K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 23:35   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Renehdal har lægepapirer på, at alt hvad kommunen kan finde på, udover at tilkende ham fp, vil medføre forværring af hans lidelser.

Se evt. #135 her: http://www.k10.dk/showthread.php?p=249816#post249816
Ja men der stå intet om at sagen er kontraindiceret.
mine problemer på mit psykiske blev også langt værre i mine 5 uger jeg var i arbejdsprøvning. og det tog lang tid før jeg bare var nogenlunde på mit samme funktionsniveau.
men uden den rapport var jeg ikke indstillet til pension
selvom jeg har masser af lægepapir på ingen erhvervsevne

ikke alle skal i en arbejdsprøvning, men de fleste skal og grunden til det
hvordan har du ellers tænkt dig kommunen kan vurdere ens arbejdsevne

Men nu må vi se hvad BAN siger til sagen, men uden en klar rapport fra en arbejdsprøvning og ordet kontraindiceret er brugt af psykiateren
så er chancen ikke så stor i forhold til et medhold, men husk efter min vurdering

vi kan hurtig blive enig om det er helt i vejret, men udfra min erfaring i systemet og hvad man ellers ser af sager.
så har jeg bare nogle ret realistiske briller på

med den nye reform, kan en kommune sikkert se helt bort fra ordet kontraindiceret. men det må vi se, når der kommer ankesager
man skal huske at BAN har fået ordre på at de også skal vurdere sagerne udfra en kommunes økonomi.
BAN er overhovedet ikke et 100 procent uvildig organ
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 23:43   #22
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg havde forståelsen at BAN var til for borgerne, men at det var ankestyrelsen som i mange tilfælde gav kommunen medhold efter borgeren havde fået medhold i ankenævnet, pga. økonomi.

De skrev jo osse om at nedlægge ankenævnene og kun have ankestyrelse fremover blev det til noget ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 23:55   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, det havde jeg også indtil mit seneste afslag på pension, hvor de, BAN, gjorde deres til at udrede evt. behandlings muligheder som ellers var lukket. Så BAN er både deres og vores mand.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 08:09   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja men der stå intet om at sagen er kontraindiceret.
Hvis en læge skriver, at arbejdsprøvning vil medføre forværring af patientens lidelse, så betyder det præcis det samme som, at arbejdsprøvning er kontraindiceret.

Dette er vist skrevet før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 09:38   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan vist næppe skrives mere tydeligt i Rene's tilfælde....at yderlige tiltag fra kommunens side vil forværre hans helbred....

BAN, det sociale nævn, Ankestyrelsen.....tja de arbejder for den samme som kommunerne....staten...

Der er intet uvildigt over denne anke mulighed....men de vil meget gerne få det til at se sådan ud...

Der er selvfølgelig nogle love som skal overholdes...men selv med dem har man set nogle yderst mærkelige afgørelser fra dem af...

Læg mærke til alle deres undersøgelser....der står altid at alle gør det såååå godt....

Dette til trods for at vi kan læse i den ene avis efter den anden at i nogle kommuner er de helt oppe på over 80 % i fejl i sagerne....

Før hen har Ankestyrelsen altid sagt at man ikke må fjerne folk hjælp med begrundelsen i kommunens økonomi....

Så får de ordre oppe fra....og vupti....nu siger Ankestyrelsen at nu må man godt fjerne folks hjælp med begrundelsen i kommunens serviceniveau....

Men alt i alt er det lidt som politiet undersøger sig selv...næppe uvildigt....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 10:59   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil blot indskyde, at der er stor forskel på, om noget vil forværre ens tilstand, og så at noget forværre ens tilstand permanent.

Min egen psykiater sagde, at han ikke bare kunne skrive at arbejdsprøvningen ville forværre min tilstand. Han SKULLE skrive, at en arbejdsprøvning ville forværre min tilstand permanent. Ellers ville kommunen ikke godtage den - alle får som regel en forværring af tilstanden, uanset om det er smerter i ryggen eller noget psykisk, hvilket er ''normalt''.

Men rygpatienten må ikke risikere at blive handicappet på livstid pga af en arbejdsprøvning, såvel som en psykisk syg ikke må risikere at dø grundet arbejdsprøvningen - jeg har selv taget flugten gennem et vindue fordi jeg blev stærkt psykotisk under en arbejdsprøvning og var ved at miste livet.

Så igen, der er stor forskel på forværring, og permanent forværring/kontraindiceret.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 12:21   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Helenekr

netop er helt enig og det kan jeg ikke se nogen steder i sagen
at en arbejdsprøvning vil give varig skader
for alle som ligger omkring en pension, vil blive dårligere af en arbejdsprøvning
men det betyder absolut ikke at kommunen ikke kan sende en i arbejdsprøvnig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:16   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvor har i det fra....at man skal tage varig skade før man kan slippe for arbejdsprøvning...

Kom med nogle links eller en lov hvor det står...

Lige med hensyn til Rene's sag....så skriver selv lægekonsulenten at alle yderlige tiltag er nyttesløse og at de vil forværre hans psykiske tilstand....

I det sidste tiltag....det endte med en indlæggelse....

Der står ydermere at netop eliminering af ydre pres er den egentlige behandling....

Samtidig står der også at det heller ikke vil nytte på sigt med disse tiltag...

Det eneste der er tale om er hvis ens helbred væsentligt forværres.....der står intet om at en læge skal skrive at man tager varig skade af en arbejdsprøvning....

Selve ordet "kontraindiceret" betyder jo bare at ens helbred "taler" imod en arbejdsprøvning...

Her kommer så en længere smøre der understøtter det jeg skriver...

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik om beskæftigelsesfremmende foranstaltninger...og udnyttelse af arbejdsmuligheder.....

og tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats....kapitel 10 og 11

Citat:
Paragraf 13 Stk. 5.
Ønsker ansøgeren eller ægtefællen at modtage eller modtager ansøgeren eller ægtefællen hjælp på grund af problemer ud over ledighed, skal kommunen vurdere, om der i det enkelte tilfælde foreligger andre forhold end de i stk. 4 nævnte, der kan begrunde, at den pågældende ikke har pligt til at udnytte sine arbejdsmuligheder.
Der henvises til det der står i paragraf 13 stk 4 som ser sådan her ud....

Citat:
Paragraf 13 Stk. 4.
Ønsker ansøgeren eller ægtefællen at modtage eller modtager ansøgeren eller ægtefællen hjælp alene på grund af ledighed, har de dog ikke pligt til at udnytte deres arbejdsmuligheder ved at tage imod et tilbud om arbejde efter stk. 1 eller tilbud eller beskæftigelsesfremmende foranstaltninger efter stk. 3, hvis
1) tilbuddet ikke kan anses for et rimeligt tilbud på grund af forhold, der vedrører tilbuddets indhold,

2) den pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis det hidtidige arbejde fortsættes,

3) afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,

4) den pågældende har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption, i det omfang der under fravær efter bestemmelserne i barsellovens § 6, stk. 1 og 2, §7, § 8, stk. 1-6 og 8, § 9, § 13 og § 14, stk. 1 og 2, er ret til dagpenge ved graviditet, barsel og adoption,

5) den pågældende er nødt til at passe sine børn og der ikke kan anvises anden pasningsmulighed,

6) den pågældende modtager støtte efter lov om social service til pasning af handicappet barn eller døende nærtstående eller efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel til pasning af alvorligt sygt barn,

7) den pågældende er omfattet af en friperiode efter § 23 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller integratiolslovens § 24,

8) den pågældende aftjener værnepligt,

9) arbejdet er omfattet af en overenskomstmæssig konflikt eller

10) arbejdet omfatter udvikling og fremstilling af krigsmateriel.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap4

Så hvis i har et link eller en lov hvor i der står at man skal tage varig skade før man ikke behøver at udnytte sine arbejdsmuligheder....så kom gerne med det...jeg afventer i spænding...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 15:27   #29
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvor har i det fra....at man skal tage varig skade før man kan slippe for arbejdsprøvning...

Kom med nogle links eller en lov hvor det står...

Lige med hensyn til Rene's sag....så skriver selv lægekonsulenten at alle yderlige tiltag er nyttesløse og at de vil forværre hans psykiske tilstand....

I det sidste tiltag....det endte med en indlæggelse....

Der står ydermere at netop eliminering af ydre pres er den egentlige behandling....

Samtidig står der også at det heller ikke vil nytte på sigt med disse tiltag...

Det eneste der er tale om er hvis ens helbred væsentligt forværres.....der står intet om at en læge skal skrive at man tager varig skade af en arbejdsprøvning....

Selve ordet "kontraindiceret" betyder jo bare at ens helbred "taler" imod en arbejdsprøvning...

Her kommer så en længere smøre der understøtter det jeg skriver...

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik om beskæftigelsesfremmende foranstaltninger...og udnyttelse af arbejdsmuligheder.....

og tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats....kapitel 10 og 11



Der henvises til det der står i paragraf 13 stk 4 som ser sådan her ud....



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap4

Så hvis i har et link eller en lov hvor i der står at man skal tage varig skade før man ikke behøver at udnytte sine arbejdsmuligheder....så kom gerne med det...jeg afventer i spænding...

Jeg syntes jeg har alle papirer som taler mod en arbejdprøvning, jeg har været igennem en masse afbrudte forløb og det ender alt sammen som nu.

Men spørgsmålet var jo:

Hvem afgør ens arbejdsevne?

Man kan sige at ud fra de papirer min kommune har fået der må de kunne vurdere at der ikke er mere at komme efter.

Selv en ny bisidder som jeg har fundet, skulle tygge lidt på papirene, han mente også at jeg kunne klare et fleksjob med 10 - 15 timer, men det kan jeg bare ikke og det er så psykisk hårdt at de bliver ved med at køre i det samme for uanset hvor syg du er, så har de et tilbud til en - men hos mig stresser/presser det at der kommer nye forventninger til mig.

Det er total hårdt at måtte sige sin familie fra, fordi man ikke kan overskue det, men stadig så tror kommunen, han kan da sagtens lave LIDT!?

Men det er sikkert og vist at uanset hvad BAN kommer frem til, så stopper Kerteminde kommune ikke her og derfor har jeg allieret mig med den fri retshjælp, som kan hjælpe med at søge fri proces osv sov. for, for mit vedkommende, så skal det stoppe, de skal ikke have lov til at blive ved!!!!

JEG KAN SIMPELT HEN IKKE HOLDE TIL DET!!!!!!!!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 19:59   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo kommunen der skal afgøre hvad der skal ske....ud fra hvad der er sket og hvad man er kommet frem til i de arbejdsprøvninger du har været i....

Problemet med din sag i Kerteminde kommune....det er at det ser faktisk ud til at de slet ikke har forholdt sig til de ting du har været ude i og som skulle vise din arbejdsevne...

Der er ingen tvivl overhovedet over at du SKAL have den førtidspension....

Det kan du jo også selv se ud fra de mennesker som der har været inde over din sag....

De siger alle uden undtagelse at du skal have den førtidspension....

Selv kommunens lægekonsulent skriver at der ikke er mere at gøre....og der er intet at hente i fremtiden....og at selve behandlingen er at du får fred for kommunen...

Det kan i den grad undre mig at de slet ikke kigger til de arbejdsprøvninger du har været ude i.....endda sendt ud i af samme kommune...

Det virker i den grad amatøragtigt at en arbejdsprøvning der ender med at du bliver indlagt på hospitalet.....at den omtaler de som en kæmpe succes og at den viser at du godt kan....

Øhhh når man bliver indlagt alene fordi man er blevet sendt ud af kommunen.....så er der ikke noget grundlag for at sige at det var en succes og at den viser du godt kan....

Den viser jo det direkte modsatte....at du ikke kan klare arbejdsprøvningen...

Men okay...når man læser din ressourceprofil.....så tegner den i den grad et billede af en sagsbehandler der enten ikke gider læse i papirerne om det så er fra lægerne eller arbejdsprøvningerne eller også som vælger at totalt ignorere dine arbejdsprøvninger og de resultater der er kommet ud af det...alt det alle lægerne skriver om dig...

Jeg er måløs....og det er uden tvivl den dårligste beskrevne sag jeg nogensinde har set...

Jeg håber virkelig ikke at de behandler andre borgere i kommunen på den måde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem afgør hvad ? mortil3 Spørgsmål ang fleksjob 2 10-10-2012 10:55
Ankestyrelsen afgør flere sager Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 30-03-2011 00:17
Kommunegrænser afgør ja eller nej til seniorførtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-01-2011 16:44
Hvem afgør hvornår man skal arbejdsprøves energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-08-2010 18:34
Hvem afgør revurdering af pensionssag. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 17-03-2010 11:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension