K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2014, 21:31   #41
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har altid haft et enormt anstrengt forhold til Henrik Day Poulsen, og altid anset ham for værende fimset og ualmindelig ''pop-smart''....
Det samme her...
Men pludselig fatter man jo næsten sympati for ham, når man hører disse realistiske betragtninger om Peter Gøtzsche.

Men men men... "blind hane finder også korn" !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 23:10   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror aldrig jeg kan finde nogen som helst sympati for Henrik Day Poulsen, om så han gav Peter Gøtzche ret!

Det er ellers meget sjældent jeg ikke kan lide mennesker, men han er en af de få jeg har det rigtig svært med, specielt i virkeligheden, ansigt til ansigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 23:24   #43
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er ellers meget sjældent jeg ikke kan lide mennesker, men han er en af de få jeg har det rigtig svært med, specielt i virkeligheden, ansigt til ansigt.
Ja, sådan en omgang Botox, kan få selv den mest garvede ansigts-kender til at miste fodfæstet...
Mit problem er så at jeg slet ikke kan med mennesker hvor jeg ikke kan læse deres ansigtsudtryk, jeg bliver slået helt ud af kurs, det går lige i klinch med mit handicap.

Så ansigt til ansigt med en Botox-psykiater... NEJ tak.
(at jeg også mener han er moralsk anløben og medie-liderlig oveni gør ikke sagen spor bedre)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 02:22   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gud ja, det er sgu da nok Botox!! TÆNK, det har jeg aldrig tænkt over, men jo, han er fuldstændig udtryksløs og fuldstændig stiv i betrækket, hvilket også er medvirkende til, at det hans mund siger, drukner i en stadig stigende undren, når man ser hvordan han bevæger den.....uff!!

Har ham også mistænkt for at tone håret. Og kunne også ønske han ville tone sine vipper i en mørkere nuance, bare for at skabe lidt udtryk. Nok som det eneste udtryk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 02:37   #45
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...bare for at skabe lidt udtryk.
Ja hans form for udtryks-løshed er jo egentlig påfaldende når man tænker på hvor gerne han vil være i rampelyset.

Jeg kan huske ham tilbage til for over 10-12 år siden, og dengang så han "IRL" mindst 20 år ældre ud end nu.

Kan man ikke bade i ungdommens kilde, hvorfor så ikke lade sig bade i rampelysets skær ?

Nå, men han er såmænd ikke den mest besynderlige udseende psykiater jeg har set i mit liv, der findes en del aparte og besynderlige objekter der ude... ingen nævnt, ingen glemt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 10:36   #46
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
ak ja, man må håbe day poulsen tager et spejl med til næste session
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 13:13   #47
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
ak ja, man må håbe day poulsen tager et spejl med til næste session
Den var go´
Citat:
http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_...atur/Narkissos
Narkissos, lat. Narcissus, i græsk mytologi en smuk yngling, der forelskede sig dødeligt i sit eget spejlbillede for til sidst at blive forvandlet til en lilje (narcis).
Så må vi se om det ender med at han forvandler sig, eller springer ud en af dagene !

Intet under at han kun kan tale om psykopater, når han selv sidder der og er så smuk
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 23:00   #48
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

@Thomas
Jeg har det lige som dig, fuldstændig, når jeg tænker over det. Jeg har bare taget omvejen og skulle ned at dykke totalt, inden jeg så lyset, hvor jeg fornemmer, at du med bredere intelligens og generelt sunde livsholdning, bedre kan se realistisk på det at være ''dig'' og den medicinerede dig. Og nu på førtidspension, hvor hjernen ikke skal bokse med sindsstilstande man ikke kan styre selv, fordi de kommer udefra og har store konsekvenser for det fremsigtede behandlingsforløb, og fordi ''hylden'' man skal overleve på er under afgørelse. Nu endelig er ovre. Nu er der plads til eksperimenter og selvindsigt sammen med sit behandlende netværk, og når man føler tiden er inde rent psykisk.
Det er bare sundt at skænke sig selv og sit medicinforbrug en tanke i ny og næ, og få bremset op og mærket ordenligt efter.
Tak Helene
Helt enig, det bliver helt sikkert også i år, at jeg prøver at trappe ud. Får jeg de gamle problemstillinger tilbage, så har jeg i hvert fald givet mig selv vished om, at medicinen er en protese, og ikke en krykke.
Og går det fint uden, er det omvendte bevist.

Jeg har det også mærkeligt med, når folk går bort. Jeg bliver sjældent påvirket synderligt af det, og føler egentlig skam over, at jeg ikke gør det. Nu er det heldigvis "kun" bedsteforældre, der er faldet fra. Men de har betydet noget, for jeg drømmer af og til om dem.
Da min hund måtte hjælpes til at sove stille ind, hold da fast det rev i hjertet.

Også ofte med store begivenheder i andres liv, spiller jeg lidt skuespil, for at virke, jubiii. Hvor jeg i virkeligheden er totalt neutral.

Nå, men det er godt du har en stor bevidsthed i dag, om dig og medicin. Men puha, kan godt se vejen dertil har været grum.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 20:34   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
En af mine venner har sendt mig dette omkring "udhængte":

http://politiken.dk/forbrugogliv/sun...88381481237582
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-01-2014 kl. 20:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 05:53   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Tak Helene
Helt enig, det bliver helt sikkert også i år, at jeg prøver at trappe ud. Får jeg de gamle problemstillinger tilbage, så har jeg i hvert fald givet mig selv vished om, at medicinen er en protese, og ikke en krykke.
Og går det fint uden, er det omvendte bevist.

Jeg har det også mærkeligt med, når folk går bort. Jeg bliver sjældent påvirket synderligt af det, og føler egentlig skam over, at jeg ikke gør det. Nu er det heldigvis "kun" bedsteforældre, der er faldet fra. Men de har betydet noget, for jeg drømmer af og til om dem.
Da min hund måtte hjælpes til at sove stille ind, hold da fast det rev i hjertet.

Også ofte med store begivenheder i andres liv, spiller jeg lidt skuespil, for at virke, jubiii. Hvor jeg i virkeligheden er totalt neutral.

Nå, men det er godt du har en stor bevidsthed i dag, om dig og medicin. Men puha, kan godt se vejen dertil har været grum.
Jaaa, den kan jeg også godt huske, den med at prøve at virke lidt ''jubii'' glad, selvom man slet ikke følte nogen glæde overhovedet - gudskelov man så stadig bevarede situationsfornemmelsen, så man kunne gøre det - det havde jo været langt værre om man også havde mistet situationsfornemmelsen totalt, og bare var på fuldstændig zombieniveau (den har jeg så også prøvet!), men det hang så sammen med, at en læge havde udskrevet flere former for psykofarmaka, som bare ikke var gode sammen!! I den periode var jeg rigtig mange skridt bagud på samtlige fronter. Faktisk var det min mor der opdagede det, hun prikkede mig en dag på skulderen og sagde ,,Du fortalte for snart to timer siden, at dine nøgler ligger i frakkelommen, men nu har du gennemrodet din taske 1 time og 50 minutter, tror du ikke du får noget forkert medicin''
- der havde hun både nået at være til frisøren og en tur til bageren, og jeg sad stadig og rodede i tasken da hun kom tilbage.
Og nøglerne lå i frakkelommen - det var lige sådan et meget hurtigt glimt af virkeligheden der kom frem der, men jeg glemte det med det samme, og troede de lå i tasken......jeg mistede også tidsfornemmelsen fuldstændigt, haha.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
En af mine venner har sendt mig dette omkring "udhængte":

http://politiken.dk/forbrugogliv/sun...88381481237582
Ja, jeg læste den godt, synes den rammer lige på kornet. Man kan endda se samme problematik her i debatten, folk læser KUN det de VIL læse, og går uden om pointen - bevidst eller ubevidst, det er det jeg ikke helt kan finde ud af.

Men vi er heldigvis rigtig mange der sagtens kunne forstå hvad hans budskab var i første hug! Selvfølgelige vil mange psykiatere og læger forsøge at få vendt budskabet om og få afsporet debatten, det er jo deres faglighed han træder på (desværre med rette!), og der er også økonomiske elementer der gør, at disse vil forsøge at få brugerne med på deres side, så pengene stadig kommer i kassen. Sådan er det jo.

Jeg har jo min gang på lap.dk og har altid fulgt debatten om brug af psykofarmaka, også her finder man Peter Gøtzches udtalelser ''forfriskende'' måske fordi det er noget der interesserer os medlemmer, rigtig meget.
Siden er jo for både nuværende og tidligere psykiatribrugere.

Her kan man bla læse de mest interessante pressemeddelelser, som desværre dækker en længere periode, så folk kan få en fornemmelse af, at vanvidet har foregået i årevis.

http://www.lap.dk/holdninger/pressemeddelselser/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension