K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2009, 14:47   #11
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg kan ikke sige andet, end at dine lægepapirer åbenbart er vigtigst.

De skal gennemtygges og bevise, at der er forskel på, hvad dine læger siger, og på hvad lægekonsulenten siger.

Tænker du her i forhold til fleksjobansøgningen?
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:03   #12
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Et lille pip fra mig

Jeg sidder lidt i samme situation som du Connie, da jeg også fik lukket kassen for sygedagpenge...

En lægekonsulent kom også med en udtalelse om at han - på trods af mine diagnoser fra speciallæger - ikke kunne se noget til hindring for jeg påtog mig et arb med de skånehensyn der var nødvendige...Og ved at han skrev sådan, så frikendte han lige også lige kommunen at lave afklaring eller andet på mig.

Men hehe min A-kasse vil da ikke have mig....jeg har 3 speciallægeerklæringer på jeg er kronisk syg, 1 udtalelse fra en fyser og udtalelse fra støtte/kontaktperson...så nej penge af A-kassen er ikke muligt.

Så ja komikken er jo fuldstændig....kommunen kan åbenbart raskmelde os, men det betyder jo ikke at A-kasser eller andre godtager den raskmelding

For mit vedkommende går jeg bare og venter....min sidste indvending/klage over kommunens afgørelse er røget til beskæftigelsesankenævnet....

Imens prøver jeg at finde alt jeg kan omkring reglerne/lovene osv vedr dette dilemma man står i når man rammer i dette hul....For jeg må indrømme at jeg stadig har det som om det er en ond drøm... At vi virkelig i danmark behandler syge mennesker sådan her, er jo ubeskriveligt.
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:13   #13
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Tak for dit indlæg Kriskat.

Ja, jeg har det som du - jeg måber over, at det kan lade sig gøre - at man i et land som vores kan give sagsbehandlere og lægekonsulenter så meget magt, at de kan - og desværre også gør - styre os lige lukt i personlig og økonomisk ruin.

En ting er, at vi har et ankenævn - men ting tager tid. Og man har bare ikke det store overskud når man er syg - hverken økonomisk eller på andre måder.

Det er så trægt - og når man så oveni modarbejdes, så er det dælme så frustrerende.

Er du i samme situation som jeg, at du ikke er berettiget til penge nogen steder fra?
Hvordan klarer du dig?
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:13   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Tænker du her i forhold til fleksjobansøgningen?
Ja...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:26   #15
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Ja jeg sidder også uden indkomst...altså bortset fra min mands indkomst - ihh jo dejligt med forsørgerpligt MEN vores økonomi er jo ikke lige bygget op efter en indkomst...

Tja eftersom kommunen lukkede for kassen og A-kassen ikke - og det kan jeg godt forstå, da jeg jo ikke kan arbejde - giver dagpenge, får jeg ikke en øre nogen steder fra...

Hmmm tja vi klarer den lige pt - heh kan være i overmorgen ser anderledes ud - men vi har stort set overtrukket alt af kredit osv...Det er konstant en kamp for at kunne betale regninger - og til ind imellem må nogle vente lidt længere end de burde....

Vores næste bud er at sælge bilen - den er også for dyr - men hvem vil købe den i disse tider...

Men et er sikkert...selvom dette er meget hårdt, så kæmper jeg med næb og klør, jeg klager ved hver mulighed og det stopper ikke før jeg finder lidt fornuft i dette vanvid
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 16:50   #16
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Connie og Kriskat,

Lyder dælme vanvittigt. Jeg tænker, at da I begge er i A-kasse, har I muligvis været i arbejde og der fået indbetalt til en arbejdsmarkedspension. Nogle pensionskasser udbetaler beløb, hvis man bliver uarbejdsdygtig - også selvom det kun er delvist.

Jeg får nu min pension udbetalt, da jeg har en speciallægeerklæring og lægeerklæring, der siger, at min restarbejdsevne er højst 1/3. Pensionen bliver udbetalt, selvom min sag stadig kører i kommunen og der altså ikke er en "officiel" uarbejdsdygtighed.

Det er ikke fordi man bliver rig af at få pensionen udbetalt, men det hjælper til at holde skindet på næsen.

Og det er i hvertfald et forsøg værd; man kan jo i værste fald kun få et nej.

Held og lykke med det
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 09:41   #17
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Hej Vim
Hmmm ja nu lyder dette måske lidt dumt...men jeg har ingen pensionsopsparing - hvad jeg ved af - andet end den alle betaler til.... Eftersom jeg har været syg mere eller mindre hele mit voksenliv, er det begrænset hvor meget jeg reelt har arbejdet...
Jeg har brugt en del år på udd, men har ikke præsteret at arbejde sammenhængende flere år...

Så for mit vedkommende er der vist intet at hente der...
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 10:36   #18
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Kriskat, min historie er nogenlunde ligesom din. Min længste sammenhængende ansættelse i mit voksne liv er 1½ år - og så med et par forangående som vikar og fast vikar...

Så det bliver ikke til så meget opsparing der.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 09:44   #19
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
sygedagpenge igen

Jeg har nu været så heldig at få mine sygedagpenge igen, efter kommunen har revurderet min sag. OG med tilbagevirkende kraft Så det ser ud til at vi klarer den for nu....

Men men....min sag ryger nu til visitation ang førtidspension og så ved man jo ikke hvad der sker....

Hvordan med dig connie? Noget nyt i din sag?
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 21:05   #20
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kriskat Se meddelelser
Jeg har nu været så heldig at få mine sygedagpenge igen, efter kommunen har revurderet min sag. OG med tilbagevirkende kraft Så det ser ud til at vi klarer den for nu....

Men men....min sag ryger nu til visitation ang førtidspension og så ved man jo ikke hvad der sker....

Hvordan med dig connie? Noget nyt i din sag?
Dejligt at høre, at det lykkes for nogen! Til lykke med det. Jeg håber også, at din ftp sag bliver behandlet ordentligt nu.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension