K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2009, 19:14   #31
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
web skrev:

Citat:
Man slår ikke på passive mennesker!!!
Næ, og på tv så man, at hun var på vej væk og fik slag i ryggen.

Men på den anden side, så gad jeg godt nok heller ikke være politibetjent.

Jeg misunder ikke deres arbejde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 19:24   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej politibetjent eller parkeringsvagt, det må være stygge jobs. Men godt NOGEN gider!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
sikke da noget...

Det godtgøre vel ikke at der er nogen der synes at det er ok...fordi der er sådan de engang gør..

GU ER DET DA EJ OK!!!

og så er det sg lige meget om det er deres nuværende praxis eller hvad det er...

Det er ikke ok...ikke i mit univers....og så vil jeg ellers skide på om det vil tage politiet lidt længere at komme væk fra stedet...

Man slår ikke på passive mennesker!!!

Det er imod alt hvad vi danskere ellers står og har stået for...men man kan tydeligt se hvad de sidste mange år har gjort ved folks holdninger...

Ja ja det er fuldstændigt i orden at slå en ellers fuldstændig passiv person 7 gange med en knipel...for så kan hun da bare lade være med at være der....NOT!!!



Det du skriver her....det er et scenarie der burde forgå i IRAN eller IRAK....og sg ikke i Danmark...
Helt enig! Men det foregår i Danmark, vi ser det gang på gang for rullende kamera, vi høre det fra vidner, pårørende, uskyldige og demonstranter! Politiet overtræder grænserne gang på gang, og man kan ikke buste dem, for de klare næsten altid frisag

Jeg ved ikke om det fordi demonstranterne (og ballademagerne) er blevet vildere med årene, om det skyldes at der bliver smidt mere med brosten, ofte bliver begået hærværk i forbindelse med demonstrationer (ildspåsættelser, bilafbrændinger, ødelæggelser af butiskruder, inventar osv osv) - visse borgere bidrager vist nok også til at politiet svarer grovere tilbage...

Sådan som JEG ser det, så er der ikke længere respekt mellem folk. Mange demonstranter har intet tilovers for autoriteter, og politiet har ikke meget tilovers for demonstranterne, og så opstår der måske den slags situationer.

Der bliver jo hvert år også skadet en masse betjente, nogle bliver sparket og slået, andre kan mærke kuglerne fyge om ørerne, nogle bliver ramt af brosten og andet kasteskyts...

Jeg så da helst, at demonstartioner var fredlige - uden vold og hærværk mod betjene og uskyldige borgers ejendele, og at anholdelser kunne foregå lige så fredligt. Men mennesker ér og bliver uforudsiglige...

Tror da heller ikke betjentene ligefrem nyder at skulle hente flygtninge ud af deres senge midt om natten, alle er jo påvirket og følelsesladet, og selvom man er betjent, så kan man jo godt føle med de personer man er på arbejde for at fjerne......de har jo psykologer til den slags krisesituationer, fordi mange selv er kede af situationen.

Sidst redigeret af Stezu; 06-09-2009 kl. 22:44. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 05-09-2009, 22:40   #33
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja min Tommy, gik sq altid i arbejdsbukser, og der lå stanleykniven altid, desuden lå der altid værktøj i vores bil, og han hentede sq tit ungerne og deres kammersjukker om natten, efter bytur.

Rune min søn, er tømrer.. og han har også altid noget liggende i bilen, men nu har jeg da gjort ham opmærksom på:.. nul stanley

Det har han dog selv fundet ud af, men den kan jo smutte, han kører skiftevis, med kollega og omvendt!!

Hvad nu hvis han glemmer ( kollegaen) sin skide stanley.., min nuttede" unge, har en lille bebs, og kan godt være lidt stresset

Nå men jeg håber da ikke at min neglefil, som jeg altid BÆRER i tasken, ender med 7 dages spjældtur??

Danmark styrerer for vildt fra Helle

politiet behøvede sq IKKE slå, på sit down demonstranterne, kunne bare have slæbt dem væk.. det var en grim oplevelse" at kigge på, og måske, for unge betjente, der får de opgaver

Jeg fik nærmest astma anfald, da jeg så det, og røg lige på facebook, med min galde.

Vi har vel stadig lov til at, ytre os, ved en : sit down ???

Nå... alle kan være bange, men det berrettiger ikke til knippelslag og peberspray.

Helle.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2009 kl. 01:42. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
helle4 er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 01:06   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved ikke hvad der skete for politiet i dén situation! De havde jo ingen våben, dem på jorden, og lignede ikke just nogen de behøvede at være bange for!!
Hvilket bestyrker min mistanke, at politiet kan være livsfarlige, og man gør klogest i at holde sig væk fra dem når de er på opgave....

Det er jo bare trist, at det skal være sådan, at man skal påregne en røvfuld for at ytre sig. Men jeg tør ikke løbe nogen chancer, og fortæller min søn om og om igen, at hvis han deltager i demonstrationer hvor der er optræk til ballade og politiet kommer, så skal han løbe alt hvad han har lært. Enten kan han risikere at blive anholdt - de elsker også de der masseanholdelser - uanset om folk er skyldige eller uskyldige, og inden man ved af det, så ligger man i aflåst sideleje viklet ind i strips og knippelregn, uanset om man har lavet ballde eller ej. Det så vi jo ved urolighederne på Nørrebro.

Synes det er fint folk vil demonstrere, men de skal dæleme træde varsomt, med mindre de vil på forsiden af Ekstrabladet som politiets næste ofre....men heldigvis har vi jo stadig flere fine og gode demonstrationer, hvor alt foregår i respekt for hinanden og uden ballade, og hvor demonstranter og politi stadig kan smile til hinanden på vej gennem byen. Men det er så nogle lidt andre slags demonstrationer, hvor folk ikke teer sig åndssvagt og skaber disse forfærdelige scenarier der udelukkende ender med tabere i begge lejre.

Uanset om man kan lide det eller ej, så kommer man altså længst med fred, dialog, respekt og god opførsel.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 08:05   #35
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ragdoll

så kommer integrationen helt af sig selv. Men netop det ord, hvad betyder det.
Danmark er delt i to lejre. Sådan er det overalt i Europa. Om det så er godt eller skidt, må man selv bedømme. Men det kan aldrig blive som folk fra østeuropa eller kina og osv som ikke er muslimer. Det kan politikerne lige så godt indse og lade være med at snakke om integration. sålænge en bebefolkningsgruppe ikke kan blande sig ind i den eksisterende befolkning. så bliver det et delt samfund.

sharia lovgivning i Danmark er fint med mig på samme måde som i England, så må de godt nok være meget til højre i England

Det tager tre generationer at integrere mennesker i en ny kultur, det har vi allerede. Synes bestemt ikke det går meget bedre. problemet er at vores kultur er så forskellige på rigtig mange områder og vores syn på verden, samt vi kan ikke giftes ind i hinandens familier.
vores samfund bliver delt op i 2 lejre, det må man så acceptere. Men derfor er ordet integration meget hult i mine øre.

men jeg giver dig ret i Der må være en gensidig accept. Men den tror jeg aldrig kommer fuldt ud fra nogen af siderne. Om man vil det eller ej.

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-09-2009 kl. 09:33.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 08:28   #36
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
International/interkulturel antijantelov.

En lille strøtanke om kulturelle forskelle og deres muligheder. Uden forskelligheder kan der heller ikke udvikles nye ideer eller ting. Dette er for mig en basal filosofi. Der er derfor i mine øjne brug for forskellighed så længe denne forskellighed kan respektere og acceptere andres forskellighed. Kun derved kan vi komme videre som kulturer og som mennesker. Derfor følgende lille "jantelov".

1. Du skal tro at alle, uanset tro, race, religion eller køn er noget specielt.

2. Du skal tro at alle af anden kultur end din er lige så meget værd som du selv.

3. Du skal tro at alle af anden kultur er lige så kloge som du selv.

4. Du skal tro at alle andre kulturer er lige så gode som din egen.

5. Du skal tro at alle andre kulturer er lige så vise som din egen.

6. Du skal tro at alle andre kulturer er lige så meget som din egen.

7. Du skal tro at alle andre kulturer kan lige så meget som din egen.

8. Du skal tro at alle andre kulturer kan le sammen med din kultur.

9. Du skal tro at alle andre kulturer respekterer din lige så meget som din respekterer andre.

10. Du skal tro at alle andre kulturer kan lære din kultur noget godt.

Kunne man få folk til at leve efter en sådan jantelov ville meget nok være både anderledes og bedre her i verden.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 06-09-2009 kl. 08:33.
Viper er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 09:35   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
viper

ja gid det var så sådan fra alle kultur, så tror jeg bestemt også verden vil være et bedre sted.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 09:49   #38
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Pingviner hører ikke hjemme i en tropisk regnskov, men det betyder jo ikke, at der er noget galt hverken med pingvinerne eller regnskoven.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 10:29   #39
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ mtvrv1

Du siger de har Sharia lovgivning i England. Gider du lige præcisere hvad du forstår ved Sharia lovgivning? Og hvad du bygger dit udsagn på?

De allerfleste af de udlændinge vi har i Danmark, er enten første eller andengenerations indvandrere.

Hvis jeg må bruge England som eksempel igen, en indisk pige hvis bedstemor kom til England som ung, vil klæde sig og opføre sig som alle andre i England.

Hendes bedstemor har aldrig klædt sig i andet end sarier, moderen ligeledes, men barnebarnet, pigen der er 3. generation i England kunne ikke drømme om at tage en sari på andet end til familiefester.

Det store antal af polakker, der kom til Danmark i begyndelsen af sidste århundrede, hvor er de henne nu, de var da de kom meget anderledes og 'fremmede' for danskerne, og man havde stor mistro til dem, de udvandrede ikke igen, så hvor er de nu? De er blevet absorberet, tiden har arbejdet for deres integration, det samme gælder kartoffeltyskerne og taterne.

Live and let live



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 06-09-2009 kl. 10:37.
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 11:02   #40
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Jeg synes virkelig det er synd for ham at han pågrund af et par hobbyknive kommer ind og sidde
trold70 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der i vores samfund? c.l.e.o. Politik og Samfund 9 17-05-2012 00:56
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
lovløst samfund pinballs Alt det andet 9 22-02-2009 16:12
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension