K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2013, 23:18   #31
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Problemet ved sidste valg, var netop, at Soc.dem. og SF ikke fik stemmer nok, til at gennemføre mere rød politik.

Ved at stemme på Enhedslisten, viser man netop at man ønsker denne politik.

Ved at stemme blank eller helt at undlade, kan man jo mene hvad som helst, uden at nogen ved hvad der er.

Jeg støtter selv igen Enhedslisten, hvor det før var SF, for at forsøge at rykke politikken tilbage mod mere social retfærdighed.

VH Popiae
* Vil reducere antallet af hjemløse med ti procent inden 2015, ligesom antallet af narkorelaterede dødsfald skal reduceres med 25 procent inden 2015. Det skal være slut med at fogeden sætter børnefamilier på gaden og endelig skal antallet af ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere reduceres med 10.000 inden 2015 - Mette Frederiksen i Berlingske den 13. september 2011

Dette er et af de valgløfter der kom før sidste folketingsvalg i 2011. Jeg synes det viser, at regeringen under dække af "brede forlig" vil sikre, at Helle Thorning kunne blive statsminister med de borgerliges hjælp. Jeg er overbevist om, at det ikke har spillet nogen rolle med EL størrelse.

Regeringens politik har ligget fast længe.

Jeg synes også det er lidt overraskende, at troen på at stemme på person eller parti vil ændre noget og at folk opfatter en blank stemme som ligegyldig. Jeg er helt enig med webmaster og halse om, at det er en bevidst stemme, som siger, "der er ikke nogen eller noget at stemme på".

Hvis nogen kender en politiker eller kandidat, så spørg, hvad de forstår ved en blank stemme, hvad det fortæller dem.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 09:24   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er netop, at du for såvel kunne mene at politikken ikke er liberal nok., at vi betaler for meget i skat, og at selskaberne ikke skal betale skat, osv.

Det kan der så gå 4år med at finde ud af, indtil næste valg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 09:32   #33
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Problemet er netop, at du for såvel kunne mene at politikken ikke er liberal nok., at vi betaler for meget i skat, og at selskaberne ikke skal betale skat, osv.

Det kan der så gå 4år med at finde ud af, indtil næste valg.

VH Popiae
Jeg er enig i, at der kan være mange grunde til at protestere med en blank stemme, men skulle det afholde folk fra at protestere?

Hvem siger man ikke kunne sende politikerne en mail?

Er det utænkeligt, at vi kunne tale sammen på K10 og lave en fælles erklæring?

Sidst redigeret af klanst; 16-06-2013 kl. 09:35.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 09:36   #34
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Problemet er netop, at du for såvel kunne mene at politikken ikke er liberal nok., at vi betaler for meget i skat, og at selskaberne ikke skal betale skat, osv.

Det kan der så gå 4år med at finde ud af, indtil næste valg.

VH Popiae
Ja nemlig ingen ved hvad man stemmer blankt for..

Er også enig med dig i at det kun er fordi s sf og el ikke fik nok stemmer, de kan jo ikke gennemføre deres politik, der er lige så stor chance som hvis deres støtteparti var liberal alliance...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 09:43   #35
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja nemlig ingen ved hvad man stemmer blankt for..

Er også enig med dig i at det kun er fordi s sf og el ikke fik nok stemmer, de kan jo ikke gennemføre deres politik, der er lige så stor chance som hvis deres støtteparti var liberal alliance...
Hvad skulle forhindre os i at fortælle politikerne, hvorfor vi stemmer blankt?

* Vil samarbejde med Dansk Folkeparti på syv politiske områder som eksempelvis dagpenge, hjemmehjælp og højere pensionstillæg. Et samarbejde kan dog ikke ske uden opbakning fra De Radikale - Helle Thorning-Schmidt i Ritzau-citat den 6. september 2011.

Vil samarbejde med Dansk Folkeparti - også i smalle forlig * på syv politiske områder som eksempelvis dagpenge, hjemmehjælp og højere pensionstillæg - Villy Søvndal i Jyllands-Posten den 6. september 2011.

Regeringens "borgerlige politik" lå fast inden valget.

Op gennem 70'erne og 80'erne oplevede vi en stor økonomisk fremgang. Den traditionelle arbejderklasse blev i 90'erne udråbt, som verdens rigeste middelklasse. Samtidig forsvinder de venstreorienterede partier ud af folketinget, ex. komunisterne og VS.

Det er ganske almindelig psykologi, at folk er bange for at miste, hvad de har fået, derfor er det populær politik, at stramme op overfor "samfundsnasserne", for de er den største trussel mod den velstand middelkalssen har.
Socialdemokraterne er tvunget til at føre borgerlig politik, for at få vælger, der tænker borgerligt, til at stemme på sig.

Kontanthjælpsreformen er en gammel S og SF kæphest, som de aldrig ville kunne gennemføre med EL.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 22:28   #36
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det er med en del undren jeg læser argumentationen mod blank stemmeafgivning.
Nogle mener ( med rette ) den skal kunne begrundes. Det mener jeg også.

Men bliver den ikke det. Her f.eks. ?

Der hvor kæden efter min mening hopper af , er kravet om at disse vælgere også skal kunne redegøre for det i forbindelse med selve valghandlingen. På selve stemmesedlen så at sige.

Hmmm... skrev i selv en begrundelse for jeres valg på stemmesedlen :-)
Og kan i se dobbeltregelsættet/dobbeltmoralen holdningen er udtryk for ?

Sandheden er jo , at der er ligeså mange forskelligartede grunde for at tilvælge en kandidat , som til at fravælge ham.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 22:53   #37
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Det er med en del undren jeg læser argumentationen mod blank stemmeafgivning.
Nogle mener ( med rette ) den skal kunne begrundes. Det mener jeg også.

Men bliver den ikke det. Her f.eks. ?

Der hvor kæden efter min mening hopper af , er kravet om at disse vælgere også skal kunne redegøre for det i forbindelse med selve valghandlingen. På selve stemmesedlen så at sige.

Hmmm... skrev i selv en begrundelse for jeres valg på stemmesedlen :-)
Og kan i se dobbeltregelsættet/dobbeltmoralen holdningen er udtryk for ?

Sandheden er jo , at der er ligeså mange forskelligartede grunde for at tilvælge en kandidat , som til at fravælge ham.
God pointe, den havde jeg ikke selv lige fanget
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 08:55   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg Mener, at den eneste måde, at få mere rød politik tilbage er via Enhedslisten.

Hvis de får stemmer nok, giver det et klart sinal om, at politikken skal tilbage.

De seneste år(10-20) er politikken blevet mere og mere blå, efterhånden som flere har fået mere velstand.

At jeg ikke er enig i alt det Enhedslisten står for, går jeg istedet for på kompromi med, da det vigtigste er, at få mere social balance.

Hvis Enhedslisten får et stor tilslutning til kommunalvalget, vil dette give landspolitikkerene et klart sinal om, at politikken skal ændres.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 09:48   #39
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg Mener, at den eneste måde, at få mere rød politik tilbage er via Enhedslisten.

Hvis de får stemmer nok, giver det et klart sinal om, at politikken skal tilbage.

De seneste år(10-20) er politikken blevet mere og mere blå, efterhånden som flere har fået mere velstand.

At jeg ikke er enig i alt det Enhedslisten står for, går jeg istedet for på kompromi med, da det vigtigste er, at få mere social balance.

Hvis Enhedslisten får et stor tilslutning til kommunalvalget, vil dette give landspolitikkerene et klart sinal om, at politikken skal ændres.

VH Popiae
Jeg er enig med dig i, at med velstand kommer der borgerlig politik. Angsten for at miste og egoismen er proportionalt stigende med velstand, det er det ene af EL problemer. Jeg tror ikke på, at de kan få vælgertilslutning nok.

Det andet problem er, deres rotationsordning. Det tager noget tid, at forstå den enkelte politiker. Johanne Schmidt Nielsen har været et stort plus for EL.

Det trejde problem for EL er det selvmål de, efter min opfattelse, laver ved, at de vil markere sig meget kraftigt, at forslå afskaffelse af kongehuset, det tror jeg skræmmer rigtig mange væk, det ligger altså ikke lige for.

Jeg har svært ved at se, at EL kan blive så stort, at det vil kunne ryste noget, så længe regeringen, for at tækkes sine vælgere, sagtens kan gennemføre sin politik med de borgerlige. Alle ved at der stemmes forskelligt til kommunalvalg i forhold til folketingsvalg.

Jeg har respekt for, at du kan gå på kompromis, men tvivler på at læger og lærer vil gøre det samme i større udstrækning.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 16:28   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er enig i at hvis man vil have mere rød politik ind...at man kun får det efterhånden ved at stemme på EL....

Men det er trinnet efter vi talte om...nemlig der hvor man ikke føler at der er nogen at stemme på...det er der hvor man har muligheden for at vise sin utilfredshed med systemet ved at stemme blankt....

Det er jo en måde hvorpå man kan vise at man er for demokratiet men imod dem der repræsentere den...og ens blanke stemme tæller med i vælgerdeltagelsen...men den tælles ikke med når der skal deles mandater ud...

Er man helt imod det hele...ja så skal man bare blive hjemme den dag valget er der...men her kan man risikere at folk bare tilskriver det at du er doven eller bare ligeglad med det hele...

Der var ca 24.000 der stemte blankt sidst...og det er alligevel en sjat når man tænker på at der kun er lidt over 3 millioner der stemmer...

Man ja...ønsker man en mere "rød" politik...ja så er det nok EL man skal sætte sin stemme ved....selvom man kan have sine tvivl om hvor meget de kan gøre...

I dag er det jo mere vigtigt for de såkaldte "røde" at lave brede forlig....og dermed få den modsatte side med....hvor de såkaldte "blå" er skide lige glade...de laver bare deres politik med DF....og som vi har set i de 10 år hvor DF havde noget at sige....ja så kan man bestemt ikke beskylde dem for at være på de svages side...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan tæller det? HJD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 03-02-2012 13:58
Tæller §56 sygedage med i de 52uger? Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 12-03-2011 12:13
Enkle fridag tæller dobbelt Bamle Spørgsmål ang fleksjob 15 09-07-2010 20:12
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Hvornår tæller sygedagpenge fra? Gizmomis Alt det andet 1 03-02-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension