K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 10:12   #31
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 13
Dancer er ny på vejen
Må tilslutte mig Hva Nu - der er ikke meget mening i en kamp for kampens skyld.

Jeg mener det er vigtigt at vælge sine kampe med omhu, især når man ikke har ubegrænsede ressourcer, nøjes med de kampe der er værd at kæmpe og det virker denne absolut ikke til at være.

Det virker lidt som om du snurrer rundt om dig selv i høj fart og ikke har styr på det - tænker mange har brugt tid på at råde dig, men du er ikke interesseret i gode velmenende råd og så spilder du lidt andres tid og ressourcer når de prøver at hjælpe.

Måske du glemmer at kommunen egentlig har ledelsesretten sålænge du er på offentlig forsørgelse og dermed kan sætte dig til næsten hvad de har lyst til - ligesom en chef kan ombestemme sig og give dig andre arbejdsopgaver hvis det passer ham.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 10:18   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Helt ærligt, nu bliver jeg i tvivl om hvorvidt du tager *** på os der sidder og giver råd i denne tråd.
Hvad er det egentlig du vil ?

... Og var det iøvrigt ikke idag du skulle starte dit forløb ? for jeg må jo undres over hvordan du så har tid til at sidde og skrive her ???

Jeg ryger ikke ned på 60% ledighedsydelse efter 12 måneder, så jeg ved ikke hvor du har det fra, altså med mindre det er en form for sanktion du har fået ?

Selvom du ikke er tildelt fleks pga hukommelse, er det åbenbart en stor og vigtig medspiller.
Man behøver ikke skjule sit handicap, det er efter min mening kun det samme som at skyde sig selv i foden, og det gør de færreste frivilligt.
Ha ha så er det jeg tænker...hvordan har du tid til at sidde her og skrive

Var det ikke i dag du skulle starte hos anden aktør ;D
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 10:29   #33
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ha ha så er det jeg tænker...hvordan har du tid til at sidde her og skrive

Var det ikke i dag du skulle starte hos anden aktør ;D
Det glæder mig du spørger... jeg har en cykel, det tager 25 minutter at køre der ind, og det er kl. 13

Inden da har jeg tænkt at sidde her, lave en helt frisk vegetarret og koge nogle ris.
Jeg håber så at få tid til at spise maden inden jeg kører, ligeledes kunne jeg håbe på at modvinden vender inden 12.30 men at det går op af bakke på turen er der nok ikke noget at gøre ved

Men det der er fremstillet igennem denne og andre tråde, lyder som om det forventes at der er tale om en stor gruppe mennesker hvor man kyles ind med rund hånd for at sidde og lave noget der ikke nytter.
Er der tale om en enkelt samtale "individuelt" så kan jeg slet ikke se alt det halløj der har været i denne tråd, for så er der tale om en person dr virkelig har behov for øjeblikkelig hjælp, når det hele kan køre sådan op.

Som sagt har ting kunne køre sådan op for mig selv, og netop derfor kan jeg se det her på ingen måder er godt... hvis ikke andre opdager problemet må vi virkelig håbe at anden aktør får grebet ind og kommer vedkommende til hjælp.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 11:06   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har jeg slet ikke taget stilling til resten af tråden...så bare dit indlæg hvor du skrev om hvordan le cuere kunne sidde her når der skulle startes hos anden aktør...

Der havde jeg jo set din egen tråd...hvor du skrev at du skulle starte i dag....og så undrede det mig at du spørger en anden om hvordan personen kan sidde her....når nu du selv gør det samme...

Det virkede ret morsomt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 11:11   #35
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu har jeg slet ikke taget stilling til resten af tråden...så bare dit indlæg hvor du skrev om hvordan le cuere kunne sidde her når der skulle startes hos anden aktør...

Der havde jeg jo set din egen tråd...hvor du skrev at du skulle starte i dag....og så undrede det mig at du spørger en anden om hvordan personen kan sidde her....når nu du selv gør det samme...

Det virkede ret morsomt..
Da jeg skrev det tænkte jeg også at den skulle jeg nok blive fanget på, så 1-0 til dig
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 18:46   #36
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du bør finde en bisidder du kan tage med til møderne.. eller sørge for at optage dem.
Har tænkt på at købe en bedre mobil så jeg kan optage samtaler fra møder.
Men vil også finde en bisidder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det er da enormt vigtigt at orientere om andre sygsomme man får, specielt når man er ledig fleksjobber.
Kommunen har jo ikke en chance for at finde ud af hvad man kan, hvis man ikke spiller med åbne kort

Al den forvirring du oplever her, påvirker selvfølgelig også dine kognitive funktioner. Har du talt med din psykiater om at få noget ekstra medicin her i denperiode hvor det hele er så kaotisk ?
Jeg er arbejdsprøvet, revurderet med virksomhedspraktik, så kommunen kender til skånebehov, hvor mange timer jeg kan arbejde.

Jeg har ingen kontakt til psykiater, modtager ingen psyk. medicin, da jeg ikke er psykisk syg.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

Må jeg spørge hvad det er der får dig til at stejle med denne aktør,er det din ret til at vælge eller er det de 3 måndres praktik .
Begge dele. Det sidste på grund af, at jeg lige stoppet i praktik, vil søge job, men allerede nu skal i praktik igen. Det bliver til 6 mdr. praktik på 12 mdr.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Helt ærligt, nu bliver jeg i tvivl om hvorvidt du tager *** på os der sidder og giver råd i denne tråd.
Hvad er det egentlig du vil ?

... Og var det iøvrigt ikke idag du skulle starte dit forløb ? for jeg må jo undres over hvordan du så har tid til at sidde og skrive her ???

Jeg ryger ikke ned på 60% ledighedsydelse efter 12 måneder, så jeg ved ikke hvor du har det fra, altså med mindre det er en form for sanktion du har fået ?
Jeg tager ik ... på dem som svarer, jeg bad blot om 1 godt råd vedr. min sag.

Om jeg ville få fradrag i ledighedsydelse hvis jeg ikke mødte op til kursus, når jeg havde indsendt klage til sagsbehandler.

Hvis jeg mødte op hos anden aktør, startede forløbet jo hos anden aktør.
Spurgte hvad andre syntes var bedst at gøre.

Når sagsbehandler ikke svarer, hvortil man så kunne sende klagen.

Jeg har været glad over så mange gerne ville hjælpe.

Vedr. ledighedsydelse nedsat til 60 % af dagpengesats, så drejer det sig ik om sanktion, men på grund af min alder, når man bliver 60 1/2 år bliver ledighedsydelsen aut. sat ned.

Jeg havde tid til at skrive på K10 inden mødet i dag, da jeg først skulle møde op hos anden aktør kl. 13.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 19:01   #37
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hvordan gik det så hos anden aktør ?
Kunne i finde ud af noget ?

Selvom man ikke er decideret psykisk syg, så må det være voldsomt ubehageligt at blive så forvirret som dig, og det kan man altså i de værste perioder godt få noget imod.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:45   #38
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Hvordan gik det så hos anden aktør ?
Kunne i finde ud af noget ?

Selvom man ikke er decideret psykisk syg, så må det være voldsomt ubehageligt at blive så forvirret som dig, og det kan man altså i de værste perioder godt få noget imod.
Helt ærligt jeg er en af dem der taber fatningen når jeg sendes i anden aktøres hænder ,man ved s-- ikke om man er købt eller solgt.
Men jeg ville bestemt ikke have "noget" mod ,
jeg kan lige se det for mig "brev der fortæller at det tid til at indtage deres psykiatifamika så det virker ved udsendelsen"

Håber det gik godt ved mødet trods alt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:00   #39
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
jeg kan lige se det for mig "brev der fortæller at det tid til at indtage deres psykiatifamika så det virker ved udsendelsen"
Ja, hvis man vil se det negativt vælger man selvfølgelig det

Det jeg skriver om er at hvis man bliver så påvirket, så er der altså noget at gøre for at aflaste det lidt.
Jeg snakker ikke om nogen der siger man skal noget, men jeg snakker om at man faktisk kan blive aflastet.

Det handler om at få det så "godt" at man kan holde ud at være sig selv imens det her står på, og jeg mener ikke det er rimeligt at folk skal være i en tilstand hvor de spinder rundt om sig selv og ikke kender forskel på op og ned.

Nogle er så imod psykofarmaka, men faktisk slider stress, som det her er, mere på krop og sjæl, end at lade sig behandle til lidt ro oppe i hovedet.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:05   #40
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Det ved jeg alt om ,og ja man kan behandle og lade sig behandle,og systene kan køre videre som der plejer at køre med folk
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension