K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2012, 19:17   #11
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
Er der nogen af jer der ved med 100% sikkerhed om det kommunen gør er ulovligt eller lovligt? Ifølge dem vidste de ikke, at jeg startede i skole januar og derfor lovede de mig 6000. Men i det brev jeg har fra dem, står der at de 6000 er for december og idet SU'en er fra januar, burde jeg stadig være berettiget til min december-kontanthjælp, right?
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 19:55   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
om der er sket en fejl eller ej giver ikke dig ret til kh, hvis du er berettet til su kan du ikke også få kh, jeg ville nok bare glemme det og bruge mine krafter på dit studie.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:44   #13
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
Hvad fanden er det for noget at sige? Jeg har overtræk fordi jeg ikke har haft noget at leve for i december, så jeg står og kan ikke betale mine regninger eller husleje. Lige nu betyder det mere for mig end at spekulere på mit studie, der først starter i midten af januar. Hvis du ikke har noget relevant at sige, lad venligst være at skrive så. Jeg er pænt meget på røven og kan virkelig godt bruge noget hjælp i stedet for nedladende kommentarer.
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:51   #14
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Altså hvis du har søgt kontanthjælp da du stoppede skolen må det være slutningen af november, og man får altså IKKE 4500 at leve for på kontanthjælp til "nogle" dage, så de 4500 er nok for december i stedet for, og at de skriver du vil få 6000 ville nok være for januar. Så jeg tror desværre IKKE du får noget ud af hverken at klage eller sige til kommunen at de handler "ulovligt" Jeg ved ikke hvordan kommunen er kommet frem til 4500 hvis du er under 25 og udeboende så burde beløbet vel være LIDT højre, men bestemt IKKE knap 10500 for 1 månede og et par dage.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:54   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er abselut ikke ment som nedlagende, det er jo bare som reglerne er, ved godt det er svært at mangle penge, men der er bare ikke mere at få.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:57   #16
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
November-kontanthjælpen er også kun på lidt over 1000 kr og så fik jeg 3500 kr i engangshjælp og det blev så i alt 4500 kr. I øvrigt skal jeg betale min SU fra november tilbage (og det ved de godt på kommunen), så formoder at det var derfor jeg fik lidt ekstra. Havde nemlig ikke søgt engangsydelse.

I det andet brev står der så, at jeg får 6000 gældende fra 1 dec til 31 dec.

Og jjsonn: det er helt okay!

Sidst redigeret af elevatorfører; 29-12-2012 kl. 21:00.
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 21:03   #17
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af elevatorfører Se meddelelser
Hvad fanden er det for noget at sige? Jeg har overtræk fordi jeg ikke har haft noget at leve for i december, så jeg står og kan ikke betale mine regninger eller husleje. Lige nu betyder det mere for mig end at spekulere på mit studie, der først starter i midten af januar. Hvis du ikke har noget relevant at sige, lad venligst være at skrive så. Jeg er pænt meget på røven og kan virkelig godt bruge noget hjælp i stedet for nedladende kommentarer.
hej , der er ikke nogen her inde der kommer med nedladende komentar -- det er kun som loven er -- og alle her, har mærkedet det på deres krop -- vi er alle ked af, at du ikke har fået det du mener at ha krav på - der er også kommet mange indlæg om hva du evt ku få --- men prøv nu at gå på kommunen - efter nytår og høre dem om hvordan det hænger sammen -- vi kan jo kun gi råd om - som det hænger sammen -- og her holder vi en god tone over for andre bruger -- så på kommunen -- og et godt nytår også til dig --
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 21:10   #18
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
At skrive at jeg "i stedet burde koncentrere mig om mit studie" er da komplet irrelevant og har da intet med sagen at gøre, derfor opfattede jeg det nedladende!

Og det er ikke mig, der mener at jeg har krav på noget. Jeg fik et brev fra kommunen, hvor der stod at jeg skulle have de her penge. Jeg ringet oven i købet for at sikre mig, at de kom og fik at vide, at ja, det gjorde de. Pengene ville gå ind her d. 28, blev der sagt i telefonen. Så er det da klart at jeg bliver frusteret over at de ikke kommer alligevel og ingen har givet mig besked om det! De kunne i det mindste have skrevet et brev om at jeg ikke var berettiget til dem alligevel, tænker jeg?

Og jeg går op til kommunen efter nytår, min kæreste havde bare fortalt mig, at folk vidste sådan nogle ting herinde på det her forum, så jeg kunne vide på forhånd, hvordan jeg skulle håndtere det.

Og godt nytår til jer allesammen!
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 21:19   #19
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
[QUOTE=elevatorfører;253945]At skrive at jeg "i stedet burde koncentrere mig om mit studie" er da komplet irrelevant og har da intet med sagen at gøre, derfor opfattede jeg det nedladende!

hej jo folk ved godt hvordan loven er -- men der var ikke nogen med på kommunen da de sagde det til dig -- og folk på kommunen er ikke mere sandfærdige end resten af befolkningen -- men har du fået et brev der står at du skal ha 6000 kr så ta det med og be om pengene -- jeg har også stået i det dilemma det er ikke værdigt -- forstår godt du er frustreret - det ville jeg også være med regninger -- men ta dem på kommunen - godt nytår til jer også --
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 21:36   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Normalt vil man slet ikke være berettiget til kontanthjælp når man skal starte op på uddannelse, så det er sikkert kun fordi de har glemt at du skulle det, at du overhovedet har fået noget udbetalt...

Alle de der har eksamen i juni og først skal starte studie i september, kan ikke søge kontanthjælp i de måneder hvor der er et slip i deres SU.

Så måske skal du ikke bore alt for meget i det, så de ikke kræver noget tilbagebetalt.. medmindre du på skrift kan bevise at du har oplyst dem om at du var optaget og skulle starte til januar..

http://www.odense.dk/topmenu/borger/...20sommerferien
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension