K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 10:57   #41
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Kan lægge hovedet på blokken for, at wodpoulsen hverken har tendens til vrangvillighed, modvilje eller andet i den boldgade. Derimod en fighter der virkelig har forsøgt alt for at undgå den situation som hun står i. Et inderligt og hjertevarmt menneske som kan kun kan være stolt af at beriges af.

Hjertevarme
og Du forstår bare at sende varme og glæde helt herover gennem skærmen
TAK.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 10:59   #42
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Når Jeg går hjemme har vi stort set aldrig middagsgæster.
Jeg orker det ikke.
Der bliver ikke gjort rent og her er nusset, så.....

Så bare det at gå hjemme er meget svært.
Jeg sover rigtig meget. prøver at gå en tur hver dag.
Prøver at gå til meget let træning hos Fysio, men er stoppet helt op pt.
Ligger meget, da det er der Jeg har mindst smerter.

SÅ ALT hvad der er ud af huset er en kamp.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 11:21   #43
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Når Jeg går hjemme har vi stort set aldrig middagsgæster.
Jeg orker det ikke.
Der bliver ikke gjort rent og her er nusset, så.....

Så bare det at gå hjemme er meget svært.
Jeg sover rigtig meget. prøver at gå en tur hver dag.
Prøver at gå til meget let træning hos Fysio, men er stoppet helt op pt.
Ligger meget, da det er der Jeg har mindst smerter.

SÅ ALT hvad der er ud af huset er en kamp.
Jeg kan godt følge dig.. og sådan noget havde jeg med i min dagbog...
Nogle dage orkede jeg slet ikke at skrive dagbog.. men skrev så bare stikord .. og kunne de ikke finde ud af hvad det betød, så måtte de spørge..

Det med middagsgæster var bare et ex. min sagsbehandler kom med..
Bare så jeg kunne vide at jeg skulle tage alt med.. også det som jeg mente var ubetydeligt .. eller som jeg ikke mente de behøvede at vide..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 13:54   #44
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Wodpoulsen

Jeg studser lidt over det med rødt fremhævede.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Så fik Jeg det skriftligt.

Hun skriver:
Jeg vuderer ikke, at Hun ikke pt. står til rådighed for et flexjob, men Hun er berrettiget til "særlig ydelse", hvis Hun deltager i den henviste praktik.

Ih skulle næsten høre resten også...
Jeg vuderer at Anne-lise er meget lidt samarbejdsvillig og Hun er meget vred og bitter over den manglende tilkendelse af ftp.
Jeg vuderer ligeledes at der er behov for at benytte et tilbud som vil motivere hende og anerkende hendes skånebehov for, at opkvalificere hende til, at kunne varetage et flexjob.

Hun aner jo ikk engang HVAD mine skånebehov er...For så havde Hun sgi da ike sendt mig ud på et lager.
Og der er aldrig lavet et fleksbevis, hvor der skal stå hvilke mine skånebehov.

Hun er så sjov.
Der er da ikke ret meget faglig vurdering over den udtalelse
Jeg ville blive lidt muggen over det.

I Arbejdsevnemetodebogen ( http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf )
angives der krav til en god beskrivelse af en sag.
Se side 86 :
En god beskrivelse…
• angiver sagens faktiske oplysninger og centrale vurderinger fra andre.
• er relevant og saglig.
Dvs., at det er kun det, der efter en socialfaglig vurdering er
relevant i relation til den konkrete afklaring og afgørelse,
som skal skrives ned.
• er konkret og præcis.
Eksempelvis skal en lægeerklæring ikke gengives ordret fra ende til anden,
men det væsentligste indhold, herunder konklusionen fra lægeerklæringen skal skrives ned.
• er neutral.
Dvs., at sagsbehandleren i sin udvælgelse af de relevante oplysninger
skal forholde sig neutralt til oplysningernes indhold.
Beskrivelsen skal ikke indeholde sagsbehandlerens egne værdiladede sætninger,
der kan tolkes forskelligt af forskellige sagsbehandlere.

Man kan ikke sige at hun har klaret det ret godt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:04   #45
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Florken.
Nej vel.
Hun er godt nok temmelig personlig, og det skinner tydeligt igennem hvad Hun syntes om mig...
Det bliver så åbenbart afgørende.

Jeg har været meget sød, rar, venlig og imødekommende indtilvidere, men NU er det slut.
Jeg gør stadig alt hvad Jeg bliver bedt om.
Jeg orker bare ikke dette teaterspil længere.
Og ja, Jeg er sur, vred og bitter.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:54   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
VOVSE.
Hun har alle papire fra dem alle.
Min forrige skønne socialrådgiver der indstillede mig til ftp. havde sat hende grundigt ind i min sag og forklaret hvordan det hang sammen. Hun var jo så vred over afslagene, og forstod heller intet.
SÅ Hun ved det udemærket.
Jeg har forstået på dig tidligere, at hun holder fast i, at når du er blevet nægtet pension, så skal du også kunne klare min. 15 timer om ugen.

Og med det du skriver her, så må hun have dokumentation på, at du ikke kan klare 15 timer pr. uge.
For jeg går ud fra, at hun så også har en konklusion (eller sådan noget lignende) fra din forrige arb.prøvning.

Hvis det var mig, så ville jeg sende hende en mail, noget i denne stil:

Til XXXXXXX XXXXXXXXXXXXX

Jeg forstår på dig, at du mener, at jeg skal oparbejde min arbejdsevne sådan, at jeg kan arbejde min. 15 timer pr. uge.

Og jeg kan forstå på dig, at du begrunder dette i, at jeg har fået afslag på førtidspension og er visiteret til fleksjob, og at du mener, at jeg dermed må have en arbejdsevne på min. 15 timer pr. uge.

Jeg er meget overrasket over denne tilgang til min situation, eftersom jeg ved, at du har set alt hvad der findes af dokumentationen i min sag, bl.a. ligger der oplysninger fra min forrige arbejdsprøvning hvoraf det fremgår "og her skriver du så konklusionen", derudover ligger der kopi af min dagbog fra den forrige arbejdsprøvning, som tydeligt viser, at jeg max. kunne klare 5 (?) timer pr. uge.

Og min forrige sagsbehandler oplyste mig deslige om, at hun havde sat dig grundigt ind i min sag, netop fordi, at hun var meget uforstående overfor, at jeg fik afslag på førtidspension.

Som du kan se af vedlagte kopi af min dagbog fra denne arb.prøvning gør jeg alt hvad jeg kan, for at klare så mange timer som muligt, men selv med det lave timetal jeg præsterer i øjeblikket er jeg ikke i stand til, at opretholde noget, der ligner et almindeligt liv udenfor arbejdstid.

Med venlig hilsen Wodpoulsen"

Og så vedlægger du kopi af det dagbog du har skrevet indtil nu.

Det er muligt, at der skal stå noget mere i brevet, i andre må gerne komme med input, for nu røg min koncentration, min ryg "brokker sig".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:55   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Og ja, Jeg er sur, vred og bitter.
Hold lidt fast i den følelse, den kan ofte være en rigtig god drivkraft.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:18   #48
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Søde Vovse Tak.

Jeg har faktisk lige siddet og netop skrevt et brev der ligner meget, men handler mest om det brev der er ang vores møde.

Men Jeg tror Jeg vil udvide det med det Du kommer med som et super foreslag.
Du er fantastisk god til formulering

Pas nu på den ryg. Min har det nemlig på samme måde. Er pga af alt det ståen op. I praktikken er der inge muligheder for at ligge,,,smart ikke.
Vælger derfor at provokere en anelse. Tager et par papstykker og lægger mig på gulvet..ja det er jeg altså nøgt til.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 17:09   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Søde Vovse Tak.

Jeg har faktisk lige siddet og netop skrevt et brev der ligner meget, men handler mest om det brev der er ang vores møde.

Men Jeg tror Jeg vil udvide det med det Du kommer med som et super foreslag.
Du er fantastisk god til formulering

Pas nu på den ryg. Min har det nemlig på samme måde. Er pga af alt det ståen op. I praktikken er der inge muligheder for at ligge,,,smart ikke.
Vælger derfor at provokere en anelse. Tager et par papstykker og lægger mig på gulvet..ja det er jeg altså nøgt til.
Jeg er glad for, at du kan bruge det jeg foreslog.

Når der ikke er mulighed for, at du kan ligge ned i din praktik, så er du jo nødt til, at gå hjem når du har behov for, at ligge ned.

Forresten; det du skriver til konsulenten synes jeg, at du ligeledes skal sende til din sb, om ikke andet, så for at holde hende orienteret, og skriv på det, at det skal lægges i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 18:40   #50
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
...Jeg har iø. ikke min sagsbehandler mere.
Hun stoppede, da Jeg fik fleksbeviljingen.
Så overgik Jeg til hende der, min flekxrådgiver.


Jeg har tilladt at læse Jeres rigtig gode råd op fir manden min.
Vi har talt frem og tilbage.

JVi tror faktisk at når denne praktik er ovre, vil der simpelthen ikke være noget der kan gøre, andet end at give den ftp.

et afslag Jeg fik, hvor der blev søgt ftp, og fik flex.
De grunde de afgav, vil blive svaret på i denne nye praktik.

Grundene til afslag var:
De mener ikke det er dokumenteret eller helt åbenbart, at min arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktivering,revalidering eller andet.

At Jeg er 48 år, uddannet pæd. været hjemmegående i 6 år ud af de 8 år. Jobbet spm vikar i bh de sidste 2 år.

At jeg har været i arbejdsprøvning på Espelunden og har klaret 5 timer pr. uge.

DERFOR TILDELES JEG FLEKSJOB.

Nævnet lægger vægt på, at jeg ud fra de lægelige oplysninger vil kunne burde kunne gennemfører en arbejdsprøvning evt. i form af ekstern praktik i et forløb, der tager højde for at skåne mig for fysisk belastende arbejde..

Nævnet vuderer, at det gennemførte afklaringsdoeløb har været af for kort varringhed i de neklte værksteder og derfór har stillet for store krav til min omstillingsparathed. Nævnet finder ikke, at det udelukkes at min arbejdsevne kan forbedre ved et længerevarende stabilt optrænende forløb.

Nævnet har ligeledes lagt vægt der er beskrevet mange gode personlige kompetencer.

Nævnet skønner, at der forsat er mulighed for at iværksætte foranstaltninger med henblik på en nærmere afklaring og forbedring af min arbejdsevne.

Derfor får Jeg afslag.
Slut.

Alle disse gode grunde til afslag vil der jo være set/vist/afprøvet efter denne langvarende praktik, og der "burde" ikke mere at komme efter.

Derfor tænker Vi, at i måske skal lade det ligge indtil videre.

Altså Jeg sender det brev Jeg har skrevet mht hende fortolkning af vores møde, og hendes personlige og negative tone.

Jeg vil fremover sende mine ugepapire/dagbog med meget udførlige beskrivelser af min dag, tæt på minut-minut.

Det hele vil vil være tydelig for alle bagefter, og hvad vil hendes alternativ være ?? Der ER jo ikke andre muligheder.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
Kontanthjælp - og forsikringshjælp for nedsat arb.evne Karina09 Alt det andet 2 25-11-2009 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension