K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2011, 22:09   #11
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Må kommunen godt stoppe sdp, hvis man i princippet ikke er arbejdsprøvet. Mener at have læst noget om dette, eller er det mig der tager fejl. ??
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:12   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
hmm godt spørgsmål..................

mine SDP er stoppet og jeg er ikke blevet arbejdsprøvet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:17   #13
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Lige et spørgsmål til.
Jeg sad og læste papirerne fra sidste opflg. samtale som sb har sendt kopi af til mig ganske som hun skal.

I brevet/referatet er der flere punkter. Et af punkterne hedder
Stationær/ ikke stationær. Under dette punkt står: situationen vudderes som stationær. Pt er dog begynt på ny medicin som måtte afbrydes på grund af overfølsomhedsreaktioner.
HUN skriver det selv.

Kære kloge hoveder. Er DETTE noget jeg kan holde hovedet højt på og fremføre i morgen eller i hvertfald bruge i min partshøring.
1000 tak for hjælpen. Har fået mere styr på tingene efter at i har hjulpet mig. Er dog lidt nervøs for i morgen. Mange tak. :0)
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:21   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Altid godt at have dokumentation, på den slags udtagelser.

brug det hvis det bliver nødvendigt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 00:05   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Om de må stanse ved jeg ikke, men jeg er lige ved at tro de godt må, ellers er der ikke meget andet at gøre end at gå ind på ast.dk og lede i alle sygedagpengesagerne (evt søge på sygedagpenge stop?)

Personligt ville jeg vælge ikke at bruge det i morgen, af taktiske årsager, men føler du det nødvendigt så gør du naturligvis det.
Men jo tag det endelig med i din partshøring især hvis du gør som jeg beskrev med at skrive at du mener du bør forlænges efter en af de 3 så kan du passende bruge det stykke under din begrundelse for hvorfor du mener du bør forlænges.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 07:52   #16
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Man har ikke krav på at blive arbejdsprøvet. Det er i hvert tilfælde det svar jeg fik, da jeg sidste år røg ud af systemet. Jeg har måtte kæmpe helt vildt for at få min arbejdsprøvning, selvom min lidelse er stationær og ingen behandlingsmuligheder. Fagforeningen og lægerne prøvede ellers også at presse på for at få kommunen til at arbejdsprøve mig. Lovgivningsmæssigt har jeg aldrig kunne finde nogle steder, hvor der står, at man har krav på det... Så mit svar vil være... Nej de SKAL ikke arbejdsprøve dig... men de har muligheden som belysningsværktøj.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 08:02   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pixeline Se meddelelser
Lige et spørgsmål til.
Jeg sad og læste papirerne fra sidste opflg. samtale som sb har sendt kopi af til mig ganske som hun skal.

I brevet/referatet er der flere punkter. Et af punkterne hedder
Stationær/ ikke stationær. Under dette punkt står: situationen vudderes som stationær. Pt er dog begynt på ny medicin som måtte afbrydes på grund af overfølsomhedsreaktioner.
HUN skriver det selv.

Kære kloge hoveder. Er DETTE noget jeg kan holde hovedet højt på og fremføre i morgen eller i hvertfald bruge i min partshøring.
1000 tak for hjælpen. Har fået mere styr på tingene efter at i har hjulpet mig. Er dog lidt nervøs for i morgen. Mange tak. :0)

Det er klart til din fordel, at din lidelse er stationær. Hvis den ikke var kunne kommunen nemlig ikke arbejdsprøve dig og derved bruge dette som grund for stop af sdp.

Spørgsmålet er dog hvorfor de så vil stoppe dine sdp., har du modtaget din partshøring med begrundelsen herfor ? Mon de vil raskmelde dig ?? Det kan de jo finde på og blot sige at du med de behov for skånehensyn du har "burde" kunne finde et alm. arbejde.

Held og lykke med mødet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 09:25   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Enteneller

Lidt tilbage i tråden kan du læse at SB har udtalt at en partshøring er på vej, at den vil komme efter dette møde, af samme grund er pix (af en anden husker ikke hvem) blevet rådet til klart og tydeligt at sige at mødet i dag IKKE tæller som en mundtlig partshøring, og sørge for at have en bessider med sig.

Og af samme årsag har jeg rådet pix til så vidt muligt slet ingen ting at sige, det kommer jeg med fordi noget tyder på den her SB´er er lidt af en bæ, bla lyder det grangiveligt som om SB´er forsøger at bilde pix ind at RP´en er samtlige sagsakter, hvilket vi jo ligesom ved det absolut ikke er, men også det at pix har været i praktik de sidste 8 måneder i træk får mine alarmklokker til at bimle, i det "vores" erfaring jo er at det hele så kun handler om en eneste ting penge; at skaffe refusion og spare, og ikke om at sørge for en reel afklaring (før folk er røget over i KHJ afdelingen hvor de så kan få lov at stå med regningen sammen med borgeren) så ALT hvad pix siger vil jo desværre nok blive brugt imod pix, akkurat som vi har set masse vis af gange før, i lignede sager, så hellere bare holde mund, og tage det på skrift så der er beviser.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 17:02   #19
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej igen.

Pjuv ha. Har nu været til møde idag.

Det gik over alt forventning. Havde jo virkelig regnet med at jeg skulle ind og slå i bordet.
Havde forberedt mig rigtig godt efter jeres beskrivelser. Men der var ikke noget at komme efter.

* Sb lagde ud med at sige at hun vil forlænge mig efter §27 stk 2 i 39 uger.
* Jeg skal starte i afklarende forløb på reva i næste uge.
* Speciallæge har skrevet at ny medicin ikke vil bedre min funktionsevne, men vil kun
give mig lidt mere livskvalitet i hverdagen.
* Situationen er stationær- vuderet af speciallæge.
* Alt papir bliver vedlagt - sendes ud til godkendelse i næste uge.
* hun mener at vi når det hele inden for 39 uger - vi går efter flexjob.
* Kommunen/Lk har erkendt at jeg ikke kommer længere op i tid -16 timer

Er bare så glad. Super mange tak for jeres kommentarer. Uden jer havde jeg ikke vist hvad jeg skulle holde fast i hvis kommunen nu gik på bagben.
I skal have et kæmpe kram alle sammen.

Holder selvfølgelig tråden åben, hvis der nu skulle dukke noget op. Er der evt faldgrupper jeg skal være opmærksom på.
Er godt klar over at der skal søges om flex på et tidspunkt og at der kan komme noget der. Men en del af presset er nu taget af mine skuldre.

Mange tak.

Knus fra pixeline. :0)

Nu ved jeg også hvad jeg skal holde øje med i næste uge når partshøringen kommer.

Sidst redigeret af Pixeline; 26-09-2011 kl. 20:09. Årsag: Manglede noget at skrive ind
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 17:08   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Lyder da godt søde, held og lykke med det hele, og ja hold os gerne informeret
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring chico Alt det andet 6 16-02-2010 19:03
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension