K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 19:59   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej vi er nok nogle som nok skal klare sig..men men...

Det der er galt nok...det er alle dem som ikke får kommet i gang med at dampe og holde op med at ryge...for nu er det jo ikke alle som kan eller vil købe på det sorte marked...

Det dårlige ved et sort marked er jo at man ikke kan vide hvad man damper...og det kan måske sammenlignes lidt med som det er i dag...hvilket jo er netop derfor de burde lave det så de væsker bliver lavet på en ordentlig måde og undersøgt inden den kommer ud til forbrugerne...men uden de latterlige lave grænser...det ville give god mening...

Det burde jo være sådan at man altid bygger lovgivning på nogle ordentlige undersøgelser....og det gør de ikke her og det er sgu for dårligt...

Det her er jo en dårlig kopi af den gang de forbød hash https://www.youtube.com/watch?v=HUk7fYlapn8

Dengang havde de heller ikke nogen ordentlige grunde til at lovgive og det var så i DK hvilket man måske ville kunne forvente...men nu gør de nøjagtigt det samme men bare i HELE EU...det giver jo ingen mening og man skulle tro at man var kommet videre her ca 50 år efter....men men det er man åbenbat ikke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 20:25   #32
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Selv om man kan købe nikotin efter loven er trådt i kraft, så vil prisen være en anden end i dag,
ang. selvblander hjemme ved køkkenbordet, så er det et spørgsmål om tillid
jeg tror at nikotin kan holde sig i rigtig mange år, ja 5-10 år uden det svækkes så meget,(tænker på nikotin styrken)....jeg har dog ingen beviser.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 20:29   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er dét der er det værste - at en masse mennesker aldrig kommer til at stifte bekendtskab med damp, enten fordi det er for dyrt, eller er alt for besværligt.

Tror desværre kun det er os der i forvejen damper, der vil kunne fortsætte med det, nogen lunde som i dag - vi er jo en del der har vores forbindelser, og som kan få hjælp til at få blandet vores væsker, eller få hjælp hvis vores eget lager svinder ind, eller som kan sættes i forbindelse med ''nogen'' hvis lokummet på anden måde brænder...

Der er jo massere af dampere der ikke har de muligheder, og det gør altså ondt at tænke på - og de nye der har SLET IKKE netværk......

Forstår bare ikke hvordan de kan lave sådan nogle restriktioner, når de overhoved ikke har nogen beviser for, at det er farligt. Det er næsten ubegribeligt hvad der er sket.....og måden det er sket på.

Og ja, priserne - også på det sorte marked, vil jo EKSPLODERER - for så ryger man jo ud i begrebet, mangelvarer. Og det kan der tjenes styrtende med penge på!!!

Men jeg tror det er de færreste der følger med så langt hen af vejen - jeg tror de fleste opgiver, og går tilbage til smøgerne. Eller, måske holder helt op med at ryge/dampe.

Tror kun der bliver en lille hård kerne af folk, der damper ud fra en principsag - og jeg har stadig ikke selv besluttet, i hvilken gruppe jeg kommer ind under. Om jeg vil dampe til jeg løber tør, eller vil ryge ud i fiksfakserier for at få mine væsker, eller om jeg smider håndklædet i ringen, som ikke ryger og ikke-damper.

Sidst redigeret af Ninja; 27-02-2014 kl. 20:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 22:41   #34
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Spørgsmål:
Hvad mener i med at nikotin kan holde sig i fryseren?? Jeg har forstået at nikotin kan, men kan rygevæsken, der er blandet, men uden smag??

Ha, ha... Den er kringlet skrevet..... Altså det væske som man selv kan påføre smag...
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 22:46   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo ingen grund til at fryse PG og VG, de er jo ikke ulovlige og kan altid købes!

Eller, er det noget andet du mener??, hihihi....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:02   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du mener sikkert nikotinbaserne....

Man kan ikke bare købe nikotin....de kan kun købes blandet op i forvejen enten med PG eller VG...

Ja de holder bedst hvis de står meget koldt og helst mørkt...og så er det ligemeget om de er blandet op eller ej...

Lys, varme, fugt og luft.....det er det der er skadeligt når man har væsker stående i længere tid...

Stiller man en færdigblandet væske med smag i og væsken er helt klar direkte i sollys hvor der er varmt...ja så går der bare et par måneder og så er væsken helt sort...

Det skal dog lige siges at væsken godt kan dampes selv om den er helt sort...men smagen er nok ikke helt den samme....så dem der bare damper det ja de stopper som regel noget mere aroma i...

Personligt ville jeg smide den ud...men sådan er vi jo så forskellige...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 01:26   #37
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Okay Web...

Altså, jeg kan sagtens købe væske, hvad enten den er blandet med smag eller uden, også have det i fryseren...

Sejt!! Så skal jeg da klart hamstre!!!
Tak for hjælpen!! ;-)

Helenekr.... Tak for forstålsen... Ha, ha, ha.... Det er godt svaret.... ;-)
Griner stadig.....
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.

Sidst redigeret af frubipolar; 28-02-2014 kl. 01:30.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 01:35   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåååååååååå, var det dét du mente

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 05:40   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frubipolar Se meddelelser
Okay Web...

Altså, jeg kan sagtens købe væske, hvad enten den er blandet med smag eller uden, også have det i fryseren...

Sejt!! Så skal jeg da klart hamstre!!!
Tak for hjælpen!! ;-)

Helenekr.... Tak for forstålsen... Ha, ha, ha.... Det er godt svaret.... ;-)
Griner stadig.....
Det var nu ikke det jeg mente....

Det jeg snakker om er IKKE når der er smag i.....

Det er kun de baser man kan købe...nikotin og de er i forvejen blandet op med PG eller VG....men INGEN smag...

Jeg ved faktisk ikke hvor godt smags aromaer kan holde sig...

Så mit indlæg gik KUN på baser...nikotin i PG eller nikotin i VG.....ja bare for det ikke skal være løgn...så kan man også købe nikotin PVG altså som der både er PG og VG i....

Men jeg har ikke nogen ide om dem der er blandet med smags aromaer kan holde sig i længere tid...

Du skal nok lige undersøge det inden du går helt shop amok...

Dog gælder det samme for dem når det kommer sig til lys, fugt, varme, luft....men jeg har ingen ide om hvor lang de kan holde sig under optimale forhold når der er smags aromaer i...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 09:51   #40
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
2 modeller for e-cigaretter

Som foreslået af MEP'erne vil e-cigaretter skulle reguleres som lægemidler, hvis de præsenteres som hjælp til rygestop, og ellers som tobaksvarer. Hvis de reguleres som tobaksvarer, må nikotinkoncentrationen ikke overstige mere end 20mg/ml.
Hvem skal egentlig vurdere om det er lægemiddel eller tobaksvarer?

Og ja, jeg skal da vist også i gang med at hamstre

Lige et tillægsspørgsmål, hvordan var det med aromaer; bliver alt hvad der ikke smager af alm. tobak så også forbudt? For så skal jeg dælme i gang med at hamstre menthol aromaer

Synes det hele er meget forvirrende!
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 28-02-2014 kl. 09:56.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension