K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2008, 23:01   #41
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg tror at det er edder vigtigt at skelne mellem ikke at være politiske og have en politisk holdning og det at siden er politisk ...

Vi er vel alle sammen politiske og jeg kan godt sidde og læse nogen af indlæggene her og tænke ,,,, taler vi helt forbi hinanden og som tråd starter vil jeg lige give mit besyv med når vi nu er kommet så langt ned i tråden ...

Som jeg ser og læser det så er der ikke noget problem med politiske udtaler , der er ikke noget problem i at nogen er mere politiske end andre og der er ikke noget galt i at man fortæller om et død spænende møde med den lokale vælger forening...

Der hvor man skal skelen er om SIDEN er politisk ...

det er den så IKKE ...

jeg er rød som mange andre her på siden, men jeg har ikke nogen illusion om at det hele bliver fedt og godt når der forhåbentligt kommer et regerings skifte næste gang, jeg har været med for længe , jeg blev faktisk syg INDEN at der kom en borgerlig regering , mange af dem der har siddet mange år med div sygdomme på kontanthjælp har jo også gjort det under en rød regering osv ..

Så nææ i den retning tror jeg desværre ikke at K10 bliver overflødige og man kan ikke diskuttere system og kommuner uden at der kommer lidt politiske undertoner i det ...

Min personlige grænse går helt bestemt når jeg føler mig ramt over at jeg ikke kan og vil være politisk aktiv og det var derfor jeg skrev den her tråd...

(sjovt nok så er jeg flere gange blevet opfordret til at gå ind i lokal politik og sidste gang var det såmænd DF her i kommunen, men det viser jo bare noget om at det er alt hvad man lige pt har på hjertet)

Der er og skal også være plads til alle rød som blå og det samme gælder at kaldeHjort og Fjogh for minder dygtige ja så kan man selvfølgelig også kalde villy lidt flyvsk hvis det er det man mener ....

Og jeg har i dag besluttet mig for at melde mig ud af SF

Og gør hvad jeg længe har haft lyst til , jeg stemmer på enhedslisten og melder mig ind der på et tidspunkt , er jeg enige med dem i alt , bestemt nej men de er ikke til at undvære i folketinget de er og bliver vagthunden der hyler uanset hvor lille den er....

jeg har længe haft de samme tanker som Razmo tør jeg stemme på dem kan det blive stemme spild osv og jeg må indrømme at jeg snart er kommet til den konklusion at tænker vi alle sådan ja så er enhedslisten lige pludselig væk og jeg ser ikke noget parti der skriger til himlen om min stemme for der er noget galt med dem alle og der er noget godt ved dem alle , og så vil jeg bruge min stemme på at holde Enhedslisten inde på borgen også selv om jeg bestemt ikke deler alle synspunkter med dem....
Hejsa,

Vi er helt enige, og selv om jeg altid har stemt konservativ, og har en konservativ livsholdning så får de ikke min stemme næste gang, den kommer til at gå til et andet parti, hvilket ved jeg ikke endnu, men også jeg håber på et regeringsskifte, på trods af at "mit" parti (jeg er ikke medlem) allerede er i regering.

Kan i alle ha' en god nat,

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 09-12-2008 kl. 23:03.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 01:07   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Villy har skam gjort sit, men det gøres i det stille... det er ikke noget der ryger op på forsiderne som jeg forstår det. Jeg ved han gentagne gange har bedt Hjort om forklaringer, og bedt om og foreslået i folketinget, at refusionssatserne afskaffes, elelr gøres om så der ikke er økonomisk fordele i at jorde syge borgere.

Jeg glæder mig dog til at se, hvad han vil gøre EFTER valget for at få de ændringer gennemført, men nok endnu mere om Socialdemokratiet husker de svage når vi når dertil... det er Enhedslisten og SF der skal stå garrant for os syge, og kræve noget gjort fra Socialdemokratiet på den front, for min ærlige mening er, at Socialdemokraterne blot glemmer os efter et valg igen... hvis altså ikke et af de to førnævnte partier råber op.

Jeg håber dog et godt valg til Enhedslisten ved kommende valg... krydser fingre for at de holder sig over spærregrænsen.

Under alle omstændigheder, handler det om, at vi IKKE får nogen ændringer, hvis ikke regeringen bliver skiftet ud.

Hjort er Fogh's højre hånd og chef strategiker... hvis som mange her inde siger, at der er delte meninger i VKO, så forstår jeg ikke at man ikke har skaffet sig af mig Hjort endnu... men det bunder nok i, at Fogh og Hjort er gode venner... ved at de enda sider og ser valgkamp sammen alene...

Jeg tror ikke en hujende fis på, at fortsætter VKO efter et valg, at det vil betyde nogle rokeringer der gør, at Hjort sættes af pinden... jeg er overbevist om, at Fogh sætter ham på posten fortsat, og så har vi 4 år i helvede mere.

Så ligemeget hvor lidt politisk vi skal være her inde, så er min mening stadig, at stemmer man på VKO, så er man selv ude om at systemet fortsætter.
Jo, men det nytter ikke ret meget at Villy render rundt og laver 'stille politik' - Villy skulle da meget gerne NÅ UD til borgerne, høste nogle forsider, gøre op med regeringspolitikken, melde sig på banen når der er politisk uenighed, synliggøre SF's politik, sætte flere fingreaftryk på dagsordenen osv - Villy må meget gerne støje!!!
Jeg har ALTID stemt S eller SF, og det bliver jeg naturligvis også ved med, da jeg ikke har lyst til at være sofavælger, men jeg indrømmer at jeg ikke længere føler forventningens kriller i maven.....

Og selvfølgelig skal K10 ikke gå hen og blive politisk, selvom nogen brugere gentagende gange opfordre til at stemme på bestemte partier (og man ofte sidder med følelsen af at det lugter lidt af en udsendt, eller en form for reklame!) - og sågar svarer på spørgsmål med et ,,så stem på SF'' uden egentligt at skrive andet. Sådan noget kan godt irritere mig lidt. Meget.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 02:05   #43
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo, men det nytter ikke ret meget at Villy render rundt og laver 'stille politik' - Villy skulle da meget gerne NÅ UD til borgerne, høste nogle forsider, gøre op med regeringspolitikken, melde sig på banen når der er politisk uenighed, synliggøre SF's politik, sætte flere fingreaftryk på dagsordenen osv - Villy må meget gerne støje!!!
Jeg har ALTID stemt S eller SF, og det bliver jeg naturligvis også ved med, da jeg ikke har lyst til at være sofavælger, men jeg indrømmer at jeg ikke længere føler forventningens kriller i maven.....

Og selvfølgelig skal K10 ikke gå hen og blive politisk, selvom nogen brugere gentagende gange opfordre til at stemme på bestemte partier (og man ofte sidder med følelsen af at det lugter lidt af en udsendt, eller en form for reklame!) - og sågar svarer på spørgsmål med et ,,så stem på SF'' uden egentligt at skrive andet. Sådan noget kan godt irritere mig lidt. Meget.


Det må vidst være mig du tænker på HeleneKR

Jeg skjuler ikke at jeg er rød, og jeg har da også lidt megen reklame i min avatar, og jeg "opfordrer" også til at stemme rødt.

Jeg opfordrer det nu ikke så meget af politiske grunde, men mere af advarsel om, at hvis man tror Hjort's politik forsvinder af at VKO vinder igen ved næste valg, så er man da godt naiv (positivt ment).

Kommer VKO til magten igen efter næste valg, så vil jeg æde den hat jeg ikke har på at Hjort får sin pind igen.

Der ER bare ikke forsidestof i vores situationer... så ingen røde partier vinder stemmer ved at tale om os... desvære.
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 02:22   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg er altid fået den ære, at blive stemplet rød.
Har stemt SF i ungdommen, så Soc.dem. da jeg blev boligejer. Men så flyttede socdem sig for meget over til højrefløjen, efter min mening.
Sidst stemte jeg SF.
Jeg har pt ikke råd til at være medlem af noget parti, så det er uddebateret for mit vedkomne.
Nu står jeg også der, fortjener de min stemme næste gang? eller skal jeg stemme Enhedslisten? Dog ikke enige på alle områder, mrn de kan ikke undværes, er efter min mening, de svages vagthund, noget jeg troede SF, kunne gøre mere i, efter at de blev så store!??

Det som er så flot herinde, er at det er i fælles respekt for vores kamp i/og mod systemet der tæller. Politisk tilknytning/holdning betyder så mindre! og dog!

Selvsagt er der nok kun få, eller ingen der lige nu bifalder førte politik. Og den førte politik har ikke hjulpet de svage i systemet, tværtimod.

Min mening om dette er, at DF desværre er så opsat på, at ingen indvandre skal snylte på vores velfærdssamfund.
Dette har haft stor indflydelse på, hvordan vi bliver behandlet i systemet, da man jo ikke kan gøre forskel.
Denne politik har de så kunnet inplatere, fordi V og K har manglet flertal.
(misforstå ikke, at V og K er uskyldige, de har bare andre bevæggrunde).

De bredeste skuldre skal bære, vil altid være min holdning, uanset hvordan den øvrige politik er skruet sammen.
og alligevel ikke, økonomien i et velfærdssamfund, skal jo også være på plads.
men idag, og især V og K går mere op i, at den enkelte har ansvar for eget liv, og jo flere penge du kan skrabe ind, jo bedre.
Fællesansvaret er ikke interessant.
Derfor skal forbruget i de offentlige kasser ned.

Det oplever vi så, som syge i systemet, med fratagelse af sygedagpenge, kontanthjælp, evig trudsel om yderligere fratagelse, om denne ydelse også, hvis ikke man kan yde, bare lidt.
manglende hjælp under den sociale lovgivning, men i særdeleshed, DEN MANGLENDE RETSIKKERHED.
Retsikkerhed, på alle områder, vedr lægekonsulenter, retsikkehed i vores klagesystem.

Et rigt samfund ses ud fra, hvordan de svageste behandles!
Og desværre er vores samfund idag, meget, meget fattigt!

Det tror jeg, uden undtagelse, alle herinde kan stå inde for, og vil kæmpe for, at ændre, med de ressourcer vi nu engang har.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 07:50   #45
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser

De bredeste skuldre skal bære......

VH Popiae
Sjovt nok er dette indledningen på det allerførste konservative manifesto, og også konservativ politik den dag idag.

Dengang konservative var de store og venstre de små, og Regeringen hed VKR og ikke VKO, da var det også meget anderledes end det er idag. Konservative er med i regeringen, men det er ikke dem der præger den førte politik, de er blevet for små.

Da vi havde en Socialdemokratisk regering, var det ej heller meget bedre end under VKR regeringen, og aldrig har der været så mange strejker og lockout som under S-regeringen.

Det jeg fornemmer er, at vi alle er mere eller mindre skuffede over vores politikere, hvor de end må befinde sig i salen, højre eller venstre, det er ligegyldigt, jeg er skuffet over regeringen, og den politik de fører, jeg er endnu mere skuffet over de konservative, at de ikke er bedre til at sige fra. Men jeg er også skuffet over oppositionen, som burde råbe op og skrige vagt i gevær, men fra venstrefløjen er der kun en summende stilhed at høre.

Det kan godt være at S og SF, ikke føler de kan høste stemmer ved at tale om forholdene for alle dem, der af den ene eller den anden grund er endt i systemet, men vi er immervæk 172.000, og det er ikke så lidt stemmer endda, og hvis man så tager alle dem med, der kender os og vores situation, og som også finder at systemet har slået fejl, så skal vi nok komme op på en million. Hvis de var lidt smarte, så skulle de råbe op om vores situation i dagens Danmark, og hele tiden tilføje, i morgen kan det være jer, kære vælgere, der sidder midt i systemet, tegn forsikringen nu, også selv om i ikke forventer at det er jeres hus (lokum) der brænder en dag.

Heldigvis er vi da alle, her på siden, enige om at der må en forandring til, hvis ikke Danmark skal gå helt ad h til. Dengang jeg søgte fp var det meget anderledes end det er nu, men da hed regeringen VKR og ikke VKO, og dengang kunne hverken venstre eller de konservative have drømt om et samarbejde med DF. Og så længe de er villige til det (at samarbejde med DF) så kan de kikke i telefonbogen efter min stemme, der står jeg nemlig ikke.

Danmark må ikke forskelsbehandle mellem indvandrere og egne borgere, det står der i EU-reglerne, men de gør det og menneskerettighedsorganisationerne skriger op om det, derfor bliver vi mere eller mindre behandlet efter samme målestok, en pris Danmark åbenbart er villig til at betale. Vi råber op om at de (indvandrene) skal gøre mere for at integrere sig, for at få de samme rettigheder, det er også fint nok. Men når man som jeg sidder med en udenlandsk ægtefælle (Italiener), og tyske naboer/venner, så bliver man hurtigt klar over at systemet gør alt hvad det kan, for at modarbejde integration, der er sat så mange lovmæssige forhindringer og bariere op for dem der kommer til Danmark, at integration bliver næsten umulig.

Min mand arbejder, han betaler skat, han betaler A-kasse, og ud af egen lomme Dansk undervisning, sammen har vi købt hus i Danmark, han spiller i et Dansk band, hans omgangskreds er Dansk, han gør alt hvad Danmark beder ham om, Jyske Vestkysten skrev en stor helsides avisartikel om ham, som den perfekte indvandrer, alligevel ligger vores sag nu på snart 12te måned hos udlændingeservice, som helt tydeligt sylter den, og nu er de til sidst kommet til den konklusion at jeg som førtidspensionist (brøkpension 3/4), skal stille med en garanti på knap 60.000 for at vi kan får familiesammenføring!? Nå, det var lidt af et sidespring, men der havde jeg også brug for at få lidt luft.

Ha' en god dag alle i dejlige K10ere,

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 10-12-2008 kl. 08:08.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 09:13   #46
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Red face Jeg tog fejl

Af siden og dens muligheder. Jeg er ked af at jeg har skabt en debat omkring politik.

Det var mig Razmo der skrev "så stem på Sf"

Det var et svar til hende der skrev at hun ville ønske de 52 ugers sygedagpenge ikke fandtes.

Det er svært at skrive i en betydning, og blive forstået i en anden. ´

Jeg vil lige til sidst tilføje, at alle navne på skemaerne er destrueret.

jeg bruger kun tallene til min hjemmeside, og til statistikken.

Mange hilsner til jer alle

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 09:20   #47
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Af siden og dens muligheder. Jeg er ked af at jeg har skabt en debat omkring politik.

Det var mig Razmo der skrev "så stem på Sf"

Det var et svar til hende der skrev at hun ville ønske de 52 ugers sygedagpenge ikke fandtes.

Det er svært at skrive i en betydning, og blive forstået i en anden. ´

Jeg vil lige til sidst tilføje, at alle navne på skemaerne er destrueret.

jeg bruger kun tallene til min hjemmeside, og til statistikken.

Mange hilsner til jer alle

annasen
Hejsa Annasen,

Jeg syntes det var fedt at du sagde det du sagde, uden din udtalelse havde vi jo ikke fået det, jeg ser som en meget positiv konstruktiv debat, såsom den vi har haft i denne tråd. Hvor vi har været istand til at se ud over vores individuelle personlige politiske holdninger, og se på hvad der virkelig samler os, så det skal du ikke være ked af.

Jeg tror denne debat har bundet os alle lidt tættere sammen, lært os lidt om tolerance og akcept af og overfor hinanden.

Tak for dit gode oplæg.

Ha' en god dag

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 14:00   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Af siden og dens muligheder. Jeg er ked af at jeg har skabt en debat omkring politik.

Det var mig Razmo der skrev "så stem på Sf"

Det var et svar til hende der skrev at hun ville ønske de 52 ugers sygedagpenge ikke fandtes.

Det er svært at skrive i en betydning, og blive forstået i en anden. ´

Jeg vil lige til sidst tilføje, at alle navne på skemaerne er destrueret.

jeg bruger kun tallene til min hjemmeside, og til statistikken.

Mange hilsner til jer alle

annasen
annasen der tror jeg du tager grueligt fejl

Det har til hver en tid været tilladt at debattere politik her på siden , siden skal jo være til lidt af hvert og man kan faktisk ikke sige system uden at sige politik vel....

og det var jo sådan set mig der startede den her tråd , det gjorde jeg lige så meget ud fra de ud meldinger der kom i nogen tråde om at man skulle starte med sig selv og være politisk aktiv for at forandre systemet indefra og det er jeg for så vidt enig i ...

MEN det der var formålet for mig med den her tråd var at få slået fast hvorvidt det forholder sig med at være parti politisk .. feks kan jeg som borgere ikke tillade mig at brokke mig og forvente mig mere af systemet uden at jeg er parti politiks er det nok for mig at være medlem af et parti eller skal jeg deltage aktivt ..

er det ok at jeg sidder herhjemme og prøver at føre div kampe på skrift ud fra at jeg ikke orker at deltage på div møder ?

og ikke mindst er det en politisk side og tro endelig ikke du er den første vi har haft debatten før og det er hele tiden slået fast ..

K10 er ikke en politisk side, det er en side med det formål at for det første at hjælpe andre igennem systemet med egne erfaringer..

altså en bruger til bruger side og alle der bliver syge kommer i klemme på tværs af politiske skel...

at man så bliver lidt rød når man kæmper kampen det tror jeg er meget naturligt ...

Men jeg vil ikke sidde med en bump følelse når jeg fornemmer at nogen mener at jeg mister min ret til at klage over tingenes gang , fordi jeg ikke er politisk aktiv...

for det er jeg i stor grad men ikke på vælger møder osv det har jeg ikke muligheden for .. men på skrift jo det er jeg bestemt men for mig er det et ligefedt om jeg skriver til den ene eller den anden politikkere og jeg mener at SF skal have lige så stor tommel ned for deres tavshed i debatten om de syge som DF der hævder de er de svageste parti skal have ....

og alle dem der slet ikke har en politisk mening eller ikke gider politik de skal såmænd også behandles ordentligt

og så vidt jeg ved så er det slået fast med syvtommer søm fra webmaster at det er tilladt at diskutere politik , det der ikke er ok er at få det til at fremstå som K10`s holdning sådan at det kan se ud som om K10 er en partipolitisk side ...

Jeg for min del ville syntes livet var kedeligt uden de debatter som der er om politik i ny og næ... og sådanne tråde her kan du finde mange steder så nej det var bestemt ikke dig .. og hvad ang at hvis man vil af med 52 ugers sygedagpenge og du skriver så stem SF ...

tja der kunne man lige så godt have skrevet Stem Enhedslisten ikk ?

derfor er den måske lige lidt usaglig , men at du skulle have bragt noget røre til andedammen næææ det har du nu ikke...

Men du kan da lige som jeg sætte dig ned og glæde dig til web har fået alt i orden med de blogge vi skal have for så er det jo muligt at komme af med alt i dem , der er det jo til at skrive om sin mening lige fra tante inge til politik i lige den form man vil ...

det er det også her i trådene men ikke så folk sidder med en flad fornemmelse over at de ikke stemmer rigtigt eller som om de mister deres klage ret hvis de stemmer på regeringen for uanset hvilke farve man har så skal man klart have en ordentlig behandling i systemet og som før skrevet så oplevede jeg det ikke meget bedre under s r regeringen så det er systemet der lige så meget trænger til en overhaling .....

så du skal nu ikke føle dig ansvarlig for noget som helst og hvad der er kommet noget ud af det ikke.. vi er jo garenteret mange der har tænkt videre over vores stå sted her i livet ..

jeg for min del har igennem laaaang tid overvejet mit medlemskab af SF og den her tråd har fået mig til at indse at det er ikke der min respekt ligger det er ved Enhedslisten ..(det har jeg naturligvis vidst længe, men ikke handlet på det)

Jeg har længe tænkt som Razmo men er især efter denne tråd kommet til den konklusion at hvis jeg er bange for at miste min stemme som spild hvis ikke enhedslisten kommer over spærre grænsen ja så kan det sgi være min stemme der gør at de ikke kommer over spærre grænsen så nu melder jeg mig ud af SF og ind i Enhedslisten men kan desværre stadig ikke rende til vælgermøder men vil gøre alt hvad jeg kan uden om vælgermøder som jeg hele tiden har gjort ...

så tak til dig for debatten jeg tog et standpunkt som jeg længe har tænkt over

Hejdien

(som lige nu vil køre ned efter smøger for det har jeg glemt at købe og som hvis jeg og mit meget beskedene budget kom i tv avisen ville blive det mest ud -skældte menneske fordi jeg ryger for det må man ikke hvis ikke man har mange penge he he )
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 14:29   #49
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
annasen der tror jeg du tager grueligt fejl

Det har til hver en tid været tilladt at debattere politik her på siden , siden skal jo være til lidt af hvert og man kan faktisk ikke sige system uden at sige politik vel....

og det var jo sådan set mig der startede den her tråd , det gjorde jeg lige så meget ud fra de ud meldinger der kom i nogen tråde om at man skulle starte med sig selv og være politisk aktiv for at forandre systemet indefra og det er jeg for så vidt enig i ...

MEN det der var formålet for mig med den her tråd var at få slået fast hvorvidt det forholder sig med at være parti politisk .. feks kan jeg som borgere ikke tillade mig at brokke mig og forvente mig mere af systemet uden at jeg er parti politiks er det nok for mig at være medlem af et parti eller skal jeg deltage aktivt ..

er det ok at jeg sidder herhjemme og prøver at føre div kampe på skrift ud fra at jeg ikke orker at deltage på div møder ?

og ikke mindst er det en politisk side og tro endelig ikke du er den første vi har haft debatten før og det er hele tiden slået fast ..

K10 er ikke en politisk side, det er en side med det formål at for det første at hjælpe andre igennem systemet med egne erfaringer..

altså en bruger til bruger side og alle der bliver syge kommer i klemme på tværs af politiske skel...

at man så bliver lidt rød når man kæmper kampen det tror jeg er meget naturligt ...

Men jeg vil ikke sidde med en bump følelse når jeg fornemmer at nogen mener at jeg mister min ret til at klage over tingenes gang , fordi jeg ikke er politisk aktiv...

for det er jeg i stor grad men ikke på vælger møder osv det har jeg ikke muligheden for .. men på skrift jo det er jeg bestemt men for mig er det et ligefedt om jeg skriver til den ene eller den anden politikkere og jeg mener at SF skal have lige så stor tommel ned for deres tavshed i debatten om de syge som DF der hævder de er de svageste parti skal have ....

og alle dem der slet ikke har en politisk mening eller ikke gider politik de skal såmænd også behandles ordentligt

og så vidt jeg ved så er det slået fast med syvtommer søm fra webmaster at det er tilladt at diskutere politik , det der ikke er ok er at få det til at fremstå som K10`s holdning sådan at det kan se ud som om K10 er en partipolitisk side ...

Jeg for min del ville syntes livet var kedeligt uden de debatter som der er om politik i ny og næ... og sådanne tråde her kan du finde mange steder så nej det var bestemt ikke dig .. og hvad ang at hvis man vil af med 52 ugers sygedagpenge og du skriver så stem SF ...

tja der kunne man lige så godt have skrevet Stem Enhedslisten ikk ?

derfor er den måske lige lidt usaglig , men at du skulle have bragt noget røre til andedammen næææ det har du nu ikke...

Men du kan da lige som jeg sætte dig ned og glæde dig til web har fået alt i orden med de blogge vi skal have for så er det jo muligt at komme af med alt i dem , der er det jo til at skrive om sin mening lige fra tante inge til politik i lige den form man vil ...

det er det også her i trådene men ikke så folk sidder med en flad fornemmelse over at de ikke stemmer rigtigt eller som om de mister deres klage ret hvis de stemmer på regeringen for uanset hvilke farve man har så skal man klart have en ordentlig behandling i systemet og som før skrevet så oplevede jeg det ikke meget bedre under s r regeringen så det er systemet der lige så meget trænger til en overhaling .....

så du skal nu ikke føle dig ansvarlig for noget som helst og hvad der er kommet noget ud af det ikke.. vi er jo garenteret mange der har tænkt videre over vores stå sted her i livet ..

jeg for min del har igennem laaaang tid overvejet mit medlemskab af SF og den her tråd har fået mig til at indse at det er ikke der min respekt ligger det er ved Enhedslisten ..(det har jeg naturligvis vidst længe, men ikke handlet på det)

Jeg har længe tænkt som Razmo men er især efter denne tråd kommet til den konklusion at hvis jeg er bange for at miste min stemme som spild hvis ikke enhedslisten kommer over spærre grænsen ja så kan det sgi være min stemme der gør at de ikke kommer over spærre grænsen så nu melder jeg mig ud af SF og ind i Enhedslisten men kan desværre stadig ikke rende til vælgermøder men vil gøre alt hvad jeg kan uden om vælgermøder som jeg hele tiden har gjort ...

så tak til dig for debatten jeg tog et standpunkt som jeg længe har tænkt over

Hejdien

(som lige nu vil køre ned efter smøger for det har jeg glemt at købe og som hvis jeg og mit meget beskedene budget kom i tv avisen ville blive det mest ud -skældte menneske fordi jeg ryger for det må man ikke hvis ikke man har mange penge he he )
Vi kæmper alle på hver vores måde... nogen har mere "drive" end andre... nogen kan tage på borgen, andre kan ikke... jeg kan debatere på skrift, og rimeligt gennemført og udholdende (BT var dog grænsen)... skulle jeg stå ved siden af hjort, ville jeg skulle holde meget igen for ikke at komme til at ryge over i en regulær svine-debat med ham, med stærk "kvælerfornemmelse" i fingerspidserne

Nej seriøst, så ville jeg ikke sige en lyd, andet end hvis jeg nåede min grænse... men så ville jeg også blive verbalt MEGET ubehagelig, og det ville ikke tjene noget formål...

Nogle kan gøre noget på den ene eller anden måde... andre har så lidt energi, at de kun kan bidrage med deres historie som også er værdifuld. Synligheden er nok den allervigtigste af alle tiltag vi kan gøre.

Men samtidigt skal vi passe på med, at når vi frabeder os at være ekstremt aktive, at vi så heller ikke får det til at lyde som om at dem der GØR meget mere for os alle ikke føler respekt for det kæmpe arbejde de gør i at synliggøre problemet... hvad vi ikke må stå imod af beskyldninger om ikke at være syge, fordi vi kan skrive en del indlæg og debatere... vi ofrer en hel del ved ikke bare at sætte os tilbage i sengen og "klynke" som mange raske tror vi skal, før vi er berettiget til både førtidspension, respekt og tillid til vores sygdomme.

Det var psykisk meget provokerende på mig at debatere på BT, da jeg er ekstremt nærtagende af andres meninger og holdninger pga. min social fobi... aligevel fik jeg åbenbart brugertallet her inde til at stige sammen med Maj-Britt pga. debatten på BT... det trøster jeg mig så med, da jeg gentagne dage måtte gå i seng med baldrende hovedpine og nul energi pga. nedladende kommentarer på BT's debatforum.

RESPEKT TIL ALLE SYGE!!! ... vi kæmper på hver vores måde, og ingen måde er rigtig eller forkert.

Partifarve... ? ... det handler om menneskelighed, og ikke politik, for INTET parti kan blive sidende på pinden, hvis de ikke udviser menneskelighed. Vores regering har bare haft held med at snige sig udenom, og så splid og falske fakta op om vores situation... Fogh og Hjort er tvetungede "Loke'er" i bedste Valhallastil.

Men Loke blev også opdaget... til sidst...

Sidst redigeret af Razmo; 10-12-2008 kl. 15:01. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst kun 1 indlæg selvom du svarer flere mennesker...
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 02:30   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes også kun det er dejligt med en rask debat, hvor meninger kommer tilkende og vi kan fordybe os på et andet niveau. Jeg er heller ikke pissed over det med 'så stem SF' men bliver bare irriteret fordi jeg føler mig svigtet af SF og egentlig ikke gider stemme på dem mere, og så lige så gerne valgmuligheder, som Enhedslisten repræsenteret samtidig. Mere var der som ikke i dén, og hellere reklame for SF end så mange andre.....

Men det er da skønt vi får ytret vores meninger og holdninger, det kan der aldrig være noget forkert i, så jeg håber da den gode politiske debat viser ansigt engang i mellem, også i fremtiden, for vi kan jo slet ikke være en del af samfundet/systemet mm uden at komme ind på politik, for det ér jo den drivende faktor i dette land. Og Gudskelov vi kan ytre os og ikke er underlagt militærstyre, diktatur og cencur ect...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin og sult og ligeglade læger Tigul Alt det andet 9 01-08-2013 22:30
Vi er egentlig ligeglade med dit liv og hvad du kan der hjemme. Nøgne tær Alt det andet 12 09-07-2013 13:10
Rige: ligeglade med fattige buster Politik og Samfund 11 06-04-2011 07:46
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Er de da ligeglade på Christiansborg lena Det er da strengt ! 8 08-07-2008 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension