K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 14:21   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øhh er dine sygedagpenge blevet stoppet?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:33   #42
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øhh er dine sygedagpenge blevet stoppet?
Ja de stopper her om to dage. Jeg har dog intet skrifteligt modtaget endnu, fordi vi har håbet på at der kom noget fra lægen hun kunne forlænge dem på.

Det har så åbenbart ikke godt nok.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:42   #43
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren,

Jeg formoder at du er blevet partshørt/varslet omkring sdp. stop som du skal senest 14 dage før stop? Eller valgte din sbér at udskyde det evt. stop af sdp.?

Du skriver igen om at søge en §17. Som både Mtv og jeg har skrevet i din sag, så er det lige lukt til et afslag, så du vinder ikke meget der.

Du bør gå efter er en forlængelse som vi tidligere har skrevet til iht. §27 stk. 1 nr. 4 og jeg kan ikke se at du er ringere stillet efter den nylige erklæring tværtimod.

Ryk kommunen for action på forlængelsen og lad være med at tage forgivet at dine sdp. stoppes.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 16:41   #44
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tutteren,

Jeg formoder at du er blevet partshørt/varslet omkring sdp. stop som du skal senest 14 dage før stop? Eller valgte din sbér at udskyde det evt. stop af sdp.?

Du skriver igen om at søge en §17. Som både Mtv og jeg har skrevet i din sag, så er det lige lukt til et afslag, så du vinder ikke meget der.

Du bør gå efter er en forlængelse som vi tidligere har skrevet til iht. §27 stk. 1 nr. 4 og jeg kan ikke se at du er ringere stillet efter den nylige erklæring tværtimod.

Ryk kommunen for action på forlængelsen og lad være med at tage forgivet at dine sdp. stoppes.
Jeg er kun blevet varslet mundligt, men har ikke modtaget noget skrifteligt omk. afslag. Jeg regner med, at hente afslaget i morgen. Har jeg så sygedagpenge endnu i 14 dage?

Det ER en forlængelse efter stk. 4 som jeg primært har gået efter, men min sagsbehandler vil IKKE forlænge mig. Det vil jeg selvfølgelig anke.

Jeg kan jo lige skrive ordret hvad psykiateren skriver:

"Jeg mener fortsat, med hensyn til behandlingsmuligheder og prognose, det samme som jeg skrev d. 14.11.11, nemlig at der er tale om en kronisk lidelse, og det er usansynligt at pt. vil genskabe fuld arbejdsevne.
Jeg vurdere således tilstanden som stationær, og der er ikke yderligere behandlingsmuligheder i forhold til den igangværende behandling, som vil kunne give afgørende bedring af tilstanden."

B
"Det findes særdeles tankevækkende, at der ikke anmodes om udarbejdelse af en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvor pt.s forhold vil kunne blive tilfredsstillende uddybet og nyanceret, f.eks. i forbindelse med funktionsniveau samt det tætte forløb pt. har haft i det opsøgende psykoseteam."

"Der er tale om en relativ ung kvinde, og med henblik på, at forløbet gerne skulle afgøre pt.s permanente forsørgelsesgrundlag, findes der som nævnt, særdeles tankevækkende, at der ikke er indhentet en psykiatrisk speciallægeerklæring med henblik på uddybning af fungtionsniveauet."

Jeg ved godt at jeg sansynligvis får afslag på en §17 men den kan jo give nogle ekstra måneder med sygdagpenge, hvilket betyder meget for vores økonomi. Der er vel ikke noget i vejen for både at søge §17 og samtidig klager over manglende forlængelse af sygedagpenge, eller må man ikke det?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 20:49   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren,

Jo du kan godt søge en §17 og så samtidig klage over sdp. stop som "blot" er senest 4 uger efter det skriftlige og endelige stop.

Jeg forstår ikke at du ikke er blevet varslet skriftligt om stop. Som du vil kunne læse under sygedagpengestop på forsiden af K10, så skal man varsles om sdp. stop iht. §7a. I forbindelse med denne varsling, får du nemlig muligheden for at blive hørt også kaldet en partshøring. Der kan du klage over at kommunen tiltænker stop af sdp. og "kræve" indhentning af f.eks. lægelig dokumentation, som måtte mangle i din sag.

Ved du hvorfor kommunen stopper dine sdp. jeg husker ikke lige din sag gennemgående lige nu.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 21:42   #46
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tutteren,

Jo du kan godt søge en §17 og så samtidig klage over sdp. stop som "blot" er senest 4 uger efter det skriftlige og endelige stop.

Jeg forstår ikke at du ikke er blevet varslet skriftligt om stop. Som du vil kunne læse under sygedagpengestop på forsiden af K10, så skal man varsles om sdp. stop iht. §7a. I forbindelse med denne varsling, får du nemlig muligheden for at blive hørt også kaldet en partshøring. Der kan du klage over at kommunen tiltænker stop af sdp. og "kræve" indhentning af f.eks. lægelig dokumentation, som måtte mangle i din sag.

Ved du hvorfor kommunen stopper dine sdp. jeg husker ikke lige din sag gennemgående lige nu.
I følge socialrådgiver fra lokalpsykiatrien stopper de mine sygedage pga. varrighedsbegrænsning på de 52 uger. De vil ikke forlænge efter stk. 4 fordi min psykiater har skrevet det er "usansynligt" jeg kan vende tilbage til ordinært job. Dermed mener de, at det ikke er umuligt, at det kan ske...men hvordan det ved jeg ikke? Når nu min tilstand er kronisk, varrig og uden behandlingsmuligheder.

Jeg er ikke blevet jobprøvet eller noget andet og som sagt har jeg ikke fået skrifteligt afslag. Jeg har dog fået agtindsigt, men må indrømme jeg ikke rigtigt fatter så meget af hvad der står i alle de papirer.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 21:50   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
I følge socialrådgiver fra lokalpsykiatrien stopper de mine sygedage pga. varrighedsbegrænsning på de 52 uger. De vil ikke forlænge efter stk. 4 fordi min psykiater har skrevet det er "usansynligt" jeg kan vende tilbage til ordinært job. Dermed mener de, at det ikke er umuligt, at det kan ske...men hvordan det ved jeg ikke? Når nu min tilstand er kronisk, varrig og uden behandlingsmuligheder.

Jeg er ikke blevet jobprøvet eller noget andet og som sagt har jeg ikke fået skrifteligt afslag. Jeg har dog fået agtindsigt, men må indrømme jeg ikke rigtigt fatter så meget af hvad der står i alle de papirer.
Tutteren, din socialrådgiver i lokal psykiatrien er ikke din sagsbehandler i kommunen. Hun har ret i at der er en varighedsbegrænsning på sygedagpenge af 52 uger, men der er 7 forlængelses muligheder iht. §27 stk. 1.

Jeg tror ikke at dine sygedagpenge bliver stoppet, der er en sandsynlighed, men siden du ikke er blevet varslet herom, så kan det være at du i stedet står overfor en forlængelse!!

Har du haft skrevet til din sagsbehandler om hvordan du står? Ellers prøv af få fat i hende i morgen, hun har jo også fået rapporten.

Sygedagpenge loven er en af de sværeste og mest snævre love, der findes inden for social lovgivning. Det vil jeg i al formode Det er godt at du får nogle råd fra din social rådgiver i psykiatrien, men det er altså din sagsbehandler, der tager beslutningen omkring din sag.

Forstår godt at du er forvirret omkring akt indsigten, der så mange papirer og mange af dem har man jo i forvejen.

Tal nu med sagsbehandleren i morgen omkring din sag og hvordan du står i forhold til forlængelse af dine sygedagpenge. Siger hun at forlængelse er umulig kan du overveje en §17, men tal med hende om hvad der evt. mangler i forhold til en forlængelse af sdp. for det er det mest sikre grundlag at gå efter.

Hvis først du havner på kh. efter evt. afslag på §17, så er der laaaang vej tilbage, desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 22:47   #48
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tutteren, din socialrådgiver i lokal psykiatrien er ikke din sagsbehandler i kommunen. Hun har ret i at der er en varighedsbegrænsning på sygedagpenge af 52 uger, men der er 7 forlængelses muligheder iht. §27 stk. 1.

Jeg tror ikke at dine sygedagpenge bliver stoppet, der er en sandsynlighed, men siden du ikke er blevet varslet herom, så kan det være at du i stedet står overfor en forlængelse!!

Har du haft skrevet til din sagsbehandler om hvordan du står? Ellers prøv af få fat i hende i morgen, hun har jo også fået rapporten.

Sygedagpenge loven er en af de sværeste og mest snævre love, der findes inden for social lovgivning. Det vil jeg i al formode Det er godt at du får nogle råd fra din social rådgiver i psykiatrien, men det er altså din sagsbehandler, der tager beslutningen omkring din sag.

Forstår godt at du er forvirret omkring akt indsigten, der så mange papirer og mange af dem har man jo i forvejen.

Tal nu med sagsbehandleren i morgen omkring din sag og hvordan du står i forhold til forlængelse af dine sygedagpenge. Siger hun at forlængelse er umulig kan du overveje en §17, men tal med hende om hvad der evt. mangler i forhold til en forlængelse af sdp. for det er det mest sikre grundlag at gå efter.

Hvis først du havner på kh. efter evt. afslag på §17, så er der laaaang vej tilbage, desværre.
Jeg er godt klar over at socialrådgiveren i psykiatrien ikke er min sagsbehandler. Han har hjulpet mig med min sag og har bla. ringet og talt med sagsbehandleren. Jeg kan godt forstå de forskellige ting, men har det ikke så godt med telefoner. Desuden er jeg bare grafiker og ikke uddannet inden for jura, derfor tager jeg imod den hjælp jeg kan få.

Jeg har også selv talt med sagsbehandleren i sidste uge og hun er vældig sød, men fastholder at hun ikke kan forlænge mig på de foreliggende.

Jeg ville virkelig ønske at det bare er noget jeg har misforstået, at de kommer på bedre tanker, men sådan er det nok desværre ikke...

Planen er at jeg tager på jobcentret og får det på skrift at de ikke vil forlænge mig.

Er du sød og skrive hvorfor mit liv på kh=ægtefældeforsørgelse bliver længere hvis jeg søger en §17?

Det er som om der i den grad er gået politik i min sag. I sagsagterne kan man også læse om hvordan psykiater ønsker speciallægeerklæring og kommunen kun vil have statuserklæringer. Og nu en omgang flugeknepperi over ordet "usandsynligt"...

Som jeg har læst div. paragraffer skal kommunen nu sige hvordan de mener jeg skal komme videre i mit "liv". Det bliver spænende hvad de mener der?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 23:02   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uha, Tutteren, jeg har bare forsøgt at hjælpe dig i din sag.

Jeg røg selv som tidligere nævnt ud af sdp. i 2007.

Held og lykke til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 09:09   #50
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Uha, Tutteren, jeg har bare forsøgt at hjælpe dig i din sag.

Jeg røg selv som tidligere nævnt ud af sdp. i 2007.

Held og lykke til dig.
Undskyld har jeg skrevet noget forkert? Jeg er glad for din hjælp, men følte mig misforstået?

Og jeg vil altså rigtig gerne vide hvorfor det er sådan en dårlig idé med §17 når de nu alligevel stopper mine sygedagpenge?

Men jeg kan åbenbart ikke beskrive sagen godt nok.

Nu vil jeg prøve min fagforening og se hvad de siger???

Endnu engang undskyld hvis jeg har skrevet noget der har gjort dig ked/sur, det var bestemt ikke meningen.

Sidst redigeret af Tutteren; 28-02-2012 kl. 09:20.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
udfærdiggørelse af min status mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-03-2011 09:51
Status, Tak, og spørgsmål... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 11 03-11-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension