K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 09:19   #31
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
I har ret.

Jeg presser mig, og burde klart stoppe helt, men....
Jeg vil jo gerne, og i hvert fald prøve...

Hvis jeg slet ikke prøver, bliver praktikken jo meldt som ikke gyldig.
Derfor vil jeg så gerne møde op, og vise, at Jeg forsøger, så godt Jeg kan.

Jeg har jo et lille håb, at denne praktik kunne få dem til at "se".

Jeg HAR fået tilkendt Flex på 5 timers arbejdsevne om ugen, men kommunen tror ikke på de 5 timer, men forstår ikke...De vidste jo at Jeg kun havde 5 timer,. da De tilkendte flexen.
Og så kommer De bagefter og siger, det ikke er nok, og Jeg SKAL op på 15 for DET siger Kommunen Jeg kan...


Jeg er så træt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 10:20   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Korrekt at du skal prøve, men..

Det duer IKKE at du øger medicinen, fordi du vil synes bedre end du er, det kommer du jo til at skulle forklare.

Du skal be dem skrive under på erstatningsansvar ved forværring i eksisterene lidelser, hvis de ikke går med til nedsættelse at timer.

Du må starte med en eller to ekstra fridage i forbindelse med weekend, så du kan restituere dig.
Herefter starter du op, på et timeantal du magter.

Vigtigt med fremmøde hver dag, medmindre anden aftales.

hvis du er træt/udmattet efter en time, er det der du går hjem.
Alt andet merarbejde betyder, at du vil køre ekstra på pumperne, og bruge længere tid på at restituere dig.

Dette er kun et råd, hvis du gerne vil have en real afklaring.
Du får sandsynligvis ingen yderligere/endelig afklaring med det du har gang i.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 11:05   #33
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, jeg ved det godt.

Jeg har meldt mig syg idag.
Jeg vil så gerne være lidt sammen med familien i week-enden, og hvis jeg ikke får sovet/hvilet idag....... ja jeg får det jo ikke voldsomt bedre, men måske bare lidt...håber jeg på

Jeg tror Jeg ville skulle bruge 1 månede, for at få det som Jeg havde inden praktikken.un 2 uger a´2 timer. Det er chokerende... tænk hvordan det vil blive efter 16 uger..
Ja sikkert frisk og kan klare 20 timer, som Kommune siger. .
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 12:03   #34
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej...
Som jeg ser det er ftp. den eneste mulighed for dig. Jeg er lige blevet ftp'er her d. 1.3.11. Jeg var i 2 praktikker i min "fleks-periode", som varede fra d.1.4.10 - 28.2.11. Og min arbejdstid var 3*3 timer i ugen eller under. Man må gerne sygemelde sig, hvis den er helt gal, jeg kunne ikke altid 3 dage i ugen. Det var bare med til, at de kunne se at det var en ftp., der skulle til. Jeg lærte, at det var bedst at sige fra, selvom jeg aldrig har været god til det. Min sagsbehandler indstillede mig til ftp. efter § 18, og så gik det stærkt
Håber at alt flasker sig for dig
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 12:35   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Wodpoulsen, har du overvejet det råd, som jeg gav dig i #26, sammen med et notat om, at du ikke mener, at du kan stilles til ansvar for, at kommunen har tilkendt dig fleks på baggrund at så lavt et timetal.

På den måde kan du, overfor konsulenten, dokumentere, at du sådan ca. præsterer det samme nu, som du gjorde i din tidligere arb.prøvning, som resulterede i tilkendelse af fleks.

Og så kan du gøre det der med, at sende kopi af din udførlige dagbog til både konsulent og sb.

Dagbogen er din dokumentation for hvordan det hænger sammen, brug den!
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 15:42   #36
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Ja, jeg ved det godt.

Jeg har meldt mig syg idag.
Jeg vil så gerne være lidt sammen med familien i week-enden, og hvis jeg ikke får sovet/hvilet idag....... ja jeg får det jo ikke voldsomt bedre, men måske bare lidt...håber jeg på

Jeg tror Jeg ville skulle bruge 1 månede, for at få det som Jeg havde inden praktikken.un 2 uger a´2 timer. Det er chokerende... tænk hvordan det vil blive efter 16 uger..
Ja sikkert frisk og kan klare 20 timer, som Kommune siger. .
Det tror jeg bliver godt for dig lidt vile og noget at se frem til det giver god energi .
"20 timer forventer de nok ikke hvis det er en fraværs dag der skal til for at klare /udholde det ,så må det være det du tager...
16 uger er der kommer noget påskeferie du kan se frem til også

God Weekend
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 01:08   #37
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Kan lægge hovedet på blokken for, at wodpoulsen hverken har tendens til vrangvillighed, modvilje eller andet i den boldgade. Derimod en fighter der virkelig har forsøgt alt for at undgå den situation som hun står i. Et inderligt og hjertevarmt menneske som kan kun kan være stolt af at beriges af.

Hjertevarme
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 22:40   #38
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Wodpoulsen, har du overvejet det råd, som jeg gav dig i #26, sammen med et notat om, at du ikke mener, at du kan stilles til ansvar for, at kommunen har tilkendt dig fleks på baggrund at så lavt et timetal.

På den måde kan du, overfor konsulenten, dokumentere, at du sådan ca. præsterer det samme nu, som du gjorde i din tidligere arb.prøvning, som resulterede i tilkendelse af fleks.

Og så kan du gøre det der med, at sende kopi af din udførlige dagbog til både konsulent og sb.

Dagbogen er din dokumentation for hvordan det hænger sammen, brug den!
Jeg har selv printet papire ud herfra, hvor Jeg skrive temmelig udførligt, hvornår Jeg møde, Hvad Jeg bliver sat til. Hvordan Jeg har det med netop det stykke arbejde, hvilke slags smerter Jeg har og vudere hvor slemme de er, hvor meget medicin jeg tager. Hvornår Jeg går hjem, hvor lang tids reel job jeg har udført, hvordan har Jeg det når Jeg kommer hjem, aften og om natten.

Hver fredag kopiere Jeg det og giver til min Chef, derude.
Jeg vil fremover huske at sende det til flexrådgiveren også. God ide,
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 22:44   #39
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
VOVSE.
Hun har alle papire fra dem alle.
Min forrige skønne socialrådgiver der indstillede mig til ftp. havde sat hende grundigt ind i min sag og forklaret hvordan det hang sammen. Hun var jo så vred over afslagene, og forstod heller intet.
SÅ Hun ved det udemærket.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 23:47   #40
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Wodpoulsen ...
Som vovse skriver så er dagbogen et must

Jeg blev visiteret til flexjob i 2008 - 15 timer pr uge..
og sidste år var jeg så ude i en arbejdsprøvning for at se hvor mange timer jeg nu kunne klare..

Jeg var derude i ca 6 timer pr uge .. men det meste af tiden sad jeg bare ned og lavede ingenting .. jeg havde simpelthen brugt al min energi på at komme frem til jobstedet... Det blev måske til 1-2 timers eff. arbejde pr uge..

Jeg skrev dagbog og sendte den (hver fredag) til min jobkonsulent + min sagsbehandler ... de kunne begge læse at det bare gik ned af bakke med mig ..
1 mdr før arbejdsprøve stop fik jeg mail fra min sagsbehandler at hun havde sygemelt mig.. og efter ca 14 dages sygemelding så afsluttede jeg den arbejdsprøvning.. Jeg var simpelthen så stædig og sagde til mig selv.. jeg skal det her ... resultat.. nu er det ca 7-8 mdr siden jeg stoppede og jeg er endnu ikke blevet ligeså god som da jeg startede ...

Min ressourceprofil skulle opdateres ... min læge var/er ikke en dyt værd i det spil... så lægekonsulenten kiggede på min dagbogsnotater... min profil .. det som jobkonsulenten skrev .. og kom frem til at arbejdsevnen var nedsat i sådan en grad at det var lig med 0 ..

Jeg skrev ressourceprofilen under i nov sidste år.. den lå så stille indtil uge 6 .. hvor en fra pensionsnævnet gerne ville ha et eller andet lægepapir...

Jeg havde taget et kursus hos en psykiater i 10 uger i Mindfulness meditation.. og hun skrev så en statusrapp til kommunen...

Onsdag d. 2-3 fik jeg brev fra kommunen at der var rejst en pensionssag... og fredag d. 4-3 var den gået igennem.. Jeg er tilkendt pension fra 1-4-2011 .. så det kan godt gå kvikt når det skal være..

Inden jeg startede i det arbejdsprøvnings forløb havde både min sagsbehandler og min jobkonsulent sagt at jeg også skulle have energi til eftermiddag og aften.. det hjalp ikke at jeg kun tog på "job" - hjem - spise og sove .. og så forfra igen..
Det skulle være sådan som andre "normale" at jeg kunne invitere gæster til spisning om aftenen... eller eftermiddagskaffe.. der skulle være energi til mere end arbejde...

Så husk at passe på dig selv ♥.. og det er altså ikke et nederlag at erkende at man simpelthen ikke kan klare det som andre forventer af en !!
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
Kontanthjælp - og forsikringshjælp for nedsat arb.evne Karina09 Alt det andet 2 25-11-2009 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension