K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 11:21   #31
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de har op til 3 måneder fra den dato sagen er overgivet.
okey tusinde tak. Troede kun det med de 3 mdr ,var når man selv havde søgt.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 11:33   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det er jo 3 mdr fra den tid hvor man får brev om at sagen overgår til behandling om førtidspension og ikke medregnet den tid hvor man venter på at de får lavet en ressourceprofil færdig eller de får skrevet indstillingen osv ...

Men kan kun anbefale at man skrive en mail til sin sagsbehandler eller hvem der nu skal lave det og beder om en tidshorisont og skriver til dem at man gerne vil have at vide hvor langt de er nået , skriv det jævnligt sådan at man ikke glemmes tror helt bestemt at dem der bare er stille og venter også bliver dem der ryger nederst i bunken
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 11:41   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Det lyder da også dejligt for dig Hejdien at din sag endelig er til behandling for ftp, det har taget dem tid at indse syntes jeg.

Held og lykke også til dig Fillemusen, håber det bedste for jer begge og andre i samme situation.

Min sag er netop blevet overdraget til en faglig koordintator der sidder med ftp. sager og laver ressourceprofiler, er det mon ikke også et godt tegn mod indstilling til pension. ? Jeg skulle høre fra hende i næste uge, så jeg venter lige med at maile til hende for status, hun skal lige have en chance

Min seneste sagsbehandler var også ret ny, så efter at hun havde vendt min sag med denne "faglige koordinator" fik fkén min sag, håber det er gode tegn. ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 11:50   #34
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jamen det er jo 3 mdr fra den tid hvor man får brev om at sagen overgår til behandling om førtidspension
Så er det allerede fra den 12/01, så går der jo ikke lang tid før jeg hører noget.
Troede man fik et brev om. nu er sagen sendt til pensionsnævnet eller sådan noget.

Mail det kan man slet ikke her hos min sagsbehandler, man kan skrive et godt gammeldags brev eller ringe. Vi må ikke få sagsbehandlers mailadresse vildt ikke.

Krydser finger for dig Hejdien, "sjovt" vi begge er endt i den situation, har jo læst om din kamp i flere år .
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:11   #35
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Jeg fik et brev d.29 dec,hvor der stod at min sag var sendt til socialforvaltningen,og at det er dem der afgør om jeg skal have fp...
Så skulle gerne have svar senest d.29 marts....helst lidt før tak

fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 14:28   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Det lyder da også dejligt for dig Hejdien at din sag endelig er til behandling for ftp, det har taget dem tid at indse syntes jeg.

Held og lykke også til dig Fillemusen, håber det bedste for jer begge og andre i samme situation.

Min sag er netop blevet overdraget til en faglig koordintator der sidder med ftp. sager og laver ressourceprofiler, er det mon ikke også et godt tegn mod indstilling til pension. ? Jeg skulle høre fra hende i næste uge, så jeg venter lige med at maile til hende for status, hun skal lige have en chance

Min seneste sagsbehandler var også ret ny, så efter at hun havde vendt min sag med denne "faglige koordinator" fik fkén min sag, håber det er gode tegn. ??

Kh. EE
Jamen EE jeg er ikke længere end dig min ligger også hos en der er hyret til at skrive indstillingen men fik mail fra hende i sidste uge om at hun regnede med at have min profil færdig i den her uge og ville sende den til mig for partshøring og når det var gjort så ville hun indstille til pension ... så jeg er ca lige så langt som dig ... dog kan jeg råbe min sagsbehandler op

Nu har hun travlt så jeg giver hende lidt tid at løbe på men kommer der ikke snart noget og overholder hun ikke de ting hun selv skriver , ja så vil jeg søge en pension på § 17 på forliggende grundlag ..
Så må de jo komme igang ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Så er det allerede fra den 12/01, så går der jo ikke lang tid før jeg hører noget.
Troede man fik et brev om. nu er sagen sendt til pensionsnævnet eller sådan noget.

Mail det kan man slet ikke her hos min sagsbehandler, man kan skrive et godt gammeldags brev eller ringe. Vi må ikke få sagsbehandlers mailadresse vildt ikke.

Krydser finger for dig Hejdien, "sjovt" vi begge er endt i den situation, har jo læst om din kamp i flere år .
lone du skal også have det brev om at den er sendt til nævnet før end de tre måneder tæller
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 17:54   #37
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
lone du skal også have det brev om at den er sendt til nævnet før end de tre måneder tæller
Har et brev hvor der står:Instilling vedr.pensionsloven´s §§ 17.1.3 & 18
Et brev hvor der står partshøring jvf:§§ 19-21
Et brev hvor der står partshøring i forbindelse med pensionsvurdering
Inden der træffes endelig afgørelse vil jeg gerne have oplyst om du har nogen bemærkninger bla bla bla. skema retuneres inden 8 dage.

Så jeg har vel fået alt det som jeg skal have
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 18:00   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De breve fik jeg også, Lone t!!

Derefter fik jeg et nyt brev, hvor der stod at sagen var overgået til reglerne om førtidspension, og at de havde tre måneder til at komme frem til en afgørelse. Vedlagt brevet var en masse love og regler omkring det hele....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 18:43   #39
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De breve fik jeg også, Lone t!!

Derefter fik jeg et nyt brev, hvor der stod at sagen var overgået til reglerne om førtidspension, og at de havde tre måneder til at komme frem til en afgørelse. Vedlagt brevet var en masse love og regler omkring det hele....
Okey, ja så skal jeg vel have sådan et brev også. Så venter vi bare lidt mere hehe.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 13:00   #40
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Nu har jeg fået dato på

Den 11/3 bliver min "sag" afgjort

Jeg har fået brev med mulighed for at møde op,og det var jeg så rigtig meget i tvivl om....Har fået at vide at jeg ahr "udseendet" mod mig...forstået på den måde,at jeg ikke ser syg ud...hmm...

Jeg ringede der ind og snakkede med en sød dame,for at høre om evt fordele og ulemper...hun kiggede lige på min sag,og sagde at det ikke ville gøre nogen forskel i mit tilfælde,da sagen var meget fint belyst,og at den vist da var ret sikker

Tror nu ikke noget før jeg har det på skrift...

Spurgte om de ringede,men hun sagde at de havde 20 sager på den dag,så det havde de desværre ikke tid til..ej heller at besvare opkald...øv

Meeeen jeg kommer nok til at ringe dagen efter,for syn´s det skrækkeligt at vide,at dommen er faldet,og at JEG ikke kender udfaldet..

Sååååå,jeg vil bare fortsætte med "at dø af skræk" de næste 12-13 dage


Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pinlig skræk for folkestyre Stella Politik og Samfund 3 12-12-2007 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension