K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2012, 18:24   #31
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Svært at sammenligne noget med tiden før EU. For 40 år siden var verden en helt anden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 19:20   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
jeg vil da lige gøre dig opmærksom på, at det er takket være alle os, der har været på arbejdsmarkedet i utallige år, at du - som du selv siger - kan sidde lunt og trygt uden problemer. hvis vi alle bare havde siddet lunt og godt - og bare modtaget ydelser - havde der jo ikke været nogen til at betale gildet.

Når du en dag IKKE får børneydelser - kan det være du får øjnene op for at det hele ikke er så nemt som du remser op.
Selv på kontanthjælp (Karina-sagen) - lider enlige mødre ingen nød.
Heldigvis da - for det ville da være synd for ungerne, hvis samfundet var som for nogle år tilbage. (såmænd ikke mere end 30-40 år siden).
Hilsen en, der har været på arbejdsmarkedet i 48 år, og som til januar kan læne sig tilbage og nyde det.
Dog - uden ret meget i folkepension - men boligsikring kan man vel opnå.
Ved ikke om du har bemærket det, men vi er helt enige!!

Jeg er bare træt af at høre, at folk med mange børn er fattige, for det er vi ikke!!

Jeg er tæt af at høre om at alle disse folk ikke kan få det til at løbe rundt - for det kan man sagtens.

Som jeg har skrevet 1000 gange herinde, så er det netop folk UDEN børn, der er vores dårligst stillede og det er dem der skal sættes mere fokus på - os med børn skal nok overleve.

Når reglerne er udfaset i 2023 har jeg ikke længere børn (at skulle forsørge) og der kommer jeg med i puljen af de dårligst stillede, hvorfor jeg naturligvis allerede NU har skrevet mig op til lille meget billigere bolig osv.

Så du behøver ikke at skrive som om jeg er tungnem - jeg ved udmærket at børnebidrag mm kun er til børnene fylder 18.

Og jo, jeg takker mine hårdt arbejdende forældre for al den overflod jeg kan nyde godt af nu, hvor jeg desværre ikke kan være med til ''at betale gildet'' som du siger. At jeg så ikke anser sygdom som værende et gilde, er så en anden side af en beklagelig sag......

Jeg ville hellere have arbejdet i 48 år, end aldrig at have arbejdet.

Sidst redigeret af Ninja; 28-07-2012 kl. 19:29.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 01:38   #33
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og nu er vi lige kommet hjem fra biblioteket - GRATIS! vi kunne sågar leje DVD film, GRATIS.

Og i morgen skal jeg til tjek hos gynækologen - GRATIS.

Tænk, jeg synes faktisk ikke jeg kan tillade at beklage mig. Det at vi får 17.000 kr mindre i 2023, blegner totalt, når jeg tænker på at jeg stadig kan beholde pensionen og ikke skal revurderes mm. Billigt sluppet.

Hmmm, måske kunne "man" vælge et andet ord end; ,,,GRATIS,,, -fx ,,,betalt af andre,,, for GRATIS er det jo ikke



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 08:18   #34
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
nu betaler vi vel alle skat...og moms og afgifter og flere afgifter og hvabehar...så...."betalt af andre" duer ikke helt
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 11:00   #35
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
nu betaler vi vel alle skat...og moms og afgifter og flere afgifter og hvabehar...så...."betalt af andre" duer ikke helt

Ka' da godt være, der IKKE er forskel på at betale skat, moms og afgifter af penge der er kommet ind af brevsprækken, og penge der er tjent i stenbruddet ??? -jeg ved nu godt hvad jeg ville vælge

Problematikken, er, hvis vi går hen og tror der er noget der er nogle offentlige ydelser gratis... -længere er den ikke



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 12:36   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, måske kunne "man" vælge et andet ord end; ,,,GRATIS,,, -fx ,,,betalt af andre,,, for GRATIS er det jo ikke



.
Mener du det seriøst? Er det bare ordet gratis der slår folk ud....
Hvis du har været hos lægen eller indlagt på hospitalet, siger du så også, jeg har været indlagt en uge, betalt af andre??
Så længe man ikke skal have pungen op af lommen og betale for ydelsen lige på stedet, så er det vel gratis, uanset hvordan man ellers vender og drejer den.

Selv blandt politikere og journalister, siger man at det skal være slut med gratis bibliotek, lægebesøg mm og i stedet indføre brugerbetaling....

Vi ved jo godt alle sammen hvor pengene kommer fra, men sat op mod ordet brugerbetaling, så er goderne vel gratis indtil da?? eller.....

Men så vil brugerbetaling da kunne lune hos en masse så der kom lidt ''orden'' på begreberne, så den ene ikke får lidt mere end den anden, af de andres penge, vi er alligevel røget helt ned på flueknepper niveau hvad angår hvem der nu får hvad

- der er da ikke EN der tror det er gratis, det er jo bare sat lidt på spidsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 14:26   #37
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
GRATIS =
(Lat. gratis (gratiis) = venlighed = uden betaling, fri, 'gratisprincip (g.+p.) polit
Det princip af offentlige serviceydelser er gratis ved ydelsen idet de betales over skatterne Sagt på Banan måde, når jeg går til lægen SÅ DET GRATIS, skulle jeg forvilde mig på biblioteket, og låne en bog, SÅ DET GRATIS
Så vil Bananen bare sige, fortsæt, DET GRATIS 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 15:34   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
FY Bananen, gratis er et fy-ord!! Du må endelig ikke tro noget er gratis selvom du ikke skal have pungen op - vi skal hele tiden tænke og regne ud, HVEM der mon har betalt, så goderne er blevet.....øøh (FY!) gratis - for i virkeligheden er det jo dyrt, meget meget dyrt, du mærker det bare ikke fordi det jo er....øøh (FY!) gratis i akutsituationen.

Så IND med brugerbetaling, fast afregning ved kasse ét, for så er der ingen der glemmer at alting koster, og så styre man selv om man vil gå til lægen eller ej. Super ordning - lad os nedlægge gratisbegrebet og føle konsekvensen.

Glem ikke vi skal helt ned i milimeterdemokrati hér - vi skal huske alle dem der betaler SKAT, om muligt, skrive takkekort, bukke os i støvet med hatten i hånden, slikke brostenene i erkendelse af, at intet i denne verden er gratis, og for ALT i verden huske sit mantra ''at alt er betalt af andre'' for ellers går kabalen ikke op.

- pyt med man selv betaler skat, afgifter, moms oa, for det er kun en illusion da overførselsindkomst også er betalt af andre, og så er vi pludselig tilbage til udgangspunktet om, at folk på overførselsindkomst... lever ganske (FY!) gratis.

*ironi kan forekomme. Selvom jeg er tynget af bekymring over hvor hjernevasket folk efterhånden er blevet. Der er godt nok blevet travlt med at træde på hinanden efterhånden selvom vi sidder i samme båd og er på vej til samme sted.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 17:10   #39
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så længe man ikke skal have pungen op af lommen og betale for ydelsen lige på stedet, så er det vel gratis, uanset hvordan man ellers vender og drejer den.
I så fald er der meget her i livet der er gratis. Eksempelvis vores brug af internettet i forbindelse med denne debat.
Alligevel vil de færreste nok betegne denne ydelse som gratis.

Hver gang man køber en liter mælk , en sæk kartofler , tænder for varmen etc. betaler man for sundhedsydelserne.

Men også direkte over indkomstskatten betaler vi i dyre domme. Har i slet ikke bemærket posten ”sundhedsbidrag” på forskudsopgørelsen ?

Den er på svimlende 7 pct og finansiere hovedparten af vores sundhedsudgifter.

Sidste år betalte jeg som eksempel , ca. kr. 25.000,- på denne post alene.
Dertil skal lægges de ovenfor nævnte bidrag.
Alt i alt betaler jeg vel i omegnen af kr. 30.000,- i årligt ”kontingent” til sundhedsvæsenet.

Det gør i også. Dog måske ikke det eksakt samme beløb.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 17:53   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, Halse. Os på overførselsindkomst bidrager også.....derfor er det irriterende hele tiden at skulle høre ''at det er de andre der betaler''

Der er jo ingen af os der tager pengene og æder dem - vi poster dem jo tilbage til samfundet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej så er jeg endelig kommet på K10 JBR Din historie 3 07-08-2013 19:24
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Sådan er det også i Danmark Karo Politik og Samfund 1 03-04-2012 00:14
Juraprofessor: Stasi er kommet til Danmark buster Politik og Samfund 17 12-10-2010 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension