K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 14:31   #51
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Smidt,
Jeg er ikke i stand til at sige om det er det du skal skrive til jobcenteret.
MEN,
bør du ikke få WEB til at fjerne dit fulde navn her fra k10?

(Sorry, jeg er vist blevet lidt paranoid af at være i kommunecirkusset for længe )
hilsen vim

Sidst redigeret af Stezu; 17-09-2009 kl. 14:50. Årsag: navne er fjernet
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 15:02   #52
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Hej Smidt,
Jeg er ikke i stand til at sige om det er det du skal skrive til jobcenteret.
MEN,
bør du ikke få WEB til at fjerne dit fulde navn her fra k10?

(Sorry, jeg er vist blevet lidt paranoid af at være i kommunecirkusset for længe )
hilsen vim
Hej Vim
Jo det har du da så ret i det var bestemt en smutter var nok lidt hurtig, men kan se at det er blevet rette PUHA.

Men jeg håber da at der nogle der kan svare på mit spørsmål.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 17:36   #53
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har sendt dig en pb
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 20:01   #54
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har sendt dig en pb
Tak Hejdien den blev jeg meget glad for har svaret dig pb
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 16:48   #55
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
På fredag d 2.10.09 er jeg blevet kaldt til møde på jobcenter for sygedagpenge, det hjalp at de skulle skrive under på at de havde modtaget mit brev

Men jeg ved så ikke om det er en sagsbehandler jeg skal ind til det har hun ikke skrevet sig under med, så jeg renger ikke med det.

Men for pokker jeg har det bare rigtig skidt med at skulle der hen, nok fordi sidste gang blev jeg jo banket helt ned i gulvbræderne, jeg har heldigvis fået en sød socialrådgiver fra min fagforening til at tage med, vi skal også mødes ca en time før så vi kan forbrede os.

Omkring det med mit gamle job, måtte jeg jo ikke blive arbejdsprøvet der, min fagforening sagde så at jeg jo godt måtte besøge dem lige så tit jeg ville, og det har jeg gjordt over det sidste stykke tid, og jeg må nok indrømme at der må jeg kaste håndklædet i ringen, når jeg har været der i 2 timer kan jeg slet ikke hænge sammen er så træt at jeg er ved at tude på vej hjem, og cykler så langsomt at jeg tror en snegl ville komme hurtiger frem, når jeg så kommer hjem, er jeg grydeklar til at sove til næste dag, men der skal jo også både gøres rent laves mad mm.

Oplevet den anden dag efter sådan en dag med besøg på mit gamle job, at jeg bare var så træt at jeg kom til at skælde sønnen ud.....HJÆLP....sådan noget plejer jeg bestemt ikke at gøre fik også sagt undskyld.

Jeg har skrevet i en dagbog de dage jeg har været på besøg, som jeg vil vise socialrådgiveren fra min fagforening.

Men jeg kan godt se at arbejde med småbørn nok vil blive for hårdt, jeg bruger jo dobbel så meget energi bare på at hører.

Jeg vender lige tilbage når jeg har været til det møde..

fra Hanne


Glemte lige at skrive at jeg også havde sendt en aktindsigt erklæring med, da jeg sendte brevet til jobcenter, men den har de ikke svaret på, håber jo de siger noget om det på fredag, men vil spørge ind til den
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Stezu; 30-09-2009 kl. 18:31. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 17:47   #56
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Mødet

Har i dag været til møde på jobcenter for sygedagpenge, havde en med fra min fagforening.

Vi havde forberedt os godt inden mødet, da vi blev kaldt ind af sagsbehandleren, kom vi ind på et kontor som bare ikke var til folk med hører problemer, det gjorde vi opmærksom på, men der var ikke andre kontore vi kunne være på, jeg sagde så at det ikke var sikkert jeg kunne hører alt hvad der blev sagt, og at hvis jeg en anden gang skulle til møde og det blev samme kontor måtte de få fat på en skrivetolk, jeg tror nu hun troede jeg lavet fis, men jeg mente det skam, hvis det nu var en der ikke forstod dansk så godt havde de jo sørget for en tolk, jeg synes jo godt det kan sidestilles jeg hører bare ikke så godt.

Sagsbehandleren begyndte så med at fortælle at hun ikke var min sagsbehandler, ok det har jeg jo ligesom prøvet hele vejen igennem mit sygeforløb, og hun havde altså ikke lige nået at læse om mig, så om jeg ville fortælle hvad jeg fejler… så jeg måtte endnu en gang fortælle hele mit sygeforløb.

Hun kunne så fortælle at hun først lige i dag havde læst det brev jeg havde sendt til dem, lidt underligt synes jeg for jeg sendte brevet d 22.09.09 og fik brev om at jeg skulle til møde en uge efter…

Hun kunne ikke forstå at jeg var lidt sur, fordi de havde jo lavet deres arbejde… jeg fortalte så hvorfor jeg nok ikke synes de havde behandlet mig som de skulle, for det første at det aldrig var til at få fat på en sagsbehandler, og når jeg blev kaldt ind var det aldrig lige den der var min sagsbehandler, og det sidste møde jeg var til d 29.07.09 var den sagsbehandler så uforskabet over for mig, og nedgjorde mig, det kunne hun slet ikke forstå for der stod ikke noget i min sagsmappe om at jeg havde været inde og tale med en d 29.07.09??? men jeg kunne så fortælle at den sagsbehandler, havde sendt en meget grim mail til mig efterfølgerne og at jeg havde sendt den vider til hende fra fagforeningen som jeg havde med i dag.

Så kunne hun godt forstå jeg havde en dårlig opfattelse at jobcenter.

Men vi kom så frem til, at i dag skulle ress. Profilen laves og jeg skulle have tilsendt alle papirerne fra min sagsmappe, jeg fik også bedt om at hun indhente de sidste nye oplysninger fra læger, hørerpædagog, fys, men det ville hun slet ikke, så kom hende fra min fagforening på, og fortalte hende at det skulle de gør, for der var sket rigtig meget frem gang de sidste 4 måneder, og de oplysninger hun havde, var ca. 8-9 måneder gamle.

Sagsbehandleren fortalte så at det ville blive en privat aktør der kommer til at lave det vider forløb, kan ikke sige hvad det hed de, hun sagde den godt nok, men jeg kunne ikke hører hvad hun sagde, selvom jeg fik hende til at gentage det 3 gange, både jeg og hende fra min fagforening fortalte så om castberggård som har et forløb for hørehandicapet, der heder jobskaffelsesforløb for personer med hørertab, jeg og min fagforening ved at andre har brugt dem som privat aktør.

Hun spurte så også ind til hvad ønsker jeg har. Jeg fortalte at jeg stadigvæk godt ville bruge min uddannelse, selvom jeg har fundet ud af at jeg ikke kommer til at arbejde med småbørn igen, men så ville jeg godt arbejde på et værested for voksne, og jeg ville så gerne have en overbygning med noget psykologi, det menter hun da godt jeg ville kunne klare.

Hun spurte så om jeg regnet med at kunne arbejde 37 timer???? Jeg måtte så sige at det kunne jeg ikke vide noget om lige pt. og så fortalte hende fra fagforeningen at hun viste at jeg var helt færdig efter højst 2 timer, det kunne sagsbehandleren da ikke forstå for jeg linet da en med en masse resurser… ja det gør jeg jo nok, måske fordi mine handicaps og skader ikke kan ses, både jeg og hende fra fagforeningen prøvet så at forklare hende det, men jeg tror ikke hun lige forstod det.

Jeg har så bestemt mig for at sideløbende med den dagbog jeg hele tiden har skrevet, vil jeg skrive en over hvad jeg laver i løbet af en dag, hvor hurtig jeg bliver træt, hvor længe jeg skal sove, og hvor mange gange i løbet af en dag, hvor tit jeg bukker under fordi jeg har kørt mig selv for hårdt, hvor meget energi jeg bruger på bare at hører.

Må lige indskyde at hende fra min fagforening sagde at de også skulle tage højde for at jeg stadigvæk var i behandling, og gik til hørertræning og fys, så sagde sagsbehandleren at det da også ville være træning ved at komme i en arbejdspraktik??
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 14:38   #57
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
aktindsigt

Jeg har i dag fået aktindsigt i min sag, fik en meget stor bunge papier fra kommunen, rigtig meget læsning, jeg har så lige nogle spørsmål jeg er ikke selv så stærk i alle de § mm.

Men de har jo tænkt sig at sende mig til anden aktører den de skriver om heder Incita er der nogle der kender dem??

Jeg har selv forslået at de brugte Castberggård som anden aktører, fordi de er eskperter i at sende hørerhandicapet i job.

Næste spørsmål, de skriver at min sag forsat vorderes som en kat 3????? hvad er det.

Og så det sidste spørsmål for lige nu, i mine papier står at de skønner at jeg vil komme til at arbejde 367 timer om ugen, jeg er godt klar over at det må være en slå fejl, men sådan som de læser alt kunne jeg da godt forstille mig at det vil blive ståene.
Nej jeg må lige spøre om noget mere, nu de skønner at jeg vil kunne arbejde 37 timer om ugen, er det så sådan at jeg skal det selv om jeg jo godt ved at det vil jeg aldrig komme til igen, når jeg har været i gang i ca 2 timer er jeg jo så færdig at jeg tuder og ikke kan hænge sammen.
Eller er det sådan de altid går ud fra at den syge kan som udgangs pungt komme til at arbejde 37 timer, og når det så viser sig at det kan den syge ikke hvad så???

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 15:01   #58
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser

Men de har jo tænkt sig at sende mig til anden aktører den de skriver om heder Incita er der nogle der kender dem??

Jeg har selv forslået at de brugte Castberggård som anden aktører, fordi de er eskperter i at sende hørerhandicapet i job.
Der har været tråde om Incita, prøv at find dem via søgefunktionen..

Det er lidt ærgerligt, at de ikke vælger at sende dig på Castberggaard. Selv har jeg været der og fik ikke nogen god slutning der, fik ikke noget job. Men for nogen lykkedes det jo.

Tænkte også på, at når du skal til møder på incita eller på jobcenter, kan du selv bede om skrivetolk. De bør betale for det selv. Det er desværre ikke en selvfølge i Danmark, at man automatisk får tolk, når man har en hørenedsættelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Næste spørsmål, de skriver at min sag forsat vorderes som en kat 3????? hvad er det.
Sygedagpenge har 3 match
Kontanthjælp har 5 match
Match 1 er at du hurtigt kan komme tilbage på arbejdsmarkedet... Du kan finde mere om match (kategori) i søgefunktionen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 15:43   #59
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej curls. Tak for dit svar, jeg vil søge på Incita og se hvad ander har skrevet.

Jeg har bare fået anbefaldet Castberggård, at de skulle være rigtig gode.
Det var da øv de ikke kunne hjælpe dig.

Du har jo nok ret omkring skrivetolk, så længe de ikke sætter mig i et kontor med meget rumklang kan jeg godt følge med i en samtale, men det er jo svært at vide på forhånd.

Jeg vil også lige søge på match.

Hanne

Hmmm jeg er altså rigtig dum til sådan noget jeg skulle finde en tråd om Incita og noget match 3 men kan slet ikke finde ud af det ØV
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Stezu; 08-10-2009 kl. 00:27. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 17:07   #60
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Schmidt.

Hvis du går ind under søg og skriver match. Eller du går ind under nyttige links, finder sygedagpenge . Vil tro du også ved at gå på søg kan finde noget om incita.

Håber du finder det ellers vend tilbage.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Gravid smidt på kontanthjælp Risa Politik og Samfund 1 07-11-2009 16:12
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension