K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2013, 00:26   #31
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når man er sygemeldt under ledighedsydelse....så er man under sygedagpengereglerne...

Så det er ikke rigtigt når nøgne tær skriver at man er under ledighedsydelses reglerne...
Hvis man er under sygedagpengereglerne får man sygedagpenge.

Hvis man er på ledighedsydelse og er "sygemeldt" får man ledighedsydelse.
Som jeg skriver er det administrativt ikke muligt at være sygemeldt i OPERA og samtidig stå til udbetaling af ledighedsydelse... derfor får vi vores sygemeldinger registreret på en anden måde som intet har med sygedagppenge systemet at gøre, så længe vi er berettiget til ledighedsydelse.

Som jeg også harskrevet til dig i en PB har jeg faktisk siddet og administreret det her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det er lidt underligt.. Nu har jeg brugt hele denne aften på at finde lovstof som omhandler: ferie,ledighedsydelse og sygdom..

Min gode ven Google kan bare intet finde hvor alle 3 sammenhænge er til stede
Det er jo netop fordi man ikke kan operttes som sygemeldt når man får ledighedsydelse... men man fortsætter under reglerne for ledighedsydelse, men med en anmærking om at man ikke er til rådighed.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:37   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og hvis man er sygemeldt har man ikke ret til ferie.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:40   #33
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis man er under sygedagpengereglerne får man sygedagpenge.

Hvis man er på ledighedsydelse og er "sygemeldt" får man ledighedsydelse.
Som jeg skriver er det administrativt ikke muligt at være sygemeldt i OPERA og samtidig stå til udbetaling af ledighedsydelse... derfor får vi vores sygemeldinger registreret på en anden måde som intet har med sygedagppenge systemet at gøre, så længe vi er berettiget til ledighedsydelse.

Som jeg også harskrevet til dig i en PB har jeg faktisk siddet og administreret det her.
Det er ikke umuligt at du har ret i at "systemet" ikke kan håndterer syg flekser på ledighedsydelse.

Men stadig er det ikke i overensstemmelse med ferieloven, at man kan holde ferie som sygemeldt.

Ferieloven er jo også med til at beskytte ferieretten ved sygdom. Ferieloven er faktisk ret streng.. Fx. kan der ikke gøres udlæg i feriepenge, ligesom de ikke kan stilles som sikkerhed for et lån.

Hvis reglerne kan gradbøjes fordi systemet ikke kan håndterer loven, så bliver det næste måske, at jobcenteret forlanger afvikling af ferie under sygdom ???
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:42   #34
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og hvis man er sygemeldt har man ikke ret til ferie.
Jeg har fået ledighedsydelse under ferie, selvom jeg i systemet var registreret med sygdom.

Men igen, som der også står i mit link, så kan man kun få ferie hvis der ikke er planlagt andre aktiviteter.

Hvis jeg havde fået nej til ferie, så ville jeg udfylde skemaet, det var vist i linket, og aflevere på kommunen... det ville være meget mystisk hvis hun ellers opfylder det der står i linket, om de ikke gav hende ferie.

Men alfa og omega er jo at man er på ledighedsydelse.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:44   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, jeg har ikke just spurgt efter de administrative fixfaxerier, dem kan vi ikke bruge til noget. Vi skulle bare vide om der var ret til ferie som sygemeldt. Men det hjælper jo ikke meget, hvis man er under reglerne for sygedagpenge. Så er den jo ikke så meget længere....vi kan jo ikke gøre noget, når sagsbehandleren siger hun ikke har ret til ferie som sygemeldt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:45   #36
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob
1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140126

Tænker det er den her de følger, når de vurderer at man når man er på ledighedsydelse stadigt skal opfylde reglerne efter lov om sygedagpenge - og dermed ikke må holde ferie..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 20-07-2013 kl. 00:48.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:47   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det må være den de bruger, pip....den passer meget godt i tråd med resten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:52   #38
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det er ikke umuligt at du har ret i at "systemet" ikke kan håndterer syg flekser på ledighedsydelse.

Men stadig er det ikke i overensstemmelse med ferieloven, at man kan holde ferie som sygemeldt.

Ferieloven er jo også med til at beskytte ferieretten ved sygdom. Ferieloven er faktisk ret streng.. Fx. kan der ikke gøres udlæg i feriepenge, ligesom de ikke kan stilles som sikkerhed for et lån.

Hvis reglerne kan gradbøjes fordi systemet ikke kan håndterer loven, så bliver det næste måske, at jobcenteret forlanger afvikling af ferie under sygdom ???
Nej, det er rigtigt at man ikke kan holde ferie som syg, men systemmæssigt er man ikke syg når man får ledighedsydelse.
Når ens status ikke ændres til syg kommer man jo ikke i kambolage med ferieloven

MEN FerieKonto udbetaler faktisk de dage man ikke har kunnet holde ferie på baggrund af at man har været syg ledig fleksjobber, idet de i den henseende betragter det som ferie-hindring.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:53   #39
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
"§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob
1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140126

Tænker det er den her de følger, når de vurderer at man når man er på ledighedsydelse stadigt skal opfylde reglerne efter lov om sygedagpenge - og dermed ikke må holde ferie..
Kort og godt.. Spørg pænt om lov.. Hvis du får nej så bare surt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nej, det er rigtigt at man ikke kan holde ferie som syg, men systemmæssigt er man ikke syg når man får ledighedsydelse.
Når ens status ikke ændres til syg kommer man jo ikke i kambolage med ferieloven

MEN FerieKonto udbetaler faktisk de dage man ikke har kunnet holde ferie på baggrund af at man har været syg ledig fleksjobber, idet de i den henseende betragter det som ferie-hindring.
Se det fremmer jo netop ikke forståelsen for "systemet"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 00:56   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men den bliver jo ændret når man skal opfølges efter sygedagpengereglerne

Citat:
§ 74 a

Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Citat:
Sygeopfølgning
§ 12 b. Kommunen har pligt til at vurdere, om der for en sygemeldt, der har ansøgt om eller modtager hjælp efter § 11, er behov for at udarbejde en plan for sygdomsafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger for at sikre, at personen får den nødvendige hjælp til at opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Vurderingen efter stk. 1 skal foretages umiddelbart efter, at kommunen er blevet bekendt med, at personen er syg. Herefter skal kommunen løbende under sygeforløbet, og mindst hver gang der gennemføres en samtale som led i det individuelle kontaktforløb, jf. kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, foretage en sådan vurdering.
Stk. 3. Vurderer kommunen, at der er behov for at udarbejde en plan efter stk. 1 og 2 for sygdomsafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, skal den umiddelbart herefter udarbejde en sådan plan.
Stk. 4. Opfølgning på, om en person følger en plan efter stk. 3, sker som led i kontaktforløbet, jf. kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Kilde https://www.retsinformation.dk/Forms...spx?id=140126#
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie mens sygemeldt!? Betty Jeg har fået job. 12 18-06-2013 19:58
Ferie som sygemeldt Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 31-07-2012 10:39
"ferie" under ledighedsydelse, sygemeldt energizer Spørgsmål ang fleksjob 5 07-01-2010 00:08
Ferie - når man er sygemeldt Bigmum Dit og Dat 7 06-05-2009 13:51
sygemeldt og ferie? aladdin Alt det andet 4 06-02-2008 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension