K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2008, 19:26   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
"Til Hrefna : Det overrasker mig at du forbinder tyktarmen med haleben.... Jeg håber, at du ved, hvad haleben er for noget..."

Bare rolig det ved jeg meget godt, det sidder lige bag tyktarmen, tyktarmen kan give forskudte smerter. Ligesom en diskusprolaps kan give smerter ned i det ene eller begge ben sågar helt ned i fødderne og ud i tæerne. Men det der er galt er stadig i ryggen, sommetider bliver en diskusprolaps netop opdaget ved at patienten klager over skydende smerter ned i benet, uden egentligt at have mærket noget i ryggen.

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 19:29   #12
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg synes, at det lyder meget positivt, at der skete noget og du mærkede aktivitet! Det bedste råd er, at du følger kroppens fornemmelser undervejs (hvilket du allerede gør) og mærker fra gang til gang og bruger din intuition om du skal fortsætte med behandlingen! Håber det hjælper dig!

Jeg har selv erfaring med osteopat og kraniosakralterapeut...men jeg kan ikke sige, at det hjælper mig hver gang. Mine smerter er også kroniske..men jeg dog ikke blevet ordenligt undersøgt endnu.

Er der iøvrigt nogle som kender til smerteklinikker i hovedstadsområdet?
Evt. et sted, hvor der ikke er alt for lang ventetid?

Tak på forhånd!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 19:55   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
"Til Hrefna : Det overrasker mig at du forbinder tyktarmen med haleben.... Jeg håber, at du ved, hvad haleben er for noget..."

Bare rolig det ved jeg meget godt, det sidder lige bag tyktarmen, tyktarmen kan give forskudte smerter. Ligesom en diskusprolaps kan give smerter ned i det ene eller begge ben sågar helt ned i fødderne og ud i tæerne. Men det der er galt er stadig i ryggen, sommetider bliver en diskusprolaps netop opdaget ved at patienten klager over skydende smerter ned i benet, uden egentligt at have mærket noget i ryggen.

Mvh.

Hrefna
Fint fint, nu ved jeg ikke lige helt hvor tyktarmen er helt præcis foran hehe...
Men halebenet ligger langt nede, lige ved korsbenet i balderne, så derfor er det for mig set, at tyktarmen (som jo er i maven) ligger langt væk fra korsbenet/halebenet.... Men interessant, du skriver om tyktarmen, da jeg har døjet med meget larmende mave i flere år, men om de kan have nogen forbindelse, ved jeg jo ikke...

Lægger lige et link, hvis nogen er interesserede i at se, hvor halebenet er henne i vores krop: http://images.google.dk/imgres?imgur...DK238%26sa%3DN
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 20:05   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak til jer alle fordi i besvare min tråd det er rigtig dejligt

Hrefna: Jeg har som sådan ikke ondt i tyktarmen .. Jeg var offer i en bilulykke og landte på halebenet. Lige siden har jeg haft problemer med gå, stå sidde ned i det hele taget bevæge mig, og er ret begrænset i min dagligdag.

Jeg har som sagt så været hos diverse læger osv, fået taget røngten og MR billeder, intet har kunne vise hvad der egentlig er galt dernede, jeg ved bare at jeg har ONDT.
Det eneste jeg har fået bekræftet er at jeg har en del nerveskader nede i bæknet.

Jeg er så visiteret til en forundersøgelse for bortoperation af haleben, men har først fået en tid om 2 år, så jeg har valgt i mellemtiden at prøve mig frem med alternative behandlinger, og hvis jeg er heldig så kan det jo være det virker - og hvis ikke så er det jo bare ærgeligt, så blev jeg kun de kroner fattigere, men hellere prøve end helt at lade være.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 23:32   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg håber du ved at du har ret til behandling i udlandet på det offentliges regning, der er faldet en EU dom om det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 00:14   #16
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
LUM: Jeg må sige at jeg er lidt på bar bund mht behandling i udlandet, jeg ved ikke så meget om det.
Jeg har haft et hyr med de danske systemer herhjemme, selvom der har været frit sygehusvalg, så har det været svært at finde nogen der kan operere mig (der er kun 2 steder i dk man laver den form for operation) og nu efter suspentionen er jeg faldet direkte på røven, for at sige det mildt .. for jeg bor i KBH er visiteret til Odense så jeg går ikke ind under den behandlingsgaranti der er blevet lavet, eftersom jeg ikke kan behandles i min egen region - har prøvet en patientvejleder, men der er desværre ingen hjælp at hente ser det ud til.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 00:31   #17
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg har selv oplevet kranie scakral terapi, både som modtagende og som terapeut og det er det mest effektive jeg har oplevet ( på 2. pladsen tantra og 3.pladsen kinesiologien)
Men det er virkelig fantastisk at mærke og opleve hvordan knogler arbejder sig på plads og reagerer (ofte tillige med en meget stor psykisk lettelse )
Og netop en god kraniescakral terapeut kan, om nogen, få et haleben sat på plads, idet at hele rygsøjlen, inkl. haleben (scakral), jo løsnes og arbejdes på plads, inden der arbejdes på kranieknoglerne.

Vi er mange der oplever dejavu og det behøver bestemt ikke være noget negativt. Men min erfaring med dejavu er at det oftest har noget at sige til opleveren selv og som sådan kan man ikke automatisk overfører impulserne til andre, blot fordi den/de kommer i forbindelse med at man læser om en anden person.

Der er for tiden stor fokus på colonterapi og kolonoskopi (kolon/colon er tyktarm), og med rette, men mine informationer om dette er at det hovedsagelig drejer sig om tyktarmens flora og beskaffenhed og at man ikke ad den vej kan diagnogstisere knoglernes milimilimeter indflydelse på måske netop tarmen. Modsat tantra- og kraniescakral terapi, der netop arbejder med de dybere årsager og andre energier.

Og går man til alternativ behandling, burde det i år 2008 være klart for enhver, at INGEN alternativ behandler / sig selv må tilsidesætte lægens behandlingsplan. Men lige frit er det derimod at suplere lægelig behandling (eller mangel på samme) med alternativ behandling.

I Danmark mangler vi den østlige indstilling til sundhed/sygdom, for i østen får lægen betaling for hver raske patient (og bruger derfor både lægelige og alternative behandlingsformer), mens vore læger og sygehusvæsen får løn efter hvor mange syge patienter de har. Det syntes jeg giver grund til eftertanke.

Jeg vil bare sige tillykke til Gigipi:
Hvor er det skønt at du har fundet en alternativ behandler som du kan mærke gør en forskel

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 07:38   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
"Vi er mange der oplever dejavu og det behøver bestemt ikke være noget negativt. Men min erfaring med dejavu er at det oftest har noget at sige til opleveren selv og som sådan kan man ikke automatisk overfører impulserne til andre, blot fordi den/de kommer i forbindelse med at man læser om en anden person."

Nu brugte jeg ikke ordet dejavu, så meget i dets egentlige betydning, "oplevelsen/følelsen af at have været der (oplevet det) før", men fordi jeg har for relativ kort tid siden, netop har hørt denne historie før, gennemlevet den, og set konsekvenserne af den.

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 10:58   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Gigipi' Det ærger mig lidt havde et vindue åben omhandlende netop den EU dom, med tanke på at den kunne blive nyttig, men lukkede den så fordi jeg blev træt af at se på den, dagen før jeg så dit indlæg, og jeg orker desværre ikke at lede efter den lige nu, var af sted med ungdombrandkorpset i går og har været vågen det meste af natten med den yngste (møg unge) så jeg er totalt kvadret, og har en djævlans til hovedpine, men hvis jeg støder på den igen, skal jeg nok prøve at huske på dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 11:33   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Her et par links ang. behandling i udlandet, EU domme/regler:

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2008_41_54835

http://www.sygeplejersken.dk/sygeple...ArticleID=4830

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...ente/index.xml



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ride terapi popcorn Alt det andet 4 04-09-2013 09:37
Sommerferie Vs. terapi! FrkSilverfox Dit og Dat 7 08-05-2012 13:57
Fup eller fakta? zuza Politik og Samfund 2 01-05-2010 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension