K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2012, 14:53   #31
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Der er altså den forskel, at en ordinær deltidsansat har mulighed for at gå op i tid, og tjene mere, den mulighed har en fleksjobber ikke af helbredsmæssige årsager. Derfor bør de have fradrag som en fuldtidsansat.
Nå! Men beskæftigeles fradraget har for så vidt ikke noget med fleksjobsreformen at gøre. kan ikke finde en stavelse om det.
Hvor har du din info fra?
Kan du evt. linke det her på siden?
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 15:02   #32
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det har det da, da du fremover kun vil blive lønnet for dine effektive timer af din arbejdsgiver, og resten op til 37 timer måske helt ned på kontanthjælpssats.

Så beskæftigelses fradraget vil blive mindre for nye fleksjobbere end idag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 16:29   #33
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Tak for hjælpen
pippi75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 16:33   #34
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Nej, sådan set i lyset af højkonjunkturen vi er inde i, så bliver man nødt til at øge arbejdsudbuddet med næsten alle midler for ikke at overophede økonomien. Derfor man skærer i kontanthjælp, laver reformer og ser hvor man kan finde to arme mere osv. Arbejdsløsheden er alt for lav.

Slap nu af, de ved faktisk godt hvad de gør inde på Christiansborg imens vi alle sidder i den knaldrøde gummibåd og synger. Husk bare at sige til alle i kender og møder der altså er en helt vild krise i Europa, verden går under osv. Bare lige for at understrege hvor slemt det hele står til.

(Jaja, nu er jeg da ude af min seneste psykose i rækken af mange og kan tænke klart.. igen.. håber ikke jeg har lavet for meget ravage imens hjernen slog fra hvornår det så end var)
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 20:29   #35
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Ja reformen er ringe

Før var fleksjob en måde at ligestille mennesker med handicap med andre uden handicap. I følge reformen skal mennesker i fleksjob behandles dårligere end andre. I medierne har der været nævnt meget høje fleksjob-lønninger - langt de fleste fleksjobbere får mindstelønnen. Så de høje lønninger er ikke fleksjoblønninger, men gennemsnitslønninger for ordinært ansatte.

Læs f.eks. PROSAs kommentar
http://www.prosa.dk/aktuelt/nyhed/ar...denrangsansat/
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 00:53   #36
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er rigtigt, der er krise verden over og tingene er svære. Derfor må de velhavende lidt til lommerne, de stærkeste støtte mere op om landet og folk være venlige overfor de svage...


Når nej, det er Danmark vi snakke om, sådan noget pladder pjank er der ikke plads til her.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 02:39   #37
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes det er forkert at tænke så skal de velhavende mere til lommerne el.virksomhederne...

vi skal lige huske vi har en høj skat og virksomhederne er presset til det yderste..skal de betale mere flygter de til udlandet el.går nedenom og hjem..
dem der arbejder meget - tjener meget synes jeg heller ikke skal bidrage mere..citronen er presset nok..hvorfor skal de knokle en vis del ud af bukserne og i forvejen betaler de måske 6o procent i skat..at de skal af med mere er ikke fair..så er guleroden væk og så gider de ikke knokle mere

i min verden synes jeg det er fair at dem der yder mest får mest i løningsposen..dermed ikke sagt at de ikke skal bidrage til dem på overførselsesindkomst og det gør de også i forvejen,...

pengene bør findes et andet sted end firmaer og højtlønnet..folk blir sgu træt af at skal af med mere...

folk har lov at være uenige med mig..
det er bare så let at sige - når ja det må dem der tjener meget betale el.firmaerne..den går ikke..man skal også huske krisen ikke er ovre endnu og mange er i knæ..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 03:06   #38
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jamen jeg har intet imod at betale til krisen. Det ligger mig da om noget på sinde at alle løfter i flok.
Jeg vil bare ikke være med til at en lavindkomstgruppe betaler til krisen og en højindkomst ikke gør.

Hvor mener du konkret at de rige har bidraget til krisen?
(Jeg spørger fordi jeg reelt ikke kender nogle eksempler og ikke umiddelbart kan finde det ved en google.)

Sidst redigeret af amaranth; 09-07-2012 kl. 03:10.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 07:18   #39
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
folk blir sgu træt af at skal af med mere
Der har været skattelettelser på skattelettelser, folk har fået udbetalt deres SP bidrag og efterløn...hvor er det lige at folk har skullet af med mere i nogen udtalt grad?

Det er da sjovt at folk alligevel er skredet, på trods af at blå blok lavede skattelettelser.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 08:22   #40
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
B-T Er rystet over din udtagelse!!!
Jeg har været ude for en arbejdsskade, året efter skaden var jeg på pension, jeg har INTET fået i erstatning fra ASK og får INTET - og jeg er langt fra den eneste... Men desværre tror mange at fordi man får en arbejdsskade, så får man kassen resten af livet... Men nej, sådan er virkligheden ikke... Jeg er enda så heldig at være gift, og ved jeg er det, bliver min mands indkomst modregnet min pension... Så kære B-T jeg får 8000 FØR skat, kunne du leve fedt af det??? Tænk dig lige om før du udtaler dig!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Prognosen er ringe? Marie M Alt det andet 1 17-09-2012 11:44
Hvordan beregner man egentlig FTP engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-03-2012 21:51
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Hvad får man egentlig som flekser?? frhansen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-05-2009 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension