K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2013, 13:17   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis det der står på en kreditorbeskyttet konto falder ind under de regle, der gælder for, hvad der kan kreditorbeskyttes, er det, der er købt for beløb på kontoen også kreditorbeskyttet. Desværre opretter en del banker sådanne konti uden der er belæg for det.
Det er vigtigt, du kan bevise, at evt køb er foretaget for de beskyttede penge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 13:28   #12
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
til Web

Jeg har ikke noget link men jeg har ved siden af mig det brev der kom fra min advokat da jeg fik min erstatning og deri står :

I forbindelse med udbetaling af din erstatning og godtgørelse skal jeg gøre opmærksom på at erstatningsgodtgørelser der udbetales i forbindelse med personskade (så som svie og smerte, varig men og erhvervsevnetab) er særligt beskyttet mod kreditorer idet der ikke kan gøres udlæg eller modregning i sådanne erstatninger. Dette kræver dog at beløbet er behørigt adskilt fra din almindelige formue. Derfor bedes du oprette en kreditorbeskyttet konto . Kontakt din bankrådgiver herom snarrest. Såfremt erstatningen er behørigt adskilt fra din øvrige økonomi vil den tillige være beskyttet ved evt. bodeling i tilfælde af skilsmisse.

Såfremt du ønsker at investerer erstatningssummen i værdipapirer, ejendom eller andre genstande vil disse tillige være beskyttet i samme omfang som kontoen såfremt det kan bevises at denne er fremskaffet for personskademidlerne. Dette kan være i form af kvittering som stemmer overens med kontoudtoget eller der skrives på kvitteringen eller købsaftalen at købesummen er erlagt med personskademidler.


så er det store ? : er en hest en genstand
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 14:50   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er det vel...selvom det er et dyr...

Men helt fint hvis det forholder sig sådan....for det ville dælme være surt hvis man først havde fået købt hesten og så fik at vide at man skulle sælge den igen...

Har du noget imod at nævne navnet på din advokat...så man har noget at hænge den tekst sammen med...

Hvis du ikke vil er det okay...det var bare for at få et navn som har skrevet sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 14:54   #14
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
http://www.bjsj.dk/


Det er det firma jeg brugte.

De kan stærkt anbefales
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 14:57   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Herligt....jeg opretter lige et google dokument med denne info så jeg kan huske det fremover hvis der er nogen der skulle spørge efter den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 15:51   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Det passe med 100 % IKKE!!!!

De kreditorbeskyttede penge er 100 % beskyttet fra alt og alle !!
Kreditorbeskyttede penge er beskyttet imod kreditorer, idet man ikke selv er kreditor er pengen ikke bundet på nogen måde i forhold til en selv, og betragtes på ligefod som alt andet som en personlig formu.

Jeg har haft det oppe og vende såvel i min pensionskasse, som i min fagforening, begge jurister svarer samstemmende at kreditorbeskytted penge kan kommunerne bede folk om at bruge, inden der er noget der hedder kontanthjælp.

Men ønsker man det ikke sådan og mener at det ikke forholder sig sådan, så kan man jo prøveog se hvad der sker, det skulle der jo i så fald ikke været noget problem i overhovedet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:01   #17
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
I så fald er du fejlinformeret, så længe der er tale om mengodtgørelse, eller engangs udbetaling i forbindelse med TAE fra Arbejdsskadestyrelsen, og pengene er blevet indsat på en kreditorbeskyttet konto, så skal kommunen se bort fra dem.




Pas på din erstatning
Hvis du får udbetalt en erstatning som et engangsbeløb, er det uhyre vigtigt, at du holder din erstatning adskilt fra din øvrige økonomi. Lav en særskilt konto - og husk at give Arbejdsskadestyrelsen besked om dette inden 10 dage.

Får du en erstatning, skal du lave en særlig konto til den.
Så får du kreditorbeskyttelse, som betyder:
at erstatningen ikke indgår i bodeling ved skilsmisse
at eventuelle kreditorer ikke kan gøre udlæg i dine penge
at socialforvaltningen kan se bort fra din erstatning og ikke modregne din formue i sociale ydelser
Hvis du ikke når, at få erstatningen ind på en særskilt konto inden 10 dage, vil erstatningen indgå i din almindelige økonomi. Det vil sige, at du kan blive modregnet i sociale ydelser, du kan blive tvunget til at betale gæld af med erstatningen eller at dele summen i tilfælde af skilsmisse.

Sådan gør du
Din erstatning skal fra start sættes ind på en særskilt konto
Det sker kun, hvis du selv beder om det
Du må ikke sætte andre penge ind på din særskilte konto.
Forbundet anbefaler, at du holder erstatning for mén adskilt fra godtgørelse for erhvervsevnetab, også hvis denne udbetales som løbende ydelse. Ligeledes anbefaler vi, at erhvervsevnetab udbetalt som engangsydelse, indsættes på en særskilt konto.

http://www.hkkf.dk/For-medlemmer/Arb...rstatning.aspx
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:10   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fandt lige dette...men der er åbenbart mange forskellige erstatninger...

Citat:
Kontanthjælpen er det underste økonomiske sikkerhedsnet. Det betyder bl.a., at der ved beregning af hjælp tages hensyn til personens og den eventuelle ægtefælles økonomiske forhold, herunder formue. Hvis man har formue, der kan dække det økonomiske behov, kan der som udgangspunkt ikke udbetales kontanthjælp.

En invaliditetserstatning vil dog ikke blive modregnet i personens kontanthjælp, såfremt erstatningen opfylder betingelserne i lov om aktiv socialpolitik for at blive undtaget fra modregning i kontanthjælpen. Det er kommunen, der i det enkelte tilfælde afgør, om en invaliditetserstatning falder ind under bestemmelserne.

Ifølge de nævnte bestemmelser er der en række erstatninger, der ikke modregnes i kontanthjælpen. Det drejer sig om: erstatninger for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser, lov om erstatningsansvar eller lov om arbejdsskadesikring. Herudover formue, som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikke-økonomisk skade. Indtægter, der hidrører fra de nævnte erstatninger og godtgørelser, trækkes ikke fra i kontanthjælpen.

Med hjemmel i lov om en aktiv socialpolitik er det i bekendtgørelsesform derudover fastsat, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade. Det drejer sig bl.a. om erstatning efter lov om erstatning for vaccinationsskader, lov om patientforsikring, lov om lægemiddelskader mv.
Kilde: http://www.ft.dk/samling/20081/almde...5012/index.htm

Så er der lov om en aktiv socialpolitik som siger...

Citat:
§ 94. Kommunen kan træffe afgørelse om tilbagebetaling, når en person, der har modtaget hjælp, senere får udbetalt en erstatning, et underholdsbidrag eller lignende, der dækker samme tidsrum og samme formål som den udbetalte hjælp.
Stk. 2. Kommunen kan ikke træffe beslutning om tilbagebetaling efter stk. 1 af den hjælp, som en person modtager under tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven og engangsbeløb efter § 25 a.
Stk. 3. Kommunen kan endvidere ikke træffe beslutning om tilbagebetaling efter stk. 1, når en erstatning for tab af erhvervsevne udbetales som følge af personskade efter
1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring, bortset fra de tilfælde, der omfattes af den nævnte lovs § 29.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=140126#Kap12

Så de kan ikke trække i kontanthjælpen...ihvertfald ikke så længe de står på en beskyttet konto..

Ud fra det som Nielsen17 har fået...ja så kan de heller ikke trække i kontanthjælpen...i de ting som man køber for de penge...

Er i andre enige eller har jeg misforstået noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:13   #19
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke hvad du mener med arbejdsskadestyrelsen og 10 dage ?
Arbejdsskadestyrelsen skal overhovedet ikke indblandes i noget hvis man får men fra private forsikringer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:15   #20
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg kan ikke læse "private" forsikringer nogen steder??
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension