K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2012, 17:44   #31
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg er chokkeret som alle jer andre..
undrer mig over hvordan de kunne blive godkendt - men ligeså meget over hvordan hun kan få sig selv til at sige alle de der ting i fjernsynet...

alle med børn ved der er gode dage og der er vanskelige situationer,men man vokser med opgaven..det gør de fleste..man tænker altid den dag jeg blir mor el.far..så skal det være sådan og sådan..men sådan er virkeligheden jo ikke...
de stresser hende jo..stakkels pige..enhver med børn ved at spisesituationer kan være svære,men de gør jo ikke tingene nemmere..en afslappet atmosfære er det lettest ..børn er jo også trætte ved spisetid og for den her pige er der mange andre ting hun skulle lære..
jeg håber får hende,at hun får noget kærlighed der hvor hun er nu..så hun kan komme bare lidt ovenpå..normal kan hun næsten ikke blive..tilliden til de voksne må ligge på et meget lille sted...men om hun skulle være sendt hjem - det er svært...det vil jeg ikke tage stilling til...

stribe ftp og mor
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 18:19   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis man har læst og bestået til psykoterapeut, så burde man vide en smule om angst og f.eks kunne se at Masho i spise sitautionen citre af angst og kunne klamre sig til den nærmeste hun følte sig tryg ved.

De her forældre de fejler i den grad og jeg fatter ikke at de ikke kan se hvor fejagtigt de har handlet i de viste programmer. Programmernes forløb skulle have været over 2 år, men hvorfor dælen viser man så der hvor de er helt utilgivelige?? Så skulle man jo have myntet programmet på at vist hvor svært det er at være adoptionsforældre - en masse er altså gået galt her.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 18:22   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes du det er gået galt?

Jeg synes det er gået godt med at vise, at ikke alle bør adoptere et barn, og at forældre bestemt også kan være nitter.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 18:46   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er nok rigtigt Helene i den forstand og faktisk var det jo også det instruktøren ville frem til.

Til trods herfor kan jeg ikke stille mig til tåls med at der findes sådanne forældre indstillet til adoption f.eks!? Hvordan fanger man sådanne "lus på gangen" i ansøgningsfasen ikke mindst.

Ved ikke om der kommer andre forholdsregler under indkøringsfaserne osv. efter "dette"?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 19:25   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Instruktøren af filmen har udtalt at lige netop den situation ved spisebordet....at det var efter "råd" fra den psykolog de har fået af Holbæk kommune...

Så man bør måske gå efter den hjælp de her forældre har fået...og kritisere den.....for den er da helt hen i vejret...

Og nej...det er ikke den psykoteapeut som instruktøren har haft taget kontakt til der tales om....men en mandelig psykolog som de har fået igennem Holbæk kommune...

Man ser dem også tale med ham i udsendelsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 19:39   #36
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
En af de ting som virkelig undrede mig i det program var slutteksten om at Masho var kommet på bosted, fordi hun havde følelsesmæssige problemer og ikke kunne knytte sig til nogen..i mine øjne var det ikke hende der havde problemet i lige så høj grad som hendes adoptiv forældre, som overhovedet ikke satte pris på at de havde fået lov til at få det her dejlige barn, som der i deres øjne var mange ting galt med...

Jeg syntes mere at det virkede som om at de selv, havde tilknytningsproblemer...
De virkede skuffede over at det her lille barn ikke lige passede ind i deres forestilling om, hvordan det er at have børn, og være forælder...og det kan sgu være s***** svært...børn kommer ikke med en brugsanvisning, men man kan komme langt med indlevelse, empati og kærlighed, et barn er jo ikke en "vare" som man kan bytte, eller returnere, hvis det er lidt "defekt"...ikke i mit univers..


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 21:42   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også hamrende svært, at få en 4 årig periode kogt ned til at vare 90 minutter....

Henriette siger vist også et sted i dokumentaren, at måden hun er blevet vejledt til at reagerer over for pigen, er så fremmed for hende, at det ville svare til at holde et foredrag på russisk.......måske er det den anvisning vi alle sammen er ved at falde i svime over??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 22:33   #38
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Syntes det er skide synd for alle parter...i en eller anden udstrækning...

Men mest for børnene, for de er helt uden skyld eller ansvar...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 22:41   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, der er kun tabere, og alle er dybt ulykkelige.......

Heldigvis er drengen faldet godt til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 10:37   #40
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er helt sikker på at de råd og vejledninger de har fået ikke har været gode nok at de forældrene har fuldt dem men de har ikke haft sig selv med.

Der er ingen trivel om at alle i den familie har fået ar på sjælen,jeg håber der vil falde ro over familien igen,så de kan leve et normalt liv,og at pigen med tiden kan få det bedre og få det hele på afstand så hun måske en dag kan få et nornalt liv trods de svigt hun har fået under vejs.

Jeg håber bestemt og at de personer der har været inde over familien inden anbringelsen af pigen ,lige kikker sit arbejde igennem en eks. gang,for det er slet ikke ok efter min mening.

Lige det med spisning det er virkelig noget der kan sætte sindene i kog-også mit jeg har haft 3 kræsende børn ,de 2 er det stadig,men spicelt min datter var kampklar ved et hvert bord,og når mor er desprart så lytter hun til alles råd og afprøver dem også så godt man kan fordi man vil sine børn det bedste.

Og lige det med nitter ,det nåske lidt hårdt at sige men i en hver familie findes der masser af gevinster og enkelte nitter,men hvad der er en nitte for en kan jo være en gevinst for en andre
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage sendt til BAN om ftp ....... og fleksjob. mookmik Alt det andet 5 06-05-2013 13:47
Sag sendt til BAN - aktindsigt? Mariba Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 19-04-2011 22:43
Sendt til annasen Alt det andet 8 01-12-2008 21:08
Sendt til Socialudvalget i dag lena Politik og Samfund 2 05-11-2007 08:15
Så er min sag sendt til pensionskontoret. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-10-2007 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension