K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 09:39   #51
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg prøver her, at tydeliggøre, at udregningen skal være individuel. Når man kommer på midlertide ydelser, som sygedagpenge, skære man selvsagt, alt unødvendigt væk.
Men i det øjeblik man havner på kontanthjælp, tror man selvsagt, at der er opstået fejl, idet man fortsat er syg.

Bugettet kan IKKE hænge sammen, ergo skal der laves individuelle beregninger, idet alene bolig, svinger betydeligt på landsplan. herudover SKAL/burde den syge få hjælp til de ekstra udgifter der er, i forbindelse.

Så jo fattige i DK er der masser af eks.
den individuelle beregning, kan en sur sagsbehandler selvsagt IKKE ændre på.
VH Popiae

Der findes også andre grupper der rammes, selvsagt brøkpensionister. her burde selvsagt blive supleret.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 10:30   #52
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
Hej Popiae!

Popiae skrev:

Der findes også andre grupper der rammes, selvsagt brøkpensionister. her burde selvsagt blive supleret.

Popiae, 1000 - Tak for din støtte til brøk pensionister!!!

Med venlige hilsen fra

1970Girl
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:13   #53
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Synes heidi er et møg eksempel...
125kr pr dag til hende og et barn... Det er da meget.....-jaja i forhold til mange andre af os i hvert fald! Le kint lampe og lækker lejlighed..... Det er sager vi andre ser på nettet...

Synes igen og igen det er de dårlige eks der liver hevet frem... Vi har da tit syntes vores husleje er for høj- 5000 kr ( vi er to voksne og tre børn) for det er da et kæmpe hug af vore budget. køber kød på sidste holdbarheds dato... gør vi alle (herinde) ikke det for at få det til og hænge sammen..

Så engang at hver dansker i gennemsnit spiser... tror det var 2-300 g kød om dagen! Hos os er der et stykke kød til hver....

Ej nu er jeg vidst ikke helr fair....

selvfølgelig er det ikke mange penge..... Og selvfølgelig skal hun ha fine lamper hvis det er det hun vil... Men lad vær og piv over det!

I øvrigt, hvad laver datteren i fritidshjem hvis moren er hjemme?! Det er et af de steder der er sparret her i hvert fald

Sidst redigeret af Stezu; 16-03-2010 kl. 13:43. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:19   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, her vil jeg så mene at udgifter til firtidsordningen er givet godt ud, da datteren har godt af socialt samvær med andre børn, istedet for at sidde hjemme og glo på en dårligt fungerende Mor. Og lur mig om hun ikke også har friplads!!!! Altså ikke betaler noget for pladsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:45   #55
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hørte lige Nick Hækkeup igen kommer med skattelettelser
er godt nok ved at være træt af den samme plade fra s og soc.
stigende energipriser og afgifter udligner mere eller mindre de små skattelettelser.
netop grønne afgifter som vi har og vil få mange flere af rammer netop de svage i samfundet.
grønne afgifter vil sf og S netop sætte op i stigende grad.
R vil fjerne efterlønnen og dermed alle dem som ikke kan mere når de fylder 60 må gå for lud og kold vand.

nu vil de indfører brugerbetaling for de rige ældre.
de glemmer bare det er dem som har betalt mest skat
det er soc så imod, fordi vi har ret til nogle grundydelser.
der er jeg helt enig.
vi har et velfærdssamfund, netop fordi alle har krav på nogle grundydelser.
det jeg kan frygte med brugerbetaling er at grænsen for hvem er rig, bliver mindre og mindre.
så til sidst skal man betale en af verdens højste skatter og samtidig skal man betale for alle ydelser. Hvis man bare har en smule på kistebunden.
ikke underligt hvis flere og flere med større formue flytter ud af Danmark, bare se alle sportsfolk med en større formue.
netop de folk som burde betaler til dem på overførelse indkomst.
man kan ikke beskatte folk med 70 procent i topskat og sige de skal betale alt selv.

brugerbetaling bliver en glidebane, hvis skatten ikke sættes tilsvarende ned.
som i den sidste ende rammer dem med lav indkomst.

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-03-2010 kl. 13:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:50   #56
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Meeen behøver en manglende sfo betyde at barnet sidder hjemme og ser på syge mor? Her aftaler vi da ofte at børnene tager med andre hjem efter skole ellers løer de da bare lidt frem og tilbage....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 16:04   #57
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg mener ikke, at børn af fattige skal afskæres fra at deltage i vores rige foreningsliv.

Det forlanges selv af udlændinge, at de skal deltage i vores foreningsliv, som en del af integrationen, og især, hvis de en dag gerne vil blive danske statsborgere.

Foreningsliv som fritidsordninger hører til vores danske traditioner, og skal ikke kun være for de rige.

Supercarla, har du undersøgt, om jeres økonomi tillader det, at få en friplads eller en plads med tilskud fra kommunen, så jeres børn kan komme i en fritidsordning?

Sidst redigeret af brøkpensionist; 16-03-2010 kl. 16:08.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:32   #58
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Fortabt i velfærdssamfundet

Fandt dette interessante link under en anden tråd herinde om et interview med Preben Brandt fra Rådet for Socialt Udsatte, hvorefter den danske befolkning og vores regering set i forhold til andre EU-landes befolkning og regeringer ikke er særlig villig til at anerkende, at der findes fattigdom i Danmark, og heller ikke føler sig særlig solidariske med de fattige:

http://www.ugebreveta4.dk/2010/20100..._tabersag.aspx

Sidst redigeret af brøkpensionist; 17-03-2010 kl. 14:20.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:57   #59
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tesen i dagens Danmark er, at man skal yde for at kunne nyde, Anders Fogh Rasmussen udtrykte det som "Noget for noget".

Men går det ikke netop imod velfærdstanken.

Skal dem der har betalt højere skatter så have højere ydelser?
Bedre behandling på hospitalerne? Bedre skoler til børnene?
Bedre veje? Osv.?

Var velfærdstanken egentlig ikke at alle der havde hjælp behov, skulle kunne få hjælp uanset, om de havde betalt meget, lidt eller slet ingen skat?

Og er vi med tankerne, man skal yde for at kunne nyde, og noget for noget, ikke ved at afvikle det Danske velfærdssamfund og erstatte det med et forsikringssamfund, vel og mærke et selv-forsikringssamfund?

Citat:
MTVRV1: stigende energipriser og afgifter udligner mere eller mindre de små skattelettelser.
Som brøkpensionister får vi kun en brøkdel af den skattelettelse andre har fået, men grønne afgifter med mere, skal vi som andre betale 100%, hvilket betyder at brøkpensionister trods skattelettelser får en reel nedgang i den disponible indkomst.

Med hensyn til Heidi Astrup, så under jeg hende hver eneste krone hun får, det der fik mig til at flyve i flint, er at hun har udråbt sig som repræsentant for samfundets fattige, når hun rent faktisk ikke er fattig, bare dårlig til at administrere, og giver dermed befolkningen i Danmark det indtryk at vi alle får det hun får, og at vi alle er klynkende nassere. Heidi Astrup har med sine eskapader i medierne gjort megen skade for debatten om fattige i Danmark, og forringet chancerne for at der vil blive en saglig debat blandt politikerne, der rent faktisk munder ud i bedringer for de fattige.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:19   #60
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Helt enig

Jeg kan kun udtrykke, at jeg er helt enig med Ragdolls sidste indlæg her på tråden
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny fattigdomsgrænse i DK østerbro Politik og Samfund 20 09-06-2013 23:53
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Fattigdomsgrænse er populisme!!! buster Politik og Samfund 24 02-10-2010 01:09
LO foreslår fattigdomsgrænse buster Politik og Samfund 11 22-02-2010 08:59
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension