K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2010, 17:47   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de er nogle stride - og tiltider urealistiske bananer!! Men pensionsnævnet er jo præcis sammensat af sagsbehandlere, lægekonsulent/sociallæge (som dog ikke må stemme), samt sekretær.

Men jeg kan næsten ikke forestille mig andet, end du får medhold i din klage. Fibromyalgi der går væk med tiden, hører vist til miraklerne....
Og 6 timer, ligger jo langt væk fra udsigten til noget realistisk indenfor fleksområdet.
Så jo, det er helt klart en OMMER!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 23:10   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg håber at Ihogåh også får glæde af at vi korrespondere lidt på hans/hendes tråd

Som jeg husker det søgte Morw ftp. på §17, men med indstilling fra sagsbehandler, er det ikke korrekt ?

Jeg troede at pensionsnævnet "blot" var den sidste instans/myndighed der skulle sende ens sag igennem, hvor man skulle checke at man var dansk statsborger, havde dansk pas osv.osv. Nu hører jeg pludselig en masse om at de kan stoppe sagerne tiltrods for at deres lægekonsulent og sagsbehandler har "indstillet ens sag til pension", er det korrekt forstået. ?

Så selvom sagsbehandleren indstiller en til pension i ht. §17 eller §18, så kan man ikke vide sig sikker før pensionsnævnet, der ellers tidligere er blevet kaldet en "formalitet" har talt. Er det korrekt ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 00:03   #33
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Ja det er korrekt, har selv oplevet det 2 gange.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 00:56   #34
jfm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
jfm er ny på vejen
Jeg har lært at dårlige erfaringer med kommunen, at man ikke skal lave mere end man selv føler at man kan holde til, fordi hvis du presser dig selv mere end du kan, kommer det kun til at være til kommunens side fordi de så siger at du kan jo godt arbejde.
De er pisse ligeglad med hovr mange smerter du har mens du arbejder, bare du kan arbejde.
jfm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 05:17   #35
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg håber at Ihogåh også får glæde af at vi korrespondere lidt på hans/hendes tråd

Som jeg husker det søgte Morw ftp. på §17, men med indstilling fra sagsbehandler, er det ikke korrekt ?

Jeg troede at pensionsnævnet "blot" var den sidste instans/myndighed der skulle sende ens sag igennem, hvor man skulle checke at man var dansk statsborger, havde dansk pas osv.osv. Nu hører jeg pludselig en masse om at de kan stoppe sagerne tiltrods for at deres lægekonsulent og sagsbehandler har "indstillet ens sag til pension", er det korrekt forstået. ?

Så selvom sagsbehandleren indstiller en til pension i ht. §17 eller §18, så kan man ikke vide sig sikker før pensionsnævnet, der ellers tidligere er blevet kaldet en "formalitet" har talt. Er det korrekt ?
Det startede med min sagsbehandler søgte en § 18, som de afslog at at lade overgå til behandle, så søgte jeg selv en § 17 P.F.D
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 05:18   #36
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, de er nogle stride - og tiltider urealistiske bananer!! Men pensionsnævnet er jo præcis sammensat af sagsbehandlere, lægekonsulent/sociallæge (som dog ikke må stemme), samt sekretær.

Men jeg kan næsten ikke forestille mig andet, end du får medhold i din klage. Fibromyalgi der går væk med tiden, hører vist til miraklerne....
Og 6 timer, ligger jo langt væk fra udsigten til noget realistisk indenfor fleksområdet.
Så jo, det er helt klart en OMMER!!!
Her i kommunen, er det ikke lægekonculent, og sagsbehandler der sidder i pensionsnævnet, det er dem fra socialudvalget der gør det.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 08:49   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Morw, hvorfor afslog de at lade din sag overgår til behandling under §18 ?

Jeg ved ikke hvem der sidder i nævnet i min kommune, fik bare oplyst af min tidligere sagsbehandler at de er en "formalitet", der får 3 mdr. til at ekspedere sagen.

Fjolle, har du selvsøgt ftp. 2 gange eller er det via andre du at oplevet pensionsudvalgets "stædighed" ?

jfm, du har fuldstændigt ret at man skal passe på sig selv under en arbejdsprøvning, der er ikke noget man SKAL. Kan man ikke gå op i tid, være der hverdag eller være der for bare smerter, jamen så stopper man og får justeret på vilkårene.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 09:05   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er også socialudvalget i min kommune.

Så selvom sagsbehandleren indstiller en til pension i ht. §17 eller §18, så kan man ikke vide sig sikker før pensionsnævnet, der ellers tidligere er blevet kaldet en "formalitet" har talt. Er det korrekt ?

der er ikke noget som hedder "formalitet" i dette system.
kun et kold og kynisk ja eller nej.
den eneste som har en smule og indevende i min sag er lægekonsulent fordi personen ikke helt forstå min sygdom. Den er også meget sjælden.
De skal lave en hel vudering af ens sag, så ved et afslag ved jeg 100 procent om de har
baseret deres afgørelse på lægekonsulenten
ved en afgørelse skal sagen afgøres ud fra et helhedsindtryk og ens arbejdsevne
den må ikke kun være baseret på en lægekonsulent.
det vil et ankenævn også kunne se meget tydeligt

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-02-2010 kl. 09:17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 09:11   #39
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jfm, du har fuldstændigt ret at man skal passe på sig selv under en arbejdsprøvning, der er ikke noget man SKAL. Kan man ikke gå op i tid, være der hverdag eller være der for bare smerter, jamen så stopper man og får justeret på vilkårene.

Jeg fik selv justeret min vilkår løbende med anden aktør, den ret har man.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 09:14   #40
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Morw, hvorfor afslog de at lade din sag overgår til behandling under §18 ?
Ja det kan jeg ikke svare på, for det skrev de ikke i afslaget, de behøver ikke at give en grund når det er til behandling om overgang til behandling.

jeg fik kun en grund, da det var afslag på § 17, og det var ang fibromyalgi, som de mente havde det med at forsvinde med tiden... ja gid det gjorde det
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
for rask til flex job engelstjerne Alt det andet 0 27-07-2012 16:46
for syg men for rask Bamsen Spørgsmål ang fleksjob 29 11-04-2011 23:11
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension