K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 22:14   #31
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Hej igen Nu har jeg fået afslag på forlængelse af sygedagpenge, fordi de ikke mener jeg kan nå både smerteklinik og arbejdsprøvning indenfor 39 uger, jeg har meddelt til sb at jeg vil klage over denne beslutning men hvordan skal sådan en klage formuleres???
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:49   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Og lægen har nu henvist mig til smerteklinik hvor jeg så efter sb mening skal omvisiteres til et sted der hedder Allevia, " ?? HVORFOR DET???

Og vil omtalte klinik forbedre din arbejdsevne?

Ellers er der jo ingen grund til at du kan forlænges til afklaring af arbejdsevnen?

Brug deres argumenter imod dem selv, feks, deres begrundelser første gang, og hvad siger de nu osv..

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 11:01   #33
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Mener helt bestemt at når du får et afslag, så skal der følge en klagevejledning med ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:23   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I klagevejledningen står der som regel kun at man har en klagefrist på 4 uger.

Mht. din klage, så er det nok mest hensigtsmæssigt at udforme den iht. det Popaie skriver mere eller mindre. Hvorfor henvise til smerte klinik medmindre denne kan forbedre din arbejdsevne?? Når man altså i samme øje med tiltænker at nå at afprøve arbejdsevnen? Taler de med mad i munden indenfor deres egne regler mon?

Man bliver som regel afprøvet på 13 uger, så det må være op til kommunen at finde ud af om Smerte klinikken kan færdig behandle dig inden for de foranliggende 26 uger formodentlig, men det må kommunen jo således finde ud af da de har anvist dette som en umiddelbar løsning!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 15-06-2012 kl. 16:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 21:03   #35
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Tak for jeres svar Min sb mener ikke jeg er stationær før jeg har været på smerteklinik, som jo måske kan give mig mere energi og dermed også forbedre min arbejdsevne.. problemet er bare at vi ikke ved hvor lang tid jeg skal være i smerteforløbet, og derfor har jeg fået afslag på forlængelse, da jobcenter så ikke ved om jeg kan nå både smerteklinik og arbejdsprøvning på 39 uger.. Nu meddelte sb mig så også at arbejdsprøvning er blevet sat op til 6 mdr med start sidste mandag og at man skal starte på så mange timer så muligt gerne 37 De tager jo livet af os så Nå men nu søger jeg fp efter paragraf 27 nr 7, udelukkende for at forlænge sagen så jeg så måske kan nå lidt af smerteforløbet inden afslaget kommer, for de må ikke sende mig på kh når jeg søger fp, og det er jo sommerferie så måske varer det lidt inden jeg får svar, og derefter skal sb igen vurdere om jeg kan få forlænget mine sdp, så jeg vinder jo lidt tid Hun siger så også at det ikke kan betale sig at klage over afgørelsen af afslag på forlængelse, når jeg så forlænger med ansøgning om fp, for så vil BAN sende klagen tilbage og afvise på grundlag af anden forlængelse?? Puha det blev langt
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 21:25   #36
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
de må da ikk være ved deres fulde fem...hvad skal der mere til..jeg blir mere og mere foragret når jeg læser hvordan folk bliver behandlet....

6 mdr arbejdsprøvning og gerne 37 timer...det svarer til at vinde i lotto..ik ondt ment...du skal huske at passe på dig selv og ka du ikke mere - ja så ka du ikke mere..basta...du skal bare helst komme hverdag el.bruger de bare den...
mente du ikke paragraf 17...den anden kender jeg ikke - men ved ikke alt..

hvad med sommerferie og alle børnene...smiler..ved du har en flok...men får du overhovedet ferie og hvad gør du nu de får sommerferie...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 22:00   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øhhh Stribe, hvordan hulen kan man tænke på sommer ferie når man er syg/ftper, tænker man ikke bare i overlevelse ikke mindst medens man er i afklaring!??

Culotten, du skal ikke tro at nogle punkter under §27 stk. 1 giver dig bedre mulighed for forlængelse, medmindre den altså er berettiget!!

Jeg tænker at du bør kører på det forlængelses punkt der er mest berettiget i forhold til din sag, jeg har blot ikke regnet ud hvad det er endnu!!?

Sagsbehandlerne ser helst at man forlænges på "normalvis" f.eks ihht. nr. 2 og "bare" kommer i arbejdsprøvning.

Din sbér forsøger måske at hjælpe ved at smyge en smerte behandling ind under §27 stk. 1 nr. 2, man kan så spørge sig selv "hvorfor" når det ikke kan lade sig gøre, tidsmæssigt ikke mindst!!

Mange sagsbehandlere "tør" ikke pege på de forlængelsespunkter i sdp. loven, der ikke peget på de ordinære arbejdsmarkede og det syntes jeg stadig at du i din sag at du skal gøre.

Såfremt der i din sag er skrevet, at du aldrig kommer tilbage til det ordinære arbejdsmarkedet, så vil det være optimalt i din klage, at anføre, at du anmoder om forlængelse i hht. §27 stk. nr. 1 stk. 4 som flg.

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


Derved tillader man afklaring både i den ene eller anden form, da man har erkendt at arbejdsevnen er nedsat allerede..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 22:13   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har læst hele hendes tråd og har som dig fulgt med...og ku se hun sku i arbejdsprøvning...og tænkte på hendes børn - ikke andet..de har jo snart ferie..jeg tænkte ikke sydpå el.noget i den stil...vbeklager hvis det ku misforståes..

men med 5 børn,sommer ferie fra skole og en arbejdsprøvning - ja så er man spændt for i min verden..andet var det ikke...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 22:17   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeps Stribe, det er man da. Håber at culotten har folk omkring sig til at tage fra og at hun selv kan sige fra for det er jo ikke det nemmeste heller.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 22:27   #40
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det håber jeg også for hende -og at det så snart får en ende..

nu er du jo erfaren k1o modsat mig enteneller og har set mange flere ting...men synes bare det er skræmmende som folk blir behandlet..og den laaaaaaaaaaangsommelighed...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Forlængelse af SDP, 2. afslag. Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 16:44
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Ressourceprofil og afslag på forlængelse Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 24-03-2011 00:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension