K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 21:53   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil også kraftigt anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog.
Se f.eks. her hvordan det kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 22:02   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
omskoling har jeg været lidt inde omkring.. men det mener de overhoved IKKE er på tale..
jeg kan bare starte en udd og få SU som alle andre mener de..
ok ja så bliver det i hvertfald en meget lang vej til flex eller pension
hvis de ser sådan på din sag
for så er jeg lidt mange for du snart ryger ud af dine sygedagpenge og skal på kontanthjælp
for så tror jeg ikke de vil forlænge dine sygedagpenge efter de 52 uger
for de vil have du kommer ud i ordinæret arbejde og helt ud af deres systemet

Men gør som Vovse siger i hele perioden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 22:11   #13
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
okay, jammen det vil jeg så gøre..
men hvordan fastholder jeg mig i sygesystemet?? rask er jeg i hvertfald ikke jo..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 23:02   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg røg ud af sygedagpengene efter 2 år og stå uden indtægt i dag
kan ikke modtage kontanthjælp, har mere end 10000 kr i formue
jeg er absolut ikke rask og det ender helt sikkert med en pension

men hvor længe har du modtaget sygedagpenge indtil videre?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 23:10   #15
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
ca 7 mdr vil jeg mene... til at starte med mente de jo ikke jeg var syg..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 01:09   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvis de presser dig til mere end du kan klare, går du fluks til din læge og får en udtagelse, også selvom om det netop er for samme lidelser du er sygemeldt for.

En afklaring(det skal du holde fast ved at det er)af din arbejdsevne, skal netop vise/give et billed af din arbejdsevne, du kan klare det du kan, og de kan forsøge at tilpasse arbejdsopgaver du magter, med et timeantal du magter.

Opstart på 20 timer lyder lidt voldsomt?
Se om du kan starte mere blidt, så du i det mindste får en chance.

Mød helst op, hver dag, men gå hjem, når du ikke magter mere. Lad være med at tage mere smertestillende end nu, da det vil give et forkert billede af din arbejdsevne.

Har du fået job-plan? V. underskrift skriver du, hvis det ikke står der, at det er en afklaring af arbejdsevne.
Vil de presse urealistisk skriver du også at "Stedet" er erstatningsansvarlig ift forværring af eksisterene lidelser.

Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 12:49   #17
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
hvis de presser dig til mere end du kan klare, går du fluks til din læge og får en udtagelse, også selvom om det netop er for samme lidelser du er sygemeldt for.

En afklaring(det skal du holde fast ved at det er)af din arbejdsevne, skal netop vise/give et billed af din arbejdsevne, du kan klare det du kan, og de kan forsøge at tilpasse arbejdsopgaver du magter, med et timeantal du magter.

Opstart på 20 timer lyder lidt voldsomt?
Se om du kan starte mere blidt, så du i det mindste får en chance.

Mød helst op, hver dag, men gå hjem, når du ikke magter mere. Lad være med at tage mere smertestillende end nu, da det vil give et forkert billede af din arbejdsevne.

Har du fået job-plan? V. underskrift skriver du, hvis det ikke står der, at det er en afklaring af arbejdsevne.
Vil de presse urealistisk skriver du også at "Stedet" er erstatningsansvarlig ift forværring af eksisterene lidelser.

Vh popiae
--------------------------------
Tak for de brugbare svar
De presser mig jo økonomisk i form af at min SB påstår at jeg IKKE kan sygemelde mig med den lidelse jeg går i afklaring for.. hvilket jeg ikke kan se ud af lovgivningen.. der står kun at jeg skal sygemelde mig med en lovlig grund.. hvilket jeg altid vil gøre under sygdom

og jeg ville mere end gerne i afklaring.. men min SB stikker er sygeopfølgningsplan i hoved på mig.. hvori der står at det er aktivering.. og at jeg skal skrive den under inden mødet er færdigt.. (hvilket jeg ikke gjorde, fik den med hjem til gennemlæsning). så forklarer jeg hende at det er et samarbejde der skal forme sygeopfølgningsplanen.. hvorefter hun siger at jeg IKK må rette i den eller at hun vil ændre det der står.. men at jeg KUN kan komme med et notat til dokumentet hvilket jeg finder urealistisk da det er et dokument der binder os begge..

jeg vil møde op det jeg kan, og være der de timer jeg kan.. og vil også bide mærke i at jeg ikke skal tage yderlig medicin, tak
men de 20 timer har jeg vel ikke så meget at skulle have sagt over for..
men det vil vel automatisk give et billed af min arbejds evne (timer) efter noget tid derude... uanset hvad de selv mener jeg kan og ikke kan

og nej jeg har aldrig set en job-plan...

det eneste jeg har set er nogle læge dokumenter og en sygeopfølgeningsplan det er alt... så ved ikke om der mangler at blive lavet nogle dokumenter...
og jeg har min egen sags akter så er sikker på at der ikke er lavet andet.. end den sygeopfølgningsplan..

håber på lidt gode indspark... og tak.. indtil vidre har i været en stor hjælp...
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 16:01   #18
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Hvad siger din egen læge?

Anbefaler din læge kun omskoling, fordi du evt. har eller har haft et fysisk hårdt arbejde din ryg m.m ikke har kunnet tåle, så har du desværre en lidt dårlig sag, hvis dit ønske er fleksjob eller pension.

Så vil udgangspunktet være, at de vil "genoptræne" dig til arbejde der tager hensyn til dine sygdomme/besværligheder og lære dig forskellige teknikker og brugen af hjælpemidler i jobbet.

I systemet er det begrebet ARBEJDSEVNE der bruges, og ikke hvad man sådan fejler. Lige nu står din sag dèr, at man regner med at et forløb gør dig i stand til det ordinære arbejdsmarked med skånehensyn.

Din tilstand er som den er nu, og derfor skal du afklares/aktiveres. Du får det ikke bedre ved at være hjemme som sygemeldt, det vil ikke ændre på dit helbred alligevel som jo er erklæret stationært og ubehandleligt.

Da du har det dårligt med smerter, så deltag i det omfang du kan i den aktivering - så de ved selvsyn kan se dine besværligheder. Måske er de så nødt til at erkende at du bare ikke kan, og derfor må se på andre muligheder.

Hvad siger din læge? Mener han omskoling, så er det fordi dit nuværende arbejdsområde er for hårdt med de skavanker du har, og derfor skal have et andet mindre hårdt arbejde - og dèn vifte er stor.

Jeg syntes du skal prøve, så godt du kan - og så få din læge noget mere på banen, tal med din læge hvis forløbet er alt for smertefuldt og timerne for mange. Så må lægen jo sygemelde igen og ændre sin holdning om KUN omskoling.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 16:46   #19
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Ja, jeg er udd. håndværker og lige pt er en omskoling også en mulighed jeg IKKE er bange for.. syntes bare ikk det virker særlig smart at sende mig ud som flaskemedarbejder i et supermarked i håb om at jeg vil kunne fungerer helt normalt i arbejdslivet
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 17:07   #20
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Nej, men sådan er det. Kan du ikke arbejde i dit fag fordi faget er for hårdt, så må man kigge på det som man så kan klare i stedet for.

Alle muligheder skal være afprøvet, også som flaskedreng, som der jo også er brug for - men mon ikke jobbet som flaskedreng, trods alt, er for hårdt for en ryg som din.

Om noget er smart - i systemet. Ikke specielt, men giver det mulighed for egenforsørgelse, så skal mulighederne afprøves. Desværre ikke særligt opmuntrende, når man helst bare vil leve sit liv som man plejede - før man blev syg.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
HJÆLP!! Kontanthjælp og aktivering kylle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-03-2013 09:57
aktivering - hjælp bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 4 16-06-2011 23:21
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Er du blevet sendt i aktivering under sygedagpenge? Miamaria Alt det andet 3 02-09-2010 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension