K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 18:25   #31
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
3 X enig (men vi jo er jo også tossede

Man skal huske på det der hedder "sammenhængs kraften i samfundet", grunden til vi er så heldige , os på "bunden". Er at netop at alle, høj som lav, betaler til fællesskabet og også få udbetalt!....Boligsikring, børnepenge mv.
Ellers får vi bare den liberale våde drøm, med "fattighjælp", ghettodannelse, anderangs skoler og hospitaler til sådan nogen som os.
Så vær glad for direktøren får børnepenge.

Men derfor kan man godt brokke sig og kræve sin ret.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 18:35   #32
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Er du sikker på, at du er ikke blevet syg af at være på kontanthjælp i alle disse år . Hier på forum findes faktisk et ret stor gruppe af folk som har bidraget til det velfærdssystem som vi har endnu og er blevet syge af det. ( at arbejde )
Uden at blinke vil jeg påstår, at disse mennesker har selv betalt for det de få i dag, efter de er blevet syge og havnede bla. på FP.

Nyd du bare din FP mens andre kan få lidt luft ved at brokke sig.
Der skal være plads til alle sammen på K10.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 19:01   #33
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Karo, jeg bryder mig ikke om din slet skjulte hån mod kontanthjælpsmodtagere!

Lad mig pinde det ud for dig:

K10 får ekstrem opmærksomhed ude i "normal Danmark" - fordi der er nogle garvede brokhoveder her der har sat sig ind i reglerne, det har de åbenbart vildt meget overskud til at gøre!

Masser af resurser, hvor kommer de fra?

Det personlige:

Før min nedtur, der endte på kontanthjælp, havde jeg arbejdet siden mit 15. år, idag er jeg 57, og har sgu´ bidraget med skat i mange, mange år, garanteret mere skat end nogle af I pivskide nogensinde får betalt!
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 19:03   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
Ingen grund til at blande Vor Herre ell. Vor Frue ind i det her, det er udelukkende pga. et helt fabelagtigt unikt i verden velfærdssystem, som virker, selvom man skulle tro det ikke gjorde, når man læser div. rædselsberetninger på dette forum...

Derfor er det også vigtigt for mig at fortælle at jeg er tilfreds, og jeg er måske atypisk, jeg ved det ikke, måske andre tilfredse som jeg selv ikke deltager her på K10?

Ny sats i 2012: 17.075,-

Det er da fantastisk!

Håber ikke Aldi/Liedl etc. kassedamerne bliver sure hvis de ser det...
når jeg får pension inden for det næste halv år
så vil jeg komme på cirka 350.000 kr om året
det er selvom jeg bliver modregnet i min førtidspension

Men grunden er mine forsikringer og dem er der jo del som har

har netop også sagt til dem jeg kender tegn en eller få en igennem jeres arbejde.
man tror ikke man kan blive syg, men det kan ske for alle
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 19:33   #35
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser

K10 får ekstrem opmærksomhed ude i "normal Danmark" ...
Det viste jeg ikke

Hold da helt ferie, så må jeg hellere holde min kæft….ellers få jeg hele VKO på nakken, efter så pænt jeg skriver om dem.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 19:47   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
MTVRV1

Du fordrejer desværre tingene.

Læs nu hvad vi skriver - og lad være med at gætte dig til noget, som du tydeligvis ikke kender til bunds.

Ja, det hedder "arbejdsevne" nu - men før hed det "erhvervsevne". Hvor stor forskel mener du der er på de to begreber ...?

- Og hvorfor tror du det er endnu sværere at opnå "Højeste førtidspension", end som at få den førtidspension, som findes i dag?

Før fik INGEN gentager INGEN førtidspension p.g.a. psykiske lidelser. I dag er det størsteparten der får pension - hvis der kan hæftes en psykisk lidelse til.

Hvor mange kender du til - igennem K10 - der har søgt og opnået Højeste førtidspension?
Jeg har kun læst om 2 (som jeg dog også synes har fortjent den)!

P.s. Glem forresten ikke, at du i dit første indlæg påstod der ikke fandtes Mellemste pension i dag. Altså mangler du viden om noget du udtaler dig om.

Beklager tonen, men vi er alle syge og har fået - eller er på vej til at få førtidspension. Så ligefrem at udlægge andre (før 2003) at have fået pension så let som at klø sig i øret - den må du se at få lagt fra dig!
.
hvad er det lige som jeg fordrejer

Der var nogle regler før 2003 og nogle nye efter 2003

Så nej man kan ikke blive tilkendt lav eller mellem eller høj i dag
samt du kan ikke komme uden om der er langt færre som får pension i dag.
uanset hvordan du vender og drejer det.
fordi kravene til penson er højere fordi der ikke er noget som hedder lav eller mellem sats
samt kommunerne selv skal betale en større andel af en pension

men det er jo ikke anderledes end folk som går på efterløn
der bliver reglerne jo også vendt til det dårligere hele tiden

jeg siger ikke det var nemt, men kommunerne mistede ikke noget særligt dengang fordi staten betalte en langt større del.
det er alså fakta
bare vent til den bliver sat ned til 25-30 procent, så bliver der endnu færre på FP

det er jo ikke mig der laver de regler eller bestemmer hvad du skal have

du lyder åbenbart til at være meget misundelig på dem, der har fået efter 2003

du bliver jo aldrig rig af en FP, men ro og ikke meget andet
heldigvis har manget netop en forsikring ved siden af deres pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-08-2011 kl. 19:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 21:30   #37
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
@Karo: Du ved udmærket godt hvad der foregår, og hvem der er obs på siden her...

Folk er begyndt at undre sig over hvordan syge og resursesvage mennesker der mener de har krav på en førtidspension, har så meget overskud og kraft til at håndtere kompliceret lovstof, give gode råd til andre, og alt i alt viser en power uden lige når de heroisk kæmper via k10, overfor de grumme og ondskabsfulde myndigheder!

Det er da tankevækkende, synes jeg...

BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 21:44   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
Masser af resurser, hvor kommer de fra?
Er dette virkelig så tankevækkende?

Da først jeg oplevede, at både sagsbehandlere og deres faglige konsulenter (bevidst) sad og fyldte både mig og min sag med løgnehistorier, så blev jeg så gal, at jeg begyndte at søge oplysninger andre steder.

For det skal man vel ikke bare finde sig i.

Eller skal man?

Når du sidder og læser indlæg på K10 ser du jo ikke menneskerne bag indlæggene, du ser ikke om de, efter at have skrevet et langt indlæg med henvisning §'er og andre "sjove ting", har brugt deres kvote af overskud for dén dag.
Du ser ikke, om de mennesker prioriterer det, at hjælpe andre, fremfor at bruge deres tid på sig selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:16   #39
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
@Karo: Du ved udmærket godt hvad der foregår, og hvem der er obs på siden her...

Folk er begyndt at undre sig over hvordan syge og resursesvage mennesker der mener de har krav på en førtidspension, har så meget overskud og kraft til at håndtere kompliceret lovstof, give gode råd til andre, og alt i alt viser en power uden lige når de heroisk kæmper via k10, overfor de grumme og ondskabsfulde myndigheder!

Det er da tankevækkende, synes jeg...

kan sige dig at jeg ligger i en seng og skrive på en bærbar
fordi jeg ikke kan sidde på en stol mere en 10-20 min adgangen
bor på et bosted, da kommunen har vuderet jeg ikke kan klare mig selv

om det så er tankevækkende, jeg snart får min pension
det må så være op til dig og bedømme
har siddet i en større stilling, så tro mig jeg ved udmærket hvordan det er at arbejde. havde over en halv mio i indtægt
nu har jeg kun fra mine forsikringer, da jeg ikke kan modtage kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:20   #40
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
@Karo: Du ved udmærket godt hvad der foregår, og hvem der er obs på siden her...

Folk er begyndt at undre sig over hvordan syge og resursesvage mennesker der mener de har krav på en førtidspension, har så meget overskud og kraft til at håndtere kompliceret lovstof, give gode råd til andre, og alt i alt viser en power uden lige når de heroisk kæmper via k10, overfor de grumme og ondskabsfulde myndigheder!

Det er da tankevækkende, synes jeg...

BOM,
Lige meget hvilket brev eller en afgørelse man få fra kommunen , så findes i disse en henvisning til lovgivning og til paragraffer.
Det er faktisk kommunens krav til borgeren om, at borgeren ( også den syge ) skal have kendskab til lovgivningen på området.

Jeg tror, at dem som fik bevilget FP efter en lang og sej kamp uden lige, kan ikke slippe kampen og har behov for at tale om sin sag og dele sine erfaringer med andre.

Dem som søger pension har det nok lige sådan.

Jeg selv fandt K10 først et par uger før jeg fik bevilget min pension men jeg er sikker på, at hvis jeg har gjort det før, ville jeg have sparet mig for alt den tid som jeg brugte på smadre mit nervesystem og økonomi på grund af nytteløse klager og samtaler med diverse sagsbehandlere som gang på gang henviste til paragraffer.

Jeg synes, at det som er bemærknings-og beundringsværdigt er, at syge mennesker bruge sine sparsomme ressourcer på at hjælpe andre, i stedet for at bruge disse til at overbevise omverden “ den normale “ om, at de kan ikke løfte en finger og derfor fik de bevilget deres førtidspension.

Mere hyklerisk kan det ikke være ved?
Tænk over det.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye førtidspensionssatser for 2013 frankmj Politik og Samfund 30 16-02-2013 16:56
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 7 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-10-2012 10:30
Førtidspensionssatser 2013 Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-08-2012 18:36
førtidspensionssatser 2011 Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2010 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension