K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 21:13   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
...Jeg har iø. ikke min sagsbehandler mere.
Hun stoppede, da Jeg fik fleksbeviljingen.
Så overgik Jeg til hende der, min flekxrådgiver.
Ok. Jeg troede, at det var en jobkonsulent der var inde over din sag.

Som jeg så forstår det, så er der altså kun din fleksrådgiver (som vel kan betegnes som din sb) nu?

Jeg vil tro, at du har ret i, at du er godt på vej til, at få ryddet de forskellige sten af vejen, så du kan tilkendes fp.
Jeg tror også, at der er noget økonomisk i det for kommunen, forstået sådan, at det er begrænset hvor længe det kan betale sig, at holde dig på fleks når der ikke er udsigt til, at du vil kunne klare et fleksjob.


Men selvom sagen synes oplagt, så tror jeg stadig, at du skal være oppe på tæerne og tage alle dine forholdsregler, alt det der med, at få tingene på skrift og klage når sb ikke opfører sig ordentligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:24   #52
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nu Jeg høre ordet, tro Jeg Hun er en jobkonsulent.
ER det i bund og grund ikke det samme, bare med et finere ord?

Ja, du kan tro Jeg vil være på dupperne
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:59   #53
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm en flexrådgiver,jeg gætter på det er en jobkonsulent der er forfremet til flexrådgiver.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 07:53   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Nu Jeg høre ordet, tro Jeg Hun er en jobkonsulent.
ER det i bund og grund ikke det samme, bare med et finere ord?

Ja, du kan tro Jeg vil være på dupperne

Hmmm, nu er det mange år siden jeg har været i kløerne på en jobkonsulent, bortset fra ham hos anden aktør, men de jobkonsulenter jeg har mødt har kun skullet hjælpe med at finde et job, og intet andet.

Men da jeg blev visiteret til fleks fik jeg også en ny sb.
Det er mit indtryk, at sb'erne er opdelt i grupper hvor nogen tager sig af dem på kh og andre tager sig af dem på fleks.

Hvis du har fået brev fra hende er det muligt, at du kan se hendes stillingsbetegnelse ved hendes underskrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 08:26   #55
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Blander mig lige igen-jeg tror at sagsbehandlerne deles op nogle dage til kun at behandle bestemte sager.

Nok ikke for at de er spicelt gode på et fet men snare for at sagsbehandlinges arbejdet går hurtiger,der går rutine i arbejdet.
Når de sider med papirsbunker der høre under samme §§§§
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 09:22   #56
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ej, nu skal I høre.
Hun er sørme Virksomhedskonsulent.

Så kan det vist ikke bliver "finere"
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:36   #57
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nååå så nåede jeg enden af tråden ha ha ... har hele tråden siddet med en fornemmelse af at begrebene bliver lidt blandet sammen hvem er det wood er i hænderne på og hvorfor ..

virksomhedskonsulent= jobkonsulent

ergo en uden noget fagligt belæg for at sidde og behandle syge mennesker..

når man har med sådan en konsulent at gøre wood så er der kun en ting du kan gøre og det er at se hende som en hvis job er at få dig op i tid med alle midler ..

Tag ikke fejl der findes gode jobkonsulenter ...sådan en som du har der har jeg også haft ...

Det smarteste er at du finder ud af hvem der er din sagsbehandler på kommunen, og nej det er ikke nok med en jobkonsulent der SKAL være en sagsbehandler på en sag også...

Når der er noget du er utilfreds med og som du ikke forstår så skriv til jobkonsulenten (tal ikke med hende ) og når du skriver sender du en kopi til din sagsbehandler og lader det fremkomme af brevet at det er sendt til dem begge...

Det er når arbejdsprøvningen er færdig også din sagsbehandler der skal opdatere din ressourceprofil og IKKE jobkonsulenten og det skal du altså holde godt fast i ...

Du skal simpelthen se din jobkonsulent som din egen lille slavepisker, du skal sådan som du beskriver hende ALDRIG tage hendes ord for gode vare , forlang at få alt på skrift ...

Næste gang hun siger til dig at du skal op på de 15 timer så siger du .. ja tak jeg gør alt hvad du siger, men jeg vil gerne have på skrift at du forlanger at jeg kommer op på de 15 timer og jeg vil gerne have på skrift at kommunen tager ansvar for evt forværringer i mit helbred grundet presset, og dame husk lige at få lavet en kontrakt hvoraf det fremgår HVORFOR JEG ER HER, HVOR LÆNGE JEG SKAL VÆRE HER, HVAD FORMÅLET ER MED AT JEG ER HER

det vil hun næsten med garanti love dig at du får og så høre du ikke mere fra hende af ...

Min sidste jobkonsulent havde fået helt galt i noget, tror hun lige som forvekslede sig selv med noget nær gud... den arbejdsprøvning hun sendte mig i varetog ingen af mine skånehensyn , der var ikke de hjælpemidler jeg skulle bruge, målet var tyve timer ...

hun lovede mig en kontrakt da den ikke var kommet en uge efter , skrev jeg til min jobkonsulent og min sagsbehandler min sagsbehandler påstod så at det var jobkonsulenten der nu havde alt ansvaret ... og jeg bad om at få det på skrift og beskrev mit job for sagsbehandler , hun havde så ikke lige lyst til at give mig på skrift at jeg var i hænderne på kun en jobkonsulent og hun aftalte at komme ned på arbejdet tre dage senere med jobkonsulenten , da hun dukkede op stoppede hun med det samme min arbejdsprøvning og jeg fik tilkendt en anden jobkonsulent ...

derfor er det vigtigt at holde sig for øje at en jobkonsulent er den der skal finde stedet til dig og hjælpe dig med skånehensyn og hjælpe med timeantallet, men også at det er hendes job at få dig op i tid hvad enten du kan eller ej ...

Dit job er at samarbejde, prøve efter bedste evne og altid give udtryk for ja du vil gerne fleks alt det du kan ... men der er grænser pga sygdom derfor er du flekser ...
Nå nu du ved hvordan din jobkonsulent er så hav altid en bisidder med og optag samtalerne ...

Sørg for et godt samarbejde med virksomheden det er i sidste ende dem som din sagsbehandler vil være nød til at lytte til .. og det er altså tilladt at gå hjem hvis ikke man kan mere ..

Ps nu lyder hun jo ikke som en med humor men når i får en jobkonsulent så prøv for sjov at spørge dem hvad de er af uddanelse... jeg har haft alt fra en frisør der havde fået ødelagt hænderne , en vinhandler, en grill ejer , min søster er også virksomhedskonsulent og hun er Hker uddannet på kommunen (oki hun har så været på det private som virksomhedskonsulent og har noget overbygning) men det er langt fra alle der har det .. og i skal også være opmærksom på at mange jobkonsulenter i dag også beskrives som sagsbehandler ... og hvad er en sagsbehandler ...

det er en der behandler sager ... så nej i kan ikke være sikker på hvem i sidder overfor ved at se på titel spørg til uddanelse , den bedste er og bliver en socialrådgiver dernæst en socialformidler og til sidst så er der en skræmmende sagsbehandler ...

så faktisk er det forkert når vi skriver sagsbehandler herinde ...

titler betyder meget og folk er meget glade for titler ... jeg har sidst arbejdet med hvad jeg ville kalde telefonsalg det blev på mit visit kort til marketingskoordinator ... spurgte min chef hvordan hulen jeg var blevet det ... og jo jeg kordinerede jo ved at jeg solgte reklameplads til firmaer og bagefter kordinerede med journalisterne hvad der skulle stå .... daaaa .. men flot ser det ud

Sidst redigeret af Hejdien; 14-03-2011 kl. 10:43.
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 20:50   #58
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nu er mine smerter så højt oppe, at Jeg har bestilt tid hos Lægen til imorgen.
Jeg er helt oppe på 7 og det er slet ikke ok. Tænker ikke på andet end smerter og er tæt på tårer hele tiden.

Lavede intet idag, sad bare.
Min chef kom for at tage en sludder;

Ja, jeg syntes at Du virker neagtiv, men Jeg kan jo se at Du prøver og det er supergodt. Det er også det De andre i afdelingen siger. At Du forsøger.

OK. Måske er det fordi Jeg koncentrerer mig så meget om ikke at skrige, at Jeg måske ikke sprudler af glæde ??
Det er bestemt ikke fordi Jeg er sur.
Jeg VIL så gerne kunne og derfor prøver Jeg selvom Jeg VED det er dumt af mig.
Jeg orker ikke at "please". Jeg har ikke kræfter til det.
Hver gang Jeg ikke kan, opfattes det negativt, så Jeg har jo tabt på forhånd.

Måske skal Vi tage en samtale med din konsulent ?

Det kan Vi godt, men hvad er formålet ? Det bliver jo ikke anderledes af den grund.

Måske er det her sted bare ikke det helt rette for dig ?

Nej, det kan Vi 2 sagtens blive enig om, at Lagerarbejde ikke er smart til en Fibropatient, men det er ikke mig, der har valgt stedet. Det er hende, og Hun ved jo godt hvordan Jeg har det, så......
SLUT.

Kommer det måske så til at betyde at Vi holder møde, "vi" finder ud af det er utopi at tro det bliver bedre ?
Så skal jeg vente til Hun finder et andet sted igen ???
Altså et sted hvor Jeg ikke skal stå eller bruge armene ?

Hun vidste jo præcis hvordan Jeg har det. Endda alle mine lægepapire.
Så at overhovedet sende mig herud

Tager til lægen imorgen og lader mig sygemelde 1 uge.
Jeg må have de smerter ned, så det er rimeligt. Ned til 3/4 som Jeg plejer.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 21:00   #59
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nååå så nåede jeg enden af tråden ha ha ... har hele tråden siddet med en fornemmelse af at begrebene bliver lidt blandet sammen hvem er det wood er i hænderne på og hvorfor ..

virksomhedskonsulent= jobkonsulent

ergo en uden noget fagligt belæg for at sidde og behandle syge mennesker..

når man har med sådan en konsulent at gøre wood så er der kun en ting du kan gøre og det er at se hende som en hvis job er at få dig op i tid med alle midler ..

Tag ikke fejl der findes gode jobkonsulenter ...sådan en som du har der har jeg også haft ...

Det smarteste er at du finder ud af hvem der er din sagsbehandler på kommunen, og nej det er ikke nok med en jobkonsulent der SKAL være en sagsbehandler på en sag også...

Når der er noget du er utilfreds med og som du ikke forstår så skriv til jobkonsulenten (tal ikke med hende ) og når du skriver sender du en kopi til din sagsbehandler og lader det fremkomme af brevet at det er sendt til dem begge...

Det er når arbejdsprøvningen er færdig også din sagsbehandler der skal opdatere din ressourceprofil og IKKE jobkonsulenten og det skal du altså holde godt fast i ...

Du skal simpelthen se din jobkonsulent som din egen lille slavepisker, du skal sådan som du beskriver hende ALDRIG tage hendes ord for gode vare , forlang at få alt på skrift ...

Næste gang hun siger til dig at du skal op på de 15 timer så siger du .. ja tak jeg gør alt hvad du siger, men jeg vil gerne have på skrift at du forlanger at jeg kommer op på de 15 timer og jeg vil gerne have på skrift at kommunen tager ansvar for evt forværringer i mit helbred grundet presset, og dame husk lige at få lavet en kontrakt hvoraf det fremgår HVORFOR JEG ER HER, HVOR LÆNGE JEG SKAL VÆRE HER, HVAD FORMÅLET ER MED AT JEG ER HER

det vil hun næsten med garanti love dig at du får og så høre du ikke mere fra hende af ...

Min sidste jobkonsulent havde fået helt galt i noget, tror hun lige som forvekslede sig selv med noget nær gud... den arbejdsprøvning hun sendte mig i varetog ingen af mine skånehensyn , der var ikke de hjælpemidler jeg skulle bruge, målet var tyve timer ...

hun lovede mig en kontrakt da den ikke var kommet en uge efter , skrev jeg til min jobkonsulent og min sagsbehandler min sagsbehandler påstod så at det var jobkonsulenten der nu havde alt ansvaret ... og jeg bad om at få det på skrift og beskrev mit job for sagsbehandler , hun havde så ikke lige lyst til at give mig på skrift at jeg var i hænderne på kun en jobkonsulent og hun aftalte at komme ned på arbejdet tre dage senere med jobkonsulenten , da hun dukkede op stoppede hun med det samme min arbejdsprøvning og jeg fik tilkendt en anden jobkonsulent ...

derfor er det vigtigt at holde sig for øje at en jobkonsulent er den der skal finde stedet til dig og hjælpe dig med skånehensyn og hjælpe med timeantallet, men også at det er hendes job at få dig op i tid hvad enten du kan eller ej ...

Dit job er at samarbejde, prøve efter bedste evne og altid give udtryk for ja du vil gerne fleks alt det du kan ... men der er grænser pga sygdom derfor er du flekser ...
Nå nu du ved hvordan din jobkonsulent er så hav altid en bisidder med og optag samtalerne ...

Sørg for et godt samarbejde med virksomheden det er i sidste ende dem som din sagsbehandler vil være nød til at lytte til .. og det er altså tilladt at gå hjem hvis ikke man kan mere ..

Ps nu lyder hun jo ikke som en med humor men når i får en jobkonsulent så prøv for sjov at spørge dem hvad de er af uddanelse... jeg har haft alt fra en frisør der havde fået ødelagt hænderne , en vinhandler, en grill ejer , min søster er også virksomhedskonsulent og hun er Hker uddannet på kommunen (oki hun har så været på det private som virksomhedskonsulent og har noget overbygning) men det er langt fra alle der har det .. og i skal også være opmærksom på at mange jobkonsulenter i dag også beskrives som sagsbehandler ... og hvad er en sagsbehandler ...

det er en der behandler sager ... så nej i kan ikke være sikker på hvem i sidder overfor ved at se på titel spørg til uddanelse , den bedste er og bliver en socialrådgiver dernæst en socialformidler og til sidst så er der en skræmmende sagsbehandler ...

så faktisk er det forkert når vi skriver sagsbehandler herinde ...

titler betyder meget og folk er meget glade for titler ... jeg har sidst arbejdet med hvad jeg ville kalde telefonsalg det blev på mit visit kort til marketingskoordinator ... spurgte min chef hvordan hulen jeg var blevet det ... og jo jeg kordinerede jo ved at jeg solgte reklameplads til firmaer og bagefter kordinerede med journalisterne hvad der skulle stå .... daaaa .. men flot ser det ud

Kender Du min ???
Jeg ringede og bad om en beskrevet begrundelse. Hun blev megafornærmet, men Jeg fik den

Det enste skånebehov der bliver tilgodeset, er at der er en stol
ALt andet er præcis ALT det der er så dårligt for een med Fibromyalgi,
Larm, dårligt lys, meget larm, muzak, stress, løft, flytten.
Og det bør Hun da have vist , da Hun sendte mig derud...
Der er aldrig lavet sådan en profil, hvor der er beskrevet hvilke skånebehov Jeg har.
Jeg har spurgt efter den, men det mente Hun ikke der var brug for.

Jeg mener stadig at Jeg holder min del af "aftalen". men det begynder at holde hårdt nu.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 21:06   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Kommer det måske så til at betyde at Vi holder møde, "vi" finder ud af det er utopi at tro det bliver bedre ?
Så skal jeg vente til Hun finder et andet sted igen ???
Altså et sted hvor Jeg ikke skal stå eller bruge armene ?

Hun vidste jo præcis hvordan Jeg har det. Endda alle mine lægepapire.
Så at overhovedet sende mig herud

Tager til lægen imorgen og lader mig sygemelde 1 uge.
Jeg må have de smerter ned, så det er rimeligt. Ned til 3/4 som Jeg plejer.
Rigtig surt, at du risikerer, at skulle starte forfra i en ny afprøvning.
Men på den anden side synes jeg det er rart for dig, at der er nogen, der kan se hvordan tingene hænger sammen.

Jeg tænker lidt, om det er muligt, at få den chef til at lave en form for en udtalelse.
Den kunne måske være god at have.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
Kontanthjælp - og forsikringshjælp for nedsat arb.evne Karina09 Alt det andet 2 25-11-2009 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension