K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2015, 14:51   #51
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Var du sygemeldt i hele forløbet?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg er ikke inde i alle reglerne og lovene omkring forlængelse, men kan da bidrage til hvad min kommune gjorde i forbindelse med min forlængelse.

I tiden op til de 22 uger sendte de mig til en speciallæge som skulle undersøge mig, han skulle svare på måske 10 spørgsmål og resultatet der blev sendt til kommunen var på fire A-4 sider, hvori han konkluderede at det var muligt at jeg kunne komme tilbage i arbejde inden for en rimelig tid, kan ikke huske hvor længe der var tale om.
Tror at det var denne formodning der gjorde at mine sygedagpenge blev forlænget.

Da sygedagpengene endnu en gang skulle forlænges sendte de en bestilling af en udtalelse til en behandler som jeg allerede gik hos og som ikke kunne udtale sig om hvornår det var sandsynligt at jeg kom tilbage i arbejdet.
Denne udtalelse medførte et sygedagpengestop.
Jeg tror at sygedagpengene muligvis var blevet forlænget hvis behandleren havde skrevet at jeg sandsynligvis kom på arbejdet igen snart.

Så i mit tilfælde indhentede kommunen begge gange, en kommentar fra en sundhedsfaglig person og ingen af gangene var det min egen læge. Ud fra udtalelserne vurderede kommunens medarbejder om sygedagpengne kunne fornyes.

Men om det er lovpligtigt for kommunen at indhente sundhedsfaglige udtalelser inden de tager beslutningen, det ved jeg ikke.
Håber at du kan bruge info til noget.
Hej Nørd

Mange tak for dit input

Var du sygemeldt i hele forløbet eller...?

Mange hilsner
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 20:33   #52
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Hej Nørd

Mange tak for dit input

Var du sygemeldt i hele forløbet eller...?

Mange hilsner
Jeg var fuldtidssygemeldt de første par måneder, hvorefter jeg langsomt trappede op i tid.

Da sygedagpengene blev stoppet var jeg stadigt sygemeldt hos min arbejdsgiver, som mistede tilskuddet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 15:57   #53
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Hej Nørd

Takker for svar

Jeg var sygemeldt - deltidssygemeldt - raskmeldt for at blive fuldtidssygemeldt igen og det var da jeg blev fuldtidssygemeldt igen, at jeg fik at vide, at jeg ikke var berettiget til sygedagpenge.

Så tænker at der er lidt forskel

Når 9 månedersperioden flytter sig...

Ja, så har jeg endnu et spørgsmål.

Jeg får pt. ikke sygedagpenge pga. 9 mdrs./22 ugers reglen.

Tiden går jo og vil jeg så på et tidspunkt være berettiget til sygedagpenge igen?

Forstået på den måde at så længe jeg ikke får sygedagpenge i 9 mdrs perioden, vil der jo på et tidspunkt ikke være udbetalt sygedagpenge i mere end 22 uger i 9 mdrs. perioden.

Mange hilsner
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 17:58   #54
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Ja, så har jeg endnu et spørgsmål.

Jeg får pt. ikke sygedagpenge pga. 9 mdrs./22 ugers reglen.

Tiden går jo og vil jeg så på et tidspunkt være berettiget til sygedagpenge igen?

Forstået på den måde at så længe jeg ikke får sygedagpenge i 9 mdrs perioden, vil der jo på et tidspunkt ikke være udbetalt sygedagpenge i mere end 22 uger i 9 mdrs. perioden.

Mange hilsner
Så længe du er i jobafklaringsforløb optjener du ikke ny ret til sygedagpenge. Du kan først genoptjene når du er rask og får løn el dagpenge.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 18:47   #55
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Så længe du er i jobafklaringsforløb optjener du ikke ny ret til sygedagpenge. Du kan først genoptjene når du er rask og får løn el dagpenge.
Hej Tazoom

Mange tak for svar.

Grundlæggende skulle jeg nok, i min logik og naivitet, aldrig have troet på, at det var godt at kæmpe sig langsomt tilbage på jobbet og derved blive raskmeldt.

Havde jeg været deltidssygemeldt hele vejen havde verden set anderledes ud
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 20:43   #56
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Ikke så dårligt, at det ikke er godt for noget :)

Hvor utroligt det end lyder, har min arbejdsgiver, som har opsagt mig, bedt om en friattest/lægeerklæring.

Denne er nu lavet og min læge var enig i, at jeg ikke må lave knæbelastende arbejde efter min seneste operation og derfor er sygemeldt indtil videre i 4 mdr.

Ja, det er lang tid ,men samtidig betyder det også, at jeg ikke er tvunget tilbage til stedet , som ikke kunne håndtere at jeg fortsat skulle have skånehensyn og derfor fyrede mig.

Det gør at jeg for en stund kan ånde lettet op.

God aften derude

Sidst redigeret af BMF; 18-11-2015 kl. 20:46.
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 19:27   #57
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Kan sygedagpenge forlænges mere end en gang?

Ja, så har jeg endnu et spørgsmål vedr sygedagpenge.

Jeg har siddet og nærlæst min journal fra jobcentret og kan se at da mine sygedagpenge blev forlænget i foråret, var det efter paragraf 27.1.3.

Når denne specifikke forlængelsesmulighed er blevet brugt i tidligere sygeperiode, kan den så bruges igen ved ny sygdomsperiode, med samme sygdomsproblematik?

På forhånd mange tak 😊
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 19:52   #58
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det mener jeg bestemt. En ny sygeperiode er en ny sygeperiode.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 20:03   #59
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det mener jeg bestemt. En ny sygeperiode er en ny sygeperiode.
Tusind tak for hurtigt svar.

Også i min situation, som skitseret i starten af denne tråd?

Tak på forhånd
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 20:35   #60
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg ved det ikke, du have fat i en jurist eller prof. socialrådgiver for sikkert svar.

Men ........... spørgsmålet er hvornår du får svar fra ankestyrelsen om du overhovedet er berettiget til sygedagpenge. Hvis svaret kommer efter den nuværende (ifølge kommunen ikke eksisterende) sygedagpengeperiode er udløbet tvivler jeg stærkt på. at du får en forlængelse med tilbagevirkende kraft, hvis ikke du har en 100% sikker grund til forlængelse som en arbejdsskadesag eller livstruende sygdom.

Så spørgsmålet er meget teoretisk og spørgsmålet er om ikke du skal bruge dine kræfter på noget der er mere nærværende.

Men hvis du bliver rask, får arbejde og så bliver syg om 2 år starter det hele på en frisk. Hvis det er det du tænker på.

Sidst redigeret af Akvamarin; 20-11-2015 kl. 20:44.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension