K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 22:17   #441
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen dog, dem må vi så hjælpe eller hvad ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:18   #442
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hæ hæ, ja det kan jo åbenbart være nødvendigt
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:22   #443
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sindssygt uforsvarligt. I Td´s sag aner de jo ikke hverken for eller bag. Der er gået 3 mdr. fra frist udløb dog kun måske med 1 mdr. fra Ban's tilbage tilkendelse, men stadig har de ikke fattet hvad de skal gøre !!?? Tænker man overhovedet på folks forsørgelsesgrundlag ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:37   #444
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm... i det her ilfælde lyder det jo som nej! Kan ikke rigtigt komme på noget som kan forsvarer det, og har som sagt ikke selv tidligere været ude for en lignende situation!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 22:43   #445
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Andersine BAN har tilbagevist sdp stop og bedt kommunen om at genoptage sagen. Sdp. stop var pr. 1/5-11 og nu skal kommunen så vurdere om forlængelse kan finde sted derfra. Hvordan gør de det ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 00:35   #446
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Til Popai og Carmen

Vi ændrer kommunens afgørelse, det betyder, at du fortsat har ret til udbetaling af af sygedagpenge efter den 24.oktober 2010. Du har dog kun ret til udbetaling af sygedagpenge, hvis du opfylder de øvrige betingelser i sygedagpengeloven.
Ovenstående fortæller, at du kun har ret til sygedagpenge igen fra den stoppede, hvis jobcentret har fundet ud af, at du er berettiget til dette.


Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Vi vurderer, at du var uarbejdsdygtig p.g.a. egen sygdom på det tidspunkt, hvor udbetalingen af dine sygedagpenge blev standset.

Der var ikke tilstrækkelig grundlag for, at kommunen kunne fastslå, at du ikke længere er uarbejdsdygtig.

Vi har lagt vægt på din egen læges udtalelse i GH hvor der fremgår,
at du er under behandlig for depression/belastningstilstand og at prognosen forventeligt er måneder.

Nævnsformanden skriver, at de finder, du var udarbejdsdygtig, da sygedagpengeudbetalingen standsede, men kommunen som jo mente, at du ikke var, de har ikke kunnet dokumentere, at du ikke var uarbejdsdygtig. Der ikke var tilstrækkelig grundlag for det, at du ikke længere var det... Det er dét, de ligesom skal kunne bevise det, hvis det var. Men det tror jeg da, de vil få svært ved...

Jeg tror her, at det lægen har skrevet "prognose forventeligt er måneder..." kunne have fået dem til at få jobcentret til lige at undersøge det nærmere om prognosen efter de her måneder. Finde dokumentation på din arbejdsdygtighed. Undersøge det nærmere. Også ud fra den speciallægeerklæring, hvor de mener, det ikke er nok tilstrækkeligt før afgørelse.


Det må vel være derfor, at du ikke har fået sygedagpenge i tilbagevirkende kraft endnu, da de skal have sagen tilstrækkeligt oplyst. Synes det ser ud til, at det handler mere om din prognose i forbindelse med dit helbred, såsom lægelige dokumentationer på. Og noget om skånehensyn, om der er tale om varige skånehensyn i forbindelse med dit helbred og dennes prognose/fremtid.

Når de har sagen tilstrækkeligt oplyst, skal de så finde ud af, om du er berettiget til forlængelse af sygedagpenge. Er du det, vil du få dem i tilbagevirkende kraft. Sådan læser jeg det.


Til de andre: Uddrag fra afgørelsen kan findes på side 33 i denne tråd.

Sidst redigeret af curls; 21-08-2011 kl. 00:52.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 09:26   #447
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, men man kan stadig forlænge, selvom man ikke er endelig afklaret, bare man er tilstrækkelig afklaret.

At man feks ved at arbejdsevnen skal undersøges,
at man feks ved at man ikke vender tilbage til ordinært arbejde
osv.

Husk at BAN IKKE ændre afgørelser, medmindre at sagen er overordentlig velbegrundet fra borgeres side.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 09:36   #448
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
1000 tak til alle jer, der hjælper mig så meget, i min kringlede sag.

Jeg kontakter BAN i morgen og min sb hos Krifa på tirsdag, da han ikke er der før.

Ja hvad skulle jeg have gjort, uden jeres hjælp.

Knuzzz og til jer.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 10:06   #449
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Andersine BAN har tilbagevist sdp stop og bedt kommunen om at genoptage sagen. Sdp. stop var pr. 1/5-11 og nu skal kommunen så vurdere om forlængelse kan finde sted derfra. Hvordan gør de det ?
Ja, se DET er jo det "interessante" (og det her er ikke et forsvar for langsommelige kommuner, men en forklaring på hvorfor det evt. kan tage tid).

Når en kommune får sådan en sag tilbage, er der jo desværre ofte gået over et halvt år - nogle gang over et år.

Det, som så er kommunens job, det er at vurderer, hvad de ville have vurderet, hvis de havde stået i situationen tilbage for det der halve hele år siden.... Noget som ikke er helt nemt.
F.eks. skal man spørge lægen, hvad vedkommende ville have svaret dengang, og man skal have en snak med borgeren, om hvad han/hun ville have svaret dengang.... Og øh ja, det er jo som regel lidt svært.

Men altså, kommunen samler oplysninger ind, og skal så lave en vurdering ud fra det... Alt hvad der er sket efter den tid, hvor man skal regne tilbage til, skal ikke medtages.

Alt i alt betyder det, at det som regel er til gavn for borgeren... Fordi usikkerheden er så stor.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:11   #450
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa Andersine85

For det første undrer jeg mig over, at jeg får tildelt en sb'er der kun er på kommunen 2 dage om ugen nemlig torsdag og fredag og fredag er der lukket med kun møde efter aftale.

Det undrer mig også, at jeg faktisk skal starte forfra igen med arb.prøvning og nye lægepapirer, da min Gh er fra 2010 og den første arb.prøvning som blev afsluttet i april i år.

Desuden var jeg blevet sendt til en anden psyk. m.h.p. en second opinion, den sagde at der mindst skulle 3 - 4 måneder alt efter hvordan, jeg reagerede på medicinering, min egen psyk. har sagt, at min svære depression formentlig er stationær, da jeg altid har haft den.

Jeg glemte også at fortælle, at jeg er på KH og det var der igennem at jeg var ude i den første arb.prøve i 13 uger og nu er jeg så i et 4 ugers afklaringsforløb, dette sagde den nye sb, at det ikke kunne bruges til noget, da jeg som sagt skal ud i en ny arb.prøve under alle omstændigheder.... hvad gør jeg ved det ???

Knuzzz og god søndag

Sidst redigeret af tlf_dame; 21-08-2011 kl. 11:17.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension