K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 21:13   #51
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Prøv at definere "overbelastet"... når du har siddet for længe, eller...
Det er når jeg har sat for længe, stået for længe, gået for længe. Alle former for bevægelse, over længere tid. Derfor har jeg brug for mange hvil, og derfor jeg har skemalagt min hverdag.

Eks.vis. 10-20 min. aktivitet, efterfulgt af 15-45 min hvil, i liggende stilling (med åndedrætsøvelser: dyb vejrtækning, under udånding tænker jeg: slap af. Det virker af og til.)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Ved du med sikkerhed ud fra scanning, at der udelukkende er tale om arvæv...
Det seneste scanningsbillede viste ingen nerverodstryk (jvf. mit indlæg nr.24). Men scanningen er jo foretaget i liggende stilling. Gad vide hvad en scanning vil vise i stående stilling. Jeg ved at de har en stående scanner på sjælland, og jeg overvejer, om jeg skal be min læge om at henvise mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
......hvis ikke, så er det vigtigt at vide, at trykket på disci er meget stort, når du sidder... dvs. aflast trykket så ofte som muligt - afhænger dog af, hvor eventuelle prolapser, protrusioner, forskydninger eller lign. er placeret - sid mindst muligt, stå op ad en væg, tager du noget med én hånd (fx. en halvtung skål) så støt med den anden hånd, stræk ryg 10 minutter mange gange i løbet af en dag (fx. læg dig tværs over en dobbeltseng eller på et liggeunderlag) - ingen vrid, ingen drej og ingen pludselige bevægelser, rank ryg!

Føl dig frem - hvad lindrer, hvad forværrer....
Tak for de gode råd. Jeg bruger bla. en stol, jeg kan læne mig op ad, når jeg f.eks skræller kartofler. Jeg duer bare ikke til at stå helt stille.
Hvis jeg ikke har noget at læne mig op af, står jeg og vipper fra side til side, da erfaringen viser mig, at det modvirker voldsomme lænde/bensmerter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Jeg husker, du deltog i en intensiv træning, men jeg tror at med rygge er det som slankekure - det er den seje, langsomme indsats, der giver bonus over tid!

Råd: Søg på Jørgines emner her på K10 - hun har stor indsigt i træning af kroppen.
Jeg prøver også at holde motivationen oppe, men nogle dage er det svært for mig at lave mit træningsprogram, pga. voldsomme bensmerter (smerter der leder mine tanker hen på selvmord (skal lige for en god ordens skyld sige, at tankerne forsvinder igen, når jeg "skælder mig selv ud".))

Prøver at kigge på Jørgines emner. Håber jg kan finde noget brugbart.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser

Alt det bedste for dig, Sniffeline - sikke et sjovt navn :-)
Det er hundens kælenavn jeg har tyv-stjålet (fox-terrier er nemlig gode til at bruge deres snuder

Jeg har dog tænkt på at den kan misforståes.

Måske skulle min signatur sige:

Trods brugernavnet er jeg ikke tilhænger af ulovlige euforiserende stoffer. Kun den lægeordinerede slags.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 19:11   #52
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Det er når jeg har sat for længe, stået for længe, gået for længe. Alle former for bevægelse, over længere tid. Derfor har jeg brug for mange hvil, og derfor jeg har skemalagt min hverdag.

Det samme her - livet leves i små, strukturede bidder.

Eks.vis. 10-20 min. aktivitet, efterfulgt af 15-45 min hvil, i liggende stilling (med åndedrætsøvelser: dyb vejrtækning, under udånding tænker jeg: slap af. Det virker af og til.)

Åndedrætsøvelser ved Jørgine også meget om.

Det seneste scanningsbillede viste ingen nerverodstryk (jvf. mit indlæg nr.24). Men scanningen er jo foretaget i liggende stilling. Gad vide hvad en scanning vil vise i stående stilling. Jeg ved at de har en stående scanner på sjælland, og jeg overvejer, om jeg skal be min læge om at henvise mig.

Ja, det kunne være interessant, om en stående scanning ville give et mere fyldestgørende svar.
Der var en tråd her på K10 for nogen tid siden, hvor det blev meddelt, at den stående scanner netop var ankommet til Frederiksberg Hospital, mener jeg det var... ellers er jeg sikker på, at phmmw her på K10 ved det.


Tak for de gode råd. Jeg bruger bla. en stol, jeg kan læne mig op ad, når jeg f.eks skræller kartofler. Jeg duer bare ikke til at stå helt stille.
Hvis jeg ikke har noget at læne mig op af, står jeg og vipper fra side til side, da erfaringen viser mig, at det modvirker voldsomme lænde/bensmerter.

Fra side til side...hmm... svært at konkludere, når man ikke præcist ved, hvordan den rygsøjle ser ud...men altså, når det afhjælper, så er det godt!
Har fysioterapeuterne lært dig at lægge en pude mellem knæene, når du ligger på siden...kvinder siges at være så bredhoftede, at det godt kan gi' svaj i rygsøjlen.


Jeg prøver også at holde motivationen oppe, men nogle dage er det svært for mig at lave mit træningsprogram, pga. voldsomme bensmerter (smerter der leder mine tanker hen på selvmord (skal lige for en god ordens skyld sige, at tankerne forsvinder igen, når jeg "skælder mig selv ud".))

Det sidste må du end ikke overveje - det påfører andre stor smerte og ligger som en mørk skygge over slægten i mange hundrede år...

Jeg forstår godt tanken og ved, at det i perioder kan være meget svært at være motiveret til at træne (og leve...), men vi SKAL være seje :-)


Prøver at kigge på Jørgines emner. Håber jg kan finde noget brugbart.


Det er hundens kælenavn jeg har tyv-stjålet (fox-terrier er nemlig gode til at bruge deres snuder

...lige præcist hvad jeg ser for mig, når jeg læser dit navn: En ivrig og ihærdig sniffende hund, der sonderer terrænet :-)

Jeg har dog tænkt på at den kan misforståes.

Måske skulle min signatur sige:

Trods brugernavnet er jeg ikke tilhænger af ulovlige euforiserende stoffer. Kun den lægeordinerede slags.

Okay, tilhænger af lovlige euforiserende stoffer ;-)
Hold ud, hæng på, Sniffeline - husk glasset er altid halvfyldt!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 08:12   #53
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det sidste må du end ikke overveje - det påfører andre stor smerte og ligger som en mørk skygge over slægten i mange hundrede år...

Jeg forstår godt tanken og ved, at det i perioder kan være meget svært at være motiveret til at træne (og leve...), men vi SKAL være seje :-)
Tankerne forsvinder rigtig hurtigt igen, for jeg "åbner" bare mine øjne, og ser den kærlighed fra mine nærmeste, der "regner" ud over mig. (og som varmer helt ind i hjertekulen.)

Men som sagt, når smerteniveauet når den højere ende af VAS-skalaen, bliver min verden noget indskrænket.

Alligevel vil jeg påstå at min sygdom, på nogle områder, har åbnet mine positive øjne. Bla. ved at se det positive i hverdagens små glæder. (som f.eks. når hunden sniffer rundt efter mus .
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 09:12   #54
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg har nu konfereret med advokaten. Kommunen har pligt til at lave et erhvervsrette forløb for mig. Eks. fysioterapi, smertecoping, psykolog eller lign.

Hold op hvor er jeg harm. Kommunen tog mit forsøgelselgrundlag for over 1 år siden. Det har betydet, at jeg ikke har haft økonomisk overskud til at forbedre mit helbred vha. "eksperthjælp".

Nu får jeg så at vide, at det burde kommune ha' hjulpet mig med. Uden egenbetaling.

Jeg kunne ha' forbedret mit helbred på dette år, hvis jeg havde haft råd til fysioterapi, smertepsykolog eller bare noget så simpelt som svømmetræning.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 03:06   #55
TheLivingDead
På vej til at lære K10
 
TheLivingDeads avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 57
Indlæg: 8
Styrke: 0
TheLivingDead er ny på vejen
Cool

Ja det troede jeg faktisk heller ikke at kommunen havde pligt til...

Men skal der virkelig en advokat til at få dem til at forstå det, eller kunne en kaliber 45 ikke klare det hurtigere... ;-))
TheLivingDead er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 05:13   #56
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TheLivingDead Se meddelelser
Ja det troede jeg faktisk heller ikke at kommunen havde pligt til...

Men skal der virkelig en advokat til at få dem til at forstå det, eller kunne en kaliber 45 ikke klare det hurtigere... ;-))
Desværre går det ikke væsentligt hurtigere, at ha' en advokat på sagen. Det er måske nogle enkle ting, der er sket lidt hurtigere. Faktisk kan det være en ulempe at ha' advokat på sin sag, da vi (min mand og jeg) flere gange har oplevet kommunens folk, blive irriteret over at vi har advokatbistand.

Den med kaliber 45'eren, har også været oppe at vende i desperate situationer. Specielt min mand er tilhænger , men vi blev enige om, at det i sidste ende bare ville forlænge afklaringen af mig.

1- Hvis jeg er i stand til at benytte mig af våben, kan en arbejdsprøvning hos politiet eller forsvaret sættes igang.

2-Et udbrud af menneskelig vrede, vil medfører vagteskorte af mig, når jeg skal til møde med sagsbehandleren, og måske også et "anger-management"-kursus.

3-Desuden vil vredesudbruddet blive tolket til, at når et menneske kan indeholde så meget energi, kan det også arbejde.

(det overstående skal ikke tolkes bogstaveligt , dog vil jeg sige, at jeg godt kan forstå, at nogle mennesker "springer en sikring", i dette umenneskelige system)
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 07:40   #57
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Hul på bylden.....

Jeg konfronterede, i brev, formanden for arbejdsmarkedsudvalget, med påstanden om at kommunen ikke har overholdt loven om aktiv beskæftigelse. (kæmpe tak til carmen og ladybird for ammunitionen )
Som forventet er der kø ved håndvasken, men samtidig ser jeg en lille lysplet i mit sorte hul.

Formanden for socialudvalget har undersøgt sagen ved at kontakte min sagsbehandler, samt Job og Borgerservicechefen. Ud fra deres forklaringer har formanden for socialudvalget, tilbagevist at Kommunen skulle ha' overtrådt lovgivningen. Men hun har jo også kun hørt deres side af sagen. Nu kan hun så få min side.......

Kommunen mener, at der er foregået en dialog. Altså at den har overholdt lovgivningen ift. samtaler ang. en handleplan. Det vil jeg mene, er noget af en forkert påstand. I brevet fremgår det tydeligt, at hver gang der har været kontakt til kommunen, er det på min eller min mands opfordring.
Jeg ringer til kommunen i april 2010.......
Jeg ringer til kommunen i maj 2010......
Min mand ringer til kommunen i juli 2010......
Min mand møder op på kommunen i august 2010.....
Altså har jeg selv været medvirkende årsag til, at kommunen kan dække sig ind under, at der har været kontakt med mig. Og at de derfor ikke har overtrådt LAB.
Desuden har jeg en "standard-kopi" fra Jobcenteret, hvorpå der med kuglepen er skrevet flg: Ny sagsbehandler xxx-xxxxxxx tlf xxxxx vil indkalde til samtale. (dateret 11/3-2010). Da jeg i maj stadig ikke har hørt fra min nye sagsbehandler, ringer jeg derfor selv. (og dermed har jeg hjulpet kommunen med at overholde lovgivningen).

Endvidere mener kommunen, at mit intensive genoptræningsophold i sommeren 2010, har været en del af udredning af min erhvervsevne. Det giver jeg dem, sjovt nok, heller ikke ret i.
Mit intensive genoptræningsophold, var en afklaring af min helbredstilstand, og ikke min erhvervsevne. Opholdsstedet har ikke taget stilling til min erhvervsevne, men mit HELBRED. Hvordan kommunen pludelig kan ændre det til, at det har noget med min erhvervsevne at gøre, er noget uforståeligt. Jeg fik netop afslag på forlængelse af sygedagpenge, på grund af at jeg manglede at gennemfører det intensive genoptræningsforløb, og derfor var jeg helbredsmæssigt uafklaret.

I et af de sidste afsnit af brevet står der, at kommunen straks igangsatte yderligere udredning i forhold til fremtidigt forsørgelsesgrundlag, da kommunen fik beskrivelsen fra det intensive genoptræningsforløb (aug.2010).
Det ligger milevidt fra mit virkelighedsbillede.
Siden aug.2010 er der sket flg.
Jeg har SELV bedt om genoptagelse af udbetaling af sygedagpenge. Jeg har SELV bedt om ansøgning til fleksjob. Det eneste kommunen har foretaget sig er, at sende mig til en psykolog (som ikke var sit job værdigt), og derudover givet mig afslag på fleksjob. Altså er der gået over ½ år, og jeg står stadig stille i systemet. (hvilket langt fra er STRAKS i min verden)

Jeg indsparker lige en fodnote: Kommunens Dr.Mengele har bl.a. skrevet i sit lægeskøn: Finder det for nuværende umuligt at sige noget endeligt om arbejdsevnen, men vurderer som anført, at der er stor sandsynlighed for, at arbejdsevnen vil kunne optimeres til noget nær fuld arbejdsevne, men selvfølgelig nok med tidligere relevante skånehensyn.
Hvordan sagsbehandleren så kan vurdere, at der er en sandsynlighed for at min arbejdsevne kan udvikles til ansættelse i et hensigtsmæssigt job på ordinære vilkår, er noget uforståeligt.
Noget nær fuld arbejdsevne er da ikke lig med ansættelse i et hensigtmæssigt job på ordinære vilkår.

Jeg mangler stadig, at få på skrift, hvilke behandling kommunen mener jeg skal ha', for at genvinde min tabte erhvervsevne. Det eneste de har skrevet, er psykologbehandling. Men det er da et vidt begreb.........

Socialudvalgsformanden sluttede brevet af med, at hun finder sagen meget problemfyldt, og at hun ytrer sin bekymring og undskyldning til mig og min familie.
Dette vælger jeg at se positivt på. Jeg øjner langt om længe, den DIALOG, jeg har manglet.
Men en ting er sikkert. Formanden for socialudvalget kan vente at få min side af sagen, på skrift. Bolden er i spil.........
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 08:21   #58
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
dejligt at læse, så bare fortsæt kampen

du har i hvertfald fået vist at du ikke sådan lader dig trampe på og at du vil have din sag kører efter loven
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 10:55   #59
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
dejligt at læse, så bare fortsæt kampen

du har i hvertfald fået vist at du ikke sådan lader dig trampe på og at du vil have din sag kører efter loven
Tilslutter mig Ladybirds udtalelse!

Tak for opdatering, Sniffeline, personligt lærer jeg også af den, da egen sag også er et megarod, der er svær at finde hoved og hale i!

Fortsat god kamp, vi er med dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 10:01   #60
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
1.dag i mit nye liv

Jeg har nu haft 1.samtale på Tværfaglig Smerteklinik. Og euforien holder stadig.

For det første er jeg meget positivt overrasket over den professionalisme, der hersker. Det var yderst befriende at tale med en læge, der LYTTEDE. Selvom køreturen var lang (frem og tilbage 2X120km) og jeg i høj grad mærkede kroppen igår (og idag), så kan smerterne ikke ødelægge mit gode humør.

For det andet var det rart at få bekræftet, at den måde jeg har struktureret min hverdag på, er vejen frem. Som lægen sagde har jeg, på eget initiativ, gennemført et af de kursustilbud de tilbyder. Nemlig at strukturere hverdagen.
Nu kan kommunens lægekonsulent bare holde sin mund med, at jeg pga. den skemalagte hverdag, jeg har bygget op, er på vej til at udvikle mig til PATIENT. Hold da op, et kæmpe boost af selvtillid jeg fik..........

For det tredje fandt jeg ud af, at rygmarvsstimulation (scs) er kommet til DK. Det var ellers en mulighed jeg havde lagt på hylden, da jeg kun fandt behandlingen i udlandet, og da jeg pga. det offentlige system, pt. står uden indtægt, var det ikke økonomisk muligt. Men nu........
Selvfølgelig skal jeg kraftigt overveje fordele og ulemper, men at muligheden er tilstede giver mig en stor jubelfølelse.

Er der nogle herinde, der har erfaringer med scs?

Læs information:
http://www.aarhussygehus.dk/files/Ho...SCS%202010.pdf
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helbred det syge system Daizyrina Et godt link! 5 01-09-2011 18:08
Den gamle FP i Århus - kun helbred? heltinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-02-2011 01:04
Forværring af helbred pga. sag i kommune zuza Det er da strengt ! 21 10-06-2010 16:37
der skal et godt helbred til at være syg... gitte40 Dit og Dat 1 26-09-2008 12:31
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension