K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2008, 17:32   #11
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
øv øv.. Man kommer sq næsten til at overveje om det er det hele værd. Men på den anden side så har jeg jo ikke noget valg, men lysten til at kæmpe både med sygdom og system er sq en bitter hestepille lige nu. Øv siger jeg bare
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 17:33   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er rigtig meget øv, men husk at vi er mange, der kender det, så vi må jo bare prøve at støtte hinanden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 17:34   #13
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej

Jeg har også prøvet at måtte afbryde en praktik på revalideringsydelse før tid. Hvis du var rask ledig, og i det tilfælde var dagpengeberiiget medlem af en a-kasse, findes der en paragraf i sygedagpengeloven som gør det muligt at tilbageføre dig på sygedagpenge, når man må afbryde et revalideringsforløb pga. helbredsmæssige årsager.

bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 17:55   #14
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
Cool systemet svigter os der er syge

jeg har længe selv kæmpet kampen ja i snart 9 år jeg blev selv utrolig trat af kampen i 2002 og fandt mig et rengørings arbejde på ouh
men gik ned på det efter 3 måneder så var det det værd nej bestem ikke,,

jeg har nu været i arbejds prøvning i snart 3 måneder og jeg havde fået fortalt at reva i toldbogade fungerede som den ene arbejds prøvning men nu da jeg står og er blevet tilbudt et fleks job i et firma siger reva det gælder ikke som en arbejds prøvning
MEN MEN MEN
NU HAR JEG LIGE FUNDET ET GYLDENT BEVIS
de skriver i en jobannonce vores kerneydelse er et grundigt og nuanceret afklaringsforløb i et tværfagligt miljø med mulighed for arbejdsprøvning på vores eget værksted og/eller ude i en virksomhed og dette er helt nyt fra deres annonce.. offentlig.jobbank.dk:jobkonsulent til reva odense ( odense kommune)

og jeg fik mit muntlige svar for godt 14 dage siden at de brugte ikke borgernes ophold på reva som en del af en arbejdsprøvning

HMM
nu ovejvejer jeg om jeg ikke skal kaste en kopi i hovdet på dem her den 31 -3 da jeg skal til samtale med dem
eller om jeg skal stemme dør klokker på odense rådhus og på christiansborg

for nu mener jeg jo at jeg har det gyldnde bevis på at de trækker vores sager yderligere i gennem systemet uden grund blot for at holde os hen
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 18:16   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej oliver... det var da en hård historie du har...det er vi mange der har og jeg ved hvad du taler om her...det er rigtigt forfærdeligt at du ikke har fået den hjælp du har krav på at få Oliver , men det brev du har skrevet hjælper måske...

du er efter min mening helt sikkert mindst berettiget til fleksjob.

Jeg er ked af det på dine vegne .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 18:46   #16
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Zuza: Jeg har lige været i en praktik som min sagsbehandler sagde fungerede som en arbejdsprøvning med henblik på fleksjob til mig. Den praktik har jeg efter kun en måned været nødt til at afbryde da jeg ikke kan holde til det. Jeg arbejdede kun 3 timer om dagen og det var på kontor, så mere skånsomt tror jeg ikke det kan blive.

Da jeg for lidt over et år siden blev indlagt akut og fik min sclerose diagnose var jeg i fuld gang med en uddannelse på SU. det gjorde så at jeg ikke var berettiget til sygedagpenge og måtte derfor på kontanthjælp. Det har jeg så været indtil 1. januar hvor jeg overgik på revalidering og fik den her praktik plads på kontor og startede der sidst i februar og har nu afbrudt den, så jeg er vel ikke rask ledig, og jeg har ingen A-kasse da denne tog røven på mig meget kraftigt for år tilbage, lige inden jeg startede på min uddannelse.
Det har været et rigtig rodet år, og jeg håber virkelig der kommer noget afklaring til mødet i næste uge.
Min jobkonsulent sagde også at hun troede ikke på jeg blev sendt ud i mere, for den gyldne timeregel for et fleksjob er 12 timer og det kan hun jo se jeg ikke kan klare. Det er jo kun 3 timer mindre end det jeg lige har været igennem.

Men hold op hvor er det trist at gå fra at være utrolig aktiv og til lige pludselig ikke engang kan klare 3 timers arbejde sidende på sin popo. Men det er en erkendelsesproces jeg vist lige skal arbejde lidt på.

Ved også godt der er mange som har det meget værre end jeg, så selvfølgelig, hvad bitcher jeg over....
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 19:45   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mimse... jeg tror heller ikke, man skal sammenligne. Vi er alle forskellige, med forskellige skavanker og livshistorier.

Men det er en svær proces at erkende, at man ikke længere kan det, man kunne før, og at man ikke længere kan det det, man gerne vil.

Jeg tror, alle her på k10 gerne ville bytte med sunde og raske, så man kan yde meget mere og nyde meget mere.

Her må du gerne bitche.

Jeg vil også mene, at den "magiske" grænse mellem fleksjob og førtidspension burde være cirka 12 timer. Kan man ikke klare det, må det være førtidspension og evt. job med løntilskud. Det stemmer også overens med det tilskud, kommunerne giver virksomhederne maksimalt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 20:29   #18
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
øæhh jo man kan godt få sygedagpenge!! jeg har fået det i 52 uger og fået det forlænge 2x13 uger. Jeg er pt i arbejdsprøvning og den slutter ligeomkring mine sygedagpenge stopper men kommunen har skrevet på skrift i min profil at de ikke stopper mine sygedagpenge før vi har en afklaring. Altså de tager ikke bare mine sygedagpenge fra mig.,
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 23:46   #19
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Mimse

De kan ikke tage dit revalideringsbeløb fra dig, før der er truffet en ny afgørelse Så vidt jeg ved har det ikke ændret sig de 1 1/2 år.
Hvis der er tale om en evt. pension må der højest gå 3 mdr. til din afgørelse falder ellers må du fortsætte på din nuværende reva. ydelse, indtil "domme" falder.
Jeg har selv måtte stoppe med min revalidering og sådan var loven den gang.

Sørg for at få aktindsigt og søg for selv at få den opdatret, med de ændringer du selv må have, dette er meget vigtig.

til dig fra bmdc

Håber at høre hvordan udfaldet bliver
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 09:55   #20
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej bmdc

Tusinde tak for dit meget præcise svar. Jeg håber så ikke loven har ændret sig og at jeg ryger på kontanten. Der er godt nok mange penge til forskel der.

Jeg giver en tilbagemelding når jeg har været til møde på tirsdag. Uha det bliver spændende. hehe. Ej kunne sagtens være foruden, og efter kun to dage hjemme, så savner jeg faktisk at komme på arbejde, men sådan er det jo.

Rigtig god dag fra mig til dig :-)
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension