K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 09:53   #1
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
Hej Maja

Jeg ved ikke om jeg er tvungen for kan man ikke så kan man jo ikke, men om jeg tog den rette beslutning ved jeg godt nok ikke dog tror jeg som Hejden vidst skrev at ved selv at søge så fik jeg kun en stakket frist, da jeg bare har en klar fornnemelse af at kommunerne venter på regeringens nye udspil og reform inden de gør mere ved os som måske ligger tættere på en pension/flex.

Jeg har jo ingen penge at miste men jeg mister så mere og mere livskvalitet for hver gang jeg får det spark af systemmet og det går jo ikke kun ud over mig selv desværre.

Jeg har aldrig været hos en psykolog eller noget men min læge har ved flere lejligheder opfordret kommunen til at give mig en speciaellægeerklæring fra en psykolog men intet sker. Efterhånden er jeg som tiden er gået blevet angst for større forsamlinger så bare det at skulle aflevere børn giver mig den skide angst og nu skal jeg så til at køre med bus om mine ben vil det selvfølgelig, og alle de mennesker der kan være i en bus.

De kunne betale for en taxa sidste år 13 uger en strækning på ca 60 km ialt og nu er turen ca 5km hmm ja i kan jo selv prøve at regne ud en pris.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 10:16   #2
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
8 ugers afklaring

Hej igen

Nu er jeg startet på et forløb over 8 uger, og det er et privatfirma som arbejder godt sammen med kommunen. Jeg blev taget godt imod og man får en vejleder. Denne vejleder kunne faktisk ikke rigtigt se hvad jeg skulle der da hun mente min sag lå lidt til højrbenet og vi blev enige om at tage det stille og roligt.

Hun blev noget overrasket over alle de safsbehandler som har været inde over min sag og nu syntes hun det er på tide at få det afsluttet, så selvom hun sagde vi tager det roligt vil der blive trykket på nogle knapper bla skal jeg til min første psykolog samtale nogensinde og findes der nogle råd den vej? Altså kan man forberede sig på noget eller?

Tilsidst så fatter jeg altså ikke hvordan jeg får den blanket om aktindsigt så jeg kan påføre navn osv, jeg kan sagtens logge på den men ikke skrive noget i den. jeg skal aflevere den til min nye sagsbehandler, ja jeg har fået en ny siden i fredags uden jeg selv har fået noget af vide typisk og helt sikkert derfor min sag kører i ring.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 11:46   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Far til 3 Se meddelelser

Tilsidst så fatter jeg altså ikke hvordan jeg får den blanket om aktindsigt så jeg kan påføre navn osv, jeg kan sagtens logge på den men ikke skrive noget i den. jeg skal aflevere den til min nye sagsbehandler,
Klik på dette link: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Print siden ud, skriv dit navn og cpr-nummer på.

Aflever den på kommunen, husk at få en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:38   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-eller du kopierer teksten i linket OG sætter det ind i dit eget tekstprogram, så burde du kunne lave et sådan iflg dine info
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:40   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har ingen råd, men hold op hvor tarveligt at give dig sådan en nedtur på den sidste dag i din afklaring.. jeg forstår helt præcist hvor snydt du må føle dig.
og din træthed.. den kender jeg godt..

håber du finder en løsning, men som du skriver du har nok ikke flere kræfter at give af.
hvis din sagsbehandler siger din psykiske del skal afklares, så skal hun eller han da hjælpe dig til at komme til en psykiater, altså betale, ikke nødvendig vis finde psykiateren, men betale. alt andet vil da være ulogisk.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 01:11   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...gør mig ondt, at du er i så barsk en periode af dit liv...

Du må kunne få din egen læge til at henvise dig til psykiater, så det ikke er nogen udgift for dig.

Er din læge lidt modstræbende, så gå hårdt til vedkommende...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 23:03   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Godt at du kæmper videre, det gør jeg også..

God jul og Godt nytår til dig og dine..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 08:14   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja man skal kæmpe med næb og klør også selvom du ved det bliver hårdt. Så godt du ikke giver op

Ønsker dig og familien en god jul og godt nytår
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 12:47   #9
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
Jeg har tidligere skrevet at jeg havde et fald uheld i bussen på vej hjem fra min afklaring og dette fald viser sig nu at være langt mere alvorligt end jeg overhovedet fatter. Jeg skal have en opration i højre skulder om kun 14 dage, et led er revet over, og jeg giver jo klart kommunen en del af skylden da de ikke ville bevillige taxa kørsel som jeg kunne få tidligere og blev derefter henvist til bussen.

Hvad nu er jo i en forlænget udgave af en mærkelig afklaring? Skal jeg lægge sag an? Noget skal der altså ske ud af det her for er meget bitter på kommunen.
Søgte også aktindsigt den 13. december men blev så ringet op af en dame lige før juleaften at de ikke kunne nå det på de 10 dage da der jo var lukket mellem jul og nytår, men jeg har sku ikke fået det endnu selvom jeg har rykket hvad sker der lige med mig og min sag?

Jeg føler der ligger en skjult dagsorden i min sag.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 19:59   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Far til 3!

Jeg husker nogenlunde din sag og følger med, når nyt popper op - desværre havde du ikke godt nyt denne gang!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Far til 3 Se meddelelser
Jeg har tidligere skrevet at jeg havde et fald uheld i bussen på vej hjem fra min afklaring og dette fald viser sig nu at være langt mere alvorligt end jeg overhovedet fatter. Jeg skal have en opration i højre skulder om kun 14 dage, et led er revet over, og jeg giver jo klart kommunen en del af skylden da de ikke ville bevillige taxa kørsel som jeg kunne få tidligere og blev derefter henvist til bussen.

Skamløst, at dine skånebehov ikke respekteres! Er meget ked af de følger, det nu får for dig!

Hvad nu er jo i en forlænget udgave af en mærkelig afklaring? Skal jeg lægge sag an? Noget skal der altså ske ud af det her for er meget bitter på kommunen.

Kommunen fortjener at blive stævnet (jeg er lige så vred som du over egen sagsbehandling!).
Prøv at google Hesinghoff & Partnere (overvejer dem selv). Undersøg om din indboforsikring evt. kan dække sagsomkosninger.


Søgte også aktindsigt den 13. december men blev så ringet op af en dame lige før juleaften at de ikke kunne nå det på de 10 dage da der jo var lukket mellem jul og nytår, men jeg har sku ikke fået det endnu selvom jeg har rykket hvad sker der lige med mig og min sag?

Skulle DU være forstående overfor, at de bryder loven? UFORSKAMMET! Du må kunne klage direkte til Statsforvaltningen - håber andre her på siden ved mere om det end jeg.

Jeg føler der ligger en skjult dagsorden i min sag.

Det føler jeg sgu også, der gør i min sag, men efter jeg er kommet på K10, ser jeg, at stort set alle behandles skamløst og IKKE lovmedholdeligt!
Hold ud, bliv hængende i din tråd, snart kommer flere til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension