K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2012, 21:37   #51
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg er 100 procent enig med dig Mileo

Jeg tror ikke vi når længere i den her diskussion, det ligger ligesom mellem linjerne hvor forskelligt vi ser på det her emne.

Men det kunne egentlig være spændende at lave en spørge-undersøgelse i Danmark og finde ud af flertallets holdninger til det her emne
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 21:47   #52
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Hej Birkes-Musen

Ja, det kunne være ret interessant....jeg lukker og slukker osse herfra..

...har vist i rigeligt mål givet udtryk for mine holdninger


Stort /Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 22:03   #53
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Det kunne også være interessant at høre det videre forløb med kommunen fra Marie1983 som startede tråden.
Jeg tænker på hvad der kommer til at ske med hende i forhold til medicinering, kommunen osv.
Jeg hopper også ud af tråden her.
Knus
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 00:43   #54
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
#Abraxus

Tja.....

I al min naivitet tror jeg jo stadig på et demokratisk samfund...selvom det snarere ligner et "demokratur"......og den personlige frihed....

Og den sidste "bastion" man har er vel sin krop og sin psyke...

Og jeg er overhovedet ikke imod medicinering....er selv født psykisk handicappet...dumme mig altså....

Kan dog af forskellige årsager ikke medicineres, men jeg koster nok ikke flere penge end andre og forlanger ikke ret meget, men vil gerne behandles som et menneske...og så burde der vel stadig være plads til mig?


/Mileo
Denne her debat har da intet med demokrati at gøre overhovedet.

Hvis du søger om FTP/Flex på nedsat tid osv. så må alle mulighederne være udtømt. Det virker lidt som en fallit erklæring og at gøre nar af den kamp andre syge går igennem for at leve et bare nogenlunde ok liv.

Lidt personligt synes jeg nok at man vel ikke er så alvorlig syg hvis man tager sig den luksus at afvise noget der kan hjælpe en bare fordi man ikke gider.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 11:05   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, vi har da et demokratisk samfund - der er ingen der tvinger nogen til noget - man må godt sige nej. Problemet er så bare, at så kan man ikke få udtømt sine behandlingsmuligheder. Så man skal bare gøre op med sig selv, om man vil være principfast og nægte medicinering. Eller om man vil videre i sagen og få afklaret sin sygdom og hvad den reelt betyder for arbejdsevnen....

Der er ingen der stopper medicinen ned i halsen på nogen.

Der er frit valg.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 19:50   #56
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen, vi har da et demokratisk samfund - der er ingen der tvinger nogen til noget - man må godt sige nej. Problemet er så bare, at så kan man ikke få udtømt sine behandlingsmuligheder. Så man skal bare gøre op med sig selv, om man vil være principfast og nægte medicinering. Eller om man vil videre i sagen og få afklaret sin sygdom og hvad den reelt betyder for arbejdsevnen....

Der er ingen der stopper medicinen ned i halsen på nogen.

Der er frit valg.
Jeg ville ellers ikke have blandet mig i denne tråd....men...

Ovenstående citat gør at mine hår rejser sig....

Der er lige så meget frit valg som hvis jeg holdte en pistol imod dit hovedet og sagde til dig at hvis du ikke begynder at stå på et ben....ja så skyder jeg dig....

Hvis vi boede i et uland....ja så ville man vel kunne betegne det som et frit valg....men nu bor vi et et udviklet land....hvor der burde være nogle ting som man selv kunne bestemme over....

Hvis man truer folk med at de ikke kan få noget at spise....ja så stopper det frie valg....

Så Jow....der er nogen der stopper de piller ned i din hals...for det er ikke et frit valg når man bliver truet på sit liv...

Jo jo man kan spørge om det så er rimeligt at samfundet skal bruge penge på folk der udnytter denne ret...

Det er bare sjovt at lige når det drejer sig om syge mennesker....ja så skal de fandme gøre som der bliver sagt og hvis ikke...ja så kan man ikke hjælpe dem....og er villig til at lade dem dø af sult...

Det er såå langt fra den måde man gør det ellers i vores samfund....her kan nævnes banker, politikere der laver noget ulovligt...osv osv

De skal da hjælpes og have en masse penge....bemærk at dette er efter de har formøblet andre folks penge...

Men er du syg og vil bestemme over din egen krop...ja så skal du bare dø af sult...

Er der noget som man burde have fuldt ret til at bestemme over....uden trusler på liv og lemmer...i et udviklet og frit land og samfund......så er din egen krop og dit hjem...

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk acceptere kinesiske tilstande og inddirekte tvang når det gælder syge mennesker....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 22:27   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg skriver faktisk hvad jeg mener i #45

Citat
Det er ALDRIG rart at føle sig tvunget til at tage noget, man grundlæggende er ''bange for'' at tage - og den der tvang er jeg også selv modstander af!!

For det første, får man ikke noget ud af en behandling man ikke er enig i (når man er nede på det der niveau - det kan være udmærket med tvang, hvis man er til fare for sig selv eller andre!), og for det andet så er dialog omkring behandlingen, mindst lige så vigtig som selve behandlingen.

Problemet er jo også, at i de fleste sager, så skal behandlingsmulighederne være udømte. Og medicin er en behandlingsmulighed. Man kan ikke komme videre i sin sag, hvis man ikke får afprøvet alle behandlingsmulighederne - og her er det, at man nemt kan komme til at føle sig tvunget.

Omvendt kan man også sagtens sige, at man ikke vil tage nogen former for medicin, men så skal man også vide, at så er konsekvensen den, at behandlingsmulighederne ikke kan blive udtømt og at man ikke kan blive afklaret i henhold til fleks og/eller førtidspension. Og den er jo heller ikke holdbar.
Citat slut.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 23:04   #58
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Godt du kom på banen Webmaster

Så må vi se hvad Abraxus mener om det hi hi
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 03:20   #59
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Måske har de "almindelige" mennesker ret, at psykiske sygdomme ikke er så slemt alligevel. Hvis det ikke er slemt nok til at folk fravælger chancer for at hjælpe mod sygdommen bare fordi de ikke gider, fordi de er bange, de ikke vil fuldføre forløbet, eller pga. nogen lidt ubehagelige bivirkninger, ja så har de vel snart ret. Ja, det er at smide det på spidsen, men jeg synes lidt det er at håne folk der kæmper en hård kamp når nogen bare nægter eller råder andre til at smide medicinen ud.

Hvis man får alvorlige bivirkninger eller man efter fuldført forløb enten ikke får nogen effekt, bivirkningerne vejer tungere end effekten efter forløb eller balancen ikke er tilfredstillende for en. Ja så bør man klart kunne sige stop og det kan man også i næsten alle tilfælde. Der er dårlige sagsbehandlere og dårlige læger, og det bør vi kæmpe imod og de skal ikke slippe afsted med det (men de gør det nogen gange desværre), men det undskylder ikke bare at blankt nægte.

Jeg er enig med at det heller ikke skal bruges som undskyldning for at holde folk fast i systemet endeløst.

Men tja, bare min mening.

Jeg er glad for dette ikke har fanget skandalemediernes øje, kan lige forestille mig en ekstrabladet forside "Syg nok til pension, men ikke syg nok til medicin" og så har vi bare endnu en skandale.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 04:49   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skal man måske heller ikke gøre sig selv klogere end godt er...

Hverken du eller jeg kan vide noget som helst om hvorfor folk fravælger medicin....eller noget medicin...

Det er nok de færreste der bare vælger det fra alene fordi de ikke "gider"...

Det er nok også de færreste der har et ønske om at være syg længst muligt...eller bare fordi de så kan få en bestemt ydelse...

Nu er det jo ikke lige frem orakler der udtaler sig om.....at psykiske sygdomme nok ikke er så slemt alene fordi nogle ikke vil tage en bestemt medicin...eller som mistror folk...

Det er almindelig smålighed og utidig indblanden i andres liv....det er hvad det er...

Og uanset hvad så alle andre siger....så burde din krop være noget du selv bestemmer over....og det helt uden trusler på livet...uanset om du er på kommunale ydelser eller rig...

Nu er det desværre sådan at det ikke altid er muligt at fravælge det igen hvis man først er begyndt på det...

Det er jo desværre ikke det enkelte mennesker man lytter til....når det kommer til hvordan man har det...i det kommunale system...

Nej man vil hellere have eksperter til at udtale sig om hvordan jeg har det....vel at mærke eksperter som ikke aner en hujende fis om hvordan jeg har det...

Der findes en del medicin som sætter en i en zombieagtig tilstand og det er ikke alle som mener at det er rimeligt at folk skal rende rundt som zombier uden at have kontrol over deres egen følelser...

Da al medicin virker forskelligt på mennesker....lige som sygdomme virker forskelligt på mennesker...så bliver det jo ekstra svært for de såkaldte eksperter at udtale sig hvor et andet menneske har det på en bestemt slags medicin...

Jeg vil ihvertfald ikke sætte min personlige frihed på spil bare fordi der er nogen der kunne finde på at mistro mig...eller medierne kunne få øje på det...

Så meget magt vil jeg ikke give andre mennesker eller medier over min tankegang...og over min eller andres personlige frihed...

Man er desuden for sent ude hvis det er noget der bekymre en...for kig lige ud i samfundet eller på nettet....hvordan disse såkaldte alm mennesker i forvejen tale om syge eller folk der er arbejdsløse...

Så lige noget helt andet...

Denne tråd har efterhånden udviklet sig til noget andet end et alm spørgsmål...så derfor flytter jeg den ned under politik og samfunds kategorien....så dem der ikke gider al det politiske slipper for at blive ved med at se tråden ligge under alm spørgsmål...

Det er et lidt for vigtigt emne til at jeg bare lukke tråden eller beder folk om kun at holde sig til trådstarters direkte spørgsmål...

Så jeg håber at du har forståelse for dette @Marie1983...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tilvænning til ny medicinering Gekko Dit og Dat 3 29-08-2012 10:54
Børn, angst og medicinering. Enteneller Alt det andet 26 08-07-2009 15:43
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension