K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 19:35   #31
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Har forstået det som du, Stribe. Det kunne være fint nok hvis man kunne få at se hvor meget den ydelse så blev, så man som fleksjobber kunne tænke over sin fremtidige situation.
Iha, hvor jeg dog hader politik. ØV.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:45   #32
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg ka godt forstå det er utrygt at være flekjsjobber pt..os førtidspensionister bliver også ramt - men ikke på samme måde..men vi ved mere el.mindre hvordan det ser ud de næste år..det gør flekjsjobbere ikke..
jeg synes hvis man som fleksjober skal arb.2 timer - ja så får man jo langt under dagpengesatsen og så må det begynde at knibe alvorligt for mange..
stakkels fleksjobber..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:46   #33
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Største frygt er, at Venstre allerede én gang har smidt på bordet, at allerede tilkendte førtidspensionener burde kunne genoptages.....DET ORKER JEG BARE IKKE ÈN GANG TIL!!

Så jeg vil som Thomas1981 folde mine hænder og bede til at dét ikke bliver en realitet, og så vil jeg naturligvis også bede for at folk som Thomas når gennem nåleøjet i tide!
Tusind tak helenekr

Ja det vil godt nok være umenneskeligt, hvis de går igang med at se på alle sager igen. Helt fint at alle der har lyst, kan få en chance, men tvang burde man bare ikke kunne byde syge. Det er slemt nok at nåleøjet bliver endnu mindre, for at have ret til at leve i fred med sin sygdom. Hvis det er det, der er bedst for helbredet.

Og til det regeringen sagde engang, at det kun skal gælde fremadrettet, tænker jeg selv omkring, at det lyder flot. Men troværdighed og ryggrad er ikke ligefrem det der præger dem. Når det gælder de syge eller de svage samfundet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:47   #34
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Thomas, hvor har du evigt ret det er SÅ opslidende det her... min psyke havde det faktisk ok inden jeg kom ind i systemet, omend meget belastet af flere år i dagligt smerte *******... men de 2½ år her, har bare revet mig rundt , det ene øjeblik er jeg ok, næste er jeg helt i bund, ender sgu med de helt får ødelagt min psyke Det er sgu ikke alt for meget at leve for i forvejen, de leger i den grad med vores liv gør de

Tak for dine søde trøstende ord Thomas, det var meget sødt af dig!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 20:10   #35
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Thomas, hvor har du evigt ret det er SÅ opslidende det her... min psyke havde det faktisk ok inden jeg kom ind i systemet, omend meget belastet af flere år i dagligt smerte *******... men de 2½ år her, har bare revet mig rundt , det ene øjeblik er jeg ok, næste er jeg helt i bund, ender sgu med de helt får ødelagt min psyke Det er sgu ikke alt for meget at leve for i forvejen, de leger i den grad med vores liv gør de

Tak for dine søde trøstende ord Thomas, det var meget sødt af dig!

Fibro
Det var så lidt Fibro

Det er nemlig hele sagen i en nøddeskal. Man kan som samfund ikke byde at gøre syge folk mere syge.

Hele tankegangen minder mig om den psykolog jeg gik ved engang. Alle tiders psykolog, som gav mig rigtig mange gode værktøjer, og stor indsigt i mig selv og min psyke.

Men den dag jeg forsigtigt nævnte, at det kunne jo være pension var løsningen. Så lagde hun kuglepennen i blokken...

"Det vil jeg ikke være med til. Et ungt menneske som dig skal ud og have en kæreste og et arbejde. Forestil dig din gravsten når du engang har været igennem livet. Her ligger Thomas, han opnåede intet, og gik glip af alt. Det vil jeg ikke være med til (som skatteyder forståes), at bære en ung mand som dig igennem livet."

Så klappede jeg i som en østers, men ærger mig idag over at jeg dengang ikke gik hende på klingen. At hun pludselig sad der som privat person, og ikke som professionel, og ikke ville se på alle muligheder, for at jeg bedst muligt kunne undgå flere depressioner.
Nu er der heldigvis sket meget siden, og hun er ikke af betydning for min sag den dag idag.

Det var lige et sidespring.
Men det beskriver meget godt tankegangen bag reformen. "Jeg vil ikke være med til, at sige til et ungt menneske..." og... "vi har som samfund ikke råd til..."
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 20:17   #36
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 55
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
A - kasse og fleksydelse er 2 forskellige ting.

Vi skal betale til a - kasse for at få ledighedsydelse, og så kan man frivilligt indbetale tilfleksydelse/efterløn.
Det var godt nok underligt.

Jeg er ikke i a-kasse efter jeg blev visiteret til fleksjob, pga. jeg jo ikke var til rådighed for arbejdsmarkedet på fuld tid.

Som det er nu betaler jeg kun fagligt kontingent til min fagforening, og så betaler jeg til fleksydelses ordningen via kommunen.

Ifølge flere fra kommunen gælder det samtidig som "a-kasse kontingent" i tilfælde af ledighed.
Og fik da ledigheds ydelse da jeg mistede mit tidligere fleksjob.

Ja verden er forvirrende, så når vi ikke engang kan finde rundt i det, hvorfor skulle politikerne så ?

tilføjelse
Så fik jeg lige læst diverse tekster igennem, og der står intet omkring indbetaling til noget som helst for at få ledighedsydelse.

Dermed kan jeg bare konstatere at jeg enten blev fejlinformeret, eller (nok mere sandsynligt) jeg bare ikke har haft overskud til at høre efter.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg

Sidst redigeret af steine; 27-06-2012 kl. 20:30.
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 21:23   #37
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
Det var godt nok underligt.

tilføjelse
Så fik jeg lige læst diverse tekster igennem, og der står intet omkring indbetaling til noget som helst for at få ledighedsydelse.

Dermed kan jeg bare konstatere at jeg enten blev fejlinformeret, eller (nok mere sandsynligt) jeg bare ikke har haft overskud til at høre efter.
Du har helt ret i din konklusion
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 22:01   #38
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
Det var godt nok underligt.

Jeg er ikke i a-kasse efter jeg blev visiteret til fleksjob, pga. jeg jo ikke var til rådighed for arbejdsmarkedet på fuld tid.

Som det er nu betaler jeg kun fagligt kontingent til min fagforening, og så betaler jeg til fleksydelses ordningen via kommunen.

Ifølge flere fra kommunen gælder det samtidig som "a-kasse kontingent" i tilfælde af ledighed.
Og fik da ledigheds ydelse da jeg mistede mit tidligere fleksjob.

Ja verden er forvirrende, så når vi ikke engang kan finde rundt i det, hvorfor skulle politikerne så ?

tilføjelse
Så fik jeg lige læst diverse tekster igennem, og der står intet omkring indbetaling til noget som helst for at få ledighedsydelse.

Dermed kan jeg bare konstatere at jeg enten blev fejlinformeret, eller (nok mere sandsynligt) jeg bare ikke har haft overskud til at høre efter.
Nok fordi, at det er noget helt nyt, og først vedtages her sidst på ugen ( iflg noget jeg læste fra HK ). Træder i kraft fra 2013.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 00:09   #39
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Thomas... det er simpelthen ubegribeligt, hvad du oplevede der... Hvad pokker bildte hun sig dog ind altså....

Ja man klapper netop ofte i, når man bliver mødt med den slags tåbelighed, og bagefter ved man alt det, man kunne ha sagt... øv øv altså... glad for at høre hun dog ikke fik betydning for din sag.....

Man bliver så fyldt til randen med frustrationer i det her... det lyder sgu så flot når de kloge åger sidder der og udtaler på vores vejne, at vi skal " ha lov til" at udleve vores drømme og vise vores potentiale... og dermed skal vi da ha den store mulighed og ret til at få et fleksjob ned til 2 timer om ugen...Skal love for man skal spænde hjelmen, for at nå at få vist sit potentiale og indre drømme, på 2 timer om ugen! Kollegaerne kommer dårligt til at huske vores navn
Og med til ret, hører jo også pligt Og her knækker filmen bare for mig og sikkert rigtigt mange andre også, for rigtigt mange er det jo sådan, at er man helt nede på at ville kunne være på et arbejde 2 timer om ugen, så er man sgu så skidt, at de to timer nok ville være rare at kunne bruge på sig selv... tænk.. 2 timer, hvor man måske ville kunne klare bare lidt derhjemme? 2 timer, hvor man kunne klare en lille tur et sted hen... jeg frygter SÅ meget for den kommende arbejdsprøvning, hvor de sikkert vil gøre deres yderste for at skubbe og mase folk op på de magiske 2 timer.. eller hvad??

Thomas, jeg håber det bedste for dig, og at du får tilkendt det du trænger allermest til!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 00:19   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fibro, jeg tænker også, at de der 2 timer jo reelt er skide 24 minutter om dagen - det kan være jeg tager fejl - men mon ikke alle kan være i en arbejdsprøvning mindst 24 minutter om dagen??
Det er LIGE før jeg tror, at alle i en arbejdsprøvning vil have en hel del mere end 2 timer om ugen, hvilket i praksis vil sige, at alle der kommer i arbejdsprøvning aldrig ville kunne få tilkendt førtidspension.

De eneste der kan få førtidspension, må næsten være dem hvor lægerne vurderer at en arbejdsprøvning vil være kontraindiceret.......

Jeg får helt kuldegysninger af harme, blot tanken.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension