K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2013, 09:36   #31
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
Mormor23 er ny på vejen
Må også lige med.

For god ordens skyld vil jeg da også lige understrege at jeg bestemt heller IKKE går ind for tvang - tvært imod. Hvis en kommune ville prøve at "tvinge" mig til at tage medicin, er jeg overbevist om at min læge ville hjælpe - det er ganske afgjort kun og alene læger der kan og må ordinere medicin og heldigvis for det :-)

Jeg selv er bestemt ikke heller det rene "dydsmønster" - mener da helt sikkert at mange af de love og regler der gør livet til tider umuligt for mennesker, der i forvejen har mere end rigeligt at slås med - ja de regler og love er jeg faktisk fortaler for man kan være nødt til at "bruge" til egen fordel, for at kunne overleve i det vanvittige menneske fjendske system vi har i vores land.
Når dette er sagt, skal det selvfølgelig også med at der heldigvis også ses tilfælde hvor mennesker hjælpes og får et så godt liv som muligt - men når man følger med i de ting der foregår rundt omkring, ja så forstår man ikke at så mange alligevel ryger ud i situationer der har umenneskelige konsekvenser.

"Et er søkort at forstå - et andet, er skib at føre"
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 09:58   #32
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
"Noter 3-4 bivirkninger, læs indlægssedlen og virk troværdig"

Der må jeg bakke mormor23 op.

Jeg synes man bør tage medicin og ordinering af medicin meget alvorligt.

Hvis man får udskrevet en medicin, om man så ønsker den eller ej, så kan jeg ikke se problemet i at afprøve den en kortere periode. Hvis man så har uacceptable bivirkninger, eller medicinen ikke virker hensigtsmæssigt, så ville man kunne gå til en konsultation med sin psykiater, og vise/beskrive hvordan man har det.

Hvilken læge vil tvinge en til at tage en medicin, hvor bivirkningerne overstiger det man gerne vil behandle for?

Selvfølgelig mener jeg ikke, at man skal tage en medicin hvis den er direkte skadelig, men man må da som et absolut minimum involvere praktiserende læge, som så kan følge op og støtte en, når man skal afprøve en ny medicin.

I stedet for at snyde, sparke rase og græde, så ville det her være en hensigtsmæssig fremgangsmåde til at få dokumenteret virkningen og bivirkninger af en medicin. Ønsket eller uønsket.

Det ville være en rigtig god måde, at dokumentere sig ud af en kommunes tvang.

Hvis man ser det fra kommunens side, så kan jeg godt forstå de stejler hvis man bare siger konsekvent Nej! For vi er jo heller ikke læger.

Vi stejler, når de vil tvinge os. For de er jo ikke læger.

Så lad os bruger de læger vi har tilgang til igennem vores behandling, så vi kan få dokumentationen på plads.

Som vi alle på K10 ved, DOKUMENTATION ER ALT!!!!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 02:07   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men Frida...du vil blive ganske overrasket over hvor mange mennesker der ikke har en læge som vil høre på dem....og som bare affejer dem som hysteriske...

Så det er ikke altid så let som i gerne vil gøre det til....men det ved man åbenbart ikke når man selv har en læge der gider lytte til en...

Det har jeg...og alligevel ved jeg at der findes mennesker som ikke har en lige så god læge....i skal såmænd bare kigge jer omkring og læse de historier der er herinde...

Så jow...der findes desværre mange læger som vil proppe piller ned i halsen på folk som ikke mener de kan tåle dem....og nu er det en anelse svært at dokumentere en følelse...nærmere bestemt en zombie følelse...over for sin læge...en læge som ikke lytte til dig..

Så vil vi jo allesammen sige til denne person....skift dog læge med det samme når det er sådan en læge.....tja i det her efterhåneden lorteland...ja der kan man ikke engang bare skifte læge alle steder...fordi der ikke er nogen ledige...

Så det er ikke altid så let som flere vil gøre det til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 09:52   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- det er bla også derfor man ALDRIG skal modtage nogle former for psykofarmaka af sin alment praktiserende læge, men ALTID få medicinen gennem sin psykiater, som er specielt uddannet på området.

Jeg har selv - mere end én gang, få en psykiater til at samle trådende i den medicinske behandling, fordi egen læge ''bare'' ordinerede ''noget'' han mente kunne hjælpe, men som så gjorde det hele meget værre, eller som slet og ret, overhoved ikke virkede.

Almene læger burde forbydes at skrive recepter på psykofarmaka, med mindre psykiateren har været med inde over og vejledt korrekt.
Over 400.000 danskere tager lykkepiller, og over halvdelen har slet ikke gavn af medicinen, det giver da stof til eftertanke.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 16:49   #35
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
http://www.avisen.dk/sygedagpenge-ku...-i_245547.aspx

Endnu et eksempel på tvang ...ikke medicinsk men "fysisk" ...... kommunerne tvinger både psykofarmaka og farlige operationer ned over borgerne ....

Ikke underligt at man får lyst til at gøre modstand vel ? ......Hvor mange politikere tror i at der ville finde sig i den behandling ? dem der tvinger os andre til at proppe sig med farlig medicin eller farlige operationer ?

Sidst redigeret af LineB; 28-11-2013 kl. 16:53.
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 17:23   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det værste er næsten, at de bliver VED at holde på, det er helt frivilligt ''for de kan jo bare lade være med at blive opereret'' (og så bare miste pengene)

Det med operationerne synes JEG jo så, er 100 gange værre end medicin, for der kan man jo ikke lige skrive 3-4 symptomer ned og klage over bivirkningerne, vel....
Der er lige som KUN kniv og penge - eller ingen kniv og ingen penge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 12:18   #37
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Web:

Jeg ved godt der er mange praktiserende læger der burde have trukket deres læge-licens tilbage.

De opfører sig så grimt.

Der hvor man som patient har brug for lægens råd og sparring. Især som bindeled og opbakning ift kommune/Jobcenter.

Jeg har selv haft to forskellige læger, der var hamrende ligeglade med hvordan jeg havde det.

Bare køre kortet og ud igen!

Jeg var fuldstændig fejl-og overmedicineret, og prøvede gennem ca 6-8 mdr at få lægens hjælp til medicinen.

Det kunne ikke lade sig gøre.

Til sidst troede jeg det var mig der var forkert på den, men min krop blev ved at sige: "det er forkert"

Jeg ringede så til en smerteklinik, for at høre om de kunne hjælpe.

Det kunne de, så jeg fik en henvisning og endelig fik jeg hjælp.
Og dokumentation på, at mine smerter er reelle....

Jeg synes heller ikke det er nemt at sige fra når man sidder der, så der synes jeg den digitale indgang er god.

Når jeg har haft et problem, eller lægen gjorde noget der ikke var iorden, skrev jeg til dem på e-konsultation. Så får man skriftligt svar og slipper for at skulle tales grimt eller nedladende til.

Man kan skifte læge over nettet, så der slipper man også for ubehageligheder.

Har man en diagnose som fx fibromyalgi, eller en af de andre diagnoser der stadig i 2013 er læger der sår tvivl om, kan man skrive en mail og forespørge om lægens holdning til en given diagnose.

Så kan man navigere uden om TERMlægerne og andre der ikke følger med tiden.

Lægen er en ydelse vi betaler over skatten. Tandlægen betaler vi kontant.

Ville man finde sig i tandlægen trak tænder ud uden bedøvelse? Eller at mekanikeren afleverede ens bil uden motor i?

Nej.

Det eneste våben vi har er dokumentation, så derfor skal vi benytte alle muligheder for dette. Også når det gælder medicinering.

Derfor skal vi øve os i, at kræve kvalitet og service hos de praktiserende læger også.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 10:10   #38
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet er bare at man i mange kommuner ikke kan skifte læge mere....

Der er simpelthen ikke nogen frie....som man kan vælge...

Så det er forholdvist nemt i dag at sidde fast med en evt uduelig læge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 15:38   #39
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Web:

Jeg var ikke klar over lægemangelen var så slem.
Så kan jeg godt se man nemt kan blive fanget med en rædsel af en læge.

Jeg håber alligevel der vil være brugere der vil finde inspiration i mit indlæg til hvorledes man kan forsøge at dokumentere sin medicin og bivirkninger, og derved få mere viden og kontrol over den medicin man tager.

Det virker som om vi har modstand fra alle sider....det er sørgeligt.

Det gør det sværere, at hjælpe sig selv, når man i forvejen er i en livskrise, hvor alt man troede var, ikke er mere...

Hvor er mit Danmark?

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 23:16   #40
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
da jeg selv ikke kunne tåle min ny medicin som var ret dyr, gav jeg den til lægen og bad hende om at give den til en patient som havde brug for den, så der var nogen som kunne få gavn af den.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension