du har fået nogle skavanker. Og det er nok en god idé at kontakte dem så hurtigt som muligt, så du er klar til uddannelses-starten. Selvom du ikke har en diagnose nu, så må den terapeut eller hvem det nu du var hos på øjenafdelingen, kunne udfærdige en redegørelse for dit manglende samsyn, og de deraf nødvendige hjælpebehov.

Velcro
Tak Velcro, kan man bare ringe og bede om en redegørelse fra den øjenlæge på sygehuset. For hun gav mig ikke noget skriftligt?!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 17:11   #54
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej Nilla.
Du kan altid få en kopi af din journal på hospitalet, og der vil også være et notat om din undersøgelse forleden. Men måske det er bedre at kontakte sps-ordningen for at høre hvilken dokumentation de behøver, og så arbejde videre ud fra det du får at vide.

Noget andet er at du måske også skal overveje om du kan blive indmeldt på NOTA.
Her kan du ligesom på et almindeligt bibliotek låne lydbøger (primært skønlitteratur). Du kan fx. få bøgerne på CD-skiver, der dog er indlæst i et specielt format DAISY. Det kræver så også at du får fat i en eller anden form for afspiller fx. Victor -reader der kan afspille DAISY- formatet. Sådan en afspiller kan du søge som et hjælpe-middel hos din kommune.

http://www.nota.nu/bliv-medlem
http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=19076

Velcro

Sidst redigeret af velcro; 09-06-2010 kl. 17:18.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 22:30   #55
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tør man foreslå, at du simpelthen skifter læge. Du har ikke brug for sådan en stædig starut. Nogle af dem er åbenbart helt fikserede på at spare penge for "systemet".
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 22:51   #56
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak Velcro (beklager jeg ikke fik skrevet, men er kommet i aktivering og har været sååå træt)

Ja jeg skifter også læge. Men internt i huset. Jeg orker hende ikke mere. Det har været svært for mig at tage den beslutning. Men nu har jeg "noget" på hende kan man sige. Altså jeg kan bevise at hun laver fejl-beslutninger/ikke undersøger nok. Burde måske endog klage over det. Men det orker jeg heller ikke og man skal jo vælge sine kampe.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:29   #57
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Samtalen med kommunen og den læge og psykolog i dag gik godt

De mener jeg er i gode hænder med undersøgelser og jeg fik en forklaring på hvorfor de mener det.

De nævnte at de syntes jeg burde få en §56 aftale, og at det var realistisk med 4-5 timer pr. dag og at de ville se om jeg kunne komme i arbejdsprøvning der hvor jeg gerne selv vil.

De ville dog henvise mig til 3. mand, for at få en virksomhedskonsulent til at kigge på hvad jeg kan beskæftige mig med i fremtiden.

Jeg har tidligere skrevet at flexjob er selvforsørgelse og det er kun delvist korrekt. I forbindelse med revalidering, så SKAL det være til 37 timer.
Min fagforening mener dog at man kan revalideres først, for så at finde ud af at man ikke kan klare 37 timer senere. men det føler jeg er ufint.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 07:33   #58
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg er startet i aktivering og som lovet er jeg blevet syg. Jeg bliver jo altid syg.
Jeg har mistet stemmen og har ondt i lungerne.
Nu vil jeg "misbruge" lægens tid, bare for at dokumentere at jeg har det sådan. De er lidt efter mig for ikke at gå til læge hver gang jeg er syg.
Men jeg kan rende hele tiden så! og det gør jeg hermed!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 09:27   #59
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen

Jeg havde en seddel med til sekretæren hvor der stod at jeg ikke kan sige noget og har ondt i halsen. Hun siger jeg skal podes. Men det bliver jeg ikke. Jeg kommer direkte ind til lægen og hun siger:

Kan du ikke sige noget? Det passer da vist ikke! Da hun hører jeg kun kan få luft ud, men ingen lyd, siger hun: Du ved da godt at vi ikke kan gøre noget ved en virusinfektion.

Men nej, det ved jeg faktisk ikke! – Men jeg kan jo ikke argumentere imod det hun siger. Så jeg måtte pænt gå igen.
Jeg havde jo besluttet mig for at skifte læge- og det ville jeg så gøre internt i huset. Men det er ligegyldigt hvad jeg gør, så kommer jeg hen til hende her- hun er ekstremt arrogant og taler altid ned til mig. Jeg er ikke den eneste. Kan se på nettet at andre oplever det samme.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 09:48   #60
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
og se lige hende Majbrits bedømmelse:
http://www.vavirk.dk/l%C3%A6ge/tranb...ps/cit/876611/

er ret sikker på at vi har samme læge !


(og nu har jeg skiftet og allerede fået svar fra den nye læge om at bestille tid og komme til en konsultation jeg er bare glad og lettet nu

Sidst redigeret af nilla; 24-06-2010 kl. 11:47.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension