K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2012, 16:57   #11
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 13
Blomme66 er ny på vejen
puuuh det ved jeg ikke tumnus? Men det vil jeg da forsøge at undersøge..måske er der et lille bitte håb for mig
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 17:36   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har valgt at få henvisning til smerteklinik, selvom alle behandlingsmuligheder var udtømte i min sag.

Jeg har haft glæde at det, både medicinjustering og ikke mindst psykologen, som i den grad er vant til at arbejde med folk med smerter og folk der bliver presset og presset.

Jeg har "haft fred" i den tid jeg har været på smerteklinikken (ingen møder sigen nov. 2010)- og ja - alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.

Nu har jeg lukket det allersidste hul - spændt på at få opdateret min ressourceprofil, og mon så ikke pensioner er hjemme (håber jeg)
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 17:50   #13
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 13
Blomme66 er ny på vejen
Det håber jeg også for dig tumnus. Jeg er bare så frygtelig presset af tiden. fordi de lukker kassen den 31/7..så vidt vides. Og min fys sagde idag at der er LANG ventetid fra hun sender henvisningen og til der faktisk er plads til mig på smerteklinikken, så det er jo en mulighed for kommunen til at trække sagen endnu længere ud. Når jeg står med 0 kr må vi enten gå fra hus og hjem eller blive separeret. Det er ikke de bedste fremtidsudsigter, men der er ikke en jordisk chance for at vi kan klare os på min mands indtægt. Den dækker ikke engang de faste udgifter
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 17:53   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Er der ikke noget om at man ikke smides på kontanthjælp, så længe der kører en arbejdsskadesag, det mener jeg at have hørt.

Tumnus
Problemet er at Blomme har skrevet under på sin egen raskmelding via revalidering.

Først sygedagpenge så revalidering, som stanses, og så er man altså "rask" (uanset om det stanses fordi man ikke kan holde til revalideringen) og kan forsørge sig selv, og er man ikke/kan man ikke alligevel hedder det KHJ.

KUN hvis det stanses på anden langtidssygdom end de ting man døjede med før revaliderings start, OG hvis man opfylder betingelserne for dagpenge, vil man have ret til at modtage sygedagpenge, men langt langt de fleste har ikke bevaret retten til dagpenge, lige som det er de færreste som bliver langtidssyg med noget nyt.

Var Blomme på sygedagpenge havde du helt ret, så ville Blomme skulle forlænges så længe sagen kørte, men Blomme er på revaliderings ydelse og der gælder andre regler.

Jeg kunne meget nemt "komme til" at mistænke kommunen for at have startet en urealistisk revalidering (altså hvor de udmærket godt viste at Blomme IKKE ville kunne gennemføre, og ende ud som selvforsørgende) netop med henblik på hurtigt muligt at få Blomme over på KHJ, en fremgangsmåde der desværre vinder mere og mere indpas i kommunerne, de har fundet et lille smuthul her.
Det værste er næsten at man ikke kan gøre en prut ved det, for man har selv skrevet under på kontrakten og jobplanen.

Og der har vi årsagen til at det er vigtigt at få ens læges vurdering inden man takker ja, og lader være med at skrive under hvis man selv og især hvis lægerne mener det er urealistisk at blive selvforsørgende, og her føler mange sig tvunget ud i at takke ja grundet økonomien, men det eneste man gør er at komplicere ens sag endnu mere og trække den unødigt i langdrag, ved at sige ja til en revalidering man ikke selv og/ellers ens læge mener er urealistik.

Dog skal jeg som sædvanligt fremhæve at hvis det er realistisk at man kan blive selvforsørgende via revalidering, er revalidering et ekstrem genialt redskab, for de hvor det er realistisk fra start af, er raten for succes EKSTREM høj, det er kun meget få sager der ender som min.

Jeg ramlede lige ind i en ny diagnose oven i, ud over at også jeg takkede ja på det forkerte grundlag ... økonomi, og jeg faktisk ikke fik noget valg med hvad jeg ville, inden tog jeg noget jeg viste bestemt ikke er mig eller også...

Blomme en praktik har stort set ikke anden betydning end at din kommune får højere refusion på dig, end hvis du ikke er i praktik, for din sag som sådan har det ingen betydning, var det en arbejdsprøvning var det en anden snak, en praktik er ren parkering (og du kan sendes ud i den ene efter den anden efter den 3 efter den....) mens arbejdsprøvning fører til en beskrivelse af din arbejdsevne, og det vil have stor betydning for din sag.

Dog kalder mange kommuner en arbejdsprøvning for praktik, og det vil være fornuftigt af dig at undersøge så du er helt sikker

Måske det vil være en ide for dig, sammen med dit brev med sygemelding (gerne en mail, eller personlig afleveret mod stempel på modtagelse) at foreslå at I ser på muligheden for at få dig i en arbejdsprøvning, så din i kan få fundet ud af hvad in faktiske arbejdsevne faktisk er.

Du kan sagtens søge en §17 FP, du vil absolut intet miste ved det (du kan jo ikke miste en ydelse du ikke får ) men har din læge ikke været inde og sige at du IKKE må arbejdsprøves, og har du samtidig ikke været i en, vil du få afslag, og det vil være spild af tid at søge §17 FP på det foranliggende grundlag, en arbejdsprøvning, der viser at din arbejdsevne er ubetydelig, sammen med lægelige dokumenter der entydigt siger at der bare ikke er mere at gøre og at din tilstand er stationær, ER alfa omega for tilkendelse af FP

Faktisk gælder det samme med fleks (som du sagens selv kan søge) bare med den forskel at din arbejdsevne skal være betydeligt nedsat (og ikke som ved FP ubetydelig arbejdsevne) ellers SKAL man være lægeligt top behandlet og alle uligheder udtømte.

At søge inden det ene eller det andet er ikke det samme som at der kommer skub i ens sag, og da slet ikke når man er på ægtefældeforsørgelse, så længe man "bare" går hjemme uden at koste en krone er man billig, så snart der skal iværksættes et eller andet koster man penge, så det har kommunerne generelt ikke den store interesse i, der skal man selv konstant være på dupperne og presse på, forlange søge OG ikke mindst fjerne den pæne pige fra ens personlighed, og klage så snart der er noget at klage over (dog skal man vælge sine kampe med omhug *ss*) for ellers kommer man ingen vegne overhovedet.

Husk alt tid at have dine beviser i orden, at du siger tæller IKKE, systemet har alt tid ret, til du kan bevise det modsatte, så sørg for så meget som muligt pr skrift, om så du skal til at skrive referater af jeres samtaler (dog bør du alt tid tage en besidder med til samtaler uanset) for at have sandheden fældet ned, så er det DET du gør.

Ja det ER et fuldtidsjob at være syg.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 18:06   #15
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 13
Blomme66 er ny på vejen
Jeg er helt sikker på det er en praktik jeg er i, for jeg ønskede at komme i arbejdsprøvning fordi min tilstand er betydeligt forværret siden jeg blev tilkendt revalideringen. Men Sb siger at jeg ikke kan tilkendes en arbejdsprøvning fordi det er et afsluttet kapitel når jeg Er tilkendt revalidering. Men min tilstand er jo væsentlig forringet. Jeg troede jo på dengang at jeg kunne få et arbejdsliv igen. Det har så desværre bare vist sig at det kan jeg ikke. Og jeg har styr på dokumentationen..håber jeg da, alt jeg har udtalt er kun udtalt med belæg i mine journaler. Og al korrespondance har jeg ført pr mail, og disse har jeg gemt, hver og en. Har vi talt i tlf har jeg efterfølgende skrevet en mail til SB og givet resume af samtalen og bedt ham bekræfte at det jeg har hørt er det der blev sagt. så den del er jeg ikke vildt bekymret for..tror jeg, men man/jeg bliver så usikker, jeg har totalt mistet troen på at der findes nogen som helst i det system der faktisk vil mit bedste. jo lægerne, men de har jo ikke lov at udtale noget som helst ud over diagnose og prognose
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 18:14   #16
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Ved ikke om der er lavet om på reglerne, men da jeg i sin tid var på revalidering og blev påkørt ca. 4 mdr. før min revalidering var slut gjorde jeg det at jeg kæmpede mig igennem de sidste 4 mdr. og da det var gennemført blev jeg sygemeldt på ny og startede forfra.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 18:24   #17
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 13
Blomme66 er ny på vejen
Hej Anette.
Det ved jeg heller ikke, men jeg kan forestille mig det vil være anderledes fordi min sag er samme skade, bare forværret mens man jo kan sige din skade ved påkørslen er ny? Men jeg ved det ikke, det er jo en ren jungle det regelsystem. Og forsøger at smile til verden..synes bare dne er noget sløv ud i at smile tilbage
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 19:03   #18
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hov, havde overset at det var revalideringsydelse Blomme var på

Med hensyn til smerteklinik - er der for lang ventetid,kan man benytte de private- fra jeg blev omvisiteret sidste sommer gik der under en uge før jeg var til første samtale
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 21:04   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blomme66 Se meddelelser
Fx har både min fys og egen læge sagt at nuværende praktik skal afbrydes, da det kan gøre yderligere permanent skade på armens funktion.
Har du dette på skrift?

Er du, i så fald, sikker på, at sb har det på skrift?
Ellers må du sørge for, at h*n får det.

Hvis både du og sb har dette på skrift, så synes jeg, at du, pr. mail, skal spørge sb hvorfor denne fastholder, at du skal afprøves til trods for, at din læge har kontraindiceret det.

Spørgsmålet er, om de hænger sig i, at der står "kan" og ikke "vil".

Så vidt jeg husker handler denne tråd om samme problem, og her fik borgeren medhold i, at han ikke skulle arb.prøves når lægerne havde kontraindiceret det: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ret+borgmester
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 21:23   #20
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 13
Blomme66 er ny på vejen
Jeg ved ikke om de hænger sig i forskellen på kan/vil. Rent teoretisk kan man vel ikke sige "vil" før efter skaden er sket? måske med overvejende sandsynlighed ville have et bedre ordvalg? Men jeg skriver jo desværre ikke min egen journal..det ville ellers være nemmere hvis jeg gjorde hehe.
Skal nok sørge for dokumentationen også er på plads på denne del. lægepapirer skal de ikke sylte mig på det ligger helt fast
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
Ikoner under eget navn: person, hjerte og udråbstegn gunvor Hjælp til Forum Brug 2 18-01-2011 12:32
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32
Brug for en håndsrækning eller et godt råd.. Camille Dit og Dat 33 04-04-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension