K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2012, 17:00   #31
vito
På vej til at lære K10
 
vitos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Lokation: Horsens
Indlæg: 9
Styrke: 0
vito er ny på vejen
Ida har ret i at der er mange indlæg der har fokus på "Det rammer ikke mig vel?" her inde.

Ja politikerne(Socialdemokraterne) går efter de svageste, det er da sørgeligt.
Jeg synes det er uforståeligt, at dette kommer fra en socialdemokratisk regering.

Men det er NU vi har mulighed for at påvirke politikerne og deres reform.
Luk ikke øjnene og tro ikke at det ikke vil påvirke dig!

Vi må stå sammen.

KOM IND I KAMPEN!

Skriv under på:
http://www.skrivunder.net/stop_fleksjobreformen

skriv en mail til politikerne. Skriv læserbreve. De BLIVER LÆST af politikerne og andre.
vito er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 17:20   #32
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Dette har jeg lige skrevet på MFs væg, men det får nok ikke lov at stå så længe

Kære Mette.... jeg syntes du skal gå ind på siden som hedder K10 og se hvad dine flotte reformforslag gør ved i forvejen syge og nedbrudte borger..... der kan du også læse om hvordan det ser ud i virkeligheden og måske få en øjenåbner for det virker lidt som om at i på Christiansborg (i regeringen ) er blinde for hvad der virkelig sker ude i danmark....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 17:30   #33
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Dette har jeg lige skrevet på MFs væg, men det får nok ikke lov at stå så længe

Kære Mette.... jeg syntes du skal gå ind på siden som hedder K10 og se hvad dine flotte reformforslag gør ved i forvejen syge og nedbrudte borger..... der kan du også læse om hvordan det ser ud i virkeligheden og måske få en øjenåbner for det virker lidt som om at i på Christiansborg (i regeringen ) er blinde for hvad der virkelig sker ude i danmark....
Helle.. jeg har endnu ikke set at der er blevet slettet indlæg fra hendes facebook..

Jeg har skrevet en del indlæg derinde og de er der stadig.... jeg skrev direkte hvad jeg mente om hende og hendes såkaldte reform
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 17:53   #34
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
Nu er det vist på tide at dele tudekiks ud!

Hvem er det der skaber de værdier som finansierer det velfærdssamfund de fleste her nyder godt af?

I hvilke andre lande findes der fleksjobordninger?
I hvilke andre lande findes der gratis uddannelser og SU?
I hvilke andre lande findes der lige så mange førtidspensionister som i DK?

Det er meget muligt at jeg saver den gren over jeg sidder på men vi har altså også et ansvar overfor fremtidige generationer.

Det nytter ikke noget blot at sende regningen videre til børn og børnebørn.

Dansk industri har meget svære konkurrencevilkår og tåler ikke flere omkostninger.
Arbejdspladserne forsvinder allerede nu til udlandet og kineserne er snart bedre uddannet end os. Hvorfor så producere i Danmark?

I lever i en osteklokke, også "webmaster", pengene skal for fanden komme et sted fra og når underskuddet på statskassen er 100 milliarder så er det nødvendigt med store og smertefulde besparelser.

Misundelse er en grim ting og de fleste danskere tåler ikke andre har mere end dem selv.

Jeg væmmes selv ved de store beløb der er gået til bankerne men hvad er alternativet?
Hvis Danske Bank går konkurs går landet også konkurs.

Vedr. fleksjobordningen så er det ikke rimeligt at folk med en indtægt over 300.000 skal have en stor sum penge fra staten år efter år. Jeg så godt udsendelsen på DR2 hvor det fremgår at besparelsen også vil ramme sosu assistenter med en kvart mille i indtægt.

Men igen når riget fattes penge skal der ske besparelser og de fleste herinde mener åbenbart vi bare kan bruge løs og ikke behøver forholde os til verden omkring.

Fremtiden tilhører de asiatiske lande især Kina og Indien og Europa får det uendeligt svært i fremtiden.

De skandinaviske velfærdssamfund vil stå overfor massive udfordringer og kan slet slet ikke overleve på nuværende niveau. Der bliver skåret ind til benet hvad enten vi synes om det eller ej.

Sidst redigeret af Bamseline; 10-03-2012 kl. 17:58.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 18:48   #35
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Kære Bamseline
Øøøh kan ikke forstå du skriver
Citat:
Dansk industri har meget svære konkurrencevilkår og tåler ikke flere omkostninger.
De alle sammen lige kommet ud med REKORD OVERSKUD !!!
Tror dine tudekiks måske skulle sendes til Dansk industri
Jeg har altså intet problem med danske bank går konkurs, er sikker på der er andre alternativer, når man tænker på de kunne låne Stein Bakker penge så det nok ikke der vi skal ligge vores penge ; )
Der meget i det du skriver, som jeg slet ikke kan forholde mig til, men jeg også kun fysisk skadet
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 18:57   #36
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
Kære Banan!

Nej de er ikke alle sammen lige kommet ud med rekordoverskud!!!!
Lego, Grundfos, Novo og nogle få andre store gør det godt netop nu.

Men det meste af dansk erhvervsliv kæmper for at overleve i en knivskarp international konkurrencesituation og flere omkostninger her i landet vil blot eksportere endnu flere arbejdspladser til udlandet. Hvem skal så betale til velfærdssamfundet?

"Der meget i det du skriver, som jeg slet ikke kan forholde mig til, men jeg også kun fysisk skadet".

Nej det er nu gået op for mig at meget få hvis nogen her deler min opfattelse af velfærdssamfundets muligheder i dag og i fremtiden.

Derfor er min tid her på k10 snart forbi for jeg vil ikke lægges for had blot fordi jeg kalder en spade for en spade og siger tingene som de er.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:01   #37
vito
På vej til at lære K10
 
vitos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Lokation: Horsens
Indlæg: 9
Styrke: 0
vito er ny på vejen
Det er jo omvendt robin hood
Socialdemokraterne tager fra de svageste og handicappede og giver til de rige.

de dropper millionærskatten, betalingsringen, bankskatten og skat på de store multinational-selskaber.
Men at gå efter dem på bunden og de syge kan de åbenbart godt find ud af at gå efter.

Er det, det velfærdssamfund du gerne vil ha´ Bamseline?
vito er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:08   #38
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen

Nej men det giver ikke meget i kassen at ekstrabeskatte de få millonærer her i landet.

Betalingsring eller ej bilisterne betaler i forvejen enorme beløb i skatter og afgifter.

Selskabsskatten i Danmark er på samme niveau som landene omkring os.

Lønomkostningerne i Danmark er steget væsentlig mere end i vore nabolande de seneste 20 år.

Derfor forsvinder arbejdspladserne ud af landet.

Det er erhvervslivet, bankerne og de rige som skaber værdierne i samfundet.
Det er disse værdier som gør det muligt at have et velfærdssamfund.

Nu opgiver jeg ævret for mine nerver har det skidt i forvejen.

Fremtiden vil vise hvem der har ret.

God aften!
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:33   #39
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Bamseline... nu var det sådan set dig selv som startede det her med tudekiks.... så snup du selv en!!!

Og når du så har tygget på den, så skulle du måske se at smutte over til dine venner... i det liberale forum

Du modtager selv førtidspension plus du får 48000,- fra din pensionskasse... så du har jo dit på det tørre .. netop du kan sidde og pege fingre af de forskellige der er nervøse over det forslag der er lagt frem...

Det du skriver er ikke DF politik .. det er Liberal A politik.. så uden du selv er klar over det så er du gledet fra rød blok og så helt ud i det yderste af blå blok....
Så jeg kan sg godt forstå at dine nerver er i laser!!
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:57   #40
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Hvorfor udsætte sig selv for en kritisk undersøgelse, hvor man har alt at tabe og int

http://blog.politiken.dk/lunde/2011/...-finanskrisen/

Sidst redigeret af nocturne; 10-03-2012 kl. 20:16.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tegner "Bistandsland" et korrekt billede af kontanthjælp? fireman Politik og Samfund 19 02-03-2013 12:14
Dagens billede: Bag facaden buster Politik og Samfund 5 17-08-2011 14:34
billede nensypigen Hjælp til Forum Brug 1 23-09-2010 11:57
Razmos avatar-billede Tante Ana Dit og Dat 11 07-02-2009 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension