K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2013, 09:13   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
JEG PRØVER ALT HVAD JEG KAN, IKKE AT MALE FANDEN PÅ VÆGGEN. Men min hjerne spiller mig et pus når det gælder den kommune. indiansummer
Det tror jeg de fleste af os forstår.

Når du sidder og snakker med din læge, så har du jo lov til, at spørge hvad h*n har tænkt sig, at skrive til kommunen, så du li'som er lidt på forkant.

Du kan jo også spørge lægen, om du må få en kopi af det, som h*n sender til kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 09:21   #32
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det tror jeg de fleste af os forstår.

Når du sidder og snakker med din læge, så har du jo lov til, at spørge hvad h*n har tænkt sig, at skrive til kommunen, så du li'som er lidt på forkant.

Du kan jo også spørge lægen, om du må få en kopi af det, som h*n sender til kommunen.
Det er også vigtigt at lægen får nævnt hvordan og i hvilket omfang du er påvirket af situationen.
Det viser jo meget tydeligt at du er psykisk slidt op og ikke tåler stress.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 14:42   #33
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Dette er hvad sagsbehandler skrev i sin mail.

Tak for samtalen d.d.
Da du fortalte at du nemt følte dig meget presset i mødet med det kommunale system OG samtidig oplevede lejlighedsvise hukommelsesproblemer tænkte jeg bare lige at jeg ville opsummere planen herfra:

Jeg opdaterer din ressourceprofil d.d. pba. vores samtale
Jeg har anmodet om en generel helbredsattest fra din egen læge d.d. herunder spurgt til samtlige diagnoser og prognoser, om der er sket en forbedring, stilstand eller forværring i den generelle helbredstilstand siden 2008, om en arbejdsprøvning vurderes formålsløs, om den kan forværre din helbredssituation og/eller om den forventer at vise et andet resultat end i 2008 (hvor den viste en ugentlig effektiv arbejdstid på 4-8 timer) og meget andet.

Jeg har også registreret at du har givet jobcentret samtykke til at indhente lægeoplysninger til brug for kontrolsagen.

Planen er således at vi afventet den generelle lægeattest, derefter laver den kommunale lægekonsulent et lægeskøn og vurderer om der er behov for yderligere lægeligt. Når det sidste lægelige er modtaget får jeg en af mine virksomhedskonsulent-kolleger til at lave en udtalelse omkring arbejdsprøvning (forudsat at det lægelige peger i retning af at vi kan springe over). Derefter får du alle akterne hjem til gennemlæsning, herunder opdatering af din opfattelse af det lægelige og så er sagen klar til at blive forelagt pensionsnævnet.

Skriv endelig til mig hvis du har nogen spørgsmål.


Underligt nok bliver det man siger, tolket vendt drejet og kommer til at fremstå som et mindre problem

Jeg lever med hukommelses besvær hver dag, jeg har stress over den sygdom jeg lever med, jeg får det helt vildt dårligt og tror sgu jeg kan dø at bliver udsat fra pres fra kommunen igen.

Men hvad siger i til denne mail? Der er intet i den som har gjort mig bare en smule mere rolig absolut ikke. Jeg har skrevet og bedt om kopi af det hvor hun skriver at jeg kan arbejde 4-8 timer, jeg mener slet ikke jeg kom i nærheden af dette ? Og så lige rettet hendes lejlighedsvise hukommelses problemer... Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 14:59   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der er blevet skrevet til dig er helt efter bogen....

Det du sikkert er edder nervøs over...(ved det fra mig selv)....det er hvis de vil have en i arbejdsprøvning....og man bare ved at man ikke kan klare de krav de stiller...

Men det vil kun være aktuelt hvis det lægelige kommer tilbage og de kan læse at du har fået det bedre end da du fik din pension....altså en mærkbar forbedring...

Det punkt med arbejdsprøvning er kun hvis der er en forbedring.....og de springer det punkt over....som hun også skriver....hvis der ikke er en forbedring....

Uha jeg kunne godt tænke mig af jeg havde muligheden for at berolige dig....men jeg ved jo selv hvordan man har det når man er i situationen....og hvor svært det kan være....jeg er først selv ved at komme mig nu her et halvt år efter det hele er overstået (hvilket desværre også kan ses på K10 da jeg ikke har fået opdatere tekster til nye regler endnu osv)

Men det din sagsbehandler har skrevet til dig...der er helt efter bogen....og der er ikke noget "underligt" i det hun skriver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 15:16   #35
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak web. Endnu engang. Jeg tror jeg får et nervesammenbrud. Men det skal siges at min oplevelse med den kommune også har været lige til at ryge på den lukkede på, og jeg har ikke haft en eneste som jeg kunne stole på.

Jeg ved jeg lyder skør , at jeg bliver ved og ved. Men jeg fik det så fysisk og psykisk dårligt af dette, også selv om jeg vidste det ville komme. Jeg fortryder så inderligt at jeg ikke dengang havde flere kræfter til at anke over kontrol.

Men sket er sket. Nu må jeg få mit lille bange hjerte til at holde op med at slå så hurtigt, og forsøge at finde fornuften i ufornuften Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 17:26   #36
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Tak for samtalen d.d.
Da du fortalte at du nemt følte dig meget presset i mødet med det kommunale system OG samtidig oplevede lejlighedsvise hukommelsesproblemer tænkte jeg bare lige at jeg ville opsummere planen herfra:

Jeg opdaterer din ressourceprofil d.d. pba. vores samtale
Jeg har anmodet om en generel helbredsattest fra din egen læge d.d. herunder spurgt til samtlige diagnoser og prognoser, om der er sket en forbedring, stilstand eller forværring i den generelle helbredstilstand siden 2008, om en arbejdsprøvning vurderes formålsløs, om den kan forværre din helbredssituation og/eller om den forventer at vise et andet resultat end i 2008 (hvor den viste en ugentlig effektiv arbejdstid på 4-8 timer) og meget andet.

Jeg har også registreret at du har givet jobcentret samtykke til at indhente lægeoplysninger til brug for kontrolsagen.

Planen er således at vi afventet den generelle lægeattest, derefter laver den kommunale lægekonsulent et lægeskøn og vurderer om der er behov for yderligere lægeligt. Når det sidste lægelige er modtaget får jeg en af mine virksomhedskonsulent-kolleger til at lave en udtalelse omkring arbejdsprøvning (forudsat at det lægelige peger i retning af at vi kan springe over). Derefter får du alle akterne hjem til gennemlæsning, herunder opdatering af din opfattelse af det lægelige og så er sagen klar til at blive forelagt pensionsnævnet.

Skriv endelig til mig hvis du har nogen spørgsmål.


Underligt nok bliver det man siger, tolket vendt drejet og kommer til at fremstå som et mindre problem

Jeg lever med hukommelses besvær hver dag, jeg har stress over den sygdom jeg lever med, jeg får det helt vildt dårligt og tror sgu jeg kan dø at bliver udsat fra pres fra kommunen igen.

Men hvad siger i til denne mail? Der er intet i den som har gjort mig bare en smule mere rolig absolut ikke. Jeg har skrevet og bedt om kopi af det hvor hun skriver at jeg kan arbejde 4-8 timer, jeg mener slet ikke jeg kom i nærheden af dette ? Og så lige rettet hendes lejlighedsvise hukommelses problemer... Indiansummer
I denne mail udviser din sagsbehandler omsorg og forståelse i et omfang som bestemt ikke kan forventes.
Hun skriver til dig hvad der skal ske, så du kan tage det frem og se på hvis du bliver i tvivl.

Lige nu er der rodet så meget rundt i det hele at du ikke kan styre det mere, og det fornemmer jeg klart at sagsbehandleren godt ved.
Du må overgi dig for en tid og stole på at andre godt kan klare tingen... jeg er sikker på at den sagsbehandler er både samvittighedsfuld og ansvarlig, som sagt havde hun jo ikke gidet orientere dig ellers.

Prøv at få en god weekend, uanset hvad sker der ikke noget på kommunen hverken lørdag eller søndag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 17:34   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du skal ihvertfald gøre alt du kan for at tænke mindst muligt på dette her med din pension....ved godt det er nemmere at sige end at gøre....

Men det kan sætte sig på længere sigt så du kan komme til at kæmpe med det selv efter du har fået din pension fast...

Så gør alt du kan for at beskæftige dig med andet og prøv at få ro på så meget som du nu kan...det vil gavne dig selv på længere sigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 06:54   #38
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nøgne tær. Jeg forventer ingenting fra kommunen, og slet ikke at en på jobcenter er sød og flink. Hun sidder der jo trods alt af en grund skal man huske.

Om de kommer i en pæn sød pakke, eller avis papir så er en dårlig gave bare jobcenter for mig. Denne behandler har jeg aldrig set før i mit liv, og hun har vel også lært på kursus at den bedste måde at møde borger på er ved at tale pænt.

Ja jeg er virkelig skør af det her. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 11:15   #39
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Nøgne tær. Jeg forventer ingenting fra kommunen, og slet ikke at en på jobcenter er sød og flink. Hun sidder der jo trods alt af en grund skal man huske.

Om de kommer i en pæn sød pakke, eller avis papir så er en dårlig gave bare jobcenter for mig. Denne behandler har jeg aldrig set før i mit liv, og hun har vel også lært på kursus at den bedste måde at møde borger på er ved at tale pænt.

Ja jeg er virkelig skør af det her. Indiansummer
Sådan havde jeg det også, de mest tåbelige idioter man kunne finde, sad der... jeg skulle ikke nyde noget af at sætte mine ben der, var så påvirket af det fra jeg fik indkaldelse til jer var der, så jeg løbende havde ekstra kontakt med psykiater og hjemmevejleder, for at holde et nogenlunde liv, hvilket vil sige at havde det så godt at jeg trods alt kunne anskaffe og få lavet mad... læs tage en skive rugbrød ud af pakken og komme noget ost på.
Jeg er således ikke blot en godtroende tosse som ikke ved hvordan det er at have et ondt jobcenter på nakken !

Men pludselig kom der en sagsbehandler ind over som faktisk orienterede mig om hvad der foregik, hvad de tænkte om sagen.
En sagsbehandler der nogen gange stoppede mig og sagde, du behøver ikke sige mere, jeg ved godt at det forholder sig sådan og sådan.

Med sådanne udtalelser tænker jeg jo at her er der jo faktisk en person som hører efter hvad jeg siger og som er interesseret i at have mig med i et samarbejde.
Havde jeg ikke haft nogen til at prikke mig på ryggen og sige... hov, her er en medspiller... så havde jeg sikkert stadig haft den negative opfattelse.

Ligesom jeg selv blev prikket til, forsøger jeg nu at prikke til dig, fortjep mener virkelig at din sagsbehandler vil gøre det så godt som muligt. Det mener jeg ud fra mailen.
Det kan måske godt være sandt hvad du skriver, men i den mailtdp der INTET der tyder på modstand fra den side.

Hvis du bor i samme kommune som mig, kunnetddt jo være den samme;-)
For jeg tror bestemt også at der kan være langt imellem de gode og troværdige.

Hvis du ikke selv åbner for at det måske kan være anderledes, taler jeg af erfaring når jeg siger, at så kan det fortsætte som et helv ede lang tid endnu.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 19:08   #40
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Det er muligt det du siger nøgne tær, og det er også muligt det som jeg siger.

Ingen kender dagen før solen er gået ned, eller morgen dagen for den sags skyld.

Jeg bliver lidt i det skøre endnu. Og spørg til om nogen dog kan hjælpe mig med at finde denne afgørelse fra Højesteret?

AFG nr 11247 af 29-03-2000. Pension - fibromyalgi - funktionsniveau - arbejdsprøvning - resterhvervsevne - højesteretsdom

Jeg har virkelig forsøgt alt, og lige så snart jeg trykker videre går min computer ned

Jeg kan forstå på alt hvad jeg har søgt, at man åbenbart mente dengang at fibromyalgi 2000- 2009 måske, var en lidelse med uforudsigeligt sygdoms billed?

Men det er lidt underligt, for det er ikke det der står i forskningen på området fra den tid.

Hvis nogen af jer kan være behjælpelig og sætte hele teksten ind, da jeg ikke kan linke til et link uden computer går i udu.

Og jeg beklager at jeg er blevet lettere sindssyg af at igen være udsat for jobcenter.

Men jeg skal da med glæde skrive, når alt er overstået om det var mig som tog fejl af sagsbehandler og om hun virkelig var en gave som var pakket pænt ind, eller omvendt Tusind tusind tak til jer alle, som hjælper og støtter mig i denne for mig vanskelige kamp. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Incita, nogen med erfaring der har været der? Evaave Politik og Samfund 42 11-09-2017 16:56
forsikringsselskaber og pensionselskab efter bevilget FP sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-04-2010 23:27
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17??? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-03-2010 16:52
Nogen der har været i min situation? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-01-2010 22:17
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension